Auteur Topic: Hoe marathons rijden?  (gelezen 15573 keer)

Mudbuster

• 4Bikers Member
Hoe marathons rijden?
« Reactie #20 Gepost op: 7 februari 2005 - 22:09 »
dat is waar.
Hoedje af voor zotte mol
ik weet nie wie ze al eens zien mtb heeft maar ze heeft nogal wa power in haar benen.
Ik heb moeten passen anders ontplofte ik volledig.

:'(
De volgende keer als je mij voorbijrijdt, zal ik proberen te volgen, beloofd maar je moet dan nie extra stoempen he anders ben ik weer de pineut

greetz :w00t:
Life is a bitch and then you mary one !!

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
Hoe marathons rijden?
« Reactie #21 Gepost op: 7 februari 2005 - 22:22 »
Bwa, nu we het toch over vrouwen hebben. :'(
ik heb er gisteren op de 65k toch ook verschillende gezien.
En er waren er 2 bij die mij passeerden, wat me toch wat verbaasde  :-p
Ik heb een tijdje haasje over gespeeld met 1tje ervan, zij reed van me weg op de vlakkere stukken, ik van haar op de klimmekes.
Er was er nog 1tje die ik later tegenkwam (allez, ze haalde mij in) en ik heb goed moeten gassen om haar (en haar vriend)  in het vizier te houden. Tijdens het vlakke laatste stuk ben ik dan wel effe serieus in vitesse geschoten en heb ik ze niet meer gezien. De opwarming duurde voor mij gisteren 60km  (:)
Respect, puur respect  :yeah:
In mijn club zitten er ook zo een paar rappe dames, en ik vind het altijd zeer plezant om daar mee samen te fietsen, geeft me zo'n beetje een extra kick de gezichten van de venten te zien als ze door een dame gepasseerd worden (en die dames krijgen daar ook wel een kick van, zeker weten !) . :w00t:

zotte mol

• 4Bikers Member
Hoe marathons rijden?
« Reactie #22 Gepost op: 7 februari 2005 - 23:13 »
Citaat van: Mudbuster

De volgende keer als je mij voorbijrijdt, zal ik proberen te volgen, beloofd maar je moet dan nie extra stoempen he anders ben ik weer de pineut

greetz :w00t:

Dat extra stoempen was alleen omdat ik misselijk word als ik iemand zie braken :barf:  :-D  :barf:

polarbear

• 4Bikers Member
Hoe marathons rijden?
« Reactie #23 Gepost op: 11 februari 2005 - 16:26 »
Citaat van: zotte mol
Ik had geen remmen meer en heb in de laatste 10km bijna alle afdalingen al lopend gedaan. :barf:

Citaat van: Mudbuster
Na 70 km zat ik stikkapot, kon niet eten, misselijk, buikkrampen enz.
Daar zaten we dan met mijne compaan "blubberduck" die nog heel fris zat, midden in het bos.
We hadden dan ook weinig keuze en dan nog 30 km op karakter in de regen.

:dog: Alleen dit toont al aan dat er ware marathonisten in jullie schuilen. :pengin: Never give up.
The Longer, the Better.

Java

• 4Bikers Member
Hoe marathons rijden?
« Reactie #24 Gepost op: 7 maart 2005 - 23:46 »
ben net terug van de 4bikers 4 daagse in neder(lap)land
we waren er met 20 mannen en 1 vrouwtje wel ik kan jullie verzekeren
ik kon er veel van leren en niet ik alleen
techniek kracht en vooral veel doorzetting
Morituri te salutant! Carpe diem!!!!!

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
Hoe marathons rijden?
« Reactie #25 Gepost op: 18 maart 2005 - 10:46 »
In een echte marathon loop je telkens weer tegen die muur. Daarom is het ook een marathon. Als ik na een marathon nog op mijn benen kan staan is dat geen goed teken, dan heb ik nog kracht over en in een echte marathon is zoiets onmogelijk.
Op het moment zelf vervloek je alles wat met fietsen te maken heeft maar achteraf is de voldoening zo groot en voel je jezelf zo lekker dat je toch maar weer de finish hebt bereikt.

Zoals je hier ook leest van mensen die op 30km van de finish steendood zitten en toch blijven doorgaan om het einde te halen, dat is toch mooi?
Daar kan je zelf lang van nagenieten. Daarom zijn marathons zo verslavend, je krijgt ze nooit meer uit je geheugen. Telkens opnieuw moet je een strijd aangaan met jezelf tegen het parcours. En dan spreek ik nog niet over de strijd ts de bikers onderling.
Al ben ik daar op het moment zelf minder mee bezig, het is pas achteraf als ik de uitslag bekijk dat het competitie gehalte, een beetje, een rol speelt.
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
Hoe marathons rijden?
« Reactie #26 Gepost op: 18 maart 2005 - 12:27 »
sorry, maar dat vind ik onzin. Het staat nergens geschreven dat je na een marathon pietdood moet zijn.
Een marathon is gewoon een lange rit, niet meer of niet minder. Dat je hiervan wat meer vermoeid bent dan van een opwarming van 40Km is natuurlijk waar, maar met de juiste voorbereiding kan iedereen ritten van 100km en meer aan, en de dag erna opnieuw.
Je moet het rijden van een marathon niet verwarren met de marathon@zoenk toestanden.

Orion

• 4Bikers Member
Hoe marathons rijden?
« Reactie #27 Gepost op: 18 maart 2005 - 13:02 »
Citaat van: Adri
Rustig vertrekken, niet naar de tijd kijken , onder je omslag rijden, klimmen op soeplesse, geen risiko's bij de afdalingen, eens over de helft van de afstand kan je beginnen versnellen of anders proberen je snelheid te houden. Regelmatig drinken en eten, geen bevoorradingen overslagen, want je krijgt ene hongertik.
Dat zijn denk ik goede tips voor een eerste marathon.

goed advies vooral die omslag is mi belangrijk:

Heb deze winter vooral daarop getraind. Volgens de cardio/sportarts
is dat de beste manier om je conditie te verbeteren.
Trainen boven je overslag is verleidelijk maar heeft een averechts effect op je conditie en kan tot overbelastings blessures leiden.

Doe los daarvan enkele sessies powertraining (met fitness toestellen)

Epic

• 4Bikers Member
    • http://users.telenet.be/epic
Hoe marathons rijden?
« Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2005 - 13:10 »
Dat klopt, Orion. Een marathon goed en snel rijden betekent dat je die zolang mogelijk op die overslag blijft. In Sart-Tilman heb ik dat overigens gedaan, in de winter heb ik ook specifiek net onder die omslagpols getraind. Sart-Tilman was wel een beetje kort en dus moest ik iets dieper gegaan zijn maar de inspanning was perfect voor bvb een 75+km marathon. Het hartslaggrafiekje staat ergens op mijn site.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Hoe marathons rijden?
« Reactie #29 Gepost op: 18 maart 2005 - 16:18 »
Citaat van: mtbhurricane
Zoals je hier ook leest van mensen die op 30km van de finish steendood zitten en toch blijven doorgaan om het einde te halen, dat is toch mooi?

Zoals La Filip Meirhaege in Vielsalm?!?!
Na 100km kom je terug aan de aankomst, al in redelijk afgetakelde toestand, en dan moet je nog eens een lus van 30km doen :-p .  Da's karakter hebben  8-)