Auteur Topic: Luxemburg: Durbuy  (gelezen 9800 keer)

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Luxemburg: Durbuy
« Gepost op: 15 september 2005 - 19:35 »
Hallo,ik ben dus nieuw op t' forum en heb meteen al een vraagje!!
eind oktober gaan we(vrouw,2kinderen en één mtb)dus voor een lang weekend naar Durbuy.enige tips over de vaste routes daar zijn welkom.Alvast bedankt... :hail:
« Laatst bewerkt op: 15 november 2005 - 09:40 door LuckyIron »
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Chris

• 4Bikers Member
    • Chris mtb-page
Durbwie
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2005 - 20:03 »
als je nog niet veel in de ardennen hebt gemountainbiked zullen de vaste routes in en rond durbuy je kunnen bekoren ... in het andere geval vind ik ze echt ontchoochelend ... veel asfalt, niets technisch en als het de voorgaande weken heeft geregend zitten er behoorlijke modderstroken tussen ....

vorig jaar werden we bovendien het bos uitgeschoten door "la chasse" .... wees voorzichtig!

(sorry voor het negatieve maar het is helaas waarheid...)

chris & co
"No disc - More risc"

Styria-Alpentour 2003 finisher - GRC 2003 - 2004 finisher - Cape-Epic 2005 finisher - aTAC 2006 finisher

Beethoven

• 4Bikers Member
Durbuy
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2005 - 20:56 »
Toch eens nagaan of er geen jagers zijn nu met de start van het seizoen. Zeker ben je in een gebied waar het kan voorkomen zonder dat je zich er van bewust bent.

Schiz[O]

• 4Bikers Member
Durbuy
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2005 - 21:23 »
Zeker de roadbook uit o2 bikers van weris eens doen.

Mooie route, verder is durbuy een zeer mooie streek, maar je moet durven op een kaart rijden.
Want de uitgestippelde routes trekken nergens op.

Mario

• 4Bikers Member
    • http://www.interieur-vanwijnsberghe.be
Durbuy
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2005 - 00:02 »
Een beetje verder richting Hotton zouden betere routes liggen.
Before you criticize someone you should walk a mile in their shoes. This way, you're a mile away when you criticize them and you have their shoes

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
Durbuy
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2005 - 08:00 »
als ik u was, zou ik ook eens 'in de geburen' gaan verkennen. Durbuy stelt niks voor qua vaste routes  :cry:, Vielsalm en Bouillon (90 km!! vaste route) zijn de moeite waard!  :applaus:

Good luck!
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Durbuy
« Reactie #6 Gepost op: 16 september 2005 - 20:33 »
Ok bedankt voor de info allemaal.daar ik de ardennen al goed gewoon ben denk dat ik de streek rond Hotton eens ga verkennen met de kaart erbij. :hail:

Peter

• 4Bikers Member
Durbuy
« Reactie #7 Gepost op: 16 september 2005 - 21:08 »
Ik kan de GR's aanraden en ook een roadbook van o2 uit het begin van de jaren 90 dat richting villers st gertrude gaat.
De streek wordt ook een beetje geterroriseerd door de quads van Durbuy adventure. Hun routes lopen gedeeltelijk over de mtb routes en als het nat ligt zijn die stukken dan echt klote.
Als het echt te vettig ligt is de lf route vanuit Durbuy(blauw gele streepjes) een fietsbaar alternatief. En er is ook een mtb die onder alle omstandigheden te fietsen is(wel niet bepaald uitdagend).

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
Durbuy
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2005 - 01:09 »
de groene van Hotton is tof (30km), indien je de kaart raadpleegt kan je ook mooie stukken vinden (zie BK)
verder zou ik La Roche aanraden, dacht op een dikke 20km van Durbuy, das toch nog mooi doenbaar en daar zijn er meerdere pareltjes van routes te vinden...

mosquito

• Gast
Durbuy
« Reactie #9 Gepost op: 4 oktober 2005 - 21:18 »
allez voor al diegene die ergens daar in de mooie ardense bossen willen biken vanaf nu tot januari mag er rekening mee houden dat het jachtseizoen is geopend  :muur:.
spijtig voor de dieren daar in de bossen die nu terug mogen lopen voor hun leven  :toeme: en dat diene Van denbosche daar niks op zegt versta ik des te minder.

Mosquito  :cool:

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Durbuy
« Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2005 - 21:28 »
allez voor al diegene die ergens daar in de mooie ardense bossen willen biken vanaf nu tot januari mag er rekening mee houden dat het jachtseizoen is geopend  :muur:.
spijtig voor de dieren daar in de bossen die nu terug mogen lopen voor hun leven  :toeme: en dat diene Van denbosche daar niks op zegt versta ik des te minder.

Lopen voor hun leven heeft niet veel nut, het zijn meestal drijfjachten ;)
Ze lopen regelrecht naar de jagers toe :devil:

Ik heb ook het gevoel dat de jager net iets teveel aan bod komt dit deel van het jaar :cry:

mosquito

• Gast
Durbuy
« Reactie #11 Gepost op: 6 oktober 2005 - 14:38 »
allez zeg nu eens eerlijk wie het meeste stuk maakt in een bos !!!!
1) de jager tijdens zijn drijfjachten die meestal de takken en etc.. afbreekt op een kamp te maken
2) een biker die meestal toch op de voorgeschreven paden gaat rijden ( allez als alleman de 10 geboden volgt tenminste   :toeme: )

Gizmo  :cool:

Peter

• 4Bikers Member
Durbuy
« Reactie #12 Gepost op: 6 oktober 2005 - 14:58 »
DE jagers hebben nen machtigen lobbygroep. Mtb'ers nikske.
Vroeger betekende het jachttoerisme heel wat. Mtb toerisme zal ondertussen wel meer opbrengen.
Nu de gemeentebesturen er van overtuigen dat ze door die jachten heel wat inkomsten van mtb'ers verliezen.
En niet vergeten dat walen op franssen lijken wat betreft de jacht. Bijna elke fransman jaagt.
Als daar de jacht opengaat in de bergen is dat not the place to be. Want jacht gaat dikwijls samen met drank.
En ze schieten eerst en kijken pas daarna. Als ge dat openingsweekend één keer meemaakt en er zonder het te weten er middenin zit,
is dat een ervaring die niet voor herhaling vatbaar is. Ik heb ze serieus geknepen toen.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Durbuy
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2005 - 13:35 »
Ben terug van vandaag ,spijtig genoeg is de bike niet meegegaan :cry:,wegens rugklachten besloten om een weekendje te rusten en lichte wandelingen te maken.Wel gezien dat er nieuwe routes uitgepijld zijn gaande van gemakkelijk tot moeilijk.Ook is men bezig om nieuwe routes uit te pijlen te Rendeux,Erezée en Manhay.Heb het plannetje van de nieuwe routes te Durbuy eens vergeleken met mijn stafkaarten en ze zien er toch beter uit dan de vorige :applaus: Voor meer info:Maison du Tourisme du Pays Ourthe&Aisne 086/213081

mosquito

• Gast
Durbuy
« Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2005 - 14:38 »
ik ben ook terug van een weekendje Durbuy allez meerbepaald Biron ( Hotton ), ik lig al een weekje of 2 stil door die pijn in de benen
en dus ook een weekenje uitgerus en boek van Filip Meirhaege gelezen om de tijd te doden.
het weer was fantastisch en natuurlijk op de tanden moeten bijten om nie op 1 of andere bike te springen  :toeme:.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Re: Luxemburg: Durbuy
« Reactie #15 Gepost op: 26 november 2007 - 17:49 »
Iemand een idee hoe de routes en de streek in 't algemeen erbij ligt? Dit weekend zit ik daar en ben nog aan 'twijfelen om de bike mee te nemen met dit weer.
By the way,dit topic was hier mijn eerste post op 't forum hier :012:

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #16 Gepost op: 26 november 2007 - 18:29 »
Iemand een idee hoe de routes en de streek in 't algemeen erbij ligt? Dit weekend zit ik daar en ben nog aan 'twijfelen om de bike mee te nemen met dit weer.
By the way,dit topic was hier mijn eerste post op 't forum hier :012:
In de winter naar de Dardennen gaan, vind ik alvast sterk. (op fietsgebied hé)  Vooral na een vochtige periode zoals de voorbije weken zal het er zeker niet van de poes zijn.  Ik vraag me zelfs af of je niet meer zal kapot rijden qua fietsonderdelen ed.
Effe gegoogled en alvast dit gevonden; http://www.ourthe-et-aisne.be/nl/decembre2007.html.  Hou rekening met het jachtseizoen, scroll een beetje naar beneden en daar lees je allerlei info, oa. jacht op mtb-route 5 of zoiets.

mosquito

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 26 november 2007 - 19:02 »
biken in en rond durbuy in december valt nogal mee hoor, ik ben het meer dan gewwon om er te biken in gelijk welk seizoen.
heb er al in de sneeuw gereden, door de kletsende regen en als het de stenen uit de grond had gevroren.
het hangt wel af van welke kant je gaat biken want de ene streek is wat gevoeliger dan de andere, rond hotton is de grond meer kalkhoudens waardoor de modderpassages redelijk goed te doen zijn om erdoor te crossen.
dan zijn er ook trails waar het zowel winter als zomer vettig ligt.
ik vertrek zaterdag 8 december voor een weekje verlof + biken ginder

Massini  :cool:

TJ!

• 4Bikers Member
    • http://users.pandora.be/tj/trekking
« Reactie #18 Gepost op: 26 november 2007 - 20:25 »
Southparkbikers waren dit weekend eveneens in Durbuy.
Hebben route 5 en 6 gereden.
Kwa modder viel het best nog mee. Op route 6 was er wel een stevige modderstrook. Maar al bij al veel beter berijdbaar dan de meeste toertochten in Oost-  en West-Vlaanderen rond deze tijd ;-)