Ik heb deze week de DVD van Wallonië gekocht. De volledige installatie neemt 2 GB in beslag. Scrollen gaat nu een stuk sneller. Je kan ook van op de DVD zelf bekijken, maar dan gaat alles mogelijk ietsje trager.
Naast de snelheid is er in deze nieuwe versie aandacht besteed aan "uitstapideeën": Her en der zijn er icoontjes die een toeristische trekpleister aanduiden, met wat uitleg bij.
Wat ik één van de leukste vernieuwingen vindt, is dat je met de DVD's de hoogte van een punt kunnen berekenen. Aan de hand daarvan maakt het programma zelf een hoogteprofiel van zelfgemaakte tracks of tracks uit GPS-toestellen. Jammer is wel dat ie niet automatisch het positieve hoogteverschil van de hele track kan berekenen.
De kaarten zelf zijn grotendeels hetzelfde gebleven, tot nu toe heb ik nog maar 1 paadje gevonden die er in de vorige versie wel opstond en nu niet. Ik heb zelf geen GPS-toestel, dus over die verbeteringen kan ik niet meespreken.
De DVD van zowel Vlaanderen als Wallonië is verkrijgbaar voor net geen €50. De DVD van Wallonië (en Brussel) bevat ook nog een gans stuk Vlaanderen, onder andere de Vlaamse Ardennen, het Heuvelland, Leuven,... Hasselt en Aalst staan er net niet meer op.