Auteur Topic: Ardennen: La Roche  (gelezen 33445 keer)

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
Ardennen: La Roche
« Gepost op: 20 augustus 2005 - 21:33 »
Vandaag samen met Filip van Nijlen en Speci naar La Roche vertrokken voor een fotoreportage en het was de moeite.
Hadden schrik van het slechte weer en eventuele modder, maar dat is al bij al nog mee gevallen.

Een paar puntjes;
* de meest technische en steilste klims dat ik al bereden heb.
* -de losse rotsen place to be-
* Mensen die hun technisch klimmen wat willen bijschaven, zullen daar zekerst genoeg kunnen trainen

Mijn gegevens:
48km, avg speed: 15,5km/h, 1210HM, 3h 06 min rondgehost
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2006 - 15:24 door PhrAcE »

Speci

• David
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2005 - 22:41 »
idd. zalig biken ginder, Theux stond bovenaan mijn lijstje maar nu ik La Roche gereden heb begin ik serieus te twijfelen.
De klimmen zijn er super steil en technisch, de afdalingen lang maar niet zo technisch op enkele uitzonderingen na.
De omgeving is schitterend maar de bepijling is zo verwarrend, de 8 oude routes zijn niet te rijden zonder map, en dan nog.
De nieuwe bloso achtige pijlen zijn wel goed aangegeven maar de start van die routes vinden is een andere zaak.
We zijn er in geslaagd de nieuwe route nr. 4 volledig te rijden, de start van nr. 3 en 2 hebben we ook gevonden maar Nico zat er een beetje door dus das voor de volgende keer  :grin:

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2005 - 10:25 »
ivm de routeaanduidingen:
-de oude zijn witte bordjes met rood nummer en groene cirkel + pijl... deze zijn soms verdwenen, soms moeilijk leesbaar door de afbleking van de zon
-recentelijk zijn er bloso-pijltjes bijgekomen die grotendeels de oude overlappen maar soms een echt extreem stuk overslaan of een route omgekeerd doen...
voor de duidelijkheid: oud vs. nieuw

Terre en ik volgen daarom nog steeds de oude maar we kennen de parcours dan ook bijna van buiten zodat wij nog maar zelden moeten zoeken naar de weg...

witte bordjes in pijlvorm met gekleurde bollekes of ruitjes zijn wandel- of ruiterpaden...
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2006 - 15:29 door PhrAcE »

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2005 - 20:35 »
de muur van Borzée gedaan ?
We zijn in Borzée geweest en we zijn daar serieus omhoog gereden, of dat de muur is weet ik niet.

De beklimming die ik bedoel vertrekt nét na een kleione river-crossing en is dan ongeveer 150 hm recht omhoog... zegt u dat iets ?
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2005 - 20:40 »
mja dan waren de wandelroutes toch plezanter dan de fietsroutes  :shocked:
heb maar ene keer moeten tevoet gaan, de rest allemaal beklommen. (den deze)
Wel 1 klim waar ik ff moest stoppen maar dan toch doorgereden.

Als ik dat goed kan zien is dat de helling die onderaan vertrekt aan de grote baan (La Roche - E25), juist in nen bocht, alwaar ook een kapelleken staat ? Corrigeer mij als ik fout ben;
Wij doen die meestal in omgekeerde richting... liggen een paar heel leuke afdalingskes vóór... met jumpkes en ander leuks... dat is daar echt iets voor u, NicO...
Jaja, 't is daar leuk....
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2005 - 21:44 »
En hier zien we hem langs onderen, hij toont minder steil dat'em is ;). Naar boven wordt hij ook nog eens technisch door een uitgesleten middenstuk

Black Phantom

• Eric Gorris
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • http://users.skynet.be/black.phantom/
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2005 - 22:13 »
OLA ... efkes door de foto's gesurfd.
Sjieke sjieke sjieke dinges!!!
Dat parcours is precies gelijk nen trippel van Westmalle: om duimen en vinger van af te likken  :angel:

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2005 - 23:05 »
De beklimming die ik bedoel vertrekt nét na een kleine river-crossing en is dan ongeveer 150 hm recht omhoog... zegt u dat iets ?
ik denk dat wij die al eens naar boven (net niet gelukt) én naar beneden gedaan hebben..
volgens Terre z'n computerke ging dat daar tot 29% stijgingspercentage.. laatste stuk trokken we gewoon onze bike over...
en zelfs in't afdalen is't opletten geblazen daar.. maar als ik mag kiezen: toch maar down!!  ;)

die onmogelijke klim die start in die bocht is btw enorm verslechterd in een jaar tijd... nu is die greppel in de helft van't stuk al tot een halve meter diep en meters lang!
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2005 - 23:07 door PhrAcE »

Speci

• David
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2005 - 23:30 »
die onmogelijke klim die start in die bocht is btw enorm verslechterd in een jaar tijd... nu is die greppel in de helft van't stuk al tot een halve meter diep en meters lang!
Die was zaterdag nochtans goed te doen, als hij niet zo steil zou zijn natuurlijk.

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2005 - 07:51 »
Op route 4 ligt er, volgens mijn computerke, ene van 33%  :shocked: (zal nog ies nen foto zoeken).  :o. Nog een pak moeilijker om daar op te geraken, helemaal uitgesleten. In route 2 zit er ook zo'n kanjer in, na een beekje niet ver van de start.

Java

• 4Bikers Member
« Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2005 - 01:55 »
weet er ook alles van van dat klimmetje
zat dezen zomer(??) in la roche en deed deze helling in beide richtingen

het dalen vond ik link

het stijgen was 10m van den top te voor mij dus afstappen maar ik probeer het nog eens ( ga volgende week weer naar la roche

wat de wegmarkering betreft: de groene bollen zijn wandelpaden voor de ruiters.

voor wie een zeer technische daling zoekt:zoek naar de QUEUE DE VACHE in Vècpré tussen La Roche en Jupille. Bij de afdaling kom je uit aan het bruggetje aan het kruispunt van de N833 (la roche - Hotton) en de N888 je komt op den top door route 7 te nemen en voorbij beausaint het parcour te verlaten (routekaart meenemen en op de niet-gekleurde kaart zie je de weg) de afdaling is op de kaart naar het teken met bord, mes en vork en het punt waar route 8 de ourthe verlaat (redelijk in het begin) veel plezier en voorzichtg he.
Morituri te salutant! Carpe diem!!!!!

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
La Roche
« Reactie #11 Gepost op: 4 oktober 2005 - 23:16 »
Iemand al de vaste route(s) in La Roche gaan verkennen?
Bewegwijzering in orde of niet aan te raden zonder kaart/map?
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Java

• 4Bikers Member
La Roche
« Reactie #12 Gepost op: 4 oktober 2005 - 23:46 »
heb ze deze zomer allemaal gereden en er zitten mooie bij
de bewegwijzering is prima indien je de nieuwe pijltjes volgt met het klassieke vtt kenteken
betreffende de kaart: deze bevat nog de oude routes ( de nieuwe kaart was het eerste weekend van september nog steeds niet klaar)
die oude routes waren kort , te kort en daarom hebben ze van de 8 routes die er waren 4 of 5 langere gemaakt
veel rijplezier
Morituri te salutant! Carpe diem!!!!!

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #13 Gepost op: 5 oktober 2005 - 12:19 »
van de oude routes:
Circuit 1: 10 km   
Circuit 2: 20 km   
Circuit 3: 22 km   
Circuit 4: 8 km   
Circuit 5: 12 km 180 hm 
Circuit 6: 25 km 225 hm   
Circuit 7: 25 km   
Circuit 8: 22 km 350 hm

ik heb thuis nog een paar verslagjes liggen, kzal die eens opzoeken zodat je weet welke de moeite zijn en welke minder...

edit(ff anti-dateren)...
tijdens het weekend van de 11e november de nieuwe routes gaan verkennen
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2006 - 15:35 door PhrAcE »

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #14 Gepost op: 5 oktober 2005 - 20:57 »
van de oude routes:
  • je gaat over de brug "gravier", neemt rechts "rue de la Gare" en rij dan over een straat met eenrichtingsverkeer langs het voetbalterrein en de campings (Hier was ook de start van de TT die plaatsvond op 28 mei 05)
  • je gaat weer over een brug en neemt dan de richting "Cielle". Dit is een helling van 7%
  • Na 800 meter beschrijft de asfaltweg er een brede bocht, je rijdt er rechtdoor het veld in. Voor je heb je een mooi verzicht over het dal dat je tegemoet rijdt. Deze veldweg gaat over in een singletrack-afdaling door het bos. Deze track ligt quasi altijd nat, je volgt het water dat naar het lagergelegen beekje stroomt. Opletten voor wandelaars hier op deze technische strook!
  • het beekje "royen" oversteken en rechtsweg de helling oprijden naar "Croix de Cielle"
  • De asfaltweg La Roche-Samrée oversteken, waarna je meteen een gravelhelling aanvat met groot steengruis, watererosie en een stijgingspercentage van boven de 25%. Het eerste stuk opgeraken is al de moeite, daarna draait het rechtsweg en mag je het helemaal vergeten tenzij je Roel Paulissen heet denk ik.
  • "Boven" klimt het nog iets verder maar dit is terug te rijden, dan rechtsaf het bos in tot de begraafplaats
  • Daar links, ongeveer 600 meter over de verharde weg licht stijgend
  • Linksaf, over het wandelpad N2. Dit is een zware klim van ongeveer 1km door een mooi sparrenbos met op je rechterkant een afgezet stuk waar soms herten te bewonderen vallen
  • vervolgens rechtsaf, na 1000m (nog steeds langs wandelpad N2) kom je op een kruispunt, hier ga je rechtsaf
  • Na een lange afdaling (begin is wel technisch, nadien gewoon lekker snel) kom je weer op de verharde weg
  • Hier volg je de asfaltweg naar het centrum. Je kan echter ook rechtdoor terug het bos in en zo nog een leuk stukje downhill meepikken. Je komt uit op de volgende asfaltweg die je rechts neemt tot de grote baan Houffa-La Roche waar je rechts afdraait om zo terug het centrum te bereiken
Mijn gedacht: kool, varierend van simpele boswegen tot redelijk technische maar leuke stuff, vooral speciale dingen hier vind ik..

Circuit 2: 20 km 
  • via de weg naar Houffa verlaat je La Roche, Na 1000m (iets voorbij de gendarmerie) ga je linksaf rue Val du Pierreux in en metteen na het laatste gebouw (een houtzagerij) rechsaf de singletrack nemen. Het beekje oversteken en de 300m lange klim aanvatten die steeds stijler wordt tot zelfs 25%!
  • je gaat veder langs wandeling N5 waarbij je twee wildroosters oversteekt
  • je komt aan in het dropje "Borzée" op asfaltweg, je laat de kapel en vijver rechts liggen en klimt verder naar het vakantiecentrum
  • Ter hoogte van het eerste gebouw zie je aan de linkerkant een hekwerk met een deur. Je moet hierdoor het bos in. Vergeet niet het terug te sluiten! Na 50m moet je dan rechtsaf en het pad nemen dat langzaam klimt tot een stenen weg. Hier moet je rechtsaf, het wildrooster over, naar de verharde weg in de richting van Samrée. Je hebt nu redelijk wat hoogtemeters overwonnen! Heb hier al een paar keer dood gezeten...
  • Op het kruispunt linksaf naar het dorp en de weg blijven volgen tot het pleintje waar je opnieuw linksaf moet, de weg volgend tot aan het volgende bos
  • Opnieuw een wildrooster overrijden en ongeveer een km rechtdoor naar de asfaltweg. Hier ben je op de top van de "col de Haussire", de eerste geclassificeerde helling van België. Wel kras want het officiele plakkaat kom je maar tegen nadat je alweer ff gedaald bent.
  • Rechtsaf, ongeveer 1km over deze asfalt rijden (maar wel door een prachtig bos) tot je , ter hoogte ven een grote bos-parking, links in de bocht een steenweg neemt die je naar het volgende kruispunt leidt.  In de bocht ff opletten want we waren dit voorbijgereden de eerste keer (toegegeven, we waren aan het speeden)
  • het kruispunt oversteken en na een lange afdaling kom je terug bij de geasfalteerde weg waar je zowel links- als rechtsaf naar La Roche kan rijden
mijn gedacht: redelijk veel asfalt op de rit maar wel vaak rustige wegen door mooie bossen. De eerste lange klim is een enorme uitdaging en ook het stuk na Borzée vind ik niet te onderschatten... Een minder technische route.

Circuit 3: 22 km
  • Je rijdt door La Roche, over de brug Fauburg, rond het plein Du Bronze in de richting van Bastogne. Na 300m linksaf in de richting van hotel "Les Olivettes". Op het kruispunt ga je rechtsaf, steeds in de richting van het hotel de je voorbij rijdt.
  • Je komt op een grind/keiweg dat eerst zwaar en vervolgens licht klimt tot aan het kruispunt van het waterreservoir. hier ga je linksaf, via wandeling N5 tot aan de rand van het bos, nog steeds klimmend. Dit was voorlopig route 6 omgekeerd
  • Doorrijden over een landweg terwijl je het bos links laat liggen (rechts ligt een boerderij) tot aan de verharde weg La Roche-Ortho. Je slaat er linksaf en na ongeveer 300m nog eens linksaf. Over een bospad daal je nu af naar de Ourthe.
  • Hier moet je het kleine houten brugje over steken en direct terug naar boven klimmen. Dan de verharde weg nemen en ove de brug, voorbij de kerk naar de weg La Roche-Bérismenil rijden. Hier ga je rechtsaf tot het kruispunt naar Borzée.
  • Op het kruispunt ga je linksaf, en meteen na de brug "Saint Roch" verlaat je de weg aan de linkerkant. 300m over het bospad en dan rechts een kleine helling beklimmen naar Borzée. Halverwege deze klim steek je nog een beekje over.
  • via de verharde weg, links langs de kapel, over het bospad de richting van Villez nemen (wandeling N5). Je rijdt nu mtb-route n°2 omgekeerd. Over het wildrooster, linksaf en pad blivjen volgen tot het volgende rooster.
  • Na 150m linksaf tot Villez of via een pittige afdaling (25%, doen!!) naar de verharde weg (Val du Pierreux), de gendarmerie en vervolgens naar La Roche-centrum
mijn gedacht: deze route neemt stukken van andere routes omgekeerd. de 25%-afdaling is zeker eens de moeite, het stuk tussen de wildroosters is mooi maar niet spectaculair. Deze route nog maar 1 keer gereden, is zeker niet slecht maar toch niet m'n favoriet...

Circuit 4: 8 km
zelf nooit gereden, is blijkbaar een extra lus die vanaf Maboge aansluit op circuit 3
« Laatst bewerkt op: 16 november 2005 - 18:43 door PhrAcE »

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #15 Gepost op: 6 oktober 2005 - 00:25 »
Circuit 5: 12 km 180 hm
  • La Roche verlaten via de brug Fabourg over het plein du Bronze in de richting van Champlon. Na 200m linksaf in de richting van Hives (een paar meter kort naar beneden)
  • Aan de voet van de helling naar Hives, rechtsaf het bruggetje over de Bronze oversteken. Je passert camping Vieux Moulin op je linkerkant. Daar staat ook een houten paal met nieuwe aanduidingen, oa de nieuwe bloso-routes
  • 1km na het grote witte gebouw (Gai Séjour) moet je linksaf terug over de Bronze dmv het bruggetje. Je bent nu omringd door bossen. Deze asfaltklim was alvast een mooie opwarmer voor wat gaat volgen.
  • Na twee vijvers op je linkerkant sla je linksaf (het lijkt iemands oprit te zijn). Dit brengt je op een slingerend stenig bospad dat in't begin deftig omhoog gaat!
  • Eens je de klim achter de rug hebt wordt je terug naar de rand van het bos geleidt en krijg je een veldweg voorgeschoteld door de aanpalende weiden
  • Na ook dit doorsparteld te hebben vind je de asfaltweg weer, je gaat er linksaf, eerst ff over de weg en vervolgens het bospad nemen (wandeling 8). Dit bospad brengt je naar een soort kale hoogvlakte. Ik denk dat hier ooit ferm gekapt is zonder te herplanten. Het pad wordt licht afhellend en plots duik je de lage begroeiing in. Een enorm smal lichtlopende singletrack volgt nu. Plots wordt de boel veel technischer met een uitgesleten pad tussen de brem en andere begroeiing waar je redelijk wat behendigheid kan gebruiken. Als top of the bill komt dit pad uit dmv een haakse bocht met drop op een stenig pad met keien tot wel 20-30cm groot in combinatie met wortels en afvoergootjes... Dit pad brengt je terug tot bij camping Vieux Moulin
  • Je bent nu terug op het eerste deel van de route. Rechts gaat het richting centrum, links kan je ook route 6 en 7 nog volgen, route 8 leidt je terug naar het centrum
Kort samen te vatten: 1klim, hoogvlakte, 1 afdaling maar wat voor één. Megakool ding dus. Kort maar krachtig!

Circuit 6: 25 km 225 hm   
  • Het begin is idem als route 5: La Roche verlaten via de brug Fabourg over het plein du Bronze in de richting van Champlon. Na 200m linksaf in de richting van Hives (een paar meter kort naar beneden) Aan de voet van de helling naar Hives, rechtsaf het bruggetje over de Bronze oversteken. Je passert camping Vieux Moulin op je linkerkant. 1km na het grote witte gebouw (Gai Séjour) moet je linksaf terug over de Bronze dmv het bruggetje.
  • Het duurt wel een tijdje (weet niet meer of het verder of minder ver is dan route 5) maar plots zie je aan je rechterzijde een een bospad dat een haarspeldbocht maakt tov de asfaltweg. Hier gaat de tocht over naar offroad.
  • Bovengekomen moet je linksaf en dan rechtdoor over het pad richting Lavaux.
  • Aan de rand van het bos vind je de verharde weg terug, die je 200m daalt en meteen rechts naar boven rijdt tot aan de zoom van het volgende bos
  • De landweg die langs het bos loopt links nemen tot aan de verharde weg, daarna ga je rechtsaf.
  • Voorbij de vijver links het bospad nemen en vervolgens de licht stijgende landweg tot aan een asfaltweg, daar ga je linksaf, tot aan de geasfalteerde weg die van Hives komt. Dit stuk is eerst breed bospad met wortels dat overgaat in singletrack met redelijk diepe putten, in de winter is dit mogelijks drassig!
  • Eens de asfalt bereikt deze rechtsweg een 50-tal meter volgen en dan terug links de kiezelweg nemen die je terug het bos in leidt. Dit is een zeer snel stuk waar je XC kan rijden indien je dit wenst! Steeds rechtdoor tot aan de verharde weg van Hives naar Ortho, die je rechts gedurende 200m neemt, dan linksaf terug het bospad op.
  • Na een honderdtal meter, aan het kruispunt van de parallel lopende wegen, linksaf tot aan de verharde weg. Rechts afdalen tot aan het dorpje "Buisson". Beneden rechtsaf (S-bocht) naar Roupage en de grote weg Bastogne - La Roche, die je linksaf neemt.
  • Na 800m passeer je de splitsing naar Maboge (circuit n°3), 300m verder ga je rechtsaf. Eerst rijdt je over landbouwwegen die vervolgens overgaan in bospaden. Dit stuk is golvend, het einde is een snelle downhill op een breed bospad/gruispad. (m'n maat heeft daar eens een klapband gehad in volle afdaling en 't enige waar ie mee inzat waren z'n velgen... hehe)
  • Over dit pad loopt eveneens wandeling nummer 5, je blijft het volgen tot La Roche waar je ter hoogte van Hotel Les Olivettses de geasfalteerde weg vindt (rechts is een mooi uitzichtpunt)
Mijn gedacht: enorm gevarieerde tocht, snel parcours als het wat droog ligt, lijkt me een typisch XC-parcours... Niet superextreem maar toch wel met uitdagingen.

Circuit 7: 25 km
nooit gereden. Begin is gelijk aan route 5 maar je gaat rechtdoor ipv linksaf over het brugje. Aansluiten met route 1 zou mogelijk zijn
« Laatst bewerkt op: 16 november 2005 - 18:45 door PhrAcE »

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #16 Gepost op: 6 oktober 2005 - 01:16 »
Circuit 8: 22 km 350 hm
  • je verlaat La Roche samen met circuit 1. Bij de splitsing naar Chielle ga je rechtdoor, over de tweede brug naar de grote weg La Roche-Hotton. Rechtsaf op deze weg zodat je voorbij hotel "La Claire Fontaine" komt. Op het kruispunt van Vecpré ga je linksaf in de richting van Marche (asfalt tot nu toe, de weg die naar Marche leidt is btw een mooie asfaltklim van 20-tal km waarbij je je in't begin in de alpen waant wegens haarspeldbochten en deftig stijgingspercentage)
  • Na een duizendtal meter, ter hoogte van de parking, sla je links in. 't is net vóór het frietekot dat je wandelroute 9 moet nemen. Dit stenige bospad, dat eerst licht, daarna steil klimt, brengt je op een verharde weg die je links neemt tot Petit Halleux
  • Als je het dorp uitgaat linksaf de landweg nemen (hier heb ik wel een tijdje lopen zoeken de eerste keer) die overgaat in een bosweg (afdaling in S-vorm), het beekje oversteken (natte voeten gegarandeerd) en de helling op.
  • Rechtdoor tot de verharde weg van Halleux naar Ronchamp die je links neemt. Doorrijden tot de grote weg La Roche-Champlon en oversteken in de richting van de kerk van Vecmont waar je links rondrijdt en de landweg nemen die na 100meter rechts een hoek vormt (ook hier tijdje lopen zoeken de eerste keer, plakaatje hangt er wel maar pijl is afgebroken)
  • afdalen tot de beek, de brug oversteken en het voetpad beklimmen. Aan de top links afslaan en de verharde weg in de richting van Miercham nemen.
  • In het dorp neem je de eerste weg links en na het kleine kruispunt moet je rechtdoor rijden over een landweg die overgaat naar een bospad-afdaling tot de geasfalteerde weg. Hier ga je links naar La Roche (of kan je inhaken op circuit 5 of 6)
Mijn gedacht: eerder bollen dan echt extreem, heb deze in februari eens gereden, net na een sneeuwweekend dus echt "mooi" lag het er niet bij maar zelfs toen weinig moeten ploeteren...

de nieuwe routes heb ik nog nooit gevolgd, ze overlappen vaak de oude routes, doen ze in omgekeerde volgorde, laten soms wel een tof stukske liggen, lijkt alsof bloso de extreemste en gevaarlijkste zaken overgeslagen heeft (doorgang langs prikkeldraad, grove afdaling)

bovenstaande is een mix tussen eigen ervaring en iets dat een maat eens afgeprint had van ergens op het www (toch alweer een drietal jaar geleden), in't begin was het toch wel soms handig bij twijfel, nu ken ik de meeste routes wel van buiten...  :cool:
alvast veel fun ermee... we werken eraan om dit alles nog eens deftig te ordenen op de site maar 't is een begin!
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2005 - 12:00 door PhrAcE »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #17 Gepost op: 6 oktober 2005 - 12:48 »
Mooi verslag Phrace  :applaus:

Toch nog een leuk paadje toevoegen:
Citaat

je gaat over de brug "gravier", neemt rechts "rue de la Gare" en rij dan over een straat met eenrichtingsverkeer langs het voetbalterrein en de campings (Hier was ook de start van de TT die plaatsvond op 28 me 05)
je gaat weer over een brug en neemt dan de richting "Cielle". Dit is een helling van 7%
Na 800 meter beschrijft de asfaltweg er een brede bocht =>Vlak voor die lange bocht (in feite een grote flauwe haarspeldbocht), aan de rand van een bos kan je een klein offroadpaadje links omhoog.  Steigingspercentage = héél stijl (met moeite boven te geraken).  Na ca 500m kom je terug boven op die weg.  Je gaat dan uiteraard naar rechts, en vervolgt de route zoals verder beschreven.   je rijdt er rechtdoor het veld in. Voor je heb je een mooi verzicht over het dal dat je tegemoet rijdt. Deze veldweg gaat over in een singletrack-afdaling door het bos. Deze track ligt quasi altijd nat, je volgt het water dat naar het lagergelegen beekje stroomt. Opletten voor wandelaars hier op deze technische strook!

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #18 Gepost op: 7 oktober 2005 - 12:02 »
hah, dat stukske ga ik eens proberen als ik er nogmaals ben! thx Magura
andere aanvullingen of eventueel verbeteringen/verduidelijkingen zijn natuurlijk ook altijd welkom ee...

heb ook nog eens gelinkt naar een paar herkenbare foto's van Qube en Nico&Speci want foto's zeggen altijd meer dan woorden ee  ;)

Stivo

• 4Bikers Member
    • Rocky
« Reactie #19 Gepost op: 26 februari 2006 - 12:34 »
Gisteren met Serge,Alain,D@mit en Bert (onze gids) een toerke gaan doen in La Roche.
Het weer kon niet beter,de hele dag hebben we van het zonnetje mogen genieten.
Bert kent daar goed zijn weg en nam ons mee langs prachtige paden,zware klimmen en lange afdalingen.
Regelmatig pijltjes gezien van de vaste routes maar toch onze eigen rit gecreeerd...dank aan Bert... ;)
Na 40km kreeg ik het toch wel lastig en was de poeier uit de benen. (begin van ons seizoen)
Op het laatst nog de zeer technische rotsafdaling opgezocht waar ik 2 jaar geleden zwaar ten val was gekomen,dit persoonlijke zwarte beest moest ik nog even overwinnen.Toch wel uitkijken met de ene drop na de andere en laverend tussen enkele wandelaars,deze keer heelhuids beneden geraakt.
Prachtige omgeving en mooie vergezichten,zeker voor herhaling vatbaar. :applaus:

46km en ongeveer 1150 hoogtemeters