Auteur Topic: Welk type stuur nemen ?!?  (gelezen 2263 keer)

Stagair

• 4Bikers Member
Welk type stuur nemen ?!?
« Gepost op: 22 februari 2005 - 09:01 »
Vraagje ivm het type stuur, welke voor- en nadelen tov :

1) Cross Country recht stuur
2) Cross Country Rise stuur

Hebben er al enkele bikers met de twee versies gereden, graag commentaar !
Hope 2 C U  NXT Time

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2005 - 10:37 »
Ik had eerst een Carbon stuurke op mijn vloke staan.
Nadeel, handlebarrekes (koehoorntjes) mogen niet op alle carbonsturen.
Dus heb ik dat stuurke na verloop van tijd eraf gehaald.
En een tijdje met mijn free ride stuurke gereden.
Het probleem daarop was dat ik er al mijn gerief ni op kreeg, ne (speciale) lockout (nam veel plaats in), mijn polar bikemount,  met die verzakking in uw stuur kwam ik plaats te kort.

Dus heb ik nu terug een alu XC stuurke gekocht, terug plaats genoeg en handlebarrekes zonder schrik er terug op...

En ik rij nogal zot, ik spring en duik overal op en af. Ik voelde geen verschil zle.
Nu moet ik wel zeggen als ik hier een zeer smal single trackske moet doen tegen hogere snelheid, dat ge goe met uw stuur moet klinken en sleuren, dan had ik schrik met mijn freeride stuur om achter een boom te haken. Dat voelde anders aan....

Bmweke

Stagair

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2005 - 16:44 »
Ik dacht namelijk om ietsje hoger te kunnen komen zitten met nen riser, zonder stuurpen te moeten veranderen.  Maar zoals reeds aangehaald inboeten voor plaatsgebrek, tjaaaaa, ik heb namelijk ook een tellerken, nen polar,....

'k Zal nog een tijdje met 't recht stuurken blijven rijden en misschien zal de toekomst meer raad bieden !?!

Thx ! :applaus:
Hope 2 C U  NXT Time

$mokeyJoe

• 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2005 - 17:09 »
Je hebt natuurlijk van die extra-spacers om op je stuur te monteren om bv. een lamp of extra instrumenten op je stuur te monteren.Maar dat vindt ik dan ook helemaal geen zicht!Of je polar rond je pols dragen? ;)  :-D
Groetjes,
$mokeyJoe
One kilometer is better than no kilometer!

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2005 - 17:18 »
Hmmm zone spacer is ni echt een zicht.

En polar rond de arm, ik gebruik echt mijn polar continu, Hr, hoogte, afstand....

daarvoor heb ik hem gekocht. Dus als dat dan aan de arm hangt is dat moeilijker om dat allemaal en beke int oog te houden. ;-)

Jack77

• 4Bikers Member
.

$mokeyJoe

• 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2005 - 17:39 »
Citaat van: Jack77
Als het kan helpen:

http://www.roseversand.de/rose_main.cfm?KAT_ID=1745&PRD_ID=16355&spr_id=1&MID=0&CID=175

http://www.roseversand.de/rose_main.cfm?KAT_ID=1745&PRD_ID=18796&spr_id=1&MID=0&CID=175

Ideaal is het mss niet, maar het is wel een oplossing.

Dat bedoel ik dus.
Citaat van: Bmweke
En polar rond de arm, ik gebruik echt mijn polar continu, Hr, hoogte, afstand....

daarvoor heb ik hem gekocht. Dus als dat dan aan de arm hangt is dat moeilijker om dat allemaal en beke int oog te houden.

Ik weet het.Mijn polar zit ook op het stuur vast,maar omdat er problemen zouden kunnen zijn met plaatsgebrek... ;)
Groetjes,
$mokeyJoe
One kilometer is better than no kilometer!