Auteur Topic: Namen: Gedinne  (gelezen 5353 keer)

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
Namen: Gedinne
« Gepost op: 4 februari 2006 - 21:50 »
Binnenkort moet ik daar een weekendje naar toe. Er blijken in de buurt wat routes te lopen. Heeft iemand ze al gereden?
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2006 - 08:59 door LuckyIron »

Scottie

• 4Bikers Member
Gedinne - Vencimont - Sart-Custinne - MTB routes
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2006 - 22:46 »
Er zijn daar inderdaad een aantal routes. Ik heb ze ondertussen allemaal al eens gereden, in verschillende seizoenen.
Tijdens mijn laatste "bezoek" in december stelde ik vast dat een aantal van de routes verniuewd/aangepast waren (bepijilng vernieuwd-+ nieuwe mtb kaart)
Die kaart is eigenlijk geen luxe als je daar gaat biken. De routes doorkruisen het gebied rond Gedinne, en indien de ene route je niet aanstaat, ben je met behulp van de kaart snel naar een andere route.
Die kaart kun je bij de toeristische dienst in Gedinne kopen. (open op zaterdagvoormiddag).

Ook moet je je eens informeren hoe het zit met de jacht. Heel zeker weet ik het niet, maar het zou best kunnen dat de jacht "op groot wild" nu open is. Op de toeristische dienst in Gedinne hebben ze een kaartje van de jachtgebieden en data van de jacht in die gebieden.

Indien geen sneeeuw, ga je hoogstwaarschijnlijk toch met natte toestanden te maken krijgen.

Wanneer het te smerig zou zijn, kan je de de "transvillage" rijden : die rit van 70 km loopt "rond" alle andere ritten en gaat voor een groot stuk over baan en redelijk berijdbare tracks. Niet echt een superroute, maar als je wil biken kan dit er nog door. Tevens kan je - met het nodige respect en wat voorzichtigheid - ook een aantal wandelroutes in kleven in je ritten.

Je hoort het : mogelijkheden genoeg   :grin:
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2006 - 22:59 door Scottie »
"If at first you don't succeed, skydiving is not for you ......"

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Gedinne
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2006 - 23:42 »
Mischien is dit interessant,is er niet zo ver van;http://www.4bikers.be/index.php?option=com_smf&Itemid=14&topic=5555.0
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Gedinne
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2006 - 21:03 »
De gele route is het makkelijkst, komt op zo'n 37 km, weinig opwindend.

Bepijling is volledig in orde, maar een kaart (of beter nog een gps) is geen luxe! Het is soms wel effe wachten op de volgende pijl.
De bepijlde route komt niet 100% overeen met de kaart!

Vandaag de korte groene gereden, is zo'n 35 km,  een aantal zeer mooie stukjes in, totaal zo'n 600 hm, nu overal perfect te rijden (door de vorst). Je zakt af en toe wel eens door de toplaag, maar nul modder.
Is in de modder ook nog te rijden, maar je gaat af en toe wel eens te voet staan!
De rit naar Vencimont en het eerste stukje voorbij vencimont zijn super!

Gisteren Rood nog eens gebold, is net wat minder, een stukje korter en ik schat zo'n 600hm (ik moet steeds effe rijden eer ik op^de route zit), vooral de kant langs de franse grens is de moeite.
Bepijling is OK

Ik heb de GPS tracks ook!
Laat iets weten als je ginder zit ;)

Blauw is al direkt 70 km, zit wel wat meer asfalt in, en niet de mooiste stukken (hoewel ook een paar toffe stukjes)

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
Gedinne
« Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2006 - 08:05 »
Ola, nu ik mijne extrex aan de praat heb gekregen ben ik wil geinteresseerd in de GSP-tracks.... :P. De NGI kaart ga ik deze week bestellen  :cool:

Scottie

• 4Bikers Member
Gedinne
« Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2006 - 21:59 »
Volgend verslag volgt na weekend 18-19 februari e.k.  :grin: :grin: ;),
tenminste, als er geen sneeuw ligt   :muur: :muur:

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Gedinne
« Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2006 - 22:09 »
Is perfect te rijden in de sneeuw ;)

In de bossen ligt er meestal net iets minder! Vorig jaar heb ik daar rondgereden in 10 en bij momenten 15 cm sneeuw, iedereen verklaarde me zot omdat ik niet ging langlaufen, maar waren steeds schitterde ritten!

Ik reed toen wel met een 2 wiel aangedreven fiets, maar zonder spijkerbanden!

Zoals het er dit weekend bijlag zijn spijkerbanden bij momenten geen luxe, zeker vooraan!!!
Op veel plaatsen liggen grote plekken ijs waar water over het pad of over de weg loopt, met gewone banden is het dan snelheid houden en hopen  :flower:
Met spijkerbanden rij je rustig over plekken waar voetgangers zich niet op rechthouden :grin:

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
Gedinne
« Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2006 - 22:11 »
Alé, het ziet me er daar een leuke boel uit  :P. Ik mis wel O-S-O dat weekend  :toeme:

Casper

• 4Bikers Member
    • Steenbakkers Moen
Gedinne
« Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2006 - 22:23 »
Ben daar in November nog geweest, zeer mooie bike-streek !!!
Verslagje op http://www.steenbakkers.be/
doorklikken op verslagen / November / Gedinne !

Groeten,
Casper :grin:
Drank en AC/DC
slecht voor de conditie

www.steenbakkers.be

Scottie

• 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2006 - 23:14 »
Net thuis van Malvoisin,nabij Gedinne.  Zoals beloofd, een kort berichtje.

We hebben het allemaal gehad : regen, sneeuw, wind, zon..... etc...  :shocked: :shocked:
Zaterdagmorgen opgestaan met een paar cm sneeuw.    :toeme: :toeme:  Tegen de middag sneeuw verdwenen, bike verschenen. Dan een - korte - combinatie gereden van de verschillende routes, en ferm geamuseerd. Af en toe een ferme regenvlaag, maar dat neem je er dan maar bij.

Vreemd genoeg lagen de verschillende routes er niet smerig bij, enkel wreed nat (zop zop) en "technisch" glad. ;) ;) Het is en blijft een aangename bikestreek, zeker met dit weer.

Casper

• 4Bikers Member
    • Steenbakkers Moen
« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2007 - 23:52 »
Met Hemelvaart ( 17 tem 20 mei 2007 ) in Gedinne geweest.
Verslagske :
http://steenbakkers.blogspot.com/2007/05/18052007-la-transvillage-gedinne.html

Gr,
Casper :grin:
Drank en AC/DC
slecht voor de conditie

www.steenbakkers.be