Auteur Topic: Zadels  (gelezen 33426 keer)

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Zadels
« Reactie #60 Gepost op: 15 september 2007 - 19:20 »
Ik heb ook mindere ervaringen met specialized zadels, waar ik de levensduur van een SLR nog in weken kon uitdrukken moest ik het bij de veel zwaardere rival in dagen doen :huh:

PS, nog steeds tevreden van de san marco caymano ;)

Iegienie

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #61 Gepost op: 15 september 2007 - 21:02 »
Dan heeft één van mijn oudere slr's al veel ergere dingen meegemaakt, en nog steeds niet geplooid of gebroken (ik dacht dat dat wel de vanox versie was)

In al die jaren SLR rijden heb ik er van eentje een rail van gebroken : op de koersfiets dan nog - en is voor een groot deel de verklaring van alle rugellende van dit jaar, want ik had niet door dat het gebroken was tot ik afstapte van de vlo.

Maar wat ik wel voorheb met een SLR is dat het na een tijdje "doorzakt", en dan moet het vervangen worden. Maar ik vind het zo'n superpassende lekker zittende zadelkes, dat ik er zelfs nog niet aan denk om iets anders te kopen.
En tis dan nog zowat het lichtste mtb zadelke dat er is, maar dat is voor mij niet HET argument, ik zit er gewoon goed op, al is dat 12h op een dag...

Uiteraard is er weinig meer persoonlijk aan nen vlo dan een zadel he, laat dit duidelijk zijn...

Ach ja, de beste prijs voor die zadelkes heb ik op bike-components.de gevonden, maar dit terzijde.
Team Green : www.team-green.be

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Zadels
« Reactie #62 Gepost op: 16 september 2007 - 08:12 »
IEgienie, mocht je willen wisselen, de zit van de caymano is redelijk gelijkend op die van de SLR, maar voor mij toch net iets aangenamer :)

Trouwens, het gewicht: telkens ik een slr woog blijkt het 10 tot 20 gram zwaarder dan opgegeven :( teveel lijm zeker?

dirttracker

• Dave Raes
  • 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #63 Gepost op: 16 september 2007 - 14:16 »
Heb al redelijk wat zadels gehad en de meeste waren te flex voormij o.a. die van Specialized. Daarom hebben ze bij Specialized enkele jaren de Toupé ontworpen op aanvraag van hun wegrenners omdat ze een stijf zadel wouden. De Slr heb ik ook op men wegfiets en HT maar men beste zadel is men Tune Speedneedle op men Epic. Het is smal, hard en heel licht ook (98g). Onlangs men record verbroken (15u)op den Transbelgie met men Speedneedle en met het protje was  alles okay ;)

Jack77

• 4Bikers Member
Zadels
« Reactie #64 Gepost op: 16 september 2007 - 16:55 »
Maar wat ik wel voorheb met een SLR ...  Maar ik vind het zo'n superpassende lekker zittende zadelkes, dat ik er zelfs nog niet aan denk om iets anders te kopen.

Awel, met mijn "licht én comfortabel" doelde ik eigenlijk op een SLR.
.

Black Phantom

• Eric Gorris
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • http://users.skynet.be/black.phantom/
Re: Zadels
« Reactie #65 Gepost op: 30 juni 2008 - 20:51 »
Maar wat ik wel voorheb met een SLR ...  Maar ik vind het zo'n superpassende lekker zittende zadelkes, dat ik er zelfs nog niet aan denk om iets anders te kopen.

Awel, met mijn "licht én comfortabel" doelde ik eigenlijk op een SLR.
Door commentaren zoals deze, stond een SLR al een tijdje op mijn verlanglijst.
MAAR ik koop normaalgezien alleen onderdelen wanneer het echt nodig is (en de verf van mijn huidig zadel is wel verdwenen maar functioneel is het zeker nog in orde).
EN DAN komen ze uit met dit fijne zadel in een "Troy Lee Design" geschilderd. :004:
Dan kunt ge toch niet anders dan u dat aanschaffen zeker ...  :005:
Het staat in ieder geval prachtig bij de rest van mijn witte bike en het is een pak lichter dan mijn vorige Selle San Marco ERA
Nu nog afwachten tot de eerste rit om te zien of het de goeie commentaren en mijn investering wel waard is, maar ik heb er alle vertrouwen in.

kenny

• Knockaert Kenny
  • 4Bikers Member
    • mijn clubke
« Reactie #66 Gepost op: 1 juli 2008 - 09:33 »
Knap, die TLD - SLR. Persoonlijk vond ik die SLR met roze rozen op  van een jaar of 2 terug nog knapper (man, moest ik zo eentje nog kunnen bemachtigen... )

Black Phantom

• Eric Gorris
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • http://users.skynet.be/black.phantom/
« Reactie #67 Gepost op: 6 augustus 2008 - 20:59 »
Knap, die TLD - SLR. Persoonlijk vond ik die SLR met roze rozen op  van een jaar of 2 terug nog knapper (man, moest ik zo eentje nog kunnen bemachtigen... )
bij toeval op gestoten: http://www.bike-discount.de/shop/k389/a1176/slr-tt-rosen-look.html

Cuby

• 4Bikers Member
    • gierke
« Reactie #68 Gepost op: 6 augustus 2008 - 21:10 »
Daar is precies wat bloed, zweet en tranen gelaten op dat zadel.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Re:Zadels
« Reactie #69 Gepost op: 2 juni 2009 - 16:43 »
Door een testfietsje eens kunnen proeven van een ander zadel...het werd een Fizik Tundra.

Ondanks dat dit een hard zadel is, ben ik toch verschoten van het comfort.
Daarvoor reed ik met een Fizik Gobi en dat was behoorlijk in orde, alleen kreeg ik na een paar dagen wel wat pijn of last van schuurwondjes. Met dit harde Fizik Tundra zadel eigelijk nooit last gehad. (toch 4 dagen gefietst, 4u tot 6u30 in 't zadel gezeten).

Ik denk dat dit mijn volgend zadeltje zal worden.

http://www.fizik.it/newProducts.aspx?subid=0805210917276801811----2

:cool:

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #70 Gepost op: 8 juli 2009 - 18:38 »
effe update: die Fizik Tundra is een leuk en goed zadel, doch 't kost zo'n 130-160€.

Via mijn fietsenmaker een Selle Italia Signo Gel Flow kunnen testen en deze is ook goed bevonden.
Het is een vrij hard zadel en da's weer effe wennen, maar tijdens het rijden en vooral NA het rijden geen last meer aan de poep.

'k heb dit testzadel dan kunnen overkopen voor den helft van de prijs. Leek me een mooie deal.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #71 Gepost op: 12 juli 2009 - 11:37 »
nog maar is een update.

Ondertussen een Selle Italia SLR op de kop kunnen tikken.  Daarnet effe een kort testritje gemaakt en de eerste indruk is: wow. Zit echt wel lekker, nergens last van...dat ziet er goed uit. Nu nog afwachten wat dit geeft op langere tochten. 

zadeltje weegt 185gr. dus da's ook mooi meegenomen.