Auteur Topic: Zadels  (gelezen 33417 keer)

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Zadels
« Reactie #40 Gepost op: 3 september 2006 - 20:07 »
Persoonlijk vind ik de SLR het beste zadel, maar die zadels zien mij minder zitten, de SLR XP zit iets minder comfortabel, maar houd het een stukje langer uit!

@ Flip, ik heb 2 dergelijke zadeltjes weten sneuvelen in minder dan een week, telkens het zadeldek, net aan de splitsing! En in tegenstelling tot VE waar ik op één uitzondering na steeds een zeer goeie service heb gekregen was het bij Bike sport een heel stuk minder!

Skull

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #41 Gepost op: 3 september 2006 - 20:59 »
@ Flip, ik heb 2 dergelijke zadeltjes weten sneuvelen in minder dan een week, telkens het zadeldek, net aan de splitsing!
Daar waar het leer aan het stof vastgemaakt zat ?
Daar is mijne ook gescheurd.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Zadels
« Reactie #42 Gepost op: 3 september 2006 - 22:23 »
Het was niet de polstering die het begaf maar die plastieken (of is het carbon?) plaat !

Nu, geen enkel zadel is perfect, maar ik vroeg naar een stevig, licht zadel.
Dan komt de bazin af met een ding dat een ton weegt en nog tamelijk wat centjes kost. Vertelt, na mijn opmerkingen over de verzwakking door die gleuf, dat het onverwoestbaar is en breuk zeker onder garantie valt.
Als het dan zover was heb ik een vervangzadel gekregen, maar het was identiek hetzelfde, ook al vroeg ik naar een steviger model. De volgende week was dat ook naar de zak. Verder heb ik geen vervangzadel gekregen, 50% garantie was de uitleg van haar leverancier!

kenny

• Knockaert Kenny
  • 4Bikers Member
    • mijn clubke
Zadels
« Reactie #43 Gepost op: 3 september 2006 - 22:57 »
iemand ervaring met dit zadel?

Ter vervanging van mijne SLR die zijn beste tijd ondertussen ook gehad heeft :(

Thomatchef

• 4Bikers Member
    • Thomas Online
Zadels
« Reactie #44 Gepost op: 4 september 2006 - 08:21 »
Ik heb sinds een week ongeveer hetzelfde staan, maar bij mij zit die opening er in het midden niet in. Verder zijn de rails ed ook in carbon.
Ik kom van eerst een Fizik Nisene, daarna een Gobi en nu dit. En ik moet zeggen dit is een superzadel.
Het is wel hard, maar de ondersteuning vind ik veel beter dan mijn vorige zadels.
Ik had het pas 2 dagen gemonteerd toen ik er al de 120 in Houffa mee reed. Ik vreesde voor immense zadelpijnen door een nieuw zadel te nemen, maar niks. Terwijl ik met mijn Gobi zeker last zou hebben gehad na zo'n grote afstand.

Wat ik ook gemerkt heb met dit zadel is dat je vlotter achter je zadel kan glijden in een techinsche afdaling. Klinkt stom, maar het viel mij echt op dus laat ik het toch maar even weten. De vorm aan de achterkant gaat naar beneden toe, terwijl van een gobi bv dit meer naar boven loopt. En eens je achter je zadel hangt raak je er ook gemakkelijker weer op dan bij een Gobi. Bij mijn Gobi bleef ik regelmatig hangen met mijn broek en bij de SLR nog gene last van had.

Begrijp me wel niet verkeerd, ik was en ben nog altijd tevreden van mijn Gobi, maar dit voelt voor mij gewoon beter aan.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Zadels
« Reactie #45 Gepost op: 5 februari 2007 - 20:16 »
Iemand al ervaring met de nieuwe Sella Italia Yutaak zadelkes?   Lijken qua vorm wat op de Fizik Gobi precies, zo met die afgeronde zijkanten

:cool:

sven

• sven vd
  • 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #46 Gepost op: 13 april 2007 - 07:20 »
- Goeman Scott Cycling -

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Zadels
« Reactie #47 Gepost op: 15 april 2007 - 19:53 »
Na de breuk tijdens de ronde van vlaanderen is het finaal gedaan met Selle Italia, ik blijf geen zadels aanzeulen :muur:

Zeer tevreden van san marco, geen ervaring met ritchey zadels

XC-SjoerieMoerie

• Kristof
  • 4Bikers Member
    • 4bikes
Zadels
« Reactie #48 Gepost op: 15 april 2007 - 20:00 »
Na de breuk tijdens de ronde van vlaanderen is het finaal gedaan met Selle Italia, ik blijf geen zadels aanzeulen :muur:

Als ge zo eentje breekt kunde dan geen garantie in roepen?
Stretch your legs

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #49 Gepost op: 15 april 2007 - 20:01 »
Is zo'n Gobi niets voor onder uw gat??Toch stevig en nog geen breukverhalen over gehoord...ik toch nie :ohmygod:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Zadels
« Reactie #50 Gepost op: 15 april 2007 - 20:08 »

Als ge zo eentje breekt kunde dan geen garantie in roepen?

Soms wel, maar als er al sporen van slijtage zijn kunt ge het op uw buik schrijven bij selle italia!
En als ge nog wat moet voortijden met een zadel, zoals bij mij het geval, dan is er steeds wel schade :ohmygod:
Maar vooral, na een paar keer in panne vallen ben ik het beu om te staan Bedelen bij VE!
Die mannen leggen bijna een zadel op den toog als ze mijn gezicht zien :cry:

Steven

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #51 Gepost op: 16 april 2007 - 08:06 »
Ik heb jaren met die lichte SLR's gereden, nu nog steeds op de koersfiets en de wipstoel. Maar dit model is toch wel een hele verademing op de hardtail:

Tom

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #52 Gepost op: 16 april 2007 - 08:39 »
Is zo'n Gobi niets voor onder uw gat??Toch stevig en nog geen breukverhalen over gehoord...ik toch nie :ohmygod:

Ahum,
hier uw eerste verhaal dan > ik ben er destijds in geslaagd om de schaal (afin, die plastiek onder het leer en de mousse dus) te breken. Had trouwens ook het gevoel dat het zadel wat doorboog. Zweer nu bij Selle Italia, meerbepaald het modelleke dat in de vorige post staat afgebeeld.

Thierry

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #53 Gepost op: 13 september 2007 - 21:47 »
Op het bms-forum heb ik daarnet een vraagske gesteld ivm een welbepaald zadel. Maar omdat niet iedereen op beide fora actief is, stel ik m'n vraag hier ook eens : heeft er iemand ervaring met het Specialized Avatar Gel zadel ?

De zoekfunctie levert alvast niks op (geen 'hits').

Ik had graag geweten of het een comfortabel zadel is, maar ook of het een zadel is dat duurzaam is. Daarmee bedoel ik : kan het zadel tegen een stootje ? Is het makkelijk te reinigen ? Behoudt de witte versie (zie foto hieronder) z'n kleur, of is 't meteen kweetni hoe smerig door modder die in groefkes / naden kruipt ?

Wat het comfort betreft : ik weet dat het ene achterwerk het andere niet is, en dat de zadelkeuze bijgevolg een zeer persoonlijke zaak is. Maar bepaalde zaken zijn voor iedereen 't zelfde, zoals bijvoorbeeld de zachtheid (indrukbaarheid) van 't zadel wanneer je erop gaat zitten. Ik rij bijvoorbeeld reeds jaren met een Fizik Nisene zadel, dat dik gepolsterd is en dus redelijk zacht. En nu vraag ik me dus af of dit ook 't geval is voor dat Specialized Avatar Gel zadel.

Bijkomende vraag, voor diegenen die zo'n zadel in hun bezit hebben : hoe "hoog" is dat zadel ? M.a.w. : hoe groot is de afstand van de zadelrail tot de bovenkant van het zitoppervlak ? Ik rij namelijk graag met een vrij hoog zadel.

Foto :

Oh ja, graag enkel reacties van mensen die zelf met zo'n zadel rijden of hebben gereden - zelfs al zitten er zo waarschijnlijk maar een handvol op het forum. Aan verhaalkes en ervaringen "van horen zeggen" heb ik niets.

Alvast bedankt !
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Jack77

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #54 Gepost op: 14 september 2007 - 12:04 »
sinds kort staat er een 143 mm versie op mijn koersfiets. nog maar heel weinig mee gereden, dus kan er niet veel van zeggen. vind het in ieder geval vrij hard. niet beenhard, maar alleszins geen plofkussen (had ik ook niet verwacht). ondanks de "gel" typering zou ik het bij de sportieve zadels indelen. gezien het behoorlijke gewicht denk ik dat er betere opties bestaan voor op de MTB. even hard en veel lichter. of vergelijkbaar gewicht en comfortabeler. of zelfs lichter én comfortabeler. ik ben geen zadelkenner, maar voor mij is dit puur een zadel voor op de koersfiets.

5,4 cm van onderkant zadelrail tot het zitvlak.

er schijnt (!) wel verschil te bestaan tussen de verschillende modeljaren van dit zadel (zie mtbr.com, als ik me niet vergis)
geen idee welk modeljaar ik heb.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2007 - 12:10 door Jack77 »
.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Zadels
« Reactie #55 Gepost op: 14 september 2007 - 18:20 »
Thierry,
Een deftige fietsenboer die Specialized-stuff verdeelt heeft een "pastool" voor je gat.  Die mousse meet de afstand tussen de zitbeenderen, en afhankelijk van die afstand wordt de zadelbreedte gekozen.
Ikke gedaan, en  kwam op een zadel van 143 mm.  Ik geloof dat je bij Specialized breedtes hebt van 130 - 143 - 15? mm.
Toevallig of niet, bij mij werkt het wel !

Aanvankelijk wou ik het Avatar-zadel kopen.  Maar na het uitpluizen van lectuur kwam ik tot de constatatie dat de Rival MTB 1) goedkoper is en 2) meer geschikt is voor lange afstand.  Mijn keuze was snel gemaakt.  Er bestaat een versie met Tita-rails en een versie met Chromo-rails.

Over de Avatar heb ik dus geen ervaring, enkel dat je die in verschillende breedtes kan kopen afhankelijk van je "gatafdruk"  ;)

Thierry

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #56 Gepost op: 14 september 2007 - 18:43 »
Gezien het behoorlijke gewicht denk ik dat er betere opties bestaan voor op de MTB. even hard en veel lichter. of vergelijkbaar gewicht en comfortabeler. of zelfs lichter én comfortabeler. ik ben geen zadelkenner, maar voor mij is dit puur een zadel voor op de koersfiets.

5,4 cm van onderkant zadelrail tot het zitvlak.

Owkee, dankjewel voor 't meetwerk.

Het gewicht van het zadel is voor mij niet van levensbelang. Indien ik plots weightweenie-verschijnselen zou krijgen, kan ik nog altijd opteren voor die SLR van 135 gr, die hier al een jaar (of langer) in de kast ligt. Anderzijds moet het zadel natuurlijk ook gene kilo of drie wegen hé ...

Wat wél belangrijk is, is het comfort. Liever een iets zwaarder zadel waarmee je op een comfortabele manier een tochtje van 6u kan uitrijden, dan een lichte maar keiharde plank waarbij ik alleen al door ernaar te kijken zeer krijg aan mijn achterste.

Een deftige fietsenboer die Specialized-stuff verdeelt heeft een "pastool" voor je gat.

Jep, 'k weet het. Bicycle Zone a.k.a. Dide in Boutersem verdeelt Specialized, en 'k ben er daarnet langsgeweest. Jammer genoeg had hij de nieuwe collectie zadels nog niet op stock. Er hingen enkel een paar Toupé zadels op de staander ... Verdekke, die zijn hard zeg. De nieuwe collectie zou binnen een paar weken moeten geleverd worden. Gelukkig is 't niet dringend, 't is namelijk voor een projectje waar ik dit najaar aan wil beginnen (heb al bijna alle onderdelen, alleen 't frame moet ik nog bestellen).

Oh ja, de pasplank heb ik zien liggen, maar 'k heb mijn "derrière" er nog niet opgezet  :) ... Dat zag er trouwens een vree smal plankske uit, of euh, zou mijn gat ewa aan de brede kant zijn  :oops: ?
« Laatst bewerkt op: 14 september 2007 - 20:46 door Thierry »
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Iegienie

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #57 Gepost op: 14 september 2007 - 21:41 »
is natuurlijk een totaal ander zadel, maar een Rival (die oorspronkelijk op mijn epic zat) plooi ik in een paar maanden...
Team Green : www.team-green.be

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Zadels
« Reactie #58 Gepost op: 15 september 2007 - 08:33 »
Citaat
Oh ja, de pasplank heb ik zien liggen, maar 'k heb mijn "derrière" er nog niet opgezet   ... Dat zag er trouwens een vree smal plankske uit, of euh, zou mijn gat ewa aan de brede kant zijn   ?
Geen paniek Thierry, uw zadel zal ook smaller zijn dat uw ***  ;).

Tenzij ge ne zadel zoekt voor uw bakkersfiets  :grin:

Steven

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #59 Gepost op: 15 september 2007 - 09:58 »
is natuurlijk een totaal ander zadel, maar een Rival (die oorspronkelijk op mijn epic zat) plooi ik in een paar maanden...

idem hier, na miijn eerste overkop met de fsr, een paar jaar terug. Ik languit op mijn rug, de fiets kwam iets later, zadel eerst, op mijn borstkas(t).
Ikzelf had geen enkele blessure, maar het zadel (tita) was wel geplooid. En het waren wel degelijk de rails die geplooid zijn.

Dan heeft één van mijn oudere slr's al veel ergere dingen meegemaakt, en nog steeds niet geplooid of gebroken (ik dacht dat dat wel de vanox versie was)

Toch nie onbelangrijk, ik kan me voorstellen dat diezelfde rails op verschillende types toegepast worden.