Auteur Topic: Aankoop GPS: welke kiezen?  (gelezen 50861 keer)

Flip FSR

• 4Bikers Member
Re:Aankoop GPS: welke kiezen?
« Reactie #40 Gepost op: 28 februari 2006 - 10:16 »
Da's volgens mij toch wat aan de hoge kant... :ohmygod:

Effe mezelf quoten  :grin:
Gezien de jonge leeftijd en de massa toebehoren misschien toch geen slechte deal... Hoewel ik de optie
"verbeterde batterijduur" toch vreemd vind  :ninja:
Maar ik wil toch nog effe aanhalen: Ik kocht voor 100 euro minder een GPS60CS van bijna 2 jaar oud met topokaarten
van heel Europa en alle toebehoren... dus echt een koopje durf ik die e-trex toch niet noemen.
Eerlijk ,dat wel!  ;)

LoXoS

• 4Bikers Member
« Reactie #41 Gepost op: 28 februari 2006 - 10:19 »
Da's volgens mij toch wat aan de hoge kant... :ohmygod:

Effe mezelf quoten  :grin:
Gezien de jonge leeftijd en de massa toebehoren misschien toch geen slechte deal... Hoewel ik de optie
"verbeterde batterijduur" toch vreemd vind  :ninja:
Maar ik wil toch nog effe aanhalen: Ik kocht voor 100 euro minder een GPS60CS van bijna 2 jaar oud met topokaarten
van heel Europa en alle toebehoren... dus echt een koopje durf ik die e-trex toch niet noemen.
Eerlijk ,dat wel!  ;)

En waar vind je dan zo'n deals?  Internet of ...

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #42 Gepost op: 28 februari 2006 - 10:34 »
Flip, Topo's van Heel Europa of Cityselect???

Loxos, de winkelwaarde van een dergelijk pakket komt hier op meer dan het dubbele.
Als je lang genoeg zoekt kom je misschien ergens iets goedkopers tegen, maar ik denk dat Flip veel geluk heeft gehad!

Flip FSR

• 4Bikers Member
« Reactie #43 Gepost op: 28 februari 2006 - 15:37 »
NI -> Check pm

Mja... Een beetje geluk gehad misschien, maar 't is eerder lang wachten en bijten als er iets op de proppen komt.
Ik kocht via marktplaats maar ben hem wel zelf gaan halen (en betalen)  :money:

LoXoS

• 4Bikers Member
« Reactie #44 Gepost op: 2 maart 2006 - 14:25 »
Ik heb nog geen gps toestel gekocht.  Ga een beetje langer uitkijken, en proberen eentje op de kop te tikken voor een prijsje dat ik ook in de wagen als navigatie kan gebruiken.

Bij deze een andere vraag -> is een GPS MAP 60 c of cs of ... niet te groot om te gebruiken op de fiets?

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
« Reactie #45 Gepost op: 2 maart 2006 - 17:31 »
Ik heb nu sinds een paar dagen de Garmin 60c in bruikleen. Vandaag de eerste keer met gaan rijden en das dus echt af h.
Hier en daar nog een paar schoonheidsfoutjes, maar ik denk dat dat eerder door mijn omwetendheid is dan dat het aan het toestel zou liggen.

Nu zit ik dus met de vraag h of eerder twijfel...

Gaan voor een 60CS of een 60CSX

verschillen zijn dus:

Betere antenne (of zou toch moeten)
Er kan een externe geheugenkaart gebruikt worden, al zou deze alleen maar dienen om uw kaarten uit te breiden en kunnen er dus geen tracks of routes op worden opgeslagen. Deze blijven op het intern geheugen van de GPS.

Nu vraag ik mij dus af of de X reeks die toch wel redelijk meerprijs waard is...

Groetjes Nico

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #46 Gepost op: 2 maart 2006 - 23:00 »

verschillen zijn dus:
Betere antenne (of zou toch moeten)
Er kan een externe geheugenkaart gebruikt worden, al zou deze alleen maar dienen om uw kaarten uit te breiden en kunnen er dus geen tracks of routes op worden opgeslagen. Deze blijven op het intern geheugen van de GPS.

Nu vraag ik mij dus af of de X reeks die toch wel redelijk meerprijs waard is...

Groetjes Nico
De nieuwe serie heeft soms zelfs binnen in huis satellietcontact. Ontvangst in bos zal dus ook beter zijn.
En als je van plan bent dikwijls op digitale auto6+ topokaarten rond te rijden is het extra geheugen ook nuttig.
Ook als je een track van een transalp of zo wil opslaan. Al weet ik niet of je de tracks naar de losse geheugenkaart kan wegschrijven.
Nadeel van de losse geheugenkaarten is dat ze de navigatie zouden vertragen.(hearsay)

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #47 Gepost op: 5 maart 2006 - 22:00 »
Bij deze een andere vraag -> is een GPS MAP 60 c of cs of ... niet te groot om te gebruiken op de fiets?
nee hoor, ik heb nu reeds 4 weekends ermee gereden in Luxemburg over technische singletracks, schotterwegen, veldwegen, tractorsporen, downhill, uphill, etc... no problemo!
in't begin is't wel ff wennen dat er daar zoiets groots op je stuur staat maar op den duur ben je dat gewoon... het belemmert je zeker niet in je doen en laten op de bike!

tenzij je een CS echt goedkoop op de kop kunt tikken zou ik gaan voor de x-versie...

Nadeel van de losse geheugenkaarten is dat ze de navigatie zouden vertragen.(hearsay)
ivm die navigatievertraging, dat zal ik eens proberen na te vragen als ik onze gps'en terugbreng...
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2006 - 22:06 door PhrAcE »

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
« Reactie #48 Gepost op: 6 maart 2006 - 19:32 »

tenzij je een CS echt goedkoop op de kop kunt tikken zou ik gaan voor de x-versie...

Idd, heb sinds vandaag een 60CSx  ;)

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #49 Gepost op: 29 maart 2006 - 23:03 »
Idd, heb sinds vandaag een 60CSx ;)

Kan je deze 60CSx monteren op het stuur of niet eigenlijk?
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #50 Gepost op: 29 maart 2006 - 23:44 »
jep, mits aankoop van een stuurbeugel (ongeveer 25 euro)

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #51 Gepost op: 30 maart 2006 - 00:24 »
Let niet op de rode pijl (foto heb ik destijds in een spatbordje-topic gebruikt), maar kijk naar 't stuur : daar zie je een gpsmap60cs op het stuur gemonteerd.

www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #52 Gepost op: 30 maart 2006 - 09:25 »
zijn jullie er tevreden van qua gemak in gebruik? Qua 'juistheid'
Denk dat ik me er ook een ga aanschaffen... Weten jullie een goed adres?
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #53 Gepost op: 30 maart 2006 - 10:10 »
Ik ben toch nog altijd tevreden, nu al een jaar in gebruik.

Als je goedkoop wil moet je via het internet bestellen, anders GPS center, ASadventure,........

@ nico hoe zit het met de levensduur van de batterijen? Hoelang gaan batterijen bij jou mee?
Ik heb opgevangen dat de X veel meer power vreet?

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
« Reactie #54 Gepost op: 30 maart 2006 - 14:45 »
Wel ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kan vergelijken h...
Hed de C (oude reeks) maar een dikke week in gebruik gehad. Bij viel het niet op dat de 1 een beter energiebesparing had dan de andere...

Maar ik heb hem al een paar keer meegehad op trainingen (60CSx) van +4h en dan was er nog maar 1blokske van de 3 (of ziijnterd nu 4) weg...

Ik ben er heel tevreden van...

Zondag gaat hem Olne loggen.

[off-topic]
Btw, de micro SD kaartjes van 1 gig zijn ook verkrijgbaar, en gaan getest worden omdat ze nog niet met zekerheid duven zeggen of ze compatibel gaan zijn of niet.
Ik veronderstel van wel...[/off-topic]

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #55 Gepost op: 1 april 2006 - 09:45 »
volgens de manual gaat de 60CSx 18h mee (30h in saving mode), terwijl de CS 30h zou meegaan bij typical use
idem voor Cx en C
dus de geruchten kloppen wel... maar 18h, das toch ook al rap 2-3 dagen, lijkt mij niet zo onoverkomelijk

ben nu ook de trotse eigenaar van een CSx... wat zo'n 4daagse toch niet met je kan doen, in december leek me dat nog een enorm duur gadget, nu vind ik 't een enorm handig gebruiksmiddel (wel nog steeds duur.. hehe)

qua juistheid: in Luxemburg heb ik 1 keer ff moeten zoeken omdat de nauwkeurigheid niet genoeg was (gpsmap60 CS). Nauwkeurigheid tot op 30m met een kruispunt van 5 baantjes waarvan 3 paralel... dan kan je dus niet direct weten waar je zit ee... op de gsp bevind je je dan in een cirkel ipv op een punt en als die 3 baantjes allen door die cirkel lopen kan je niet met zekerheid zeggen waar je echt naartoe moet. Dan is gezond verstand en parcourskennis wel nuttig (vandaar dat wij eerst gaan verkennen, zelfs al hebben we de track op GPS). Als je dan een keuze gemaakt hebt, en je rijdt een dertigtal meter over het paadje zie je wel snel of je correct zit.

qua gebruiksgemak: dik in orde als je't mij vraagt. Te bedienen met je winterhandschoenen aan. Logische opbouw van de functies en menu's. 't spel is ook best crashbestendig (zelf getest  :$ ) en zou waterdicht zijn (onderdompelbaar gedurende 30min op een diepte van 1 meter)

qua adressen:
ik kocht 'm hier, Nico kocht 'm hier
er zullen er wel nog zijn die ze verkopen natuurlijk. Google kan raad brengen misschien...
Outdoor-shops waar je terecht kan voor trekking, hiking & extreme sports zoals een AS Adventure, Intersport, ... moeten dit zeker en vast ook verkopen.

Transalp

• 4Bikers Member
    • MTB Trips
« Reactie #56 Gepost op: 2 april 2006 - 10:31 »
ben nu ook de trotse eigenaar van een CSx... wat zo'n 4daagse toch niet met je kan doen, in december leek me dat nog een enorm duur gadget, nu vind ik 't een enorm handig gebruiksmiddel (wel nog steeds duur.. hehe)

Een GPS is ook altijd handig om Sportopolis of dergelijke te vinden h  :grin: :grin:

Chris

• 4Bikers Member
    • Chris mtb-page
« Reactie #57 Gepost op: 3 april 2006 - 20:44 »
ik kocht mijn Garminmap6OCSx www.naverik.be  :applaus:
"No disc - More risc"

Styria-Alpentour 2003 finisher - GRC 2003 - 2004 finisher - Cape-Epic 2005 finisher - aTAC 2006 finisher

zotte mol

• 4Bikers Member
« Reactie #58 Gepost op: 4 april 2006 - 23:10 »

Een GPS is ook altijd handig om Sportopolis of dergelijke te vinden h :grin: :grin:

ik denk dat met mij op pad gaan overtuigend genoeg was om zo'n ding aan te schaffen! :toeme: :toeme:

Gober

• 4Bikers Member
« Reactie #59 Gepost op: 20 februari 2007 - 19:21 »
Ik ben al enige tijd aan het uitkijken om mij een GPS aan te schaffen voor op de MTB. Na enig zoekwerk staat de edge305 van Garmin bij mij op 1 en de 60csx op een verre 2de plaats (te duur eigenlijk). Maar wat ik nog altijd niet heb kunnen terugvinden is of dat het makkelijk is om een GPS route die je van internet plukt kan narijden met de edge? Hoe werkt de navigatie juist? Ik heb al gelezen van op het lijntje rijden maar heeft er iemand persoonlijke ervaring met dat op het lijntje rijden?
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2007 - 19:23 door Gober »