Auteur Topic: Luik: Theux  (gelezen 34789 keer)

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
Luik: Theux
« Reactie #40 Gepost op: 8 september 2006 - 09:56 »
Je moet net na het onderkruisen van de hoogspanningslijn naar links bergop.
Je klimt naar 'nummerke 200' toe op de kaart hieronder..

ik denk dat je best toch een kaart koopt. Kost bijna niks en je weet altijd waar je bent .. de routes van Spa staan er ook op.

Inderdaad geen overbodige luxe, waar kan je die vinden?
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #41 Gepost op: 8 september 2006 - 20:00 »
Wel, ik ben terug.. zonder kaart vergeet het maar. Al na 10km zit je zonder pijltjes. Op zeker 3 kruispunten is het paaltje met de pijl omvergereden.. Op een 10tal kruispunten moest ik noodgedwongen de kaart bovenhalen.
Zwaar? Wel in het begin dacht ik, is het dat maar, maar het venijn zit in de staart, te beginnen met de prachtige afdalingen naar de Forges Thiry en de klimmen (en afdalingen ) die daar op volgen. Al bij al dus inderdaad een zware brok.
Vanin het begin wordt de toon gezet, maar op de thier du polleur na vallen vooral de afdalingen redelijk mee. De klimmen kunnen tellen, maar alles gemakkelijk op het middenblad. Moeilijkheid zit hem in de steenachtige ondergrond en in sommige heerlijke passages in de bossen in de worteljes. Hier en daar zitten er echt zeer mooie stukjes in, laat dat vooral duidelijk zijn.
Ik had voor de route zelf 60km en 1265 hoogtemeters. In totaal had ik 63km en 1310 hoogtemeters .
Een kleine fotoreportage ben ik nu aan het uploaden (met hoogteprofiel).

http://redridinghood.fotopic.net/c1077328.html (na approval)

ps: ik heb die kaart gewoon online besteld bij de toeristische dienst van Spa. Ze noemt 'Pays des Sources ' en covert de routes in Theux en Spa.
Je kan ze ook online bestellen bij het NGI : http://www.ngi.be/tour/jsp/NL1-3-2D.jsp?map=TOE.0124
« Laatst bewerkt op: 8 september 2006 - 20:40 door Adri »

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #42 Gepost op: 21 september 2006 - 18:59 »
Ik heb vandaag een combi van de Groen en de Blauwe gedaan (met nog een stukje Rode erbij en de afdaling/opklimming van de Ninglinspo vallei) en het viel me op dat de Groene perfect gepijlt is.
De Blauwe is ook goed gepijlt, maar op een 3-tal plaatsen mankeren er toch pijltjes.
Een ritverslag volgt op m'n BLOG alsook een fotoreeks.

Berthold

• Albert
  • 4Bikers Member
« Reactie #43 Gepost op: 21 september 2006 - 23:22 »
Wat een lucky man ! Met zo'n weer, in Theux gaan biken. Maar oppassen, zoniet zal je van de streek verslaafd worden. Theux addicted!
Je moet ook eens bij mijn zusje iets gaan drinken of een haapje eten. Ze baat een gezellige brasserie op de markt van Theux uit. (  :o nee das geen pub, ik citeer geen naam, 't is alleen een bijk.bevoorrading mogelijkheid.. en mijn schoonbroer zit ook in de buurt dus... :angel:)
Maar zo heb je bijna alle vaste routes van theux helemaal onderzocht. En er zijn ng heel wat kleine wegen, b.v. in de hoek tussen Theux, Banneux en Pepinster. Ik bike daar 5 jaar, en ik ontdekt nog plaatsen waar mijn wielen nooit zijn geweest. En Prachtige tracks, onder meer waar de mensen van de BK zondag zullen rijden. En ook de dal van de Vesdre, aan de twee kanten daar moet je eens gaan ontdekken. Keuze zat daar.... maar das een andere verhaaltje. Allez goed bike....  :grin:
Allways look on the bright side of life !

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #44 Gepost op: 21 september 2006 - 23:29 »
Je moet ook eens bij mijn zusje iets gaan drinken of een haapje eten. Ze baat een gezellige brasserie op de markt van Theux uit. (  :o nee das geen pub, ik citeer geen naam, 't is alleen een bijk.bevoorrading mogelijkheid.. en mijn schoonbroer zit ook in de buurt dus... :angel:)

welke pub???
da klein Standard-café???

Berthold

• Albert
  • 4Bikers Member
« Reactie #45 Gepost op: 22 september 2006 - 08:57 »

welke pub???
da klein Standard-café???

Sorry maar pub = afkorting van publiciteit...  :huh:
en een brasserie is geen cafeke...  >(  ga maar in Theux biken

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #46 Gepost op: 22 september 2006 - 09:44 »
Het is er inderdaad magnifiek biken, en ik heb onderweg zeker nog mooie weggetjes gezien.
De streek is gewoonweg prachtig, ik heb geprobeerd ze in wat foto's te vatten maar dat is onmogelijk.

Vandaag voel ik wel serieus "Theux"  vermoeidheid  in m'n hele lijf  :P
« Laatst bewerkt op: 22 september 2006 - 09:46 door Adri »

Serge

• 4Bikers Member
« Reactie #47 Gepost op: 28 januari 2007 - 18:16 »
Gisteren met den Alain in theux gaan rijden, het was een graad of 2 als we er s'morgens aankwamen.
We zijn gestart met de blauwe route om dan over te gaan naar de rode route, we hadden 50 km en een 1189 Hm.
Eerst hadden we sneeuw maar later op de dag was die groten deels weg, gevolg een dun laagje slijk op een bevroren ondergrond.
Het was alle hens aan dek om recht te blijven.
Dit was weeral een geslaagde dag.

Greetzz Serge.

Hier wat sfeer foto's,

O ja, als er in het kort moest gaan biken moet je rekening houden met omgevallen boemen.

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #48 Gepost op: 28 januari 2007 - 19:14 »
Mooi maar het is me toch net wat te gevaarlijk om daar nu te gaan biken.
Een ongeluk is snel gebeurd en bij 2 graden ben je snel onderkoeld.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #49 Gepost op: 28 januari 2007 - 19:23 »
Als je met 2 bent is er toch altijd iemand om te helpen hé! ;)

Ziet er ginder plezant uit!

Serge

• 4Bikers Member
« Reactie #50 Gepost op: 28 januari 2007 - 22:02 »
Mooi maar het is me toch net wat te gevaarlijk om daar nu te gaan biken.
Een ongeluk is snel gebeurd en bij 2 graden ben je snel onderkoeld.

Dit is wel het voordeel van de routes in Theux, je bent nooit ver weg van de bewoonde wereld. En inderdaad, je moet je nu niet alleen gaan biken, dat is een beetje het lot tarten.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #51 Gepost op: 1 februari 2007 - 19:19 »
Ik heb vandaag de kaart "Pays des Sources" ontvangen.Die drie routes die vertrekken in Theux,zijn dat dezelfde die op deze kaart staan?? Kan iemand mij ook zeggen waar die mooie klim langs(naar?) de Ninglispo ligt? Thx.Mischien een klein planneke eropsmijten waar die klim zit :hail:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Berthold

• Albert
  • 4Bikers Member
« Reactie #52 Gepost op: 2 februari 2007 - 09:18 »
Ik heb vandaag de kaart "Pays des Sources" ontvangen.Die drie routes die vertrekken in Theux,zijn dat dezelfde die op deze kaart staan?? Kan iemand mij ook zeggen waar die mooie klim langs(naar?) de Ninglispo ligt? Thx.Mischien een klein planneke eropsmijten waar die klim zit :hail:
De Niglinspo is een zikbeek van de Amblève; je moet naar Remouchamps et van daar richting Trois-Pont, Waterval van Coo nemen, en na een km of 3,5, weet ik niet meer, aan je linkerkant, is er een café ou een restaurant, maar dat is aangeduid "Ninglinspo". Van daar kun je tot boven klimmen in de buurt van Verbuisson, boven La Reid, je komt zo op het parcoer van de A.T. en terug via 't daletje van de Chefna, naar bedenen terug rijden; er zijn heel veel mogelijkheden. Kijk maar op de website of de blog van Adri, daar staat een planneke of een kaart.
En veel plezie  :Pr

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #53 Gepost op: 9 april 2007 - 18:02 »
Vandaag prachtige omstandigheden op de routes van theux.
Combi van groen en blauw en een beetje rood gedaan.
Finale van de blauwe is wel een beetje een tegenvaller.
verslagje op m'n BLOG
Ninglinspo ligt inderdaad voorbij de uiterste westgrens van de rode route.
Een kaartje vind je oa hier

Berthold

• Albert
  • 4Bikers Member
« Reactie #54 Gepost op: 10 april 2007 - 12:25 »
En, Adri, was Theux op Paasmaandag toch minder druk dan de oude Kwaremont zaterdag ?  :grin:

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #55 Gepost op: 10 april 2007 - 12:42 »
Ja, dat scheelde wel even.. toch onderweg redelijk veel bikers gezien..

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #56 Gepost op: 21 april 2007 - 20:11 »
Vandaag met Serge naar Theux getrokken om nog eens de rode route af te kletsen.  Dit is ondertussen het 3e weekend dat we in de Dardennen gaan fietsen en elke week moeten we meer en meer moeite doen om maar iets van modder, slijk of een plas water tegen te komen.  Allé niet dat het me stoort, intengedeel dit is biken met achteraf zeer weinig werk om onze fietsies terug toonbaar te maken.

Het was deze morgen wel frisser dan vorige week in Bouillon.  Na een paar kilometer vlogen windjasje en armstukken echter in de Camelbak en was het op de hellingen in de zon zalig warm.  Ik vermoed ook dat de pijltjes van de rode route met dit zonnig weer op een terras zitten want 't is er triestig mee gesteld.  Gelukkig kent Serge hem beter dan zijn broekzak want het was regelmatig zoeken naar een pijltje.
Eigenlijk is dit het enigste nadeel aan de route, ik ken weinig routes die zo geweldig zijn qua klimmen en afdalingen.  Tegenover Bouillon is dit elke seconde opletten geblazen, je rijdt bijna constant achter elkaar door de technisiteit van het parcours.  De afdalingen liggen er super snel bij, wel opletten voor de stenen en andere rommel die mee naar beneden dendert.
Morgen naar St-Truiden, ik ben eens benieuwd hoeveel Theux er in de benen blijft zitten na een nachtrust... eerst nog een beke dromen van die eindklim terug naar het kasteel.

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #57 Gepost op: 2 mei 2007 - 20:14 »
Gisteren met Sven de rode en blauwe route gaan rijden: schit-te-rend bike-weer was het!
qua bepijling valt rood wel mee vind ik, blauw is erger: hier en daar ontbreken de pijlen op de meest cruciale punten... als je de blauwe lus nog nooit gereden hebt, is't zoeken geblazen vrees ik!

De plakaten voor La Reid al klaar zien staan  :P !!!

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #58 Gepost op: 3 mei 2007 - 11:50 »
Als je Rood gedaan hebt zonder kaart en zonder voorkennis, moet je een helderziende zijn

sven

• sven vd
  • 4Bikers Member
Re: Luik: Theux
« Reactie #59 Gepost op: 7 november 2007 - 10:19 »
Vorige zaterdag Theux Rood nog eens gebold... Bewegwijzering is er nog maar eens op achteruit gegaan. Er staat zelfs een pijl -waarschijnlijk met kwaad opzet- verkeerd gehangen, er zaten twee vijzen door, dus nt simpelweg verdraaid. We hebben dan maar een extra lus gereden en liggen zoeken om terug in te pikken op track.

Ik had ergens horen vliegen dat men startplaats zou veranderen, afspuitstand voorzien etc etc etc... Ik zou de plannenmakers voorstellen 1st de route eens te rijden en alle pijlen eens in orde te zetten. De pijl bv na het instituut van La Reid staat al JAREN een paar meters na de afslag...

Triestige zaak, zonder voorkennis of helderziendheid, geen leuke onderneming!
- Goeman Scott Cycling -