Auteur Topic: LSD - Long Slow Distance  (gelezen 69970 keer)

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #100 Gepost op: 20 maart 2006 - 22:10 »
Bandit, dat is zeker een goeie methode, je hebt geen suikerreserves, dus je lichaam is verplicht om vet om te zetten in kortere ketens.
Je slaapt wel minder goed met een knorrende maag, maar 's morgens ben je frisser als gewoonlijk :grin:
Bij nuchtere trainingen doe ik hetzelfde, maar dan 's morgens nog een nuchter toerke er bovenop.

Het grote voordeel van nuchter trainen is dat je veel minder last hebt van de man met de hamer, hij komt nog wel eens langs (zaterdag nog gemerkt) maar het effect is veel minder.
Op marathon's waar je echt voor een tijd gaat kan je ook nooit voldoende koolhydraten innemen (maag en darmfunctie vermindert door de vermoeidheid, en is sowieso beperkt, tot ongeveer 60 gram/uur), je moet dus, ook aan hoge intensiteiten maximaal profiteren van vetverbranding.

Een nadeel dat ik ondervonden heb is dat ik na zo'n periode van nuchtere trainingen ook veel sneller suiker omzet in vet :$

WaVe

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #101 Gepost op: 12 april 2006 - 14:51 »
Je kan dan beter nuchtere trainingen inlassen, of gewoon gedurende 3-5 uur zo hard mogelijk rijden!

Hey NI,

Nuchtere trainingen zijn niet zo'n een heel goed idee. Als je energie helemaal word opgebruikt en niet word aangevult onderweg gaat je bloedsuikerspiegel beneden de normale waarden gaan. Door het suiker tekort kan er geen verbranding van vetten meer plaatsvinden. De benodige energie zal uiteindelijk worden geput uit de afbraak van spieren door eiwit om te zetten in koolhydraten. De aanvulling van koolhydraten is dus absoluut noodzakelijk. Drinken en eten voor tijdens en na de training maw.

Z.
Ik denk (weet) dat dit zeker waar is.
Niet eten vertraagt het metabolisme. En sporten heeft te maken met een verhoogd metabolisme. Loom word je als je niet eet.
Dat is wat ik geloof. Nuchter trainen is hetzelfde als vermageren door niet te eten.

En geen privťberichtjes om te vertellen dat ik dit moet wissen aub. Hier wordt door sommigen gedaan alsof ze de waarheid in pacht hebben, zonder enige wetenschappelijke bron te vermelden.
Ik zal de mijne vermelden : www.vetverbranden.com

WaVe

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #102 Gepost op: 12 april 2006 - 14:55 »
Bandit, dat is zeker een goeie methode, je hebt geen suikerreserves, dus je lichaam is verplicht om vet om te zetten in kortere ketens.
Je slaapt wel minder goed met een knorrende maag, maar 's morgens ben je frisser als gewoonlijk :grin:
Bij nuchtere trainingen doe ik hetzelfde, maar dan 's morgens nog een nuchter toerke er bovenop.

Het grote voordeel van nuchter trainen is dat je veel minder last hebt van de man met de hamer, hij komt nog wel eens langs (zaterdag nog gemerkt) maar het effect is veel minder.
Op marathon's waar je echt voor een tijd gaat kan je ook nooit voldoende koolhydraten innemen (maag en darmfunctie vermindert door de vermoeidheid, en is sowieso beperkt, tot ongeveer 60 gram/uur), je moet dus, ook aan hoge intensiteiten maximaal profiteren van vetverbranding.

Een nadeel dat ik ondervonden heb is dat ik na zo'n periode van nuchtere trainingen ook veel sneller suiker omzet in vet :$
Die laatste regel is wel opvallend. Hoe ga je dat probleem oplossen?

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #103 Gepost op: 30 januari 2007 - 09:57 »

Die laatste regel is wel opvallend. Hoe ga je dat probleem oplossen?
Ivm die klop van den hamer, daar ben ik het niet mee eens.  Ik fiets regelmatig "nuchter" en als dat ritjes zijn van meer dan 80km krijg ik toch af en toe ne serieuze klap van den hamer zene.  Ne marathon is veel intensiever en duurt meestal iets langer.

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #104 Gepost op: 30 januari 2007 - 14:10 »
Niet eten vertraagt het metabolisme. En sporten heeft te maken met een verhoogd metabolisme. Loom word je als je niet eet.
Dat is wat ik geloof. Nuchter trainen is hetzelfde als vermageren door niet te eten.

Inderdaad WaVe  :applaus:  :applaus:  klopt als een bus !!!
(vandaar dat de meeste diŽten maar werken zolang je ze volhoudt, eens je stopt, vliegen de kilo's er zo weer aan: het jojo-effect).

Gelijk een sportdiŽtist het verwoordde: " de juiste voeding moet natuurlijk gerespecteerd worden maar als je je vetpercentage naar benden wil halen, mag je niet bezuinigen op je voeding maar helpt enkel meer sporten"

Helaas heeft de man gelijk... de befaamde "afslankpillen zonder te diŽten" zorgen trouwens ook voor een verhoging van het metabolisme waardoor men effectief ook een pak kilo's verliest (zolang je ze neemt)...
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Iegienie

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #105 Gepost op: 30 januari 2007 - 21:47 »
Je kan dan beter nuchtere trainingen inlassen, of gewoon gedurende 3-5 uur zo hard mogelijk rijden!

Hey NI,

Nuchtere trainingen zijn niet zo'n een heel goed idee. Als je energie helemaal word opgebruikt en niet word aangevult onderweg gaat je bloedsuikerspiegel beneden de normale waarden gaan. Door het suiker tekort kan er geen verbranding van vetten meer plaatsvinden. De benodige energie zal uiteindelijk worden geput uit de afbraak van spieren door eiwit om te zetten in koolhydraten. De aanvulling van koolhydraten is dus absoluut noodzakelijk. Drinken en eten voor tijdens en na de training maw.

Z.

En geen privťberichtjes om te vertellen dat ik dit moet wissen aub. Hier wordt door sommigen gedaan alsof ze de waarheid in pacht hebben, zonder enige wetenschappelijke bron te vermelden.
Ik zal de mijne vermelden : www.vetverbranden.com

eum ?
en wat is er dan zo wetenschappelijk aan nog maar eens een boekske dat doet alsof alle andere metodes waardeloos zijn, en zij nu ne keer het echte geheim gaan verklappen ???
Team Green : www.team-green.be

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #106 Gepost op: 30 januari 2007 - 22:33 »
Zeg, wat voor biafraantjes denken jullie dat we zijn??????? :toeme:

Ter info, tussen zwart en wit ligt grijs! :huh:

Ik heb vananvond gegeten, dan een toertje van zo'n 40 km gedaan, nu nog wat water drinken, morgenvroeg een koffietje en dan nog een uurke op de fiets!
Nadien geef ik les, dus aan vreetbuien kan ik me niet bezondigen.

2 voordelen:
-Daarmee verlies ik een hoop vet (ook wel wat andere afvalstoffen, maar niet meer dan bij andere trainingen),
-Mijn suikerspiegel blijft, doordat ik al wel wat fond en nuchtere trainingen achter de rug heb, tamelijk op niveau. Een langere rit verdraag ik daardoor ook beter!

Mijn metabolisme draait, ik ben niet loom (net wel nog wat van een te warm bad :ohmygod:), ik heb een hoop calorieŽn verbrand, vannacht ga ik er nog eens wat verbranden (ipv bijkrijgen, ik eet 's avonds gekookt), morgenvroeg nog eens.

Als ik morgen een marathon zou starten zou ik natuurlijk wel al een halve week aan het carboloaden zijn, anders zou ik inderdaad van de fiets vallen, maar nu eerst de kilo's er af en ondertussen wat extensieve training meepakken!

Over het terug omzetten van suiker in vet: zolang je gewoon blijft sporten is er niks aan de hand, enkel bij de specifieke voorbereiding (carboloading) zorgen dat je je extra caloriekes eet kort na de trainingen.
Als je gedurende enige tijd out bent heb je wel een probleem, dan vraagt het een hoop zelfdiscipline (die je op zo'n moment meestal niet hebt), dus, nadien weer wat zweten en af en toe de pralinnekes eens laten staan!

Peter

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #107 Gepost op: 30 januari 2007 - 23:43 »
Nuchter trainen is zeer goed voor gewichtsafname. En als ge bvb nen betere klimmer wil worden maar met trainen op uw grenzen van wat kan(rekening houdend met je normale werk+leven en je recup capaciteit) botst is dat de enige manier om te verbeteren :
ipv van uw wattage te verhogen vermindert ge uw gewicht per realiseerbare watt. En dan begint ge met uzelf en niet met uwen velo.
Ik kan u verzekeren toen ik met  bijna 2 meter lichaamslengte 70,5 kg woog klom ik wel iets vlotter  ;)en keek ik ook naar 100gr  minder op mijnen velo, zonder echter te overdrijven. :ohmygod:
Ik at toen minstens 2 keer zoveel als nu, maar zat ook veel meer op mijn fiets.
Interesseert gewichtsafname u niet, dan rest enkel de betere vetverbranding, maar die kunt ge  eventueel ook anders realiseren.
www.vetverbranden.com wetenschappelijk noemen, tja dat is toch ook wat overdreven.
Het lijkt eerder op die publi tv of hoe noemt dat waar ze walgelijke amerikanen nederlans dubben.
Is wat ze vertellen allemaal zever : ook  niet.
Is wat andere forumleden hier posten zever : ook niet.
Ge leest het  kritisch en  ge doet ermee wat ge wil.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2007 - 00:38 door Peter »

Skull

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #108 Gepost op: 9 februari 2007 - 20:49 »
Op 26 februari heb ik een afspraak bij Peter Vervoort voor een inspanningstest.

Voorlopig moet ik het nog doen met de resultaten van een simplere inspanningstest.
Nu heeft Peter me al een trainingschema doorgemaild hoe ik best train tot aan de test zelf.

Hierin staat dat ik 4u-5u LSD zou moeten trainen, maar in mijn resultaten van mijn vorige test (bij een andere arts) wordt niet gesproken van LSD.

Resultaten:

Aerobe drempel: 160
Anaerobe drempel: 192

Recuperatie: 100 - 140
Extensieve uithouding: 140 Ė 160
Intensieve uithouding: IU1: 160 - 170
(opgesplitst in 2 zones) IU2: 170 Ė 180
Uithouding/weerstand: 180-190
Weerstand: > 190

Tussen welke hartslagen moet ik dan zitten om LSD te trainen :huh: ?

Tot nu toe trainde ik in het weekend (2 dagen) 3-4u tussen 140 - 160, op extensieve uithouding dus.
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2007 - 20:51 door Skull »

Iegienie

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #109 Gepost op: 9 februari 2007 - 20:59 »
tussen 115 en 140. zal dik tegenvallen in het begin. lol.

Skull

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #110 Gepost op: 9 februari 2007 - 21:17 »
Bedankt :hail:
En intensieve duurtraining, situeert dat zich dan tussen de IU 1&2 resultaten van op mijn vorige test ?

Iegienie

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #111 Gepost op: 9 februari 2007 - 22:11 »
En intensieve duurtraining, situeert dat zich dan tussen de IU 1&2 resultaten van op mijn vorige test ?

Kdenk wel dat Vervoort idd. 160-180 zal bedoelen daarmee, als je overslag 192 is.

Maar 9/10 zal je rapport bij vervoort zijn dat er veel potentieel in je zit, maar dat je basiskonditie barslecht is en dat je daar eerst adh van minutieuse LSD trainingen zal moeten aan werken.

wedden ?

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #112 Gepost op: 10 februari 2007 - 17:45 »

Kdenk wel dat Vervoort idd. 160-180 zal bedoelen daarmee, als je overslag 192 is.

Maar 9/10 zal je rapport bij vervoort zijn dat er veel potentieel in je zit, maar dat je basiskonditie barslecht is en dat je daar eerst adh van minutieuse LSD trainingen zal moeten aan werken.

wedden ?

Tsjien, dat klinkt bekend in de oren ... maar 't zal inderdaad van datte zijn.
Blijkbaar is dat iets typisch voor mountainbikers, goe lang in't rood kunnen gaan maar eigenlijk een "waardeloze" basis hebben.

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #113 Gepost op: 10 februari 2007 - 19:33 »
Citaat
typisch voor mountainbikers

Zal wel voor bijna iedereen gelden die nog nooit een test heeft afgelegd? Iedereen begint meestal met wat TT's of bij een groep wielertoeriesten te gaan rijden, veels te intensief dus. Eerst een snelle vooruitgang qua snelheid, nadien blijft ineens de progressie uit. Zure appel om doorheen te bijten in het begin als je aan 20km/h moet gaan tuffen.

Shamikaze

• 4Bikers Member
LSD - Long Slow Distance
« Reactie #114 Gepost op: 13 februari 2007 - 03:11 »
Bij mezelf is dit eerder omgekeerd.† Ik heb (denk ik toch) een goede basis-conditie, maar de pieken zijn voor mij zeer zwaar te verteren en krijg ik ook moelijk voor elkaar.† Ik kan nl. uren en uren rijden aan 140-160, maar pieken boven de 175 is ei zo na onmogelijk voor mij.† Ik vermoed dat ik er nu nog veel te weinig op train, maar is ook nog veel te vroeg in het seizoen om aan de pieken beginnen te denken.†

Mijn trainingsplan sinds 01-01-2007 (zelf opgesteld), ga me binnnenkort laten begeleiden, mik 100% op marathon :
  • Maandag : Zwemmen 2000 - 3000 mtr
  • Dinsdag† †: Spinning thuis (ben van babysit), 2-3 hr.† Gedurende 25min los fietsen (HR 110-130) dan een interval van 5min.† Deze interval is opgebouwd uit 5 * opeenvolgend 30" zitten en 30" staan en na iedere cyclus de weerstand verhogen (1ste cyclus HR optrekken naar 160 en dan progressief proberen de 175 te halen of te overschrijden).  Is vrij zwaar door de afwisseling van zittend fietsen en staand fietsen.  De weerstand wordt verhoogd bij de overgang van zittend naar staand omdat je staand uiteraard iets meer vermogen kan ontwikkelen.  De eerste 3 sessie's gaan goed maar minuut 4 en 5 zorgen voor stevige verzuring.  Vandaar ook de lange periodes ertussen op een zeer laag vermogen + ook om voldoende soeplesse in de spieren te kunnen houden.  Tijdens interval sessie's probeer ik een trapfreq van 80-90 aan te houden, maar ik kan U verzekeren dat dit niet zo vanzelfsprekend is als het klinkt.† Daarna avondeten en daarachter meestal nog een compex sessie uithouding.
  • Woensdag : varieert, meestal rust of 1hr los rijden op spinner HR 110-130.
  • Donderdag : 2-2.5 hr op zitfiets in fitness, HR 130-150, gevolgd door Compex uithouding (ofwel deze training op vrijdag en donderdag zwemmen).
  • Vrijdag : zie donderdag.
  • Zaterdag : Meestal toerentocht in de omgeving en met de MTB er naar toe, dikwijls een 20-30tal km voor de tocht, de tocht zelf (meestel rond de 50-55km) en dan terug naar huis met de mtb.† Op de weg van en naar relatief rustig (HR 140-60), tijdens de TT doorfietsen (HR 150 < ).Als ik thuis kom staat er dan meestal 100km+ op de teller en rit-tijd altijd rond 3:30 - 4hr.
  • Zondag : Afhankelijk van TT-kalender en planning thuis idem als zaterdag of rust.

Ik : 1mtr79, 68kg, volgens weegschaal 60.5kg massa/7.5 kg vet.† Als duursporter wil ik niet veel lager gaan, ook omdat ik al mager gebouwd ben, niet veel goesting om er uit te zien als een gepluimd kieken voor zover dat dat het geval reeds niet is.

Voeding : Normaal eten.
Tijdens trainingen altijd enkel water.
Tijdens TT'n energie-drank (0.75-1ltr/hr) met een energie-gel iedere 45min, nooit stoppen aan bevoorradingen.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2007 - 11:40 door Shamikaze »
Love like you've never been hurt.† Dance like nobody's watching.† Do 1 thing every day that scares you.† Be nice and respect you're elders.

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
Re: LSD - Long Slow Distance
« Reactie #115 Gepost op: 8 oktober 2007 - 15:24 »
spinning 2-3 uur? Ik vraag me nog altijd af hoe je dat volhoudt op zo'n ding  :D. Ik probeer de rollen te gebruiken voor de gerichtere trainingen, LSD'en doe ik het liefst buiten, met welke fiets maakt niet uit. Vooral het zweten als een biffel op de rollen (en zeker de interval die jij hier noemt) is geen pretje  :oops:

Vrijdag een (volgens mij) LSD-ritje gedaan van 3.5 uur met een hartslag klokvast op 120, ik kijk niet eens naar de gemiddelde snelheid of de afstand  ;).
Caŗl e Doss: cavalli celesti

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #116 Gepost op: 8 oktober 2007 - 17:48 »
spinning 2-3 uur? Ik vraag me nog altijd af hoe je dat volhoudt op zo'n ding  :D. Ik probeer de rollen te gebruiken voor de gerichtere trainingen, LSD'en doe ik het liefst buiten, met welke fiets maakt niet uit. Vooral het zweten als een biffel op de rollen (en zeker de interval die jij hier noemt) is geen pretje  :oops:

Vrijdag een (volgens mij) LSD-ritje gedaan van 3.5 uur met een hartslag klokvast op 120, ik kijk niet eens naar de gemiddelde snelheid of de afstand  ;).

Awel, bij mij is dat het net hetzelfde.  Eind mei (met m'n verjaardag) rollen gekregen en al een paar keer met de intentie gestart om twee uur te fietsen maar nog nooit volgehouden.  Anderhalf uur lukt nog net, het heeft niet alleen te maken met de eenzijdige omgeving (in de garage want ik mag niet in de living of zo van mijn vriendin) maar ik vind het ook kunstmatiger.  Ik heb een aantal trainingen afgedrukt van Tackx zelf, d'er zitten toch serieuze kleppers tussen. 
Ik gebruik ze dan vooral voor intensieve training, klim - en interval.  Dit loopt perfect en ťťn uur intensief is al behoorlijk zwaar.

The Sentinel

• Peter Boelen
  • 4Bikers Member
    • Trisport
« Reactie #117 Gepost op: 15 november 2007 - 08:14 »
Het is een feit dat als je na een training, of dat dat nu een nuchtere training is, een interval training, een zwemtraining maw een whatever soort training dat je koolhydraten MOET binnen krijgen of je nu wil of niet! Binnen het eerste half uur 80-100gr koolhydraten en daarna gespreid tot je de koolhydraten die je hebt verbruikt terug binnen hebt.
Je doet afbraak aan je spieren als je het niet doet en ik denk dat het toch de bedoeling is dat we onze spieren versterken. Je lichaam heeft gewoon veeeeeeel meer tijd nodig om te herstellen voor een nieuwe inspanning als je dat niet doet.
"You've got to turn it to burn it"