Auteur Topic: BRAIN demper  (gelezen 9812 keer)

Joe Banana

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Gepost op: 1 oktober 2005 - 12:32 »
Een dikke maand geleden was m'n BRAIN naar de bom, veerde enkel nog en zette zich niet meer vast.

Dus naar de LBS en die heeft m'n kapotte BRAIN demper opgestuurd naar Specialized en heeft een
gereviseerde teruggekregen en op mijne fiets gezet.
Nu 3 weken later had ik precies het gevoel dat er toch weer iets niet snor zit aan m'n demper tijdens het
rijden .....alsof die zich niet 100% vastzet :huh:
Dus thuisgekomen na de rit alles nog eens even gechecked en alles gezet volgens het boekske
(luchtdruk - rebound naar m'n gewicht in volle tenue).
Toch kan ik die demper nog induwen als ik op m'n zadel duw......dit gaat echter veel stugger dan alsof
ie veert maar hij blokkerd ook niet volledig.

Is dit normaal of niet.....?               
Misschien kunnen jullie mij hier wat info over verschaffen..........thx

Greetz,
Joe
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2005 - 13:57 door Joe Banana »
Excuses are like asses......everybody has got one

Jack77

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2005 - 14:12 »
Van welk jaartal is die demper? Want ging Spec zijn brain niet met wat minder LO uitrusten? Nu, 't kan nog altijd zijn dat je demper niet meer naar behoren lockt.
.

zalman

• Thierens Maarten
  • 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2005 - 17:10 »
Toch kan ik die demper nog induwen als ik op m'n zadel duw......dit gaat echter veel stugger dan alsof
ie veert maar hij blokkerd ook niet volledig

dit is normaal (voor uwe sag te meten moet ge toch ook op uwen bike zitten en veert ie ook in), mischien eens proberen om wat minder druk i d demper te steken en kijken hoe ie dan reageert.
YOU CAN NEVER BE TO SPECIALIZED

Joe Banana

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2005 - 18:01 »
@Jack77
Fiets is van 2004 (Epic Comp) en de demper die erop steekt is de gereviseerde (3 weken oud) maar hij ziet er
krak hetzelfde uit als de vorige.

@Zalman
Wordt er over een sag gesproken bij een Epic?
Minder lucht heb ik al geprobeert, dan reageert ie gewoon vlugger op de bultjes
en duurt het ook weer iets langer voordat ie zich terug vastzet.

Greetz,
Joe

Flip FSR

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2005 - 18:12 »
ie veert maar hij blokkerd ook niet volledig.

Is dit normaal of niet.....?

Is inderdaad volkomen normaal. De epic demper heeft ook SAG, net als elk ander veerelement...  ;)
Zet da rubberen ringske maar eens tegen de dichting en zet u dan even op de bike, als ge af stapt
ziet ge dan dat die ring omhoog gekomen is  :nerd:

It 's MAGIC  :shocked:

Als zo'n demper defect is, dan merk je dat heel goed, hij blijft dan constant veren of veert helemaal
niet meer...

Joe Banana

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2005 - 18:37 »
Bij mijn vorige demper was er echt geen beweging in te krijgen als ie vastzat (......echt niets)
(misschien waarom ie na een klein jaartje al kapot is ) maar reageerde wel op oneffenheden.
Ook hier controleerde ik zo ongeveer om de 2 weken de luchtdruk en regelde die af volgens
het boekske.
Dan zal die nieuwe (alé....gereviseerde) wel normaal reageren.
thx gasten voor de info......ik ga er in ieder geval morgen weer volop mee crossen, want eigenlijk
bolt dat machien als zot.

Greetz,
Joe

Enrico

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2005 - 14:22 »
Had precies hetzelfde probleem (geen blokkering) en rij sinds een maand of twee eveneens met een gereviseerde Braindemper.
Heb ook de indruk dat deze niet geheel blokkeert. Hinderlijk vind ik het echter niet.

Joe Banana

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2005 - 08:40 »
Heeft men bij Specialized dan iets verandert aan het binnenwerk van zijn BRAIN dempers zodat deze niet minder gevoelig worden aan problemen? Heeft iemand daar zicht op?
Op zich rijdt het niet slechter, voelt alleen een beetje anders aan.......en de demper reageert wel sneller op oneffenheden en het duurt een paar sec. langer voordat die terug blokkeert t.o.v mijn vorige.

Greetz,
Joe

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
BRAIN demper
« Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2005 - 09:20 »
Heeft men bij Specialized dan iets verandert aan het binnenwerk van zijn BRAIN dempers zodat deze niet minder gevoelig worden aan problemen? Heeft iemand daar zicht op?
Op zich rijdt het niet slechter, voelt alleen een beetje anders aan.......en de demper reageert wel sneller op oneffenheden en het duurt een paar sec. langer voordat die terug blokkeert t.o.v mijn vorige.

Greetz,
Joe

Zit er op het brain stuk van de demper zelf een blauw wieltje?
want daar kan je de snelheid van de rebound mee instellen...

Scott Racer

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2005 - 20:37 »

Greetz,
Joe

Deze staat normaal alleen op de s-works  :P
Push your limits!!

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
BRAIN demper
« Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2005 - 10:22 »

Greetz,
Joe

Deze staat normaal alleen op de s-works  :P

Toch niet hoor, ik bedoel een klein gekarteld wieltje onderaan het brainelement van de demper.
Bij mijn Epic Comp 2005 zit dat er toch op,

er is nu ook nog een recentere versie op de modellen 2006: Specialized Fox Brain Fade shock,
het bovenste deel van het brainelement kan je verdraaien: hiermee kan je nog extra instellen wanneer de vering gaat werken,
van volledig hardtail naar softtail,
daarnaast kunnen je ook nog met het wieltje onderaan het brainelement de rebound instellen

ik vraag mij af hoever ze hier eigenlijk nog zullen in gaan,
ik heb mijn achterdemper op de juiste luchtdruk gebracht en mijn rebound in het midden gezet, en voor de rest nog niet veel aan veranderd...

Flip FSR

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2005 - 17:39 »
er is nu ook nog een recentere versie op de modellen 2006: Specialized Fox Brain Fade shock,
het bovenste deel van het brainelement kan je verdraaien: hiermee kan je nog extra instellen wanneer de vering gaat werken,
daarnaast kunnen je ook nog met het wieltje onderaan het brainelement de rebound instellen

Die heb ik binnenkort onder mijn gat zitten, ben benieuwd wat dat gaat geven  :o

Cedric

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #12 Gepost op: 22 oktober 2005 - 17:44 »
Ik heb er NU zo ene onder mijn gat zitten :grin: en ik kan u vertellen dat het 'ding' zijn werk prachtig doet!!
Rustig aan------Niet te snel------Dan lukt het allemaal wel!!!!!!

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
BRAIN demper
« Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2005 - 19:44 »
De nieuwe Stumpjumper FSR Pro en de Stumpjumper FSR S-works hebben een combinatie van een FOX FLOAT RL demper met een Brain-element...
iemand een idee of die Fox-demper een gewone RL is of speciaal type...
m.a.w. zou dieje speciale Brain los te krijgen zijn en compatibel met mijne RL... dat zou een interessante upgrade zijn zeg !!!
Zoja... iemand een idee van de prijs ?

You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Scott Racer

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2005 - 20:01 »

Die heb ik binnenkort onder mijn gat zitten, ben benieuwd wat dat gaat geven  :o

Ikke ook ,heb nog een nieuw frame 2005 op de kop kunnen tikken  :P
Push your limits!!

Flip FSR

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #15 Gepost op: 23 oktober 2005 - 16:03 »

Zit op die frames dan ook de nieuwste braindemper?  :ohmygod: Da wist ik niet.

ps: ik heb het gehoord van dat frame ja  ;) :grin:

Scott Racer

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2005 - 18:03 »

Zit op die frames dan ook de nieuwste braindemper?  :ohmygod: Da wist ik niet.

ps: ik heb het gehoord van dat frame ja  ;) :grin:

Nee ni de nieuwe brain maar de IQ brain
Btw waar hebt gij dat gehoord  :P (ik kan al raden  ;) )
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2005 - 20:11 door Scott Racer »
Push your limits!!

Joe Banana

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #17 Gepost op: 28 oktober 2005 - 08:56 »
Ik heb maar een gewone BRAIN demper, zonder blauwe verstelwieltjes en kan enkel de luchtdruk en de rebound snelheid aanpassen.

Toch heb ik nog steeds het gevoel dat die gereviseerde versie anders werkt dan mijn oude maar hij doet het volgens de LBS goed dus. Van Specialized zelf kreeg ik te horen dat je op elke demper 1 jaar garantie hebt en nadien betaal je 125 euro voor een andere gereviseerde.

Hebben de BRAIN dempers dan toch een gemiddelde levensduur van slechts een jaar.......

Neemt niet weg dat het een fantastische fiets is ...

Greetz,
Joe

Flip FSR

• 4Bikers Member
BRAIN demper
« Reactie #18 Gepost op: 28 oktober 2005 - 18:17 »
Hebben de BRAIN dempers dan toch een gemiddelde levensduur van slechts een jaar.......

Dat lijkt me toch straf, de mijne is nu 2.5 jaar en werkt nog perfect. Wel laten aanpassen zodat hij eerder open gaat  :grin:

Enfin, maakt niet uit, morgen is em weg, dan heb ik m'n nieuw epicske  :money: