Auteur Topic: Luik: Theux  (gelezen 34792 keer)

Speci

• David
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2005 - 23:37 »
pics:

http://www.4bikers.be/fotoalbum/thumbnails.php?album=77

Ferm fotokes!  :applaus: Da was de rode route zeker? Ik heb de blauwe al gedaan maar ga volgende week de rode is doen.

Dat heel stijl stukske bergaf met die uitstekende rotsblokken (foto 48 t.e.m. 50), maakten die ook deel uit van de route??
nope,eigenlijk nie.ligt juist naast de route, aan die lange S-bocht afdaling.

Bulchman

• 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #21 Gepost op: 2 september 2005 - 00:33 »
Op 16/08/2005 de rode route gereden in en rond Theux. Na de 2 tegenvallende zomermaanden was het parcour herschapen in een Ardense paté van modder :shocked:.Met ons 2en was het uitkijken naar de bewegwijzering. Tussen km 5 en 6 komt men via een asfaltweg in Fays aan, dat ligt net iets in de diepte. Je wordt naar rechts omhoog offroad gestuurd.
Na ong.80meter klimmen kom je naast een weiland en hier zie je Fays rechts dieper liggen. Op het einde van deze track ga je over asfalt terug klimmen dus ga hier links omhoog. (De omheining is hier recentelijk vernieuwd en hier is er een bordje verdwenen). Opgepast direct hierna is er nog een bordje verdwenen. De klim over asfalt is kort en net na de bocht (pijltjte weg) neem je de eerst volgende offroad-track.
Hierna blijft het uitkijken naar de pijltjes, ze staan,hangen... :cool:.. wel ergens aan.
Theux dat is; eindeloos klimmen(de laatste klim is moordend) over onvervalste Ardense keien en rotsblokjes,snelle afdalingen en natuurlijke hindernissen overwinnen, plensen door natuurlijke beekjes en nog veel meeeeeeeeeeer.
Theux C'est Fabuleuze :applaus: (rood 61 km start kasteel Franchimont).

Blubberduck

• 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #22 Gepost op: 4 september 2005 - 22:40 »
Yup, samen met mijne copain Mudbuster zijn we zaterdag gaan biken in Theux..

(Wegens familiale …..”vrouwen hé”…. :ohmygod: nie kunnen deelnemen aan de Houffa, verleden jaar wel en we hoopte dit jaar om dan deze in “droge” omstandigheden te kunnen rijden maar ja……..’t zal voor volgend jaar misschien zijn)
De bedoeling was om de blauwe & de rooie de rijden, waarja als ge te laat van thuis  :toeme:vertrekt komt ge natuurlijk laat aan in Theux (voor ons 228km) en moet ge kiezen in uw nog te resten tijd.
Dus vertrokken we pas om 11.50h  :oops: ter plaatse met eerst (zoals op op aanraden van vele op het forum hier) eerst met de blauwe om dan over te schakelen naar de rooie.
Direct na de start al 2maal verkeerd gereden  :toeme: (kletswijven hé) maar op enkele plaatsen was het pijltje zoek of lag het gewoon op de grond, dus was het soms gokken voor de richting.
Er is inderdaad een nogal lastige klim na +/- 6km die er direct voor zorgt dat alle spiertjes opgewarmd geraken.
Mooi parcours met soms een technische passage (alhoewel..) dan rood opgepikt met echt toffe stroken, lastige hellingen, leuke speedy afdalingen, boomwortel stroken, muddy stroken, kortom alles.
De fun was compleet met de “serpintinen abfahrt”  :applaus: voor de nie Oostenrijkse kenners vertaald als haarspeldbochten afdaling mooi mooi mooi .
De pause haden we ingelast toen we het stuk open weide moesten dwarsen, man man man wat nen zalig zicht en leuke plaats, plots hadden we het gevoel van : “this hier al van ons…” :cool:
Daarna volgenden nog heel veel mooie passages.
En …tja op het eind is er dan de zeer lastige steile laatste klim (wij op reserve naar boven want wij dachten dat we nog +/- 15 km te biken hadden naar onze schatting) en wat bleek dat het einde zeeeer nabij was.
Deze route is een echt mtb parcours al had ik –afgaande op de verslagen/reacties hier- eigenlijk meer technische  en steile afdalingen verwacht , misschien zitten deze ofwel  verder op het blauwe  of in het eerste deel van de rooie of op groen….?
we merken het wel al we terugkomen binnen enkele weken.
Enfin, het was een zeer leuke ontspannende bike dag  en we komen zeker terug (vroeger vertrekken van huis dan, hé Mudbuster  :oops:)

Enkele cijfertjes:

Km 51.95,  hm 1179, gemiddelde klim 5% max. klim 23% maximum hoogte 411m
I'm a longsome biker.....up to the end of....

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
Theux blauw - Luik
« Reactie #23 Gepost op: 15 september 2005 - 18:57 »
Ben zaterdag van plan de blauwe route in Theux eens te verkennen... weet iemand of de bewijzering goed is?
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

kawa

• Allan
  • 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #24 Gepost op: 15 september 2005 - 19:45 »
De laatste keer dat ik deze reed was de bepijling nog in orde.
Enkel aan die melkwagen, aan het technische klimmeke ontbreekt een pijl. Als je boven komt moet je rechts afslaan op de asfalt.

Ook opletten op ongeveer 5km, daar kom je een blauw bordje tegen van Spa, niet volgen dus maar rechts afslaan, daar zie je wel terug die van Theux.
I USED 2 BE SCHIZOPHRENIC BUT WE'RE OK NOW

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
Theux blauw = een ramp !!!
« Reactie #25 Gepost op: 17 september 2005 - 19:03 »
:muur:  :muur: vandaag in Theux de blauwe route eens gaan verkennen aangezien ik morgen niet kan gaan biken... Wat een ramp! Ik geloof dat er bij momenten meer pijltjes verdwenen zijn of opzettelijk (!!) :toeme:  in de verkeerde richting gedraaid zijn dan wat anders! Spijtig dat er toch nog steeds 'mensen' zijn die alles moeten kunnen vernielen... Nochtans een parel van een streek!

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
Theux blauw = een ramp !!!
« Reactie #26 Gepost op: 17 september 2005 - 19:19 »
Een tijdje geleden zijn wij de rode route gaan verkennen en daar waren er ook hier en daar plaatjes weg. Eentje heb ik terug kunnen plaatsen maar de andere waren gewoon weg.
Volgens mij zitten de boeren daarachter, maarja dat weet je natuurlijk niet.
Sommige plaatjes stonden wel op cruciale plekken en moeste dus gokken en een richting kiezen.

Heel spijtig want wij vonden het ook een prachtige streek, met maar 1 klein min-puntje.
De hier en daar "ontbrekende" pijltjes.

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #27 Gepost op: 13 januari 2006 - 14:17 »
iemand sinds kort nog Theux rood gereden?
Ligt het parkoer er zwaar bij? Bepijling nog iets of wat ok?
Wil er morgen nog eens naar toe gaan...

Toine_de_Biker

• Toine Raaijmakers
  • 4Bikers Member
    • MountainbikeClub Funbikers
Luik - Theux
« Reactie #28 Gepost op: 4 februari 2006 - 17:12 »
Ik heb Theux rood gereden op 29- 12 2005 lekker gefietst met sneeuw voor de wielen.
Het was pittig en schitterend mooi, er was nog niemand voor ons geweest zodat we een mooi wit tapijt voor ons hadden.
Ik heb een super mooie bike dag gehad, wij moeten tenslotte uit Mierlo (Nederland) komen.
Een paar foto’s op onze club site http://www.mtbclub-discovery.com/

Gr Toine    :cool:
Kijk eens op onze website www.funbikers.eu

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Luik - Theux
« Reactie #29 Gepost op: 5 februari 2006 - 09:54 »
Samen met Nielskie vorige donderdag een combinatie van de rode en een stuk van de groene route gedaan.
Het parcours ligt er ondanks de winterse toestanden nog vrij bereidbaar bij.Enkel 4-tal keren wel moeten afstappen maar gelukkig in klimmen omdat het er spiegelglad was(water dat over boswegels afgevoerd moet worden naar lagere delen).
De bepijling van de rode route was op één uitzondering na(eerste deel van de route) volledig in orde.
Op 2 plaatsen zijn er bomen omgewaaid die nog opgeruimd moeten worden.
Al bij al goei training voor wat nog moet komen,en de  65km binnen de 5u afgehaspeld.
In Theux-city de kelk tot op de bodem geledigd en den dag was weer een feit. :hail:
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Serge

• 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #30 Gepost op: 5 februari 2006 - 17:34 »
Gisteren de blauwe route gereden, ik, d@Mit, Stivo en nog een paar bike makkers.
De Ardennen lager er weer prachtig bij, op sommige plaatsen lag er sneeuw en we hebben het ook droog gehouden.
De ondergrond lag er hard bij, en op sommige stukken ook spekglad, het was oppassen geblazen voor valpartijen.
Buiten een kleine slipper van Stivo is er niemand gevallen, wel één lekke band, ook een paar keer van de bike gemoeten omdat het pad een ijsbaan was.
We hebben wel een paar keer moeten zoeken naar de pijltjes, maar al bij al niet te veel verkeerd gereden.
Ik heb gisteren met mijn nieuwe bike zijn Ardennen doop gegeven, te gek zo een fully, dalen gaat nu nog sneller, en die klein kilo meer aan gewicht voel je gewoon niet, en ik heb gisteren zelfs voor de eerste keer sinds maanden zonder nek of rugpijn gereden.
Ik had een klein 40 km op de teller, en iets meer dan 02.30 uur rijtijd, en 911 hoogtemeters.

Binnen kort terug voor de rode nog eens te rijden.

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #31 Gepost op: 5 februari 2006 - 17:38 »
... wel één lekke band ...

Wie, wat, hoe, waar ... Is er iemand lek gereden?

Binnen kort terug voor de rode nog eens te rijden.

Zonder Specialized banden in ieder geval  ;)

Iegienie

• 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #32 Gepost op: 6 februari 2006 - 17:05 »
Ik heb Theux rood gereden op 29- 12 2005 lekker gefietst met sneeuw voor de wielen.
Het was pittig en schitterend mooi, er was nog niemand voor ons geweest zodat we een mooi wit tapijt voor ons hadden.
Ik heb een super mooie bike dag gehad, wij moeten tenslotte uit Mierlo (Nederland) komen.
Een paar foto’s op onze club site http://www.mtbclub-discovery.com/

Gr Toine    :cool:

zou het kunnen dat we samen met jullie aangekomen zijn aan het kasteel van Franchimont ?
Wij hadden Theux-Botrange-Theux gedaan, ook in de sneeuw, en toen we toekwamen kwamen er een paar ollanders toe van op de rode...

fotokes op www.bikeze.info (via nieuw, en dan de topic op 1/1/2006)

pieter.
Team Green : www.team-green.be

Thierry

• 4Bikers Member
Luik - Theux
« Reactie #33 Gepost op: 6 februari 2006 - 18:09 »
Ik heb Theux rood gereden op 29 12 2005 lekker gefietst met sneeuw voor de wielen.

zou het kunnen dat we samen met jullie aangekomen zijn aan het kasteel van Franchimont ?

Neen Pieter, dat zullen andere 'Ollanders geweest zijn : wij waren daar een dagske eerder (de 28e) ...

Nog fotookes van die sneeuwtocht met o.a. Pieter vind je hieronder (zie signature).
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

jit

• 4Bikers Member
    • just me
Luik: Theux
« Reactie #34 Gepost op: 10 april 2006 - 13:43 »
Hey jongens wij ( man lief,zoon lief van 9 en ik) hebben gister 9 april de blauwe route gereden was tegek
De bepijling was goed tedoen de afdalingen waren heerlijk snel modder viel reuze mee en het klimmen was om je vingers bij af te likken het laatste stuk naar het kasteel toe door het groen was de kers op de taart
De rijtijd was 2.30 uur voor de 35 km het was tegek we gaan zeker terug om de rode te rijden

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #35 Gepost op: 7 september 2006 - 21:20 »
Ik ga morgen de Rode eens rijden. Zal wel een paar fotokes nemen onderweg.

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #36 Gepost op: 7 september 2006 - 22:23 »
Ik ga morgen de Rode eens rijden. Zal wel een paar fotokes nemen onderweg.

Let op, eerste km's staan goed aangeduid maar: na een stuk door een weide kom je uit op een weg waar je naar rechts moet (aangeduid) en vervolgens terug naar links (ook aangeduid) een pad op ; dan kom je uit op een straat waar je of naar links kunt (omhoog), of naar rechts (snel stuk asfalt naar beneden, onder een hoge brug door, richting centrum van Theux) ; hier ontbreken de pijlen even tot in't centrum van Theux.. alé, ik heb zie in ieder geval nog nooit gevonden... veel succes... eens in't centrum is bepijling terug perfect!
Laat iets weten hé !

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #37 Gepost op: 7 september 2006 - 23:06 »
Ik heb de kaart bij me, en ken de streek wel redelijk goed
Ik vermoed dat je het punt bedoelt waar je even naar links het bos van Staneu inmoet? Op de grote asfaltweg die van Polleur komt?

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #38 Gepost op: 8 september 2006 - 07:50 »
Ik heb de kaart bij me, en ken de streek wel redelijk goed
Ik vermoed dat je het punt bedoelt waar je even naar links het bos van Staneu inmoet? Op de grote asfaltweg die van Polleur komt?

Inderdaad... ben toen op goed geluk naar 't centrum van Theux gereden en kwam ineens weer de rode pijlen tegen..

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #39 Gepost op: 8 september 2006 - 09:39 »
Je moet net na het onderkruisen van de hoogspanningslijn naar links bergop.
Je klimt naar 'nummerke 200' toe op de kaart hieronder..

ik denk dat je best toch een kaart koopt. Kost bijna niks en je weet altijd waar je bent .. de routes van Spa staan er ook op.