Auteur Topic: Dorst (NL)  (gelezen 7749 keer)

Optimo GmC

• 4Bikers Member
Dorst (NL)
« Gepost op: 6 september 2005 - 12:20 »
Zondag had ik afgesproken om met de 2 bikemaats van Riva hun trainingsrondje te rijden. Dit rondje begon met de vaste route van Dorst. Deze route is 'slechts' 7 km lang, maar is al wel de mooiste die ik in onze omgeving (tussen Breda en Antwerpen om maar te zeggen) heb gereden.

Het is van begin tot einde eigenlijk één lange singletrack met mooie bochten en steile klimmetjes. Er zit één recht stukje in, maar geloof me, dat kan je goed gebruiken om te recupereren.

De 2 locals rijden deze route al vanaf het begin van hun MTB-carrière en dat is ondertussen zo'n 11 jaar waardoor ze er wel een beetje zijn op uitgekeken. Daardoor hebben ze ook rond de vaste route nieuwe paden gevonden die de moeite waren. Uiteindelijk had ik zo'n 45 off-roadkilometers op mijn teller staan.

De vaste route van Dorst is een leuke route, spijtig dat het zo'n korte is. Als je in het noorden van Antwerpen woont is het niet zo heel ver rijden. Als je de route een paar keer doet aan een hoog tempo, zal je zeker een goede training hebben gehad.

Meer info www.mtbroutes.nl.

Hoe kan ik die link nu veranderen in "hier"?
« Laatst bewerkt op: 5 november 2007 - 12:31 door JeFKe »

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Noord-Brabant: Dorst (NL)
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2005 - 20:29 »
Dit is inderdaad een leuk stukje fietsen.  Ik ben hier vorig jaar eens gepasseerd tijdens de zomer.  Niet alleen de aaneenschakeling van korte "klimmekes", bochten en ... maakten het zwaar maar ook de stukken met mul zand.  Vooral het stuk als je de autsnelweg links van je laat liggen van ik tof.
Het is een aangenaam tussendoortje maar ik zou er zeker geen uren voor in de wagen willen zitten, ik vergelijk het een beetje zoals de vaste route in Essen.  Als tocht op je trainingsparcours is het meegenomen maar het is geen (dure) brandstof waard.

Ik ben er geweest op een zondag en het was er stikdruk; medebikers, wandelaars, joggers.

ps; zo doe je de link hier
« Laatst bewerkt op: 8 september 2005 - 20:34 door d@Mit »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re:Dorst (NL)
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2011 - 22:12 »
De route heeft intussen heel wat facelifts gekregen.  Er zijn nieuwe stroken bijgekomen, bestaande stukken zijn een pak technischer gemaakt.

Het rondje is 100% offroad, 95% is singletrack (delen technisch trage singletrack, delen snelle singletrack met aangelegde bochten).  Door de vele klimmetjes is het rondje bij deftige snelheid zéér intensief te noemen, bij niet-deftige snelheid sta je stil op de klimmetjes.  De aangelegde jumps, drops van boomstammetjes en wortels in de afdalingen maken de funfactor compleet (steeds zwarte route volgen - soms zijn er rode pijltjes die de moeilijkste delen omzeilen).

De route wordt  P E R F E C T  onderhouden door de locals  :045:.  Een schoolvoorbeeld van hoe het moet, hier kan Bloso nog een lesje van leren.  Enne, het traject is NIET toegankelijk voor wandelaars.  En als fietser wijk je niet meer af van de route omdat die zo plezant is.
Ik vertoef er de laatste tijd veel ... afgelopen zondag na de stevige hoeveelheid regenval was door het perfecte onderhoud geen enkel plasje te zien.  De kans dat ge hier vuil naar huis keert is klein.

Enigste nadeel is dus z'n beperkte afstand ... reden te meer om het eerste rondje rustig warm te rijden om nadien een paar keer stevig te knallen.

Mijn favoriet van de wintermaanden, in combinatie met de Drunense Duinen.
« Laatst bewerkt op: 7 december 2011 - 08:04 door Magura »

pqe

• 4Bikers Member
Re: Dorst (NL)
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2012 - 17:00 »
Gisteren de 'langste singletrack van Nederland' ook eens aangedaan. Onderdaad een mooi, goed onderhouden en technisch toerke waar je uw bochtentechniek kunt bijschaven. En waar een moment van onoplettendheid direct word afgestraft (isn't that so, Magura?)

In totaal 4 keer het rondje gedaan (de laatste met verlichting) : de BigMac op de terugweg smaakte!!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2012 - 18:40 »
Gisteren de 'langste singletrack van Nederland' ook eens aangedaan. Onderdaad een mooi, goed onderhouden en technisch toerke waar je uw bochtentechniek kunt bijschaven. En waar een moment van onoplettendheid direct wordt afgestraft (isn't that so, Magura?)

In totaal 4 keer het rondje gedaan (de laatste met verlichting) : de BigMac op de terugweg smaakte!!
De regen op de fiets een beetje later richting W'malle iets minder ... maar 't was weer een geslaagde avond/nacht te noemen  :p

Gino2

• 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2012 - 11:52 »
Iemand zin om hier op 25/11 eens te gaan rondtoeren?

Blubberduck

• 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2012 - 22:31 »
Iemand zin om hier op 25/11 eens te gaan rondtoeren?

ja ikke,  ;) wa denk je van een combi Drunen (25,3 km singletrack) en Dorst...
I'm a longsome biker.....up to the end of....

Gino2

• 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 14 november 2012 - 08:51 »
Is wel op een zondag hé  ;) maar er ging ook nog een mailtje naar oa u toe volgen met meer details en Drunen is een optie die ik al voorzien had, als het weer meevalt maken we er een daguitstap van!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2012 - 23:10 »
Toevallig maandagavond Dorst nog is afgeknald ... 't werk is daar "vlakbij".
Als ge onder de 23 minuten blijft, al dan niet met singlespeed, zijdt ge goed bezig  ;).
Op een zondag kan het wel eens druk zijn daar, gelukkig nu zondag wel een TT daar in de buurt (Galder, NL) die de andere richting uitgaat en hopelijk wat volk van het parcours onttrekt.

Drunen is natuurlijk ook een leuke, goede combinatie !
Doe ik regelmatig, m'n zusje woont aan de Drunense Duinen.
Als ge nog een fietsverbinding tussen Dorst en Drunen zoekt, roept ge maar hé.

Enne, welkom in't noorden  :011:.

Gino2

• 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2012 - 14:27 »
Gisteren in de late voormiddag dus ook 3 rondjes gaan draaien in Dorst... snelste amper 23min18sec... toeme, de hevig (ruk)wind maakte het er niet makkelijker op, gelukkig bieden de bomen wat bescherming, ook iedere ronde wat meer afgewaaide takken   :o
Voor de rest lag het er ondanks de regen perfect bij hier en daar een zeer klein plasje dus daar onze fiets niet vuil gemaakt. Een nog steeds prima onderhouden parcours dus, zelfs de bladeren waren weggeblazen.
Ik vond het zelfs niet eens echt druk qua rijders.
Nadien de fiets maar snel in de auto (veel wind & vroeg donker zijn hier de reden voor) en dan nog een rondje in Drunen gedaan, hier lag het op sommige plaatsen wel vettig, 't is te zeggen als we vergelijken met Dorst, maar nog altijd stukken beter dan onze Vlaamse Ardennen ;)
Ik en mijn kompanen hebben een leuke dag gehad en ik denk er deze winter nog wel wat te gaan 'draaien'.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2013 - 17:07 »
Vandaag nog is 5 toerekes gaan intervallen met de singlespeed.
Zelfs met een pelleke sneeuw geen spatje te bespeuren.
Tegenover vorige week hebben ze weer wat nieuwe balkjes gelegd en de bochten terug opgemaakt.  Prima, dat wekelijks onderhoud op de route !

Filmke van Supernaut vorige keer @ http://vimeo.com/59420278.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2013 - 22:05 »
Volgende keer toch is iets met vitessen meenemen, want op de 34-16 is deze tijd toch wel nét niet over de limiet  :p.

Blubberduck

• 4Bikers Member
« Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2013 - 22:22 »
Volgende keer toch is iets met vitessen meenemen, want op de 34-16 is deze tijd toch wel nét niet over de limiet  :p.

:cool: :045:
I'm a longsome biker.....up to the end of....

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2013 - 22:10 »
Morgenavond 19.30 uur "hier thuis" nog is wat rondjes knallen met de SS ... wie goesting heeft in den highspeed-rollercoaster, kom mor af.  Wel opzij gaan voor ons pa, want die heeft de steile ambitie om zijne rondetijd te verbeteren  :p.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #14 Gepost op: 17 april 2013 - 13:51 »
Wel opzij gaan voor ons pa, want die heeft de steile ambitie om zijne rondetijd te verbeteren  :p.

En , is't 'em gelukt ?
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #15 Gepost op: 17 april 2013 - 21:22 »
Jeps  ;).

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #16 Gepost op: 12 oktober 2013 - 16:14 »
Het netwerk van in totaal 60 km rond Dorst krijgt al wat vorm.
Vandaag de combi met het Cadettenkamp een paar keer afgehaspeld.  Ook naar Oosterhout is de route klaar (zie mountainbike.nl).

Desalwelteplus is en blijft Dorst de plezantste en properste route (ondanks het slechte weer van de voorbije week geen enkel spatje gezien vandaag), hoewel de andere routes ook best wel een leuke aanvulling zijn.

pqe

• 4Bikers Member
« Reactie #17 Gepost op: 7 augustus 2014 - 16:40 »
Vandaag hier nog eens gaan rijden. 2x Dorst en 1x Cadettenroute. Dadelijk m'n tijd eens bekijken en eventueel bij de Toptijden zetten  ;).
Btw, hoe komt 't dat er geen belg in de top tien staat?

Het lag er, zoals altijd, uitstekend bij. De route naar de Vrachelse Heide is ondertussen ook klaar. Moet enkel nog goed aangereden worden.

jinba ittai

• 4Bikers Member
« Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2014 - 21:54 »
Lap, een half jaar beste Belg geweest, nu is het voorbij  :cry:

pqe

• 4Bikers Member
« Reactie #19 Gepost op: 7 augustus 2014 - 23:33 »
Lap, een half jaar beste Belg geweest, nu is het voorbij  :cry:

Gene schrik. 24min55sec... :oops: