Auteur Topic: Hoe geef je aan langswaar je gaat inhalen?  (gelezen 18984 keer)

• 4Bikers Member
    • R.I.P.
Hoe geef je aan langswaar je gaat inhalen?
« Reactie #20 Gepost op: 31 augustus 2005 - 10:11 »
Als we met drie of vier voorbij gaan met ons clubje,zegt de eerste ook "ik kom langs links/rechts en er komen er nog drie.
Als je die adem niet meer hebt om dat te zeggen ben je verkeerd bezig op tt s. :-p
Denk dat dit toch wel makkelijk is voor degene die je voorbij gaat.

Hoeveel keer moet je dat dan zo zeggen op een TT ??  ;)
Persoonlijk zeg ik altijd op tijd 'pardon' , de vooropliggende biker/ster kijkt toch sowieso naast zichzelf en kan dan de juiste kant op.Ik ben soms ook voorstander van de hierboven al vermelde 'sluip-methode' : gewoon de biker stilletjes voorbijgaan,zonder verder toeters en bellen boven te halen.Soms veroorzaakt je verwittiging meer risico's dan er netjes op en over te gaan.

PS : Als mijn adem het niet toelaat te spreken,doe ik na het passeren efkes mijn hand opzij als merci.
"Have you ever noticed.... Anybody going slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

Ivan

• 4Bikers Member
« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2005 - 18:50 »
Ik ben tijdens de TT Vlamertinge serieus gehinderd door een inhaalmaneuver van 2 mtb-ers , bleken wel 2 crossfietsen te zijn.
Eentje wrong zich voorbij zonder Boe nog Ba, toen ik die verbaal aanpakte vroeg de tweede :"Pardon mag ik langs links".
Boerkes ....Ja.....

Ik heb een leuk belletje , en je ziet het bijna niet, en het doet ook dienst als stuurbuisring :applaus:
"The Peetfather"

Mario

• 4Bikers Member
    • http://www.interieur-vanwijnsberghe.be
« Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2005 - 20:13 »
Meestal zeg ik "blijf maar rijden". Het zijn niet de tragere bikers die moeten hun weg zoeken.

Dus probeer ik zo weinig mogelijk verwarring te strooien.
Als ik een tragere medebiker nader op een singletrack (... en voor de grappigste onder ons beginnen reactie te geven: OK dat kom ik niet vaak tegen...  :P) probeer ik deze ook gerust te stellen met het simpele: "doe maar rustig verder" want iemand achter u hebben die je zit op te jagen haat ik evenzeer.

Mario
Before you criticize someone you should walk a mile in their shoes. This way, you're a mile away when you criticize them and you have their shoes

Ivan

• 4Bikers Member
« Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2005 - 23:17 »
Meestal zeg ik "blijf maar rijden". Het zijn niet de tragere bikers die moeten hun weg zoeken.

Als ik een tragere medebiker nader op een singletrack (... en voor de grappigste onder ons beginnen reactie te geven: OK dat kom ik niet vaak tegen...  :P) probeer ik deze ook gerust te stellen met het simpele: "doe maar rustig verder" want iemand achter u hebben die je zit op te jagen haat ik evenzeer.

Mario

Daar kan ik helemaal inkomen ;)
"The Peetfather"

kenny

• Knockaert Kenny
  • 4Bikers Member
    • mijn clubke
« Reactie #24 Gepost op: 13 oktober 2005 - 23:23 »

Mario

Daar kan ik helemaal inkomen ;)

Als er iemand achter mij zit moet hij maar zien dat hij voorbijkan, mij proberen op te jagen heeft een omgekeerd efect.
Ik ga dan enkel trager rijden.
Als ik achter iemand zit en ik kan niet voorbij ga ik ook niet beginnen roepen en doen. Er komt wel een moment dat je wel voorbij kan.

Ivan

• 4Bikers Member
« Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2005 - 23:29 »
Mijn ervaring van de jongste maanden is dat het eerder beter gaat dan erger wordt. ;)
"The Peetfather"

Thomatchef

• 4Bikers Member
    • Thomas Online
« Reactie #26 Gepost op: 18 oktober 2005 - 18:04 »
Doe het meestal ook zo, op stukken waar ik niet passeren laat ik ze weten dat ze niet achter mij moeten kijken (m.a.w. doe maar rustig verder) en haal ik ze wel in op een stuk waar ik er zeker van ben dat het voor ons allebei geen problemen oplevert. 
Verder opstukken waar je zonder probleem met 2 doorkan gebruik ik de sluipmethode, want iemand die achter zich kijkt wijkt zoiezo uit naar die kant, met als gevolg dat em u dus stoort.
Het belletje heb ik nog geen halve TT gehad, het bleef bij mij maar bellen, en waar ik net niet tegenkan is geluid dat van mijne velo komt.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2005 - 16:41 »
Doe dan misschien een kleine investering in een goede bel  ;)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: Hoe geef je aan langswaar je gaat inhalen?
« Reactie #28 Gepost op: 14 oktober 2007 - 16:05 »
Lol, vandaag een flyer gekregen van een TT in Terheijden (NL, nabij Breda).  Valt m'n oog op volgende tekst:

Citaat
Ruim 90% buiten openbare weg en veel onverharde singletracks vragen soms om geduld, maar vooral begrip voor andere deelnemers.

Het is toch al ver gekomen ...

Voor de volledigheid: Site van die gasten.

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #29 Gepost op: 14 oktober 2007 - 19:17 »
Voor de volledigheid: Site van die gasten.

Mja, 't feit dat ze begrip vragen voor de tragere deelnemers is enerzijds mooi, en anderzijds ook jammer ... Jammer dat men dat tegenwoordig moet "vragen" - zoiets zou vanzelfsprekend moeten zijn. Nu ja, wij hebben op onze ZoeNK-site ook al een paar jaar zo'n oproep staan (zie "gedragscode" op www.zoenk.be).

Soit, efkes verder gelezen op die site, en 't artikeltje van auteur "Gied van Dorst" deed al het ergste vermoeden ... En ja hoor : na afloop van een tocht serveren ze daar koffie of thee met gebak ipv Leffe !!! Jakkes. Wedden dat daar aan de toog NIET wordt voorbijgestoken om als eerste gediend te zijn  ;) ???
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #30 Gepost op: 14 oktober 2007 - 19:24 »
Citaat
Soit, efkes verder gelezen op die site, en 't artikeltje van auteur "Gied van Dorst" deed al het ergste vermoeden ... En ja hoor : na afloop van een tocht serveren ze daar koffie of thee met gebak ipv Leffe !!! Jakkes. Wedden dat daar aan de toog NIET wordt voorbijgestoken om als eerste gediend te zijn   ???
Offtopic:
Thierry: bij onze Noorderburen is het bij TT's traditie dat daar soep, koffie, thee en/of chocomelk wordt geschonken na en TIJDENS de tocht.
Da's meteen de reden waarom de TT's bij ons voor Hollanders zo populair zijn, hier kunnen ze zich zelf eens een keer wassen, want meestal zijn er ginder geen douches voorzien.  :030:

Terug ontopic: het is inderdaad al ver gekomen dat zoiets moet worden gevraagd ...

JeFKe

• Jeffry Goethals
  • 4Bikers Member
    • http://www.4bikers.be
« Reactie #31 Gepost op: 14 oktober 2007 - 19:54 »
Jakkes. Wedden dat daar aan de toog NIET wordt voorbijgestoken om als eerste gediend te zijn  ;) ???
"Ik passeer links, voor die citroenthee!" en "Schuveki an de kant, kwilnnekik ne Leffe!" of m.a.w. hoe herken je een Vlaming tussen een bende Hollanders.

Om nog even on-topic voort te gaan.
Ik heb gemerkt in Wolfsdonk, hoewel ik er veel relatief "nipt" heb voorbijgestoken, ik geen enkele keer een boze reactie heb gekregen. Terwijl ik anderen veel minder "nipt" zag voorbijsteken, maar er toch een f*@#c%* uit de lucht viel. Het verschil ligt'm waarschijnlijk in de mate dat je iemand "per se" wilt voorbijsteken, want voor mij hoeft het nooit echt. Terwijl voor anderen er soms hun leven van afhangt en op één of andere manier komt dat negatief over, terwijl op zich het inhaalmanoeuvre helemaal zo gevaarlijk niet is.
The Tiger became a Leopard...

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
« Reactie #32 Gepost op: 15 oktober 2007 - 07:48 »
Jakkes. Wedden dat daar aan de toog NIET wordt voorbijgestoken om als eerste gediend te zijn  ;) ???
"Ik passeer links, voor die citroenthee!" en "Schuveki an de kant, kwilnnekik ne Leffe!" of m.a.w. hoe herken je een Vlaming tussen een bende Hollanders.

Om nog even on-topic voort te gaan.
Ik heb gemerkt in Wolfsdonk, hoewel ik er veel relatief "nipt" heb voorbijgestoken, ik geen enkele keer een boze reactie heb gekregen. Terwijl ik anderen veel minder "nipt" zag voorbijsteken, maar er toch een f*@#c%* uit de lucht viel. Het verschil ligt'm waarschijnlijk in de mate dat je iemand "per se" wilt voorbijsteken, want voor mij hoeft het nooit echt. Terwijl voor anderen er soms hun leven van afhangt en op één of andere manier komt dat negatief over, terwijl op zich het inhaalmanoeuvre helemaal zo gevaarlijk niet is.

dat je geen verwijten krijgt komt waarschijnlijk omdat ze je voelen komen...je achter hen wacht om op het juiste moment voorbij te rijden. Als tragere voel je dat en daar hou je rekening mee. Als er plots uit het niets ene komt voorbij gereden en dan den bocht afsnijdt, tja, dan hebt ge zever.
Als dat op een rustige beschaafde manier gebeurd...dan is er niets aan de hand.

ps: het zijn slechts enkelingen die 'de kiek' uithangen, 99% van de deelnemers houdt zich mooi aan, weliswaar ongeschreven, regels.