Auteur Topic: Nieuwe NGI-software op komst....  (gelezen 11878 keer)

Jeans

• Jens Vermeulen
  • 4Bikers Member
Nieuwe NGI-software op komst....
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2006 - 10:50 »
bij die eerste editie, kun je daar de stafkaarten op je GPS zetten via USB?  Ik gebruik zo een USB-parallel(?) omzetter voor mijn Etrex.  Ik ben ook wel ge´nteresseerd voor de oude versie, maar ze moeten wel te uploaden zijn.  Anders kan ik er ni zoveel mee doen.

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2006 - 12:17 »
v ia een USB-parallel convertor kan je idd ook met de eerste release werken (als je op je pc of laptop geen seriŰle poort hebt)
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Jeans

• Jens Vermeulen
  • 4Bikers Member
« Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2006 - 14:09 »
ok, dan wil ik ook wel kandidaat zijn voor de weesjes van de eerste versie in huis te halen  :grin:

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2006 - 22:44 »
bij die eerste editie, kun je daar de stafkaarten op je GPS zetten via USB?  Ik gebruik zo een USB-parallel(?) omzetter voor mijn Etrex.  Ik ben ook wel ge´nteresseerd voor de oude versie, maar ze moeten wel te uploaden zijn.  Anders kan ik er ni zoveel mee doen.

Het gaat hier over de GEWONE digitale kaarten, niet over de topo-kaarten !!! De gewone kaarten kan je alleen op je PC gebruiken, de topo-kaarten zijn oplaadbaar naar je gps-toestel.

Het enige dat je met die gewone kaarten kan "uploaden", zijn tracks en / of routes, en waypoints. De kaart-info zelf (wegen, rivierkes, hoogtelijnen) kan je NIET opladen naar je gps-toestel.
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Beny

• 4Bikers Member
« Reactie #24 Gepost op: 12 februari 2006 - 19:02 »
de nieuwe dvd versie vind ik wel echt handig om onze tt/marathon op voor te bereiden
veel gemakkelijker dan de cd versie
daar maakte je een track aan, je kon nadien nog enkel wat waypoints van plaats veranderen,
maar je kon er niet op verder bouwen enz...
met de nieuwe versie is het inderdaad handig dat je kunt tochten opsplitsen, stukken in verwijderen, nieuwe stukken aanmaken en nadien aan elkaar plakken
heb daardoor vele sneller onze marathon uitgetekend

wel jammer dat je rechtstreeks nog steeds niet op A3 kunt afprinten
maar afdrukken op een bvb zan image printer kan wel
en van daaruit kan je dan weer wel een A3 kiezen
oke, iets omslachtiger, misschien iets minder gedetailleerd, maar nog best doenbaar

nu nog ne keer sparen voor een gps toestel (zo ne 60 map in x versie van garmin met topo)

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #25 Gepost op: 12 februari 2006 - 19:57 »
Citaat
met de nieuwe versie is het inderdaad handig dat je kunt tochten opsplitsen, stukken in verwijderen, nieuwe stukken aanmaken en nadien aan elkaar plakken

Olaa, dat is wel een stap(je) vooruit  :applaus:

Fredjeraketje

• 4Bikers Member
    • Joybikers Ronse - Mountainbikeclub
« Reactie #26 Gepost op: 28 maart 2006 - 19:24 »
Ik heb nog een vraagje:
Bij het profiel van het BK marathon staan het positieve en negatieve hoogteverschil over de hele tocht. Dat profiel is ook met die DVD van het NGI gemaakt, dezelfde als ik heb, maar vreemd genoeg staan die 2 opties er bij mij niet bij (enkel vlakke afstand, werkelijke afstand, minimum en maximum hoogte en hoogteverschil tussen start- en eindpunt). Ik werk wel met een zelf uitgetekende tocht (heb geen GPS, kan dus ook niets importeren). Hoe komt dit?
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2006 - 19:33 door Fredjeraketje »

Barny

• Bart Verschueren
  • 4Bikers Member
« Reactie #27 Gepost op: 24 april 2006 - 21:34 »
Vraag aan de nieuwe DVD gebruikers:

Als je een opgenomen track zonder hoogtemeters inleest op je ngi kaart(DVD),kunnen daar dan de hoogtemeters automatisch bijgezet worden?

Misschien een rare vraag maar ik ben momenteel an het werken met Carto Exploreur3 (de Franse ngi kaarten) en daar bestaat er een optie om de hoogtemeters van de gps of die van de cartografie te gebruiken.

Dus een opgenomen track zonder hoogtemeters kan hier na inlezing perfect van een hoogteprofiel voorzien worden.

Omdat ik mijn oud gps toestel verloren ben :( (een geko 301 met hoogtemeter) overweeg ik van nu een 201 aan te schaffen(zonder hoogtemeter) het gaat hier over een prijsverschil van rond de 100 euro
Geko 201 157 euro
Geko 301 266 euro

btw die Franse ngi kaarten kan je netjes op je HD parkeren en doorgeven aan een andere gebruiker.
Misschien kunnen we zo wat kaarten doorgeven, :hail: ik heb departement 5( Hautes alpes sud)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: Nieuwe NGI-software op komst....
« Reactie #28 Gepost op: 5 december 2007 - 20:15 »
Bon, in de bijlage in dit topic (routefiche Asse) zie je dus een parcourskaartje.  Aan de kaart te zien, getekend met NGI.

Nu valt m'n modderig oog op het feit dat de getekende lijn doorzichtig is.  Achterliggende kaartgegevens zijn dus nog zichtbaar.  Gaat dit Řberhaupt wel met NGI, of is de track gewoon achteraf met een ander programmaatje getekend?

Als dit met NGI DVD's gaat, zou dit wel een grote openbaring zijn.  Bvb. om te zien of de getekende track al dan niet over een asfaltweg, onverharde weg of singletrack gaat.  Nu hou ik de lijntjes altijd zo dun mogelijk, maar als het licht doorzichtig zou kunnen zijn -->  :045:

Steven

• 4Bikers Member
« Reactie #29 Gepost op: 5 december 2007 - 20:35 »
volgens mij is dat met andere software getekend.

Maar, probeer eens in de NGI-sw een DIKKE stippellijn (zo dik mogelijk) te tekenen, en uit te printen... Bij mij resulteert dat in een leesbaar geheel (beter dan op het scherm)

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
« Reactie #30 Gepost op: 6 december 2007 - 17:13 »
volgens mij idd een screenshot uit NGI en dan in ander grafisch pakket de rest toegevoegd
het zou idd leuk zijn als het kan, maar dat is het vooralsnog niet (voor zover ik weet)
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be