Auteur Topic: Strandbanden - Beach Race  (gelezen 14659 keer)

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Strandbanden - Beach Race
« Gepost op: 2 november 2005 - 11:41 »
Een vriend van mij neemt deel aan de Beach Race in De Panne op 20 nov.Hij weet wel niet welke banden hij het best gebruikt(1ste maal).
Iemand tips en ervaring daarmee?? :hail:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #1 Gepost op: 2 november 2005 - 20:05 »
Met een (brede) semi-slick kom je al ver...

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2005 - 20:21 »
De fast fred doet het zeer goed op het strand, zeker in de dikke versie, en die kan je nog gebruiken in de zomer ook!

De supermotto moet het ook zeer goed doen!

kwak

• 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2005 - 20:37 »
een andere tip ms. Geen nieuwe pion, ketting, ... monteren want zand en water = schuurpapier.
Indien mogelijk zelf aantreden met een winterbike, vaste vork, 44tanden/46tanden

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2005 - 09:26 »
Citaat
een andere tip ms. Geen nieuwe pion, ketting, ... monteren want zand en water = schuurpapier.
En zoutwater = corrosief  :oops:

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2005 - 11:16 »
en bandendruk ? harder dan anders, of juist niet ? ik zal normaliter met een twister rijden, heb die hier nog ergens rondslingeren.
Team Green : www.team-green.be

zotte mol

• 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2005 - 13:30 »
en bandendruk ? harder dan anders, of juist niet ? ik zal normaliter met een twister rijden, heb die hier nog ergens rondslingeren.
Allé zeg, 'k wist niet dat jij dat ook zag zitten om ne keer de strandjanet te gaan uithangen!!! Als ik het goed voor heb is de bandendruk veel minder dan anders, ik dacht 2.5 maar ben da nie zeker.
Misschien tot zondag dan hé!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2005 - 13:34 »
Ik dacht ook dat de bandendruk eerder aan de lage kant was.
Zo krijg je een breder bandenoppervlak, en zak je minder weg in het zand.

Dan moet je natuurlijk wel opletten voor snakebites...  :$

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2005 - 13:36 »
Allé zeg, 'k wist niet dat jij dat ook zag zitten om ne keer de strandjanet te gaan uithangen!!! Als ik het goed voor heb is de bandendruk veel minder dan anders, ik dacht 2.5 maar ben da nie zeker.

rond de 2.0 bar (met binnenbandje) wel oppassen bij oversteken golfbrekers e.d. voor snakebite

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2005 - 13:42 »
Idd lage bandendruk, maar ook uitkijken als de helft van het parcours over de dijk is dan moet je ook niet te zacht gaan. Hangt een beetje af van welke wedstrijd het is.
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

zotte mol

• 4Bikers Member
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2005 - 13:48 »

rond de 2.0 bar (met binnenbandje) wel oppassen bij oversteken golfbrekers e.d. voor snakebite

idd, in oostende was't van dat bij mij :toeme: :toeme: :toeme: Maar bij mijn weten zijn er geen golfbrekers in De panne :hail: :hail: :hail:

Guardian Angel

• Jeankie Powerrr
  • 4Bikers Member
    • Marathonbiker Jean Biermans
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2005 - 13:58 »
deze dus daar rij ik ook mee dat gaat super... prijs 27,95 advies
The Guardian Angel of Biking keeps you safe on street or path,Guides you and protects you,From any kind of crash!

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2005 - 14:00 »

idd, in oostende was't van dat bij mij :toeme: :toeme: :toeme: Maar bij mijn weten zijn er geen golfbrekers in De panne :hail: :hail: :hail:

In De Panne is er o.a. een stukje zeedijk dat je moet volgen dat in ruwe beton gegoten is, daar zijn stukken van afgebroken en steken een beetje uit of maken een put, opletten daar!  Het is daar verhard en je kan er snel rijden, maar oppassen voor die stukken beton tegen lek rijden...
Bij mijn weten is dat op de terugweg richting De Panne als je een lang stuk op het strand gereden hebt richting Frankrijk.

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #13 Gepost op: 16 november 2005 - 23:47 »

één keer per jaar mag dat wel he. heb dat vorig jaar ook gedaan, en vond het wel leuk. is ook een ritteke met veel "supporters", geeft wel een leuk atmosfeerke.

tging zelfs vrij goed, op die afdalingen in het mul zand na, dat lukt me dus niet, mijn stuur wordt telkens opnieuw uit mijn handen geslegen.
tips misschien ???
Team Green : www.team-green.be

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #14 Gepost op: 17 november 2005 - 00:07 »
gewicht naar achter en je fiets zijn eigen weg laten gaan, en als je pech hebt.... zand is zacht ;)

Rijstvlaaike

• 4Bikers Member
« Reactie #15 Gepost op: 17 november 2005 - 11:02 »
Citaat
En zoutwater = corrosief  :oops:
Je hele bike met silicon spray behandelen (behalve velgflanken,zadel en stuur) kan wonderen doen.Ook bij gewone ritten.
eerst trappen, dan klappen !!!

Stany

• 4Bikers Member
Re:Strandbanden - Beach Race
« Reactie #16 Gepost op: 16 november 2010 - 20:14 »
Schwalbe Super Moto, 26x2,35, vouwband
Schwalbe Big Apple, 26x2,35, draadband
Geax Tattoo Light, 26x2.3, vouwband
Vredenstein B-each, 26x2.25, vouwband

Als je het mij vraagt hoe breder, hoe beter. Ik rij zelf al jaren met Super Moto's op strandraces. De Geax Tattoo Light zou volgens 02 bikers de beste beach band zijn. In Knokke monteer ik meestal Schwalbe Fast Fred 26x2.4, omdat je daar een stuk over een vettige dijk moet, waar je met beachbanden 0% grip hebt. Wat de druk betreft 1,5 bar, maximum 2 bar. Voor het voorkomen van stootlekken, gewoon kijken waar je rijdt.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Re:Strandbanden - Beach Race
« Reactie #17 Gepost op: 17 december 2011 - 11:39 »
Topic over de beachrace Hoek van Holland is verplaatst naar hier

:cool: