Auteur Topic: Headshok verliest lucht  (gelezen 2550 keer)

Thomatchef

• 4Bikers Member
    • Thomas Online
Headshok verliest lucht
« Gepost op: 9 december 2005 - 22:34 »
Vandaag bij een checkup van mijn bike voor het weekend ontdekt dat mijn vork (headshok) ultrazacht stond en dat de sag bijna 3cm bedroeg. Wat ingeveerd, en hij keerde zelfs niet meer volledig terug. Hem terug wat bij gepompt, maar bij het inveren hoor je echt lucht ontsnappen. Ik weet dat het een probleem is die al vaker is voorgekomen, maar wat is nu het beste om te doen?

Die vork is nog geen jaar oud en staat dus nog onder garantie. Maar veel zin heb ik niet op die binnen te doen bij mijne velomaker (remember mijn schijfrem historie). Is er eigenlijk een kans dat dit herstelt wordt in garantie, en wat moet er eigenlijk hersteld worden?? Zou het nog de moeite zijn om hem bij de velomaker binnen te doen, of ga ik rechtreeks naar Eighty Aid?

Groetjes Thomas

Thomatchef

• 4Bikers Member
    • Thomas Online
Headshok verliest lucht
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2005 - 22:36 »
En wat voor kosten mag ik eigenlijk verwachten dan? Want dit komt nu echt op een slecht moment (volop aant sparen voor de koersvelo) en een hap uit mijn budget is nu echt wel niet gewenst.

Djambo

• 4Bikers Member
Headshok verliest lucht
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2005 - 13:43 »
ik geloof dat we dit probleem als eens besproken hebben  :toeme: :toeme:
niettemin sukkel ik met hetzelfde probleem (drukverlies)  :muur::
- aankoop oktober 2004
- eerste herstelling maart 2005 (deels onder garantie ) 50 euro
- tweede herstelling drie dagen geleden : geen garantie : 135 euro

Commentaar van de veloboer : met dit type is het ene gesukkel na het andere en dus werd de vork volledig gereviseerd en hopelijk nu opgelost...... :muur: :muur:

cannoncraze

• Crack'n'lized
  • 4Bikers Member
Headshok verliest lucht
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2005 - 15:22 »
Ik heb dit vorig jaar ook voorgehad.
Bike dateert van 10/2003. Vanaf 10/2004 heb ik dit probleem beginnen ervaren. In het begin behelp je je met het bijpompen van lucht met een Headshok-pomp, en dan kan je weer een paar weken voort. Maar na het rijden van een heftige Ardennen-rit constateer je dat je vering weer plat staat... :(
Heb zo nog een ganse tijd gesukkeld, maar uiteindelijk in 7/2005 het defecte onderdeel (luchtpomp) laten vervangen, met het doel terug een betrouwbare vering te hebben op de Iron Bike.
Het probleem is de zuigerstang/schacht van de luchtpomp die op bepaalde plaats slijtage vertoont. Bij een bepaalde invering komt die slijtage-plek ter hoogte van de afdichtingsring, en de lucht kan ontsnappen via een minieme spleet.
De enige remedie is dus vervanging van de luchtpomp. Mijn velomaker heeft mij een gereviseerd garantie-geval verpatst voor de helft van de nieuw-prijs (denk 60euro betaald te hebben, nieuw 120 eur ?).
88+ heeft vast en zeker meer ervaring met dit soort gevallen dan je eigen velomaker. Misschien dat ze bvb een andere afdichtingsring gebruiken, die ook bij vergevorderde slijtage nog voldoende afdicht.
« Laatst bewerkt op: 13 december 2005 - 15:42 door cannoncraze »
...:::member of the former V02Max-team, the wise-old-men AlpBikers-club & the illustrious Ex.18:18-gang:::...

Chris

• 4Bikers Member
    • Chris mtb-page
Headshok verliest lucht
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2005 - 22:35 »
ik heb dit reeds verschillende keren gehad ... 7 maal geloof ik .... = zwakke schakel van de headshok
"No disc - More risc"

Styria-Alpentour 2003 finisher - GRC 2003 - 2004 finisher - Cape-Epic 2005 finisher - aTAC 2006 finisher