Auteur Topic: Luik: Theux  (gelezen 26731 keer)

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
Re: Luik: Theux
« Reactie #60 Gepost op: 7 november 2007 - 11:20 »
ik dacht ergens gelezen te hebben (?) dat de routes onderhouden zouden worden door de inrichters van den Ardennes Trophy

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #61 Gepost op: 7 november 2007 - 13:58 »
ik dacht ergens gelezen te hebben (?) dat de routes onderhouden zouden worden door de inrichters van den Ardennes Trophy

Inderdaad, dat stond in mountainbikemagazine van afgelopen zomer.
Parcour zou onderhouden worden door AMT maar precies maken ze er héél weinig werk van.
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Berthold

• Albert
  • 4Bikers Member
« Reactie #62 Gepost op: 7 november 2007 - 14:22 »
Ja, 2 weken geleden, ben ik ook daar geweest (mijn toekomstig H.T. 29er effekes testen) en aan het sporthall, is er niks te bespeuren, geen bepijling, geen startplaat, geen aanduiding voor de douches, noppes. Ik had toch ook ergens gelezen dat het zou van daar nu vertreken met heel wat commoditeiten, enz... Behalve een modderige werf, achter en naast het sporthall, heb ik niets gezien… en aan het kasteel van Franchimont heb ik niks meer gezien. Ik denk dat het gewoon nog niet in orde is… Slordigheid van de gemeente ? :(  het zou wel kunnen of geen prioriteit.
De Amb zou voor het nakijken van de bepijling, denk ik, maar niet voor de infrastrukturen zorgen en als er paaltjes of pijlen missen, moeten ze door de gemeente vervangen worden en in het najaar, zijn alle budgeten zeker op...
Ik ben afkomstig van daar en je weet het, 't is Wallonïe, prachtige streek maar je moet altijd wat geduldig zijn... ;)
Allways look on the bright side of life !

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
« Reactie #63 Gepost op: 7 november 2007 - 15:01 »
De Amb zou voor het nakijken van de bepijling, denk ik, maar niet voor de infrastrukturen zorgen en als er paaltjes of pijlen missen, moeten ze door de gemeente vervangen worden en in het najaar, zijn alle budgeten zeker op...
Ik ben afkomstig van daar en je weet het, 't is Wallonïe, prachtige streek maar je moet altijd wat geduldig zijn... ;)
zo had ik het ook begrepen, geduld is een schone deugd ;) (en als de AMB er zich mee gaat bezig houden, dan zal het zeker in orde komen)

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #64 Gepost op: 7 november 2007 - 18:31 »
Maar tot zolang is een verwittigd biker er 2 waard. Kaartje kopen en meenemen. ;)

mosquito

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 21 februari 2008 - 18:34 »
ieps,

Morgenroeg gaan we in thema van de avondschool efkes naar vielsalm naar de fabriek/vestiging van de Fox vorken
( sabma zeker ?? ).
we moeten er pas om 16 uur zijn eigenlijk en hebben dus besloten op s'morgens een vaste route in de buurt te doen, ik denk
dat deze route van theux toch vrij dicht bij vielsalm ligt niet ??
Hoe zijn de routes nu bepijld, toch een kaartje kopen met de beschrijving of plannetje ?? wat zijn het aantal hm's
per lus want er zitten enkele tussen die nog nooit gaan biken zijn in de echte ardennen en we willen iedereen toch levend en
wel aan de eindmeet zien terugkomen.

Ik heb hier gelezen dat de start nu aan de sporthal is van Theux, is er daar de mogelijkheid om te douchen en bike wash ??

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #66 Gepost op: 21 februari 2008 - 20:32 »
Wij vertrekken meestal aan het kasteel van Franchimont, 'k heb daar nog nooit ne sporthal gezien.  Mss dat deze beneden in het dorp ligt, dat weet ik niet.  Theux is niet ver van Vielsalm maar is het niet interessanter om in Vielsalm de routes eens te verkennen.  Qua verplaatsing 's avonds ben je al ter plaatse, de routes zijn mooi (niet zo technisch) ... Het vertrek is aan de toeristisch infokantoor, d'er ligt daar ook een meer met wat verenigingen.  Je kan daar mss douchen. (?)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #67 Gepost op: 21 februari 2008 - 20:48 »
Van Theux naar Vielsalm is het nog even rijden (kijk op routeplanner voor exacte afstand en tijd).

De routes in Vielsalm zijn ideaal voor jou doelpubliek.  Er zitten leuke stukken in, zonder fysisch en technisch zwaar te zijn.

mosquito

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 21 februari 2008 - 23:14 »
ikzelf ben het al gewoon om in de ardennen te biken, ik heb er al ettelijke km's afgemaald en dan meer de regio
van marche en famennen tot izier boven bomal sur ourthe
mijn collega's hebben minder ervaring met de ardennen maar zijn wel genoeg getraind denk ik om het ginds te overleven.

Massini  :cool:

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #69 Gepost op: 22 februari 2008 - 08:44 »
Start aan de sporthal? Niks van aan. De routes starten aan het kasteel van Franchimont. Zonder ervaring in de streek heb je ZEKER de kaart nodig.
Zondag ga ik in principe ook voor een combi groen/Blauw, zo'n 50K en 1100hm.
De Rode op zich is een 60K en 1300-1400 hm.

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #70 Gepost op: 24 februari 2008 - 18:09 »
inderdaad, voor de eerste keer zonder gids is een kaart géén overbodige luxe.
heb gelezen dat de MTB-club daar zou in gaan staan voor de bepijling inclu douches en bikewas aan een sporthal, maar ik ben daar nog nooit een sporthal tegengekomen en de bepijling is gene ... waard! :cry:
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!