Auteur Topic: Herstellen na liesbreuk  (gelezen 22974 keer)

Guntherds

• Gunther Desmedt
  • 4Bikers Member
    • http://www.ex1818.be
Herstellen na liesbreuk
« Gepost op: 26 februari 2005 - 10:02 »
Zijn er hier bikers die (jammergenoeg) ervaring hebben met een liesbreuk?
Hoe snel herstel je daar van?  Maw wanneer kan je weer rustig fietsen op de weg?  Na hoeveel weken/maanden terug vollen bak?
l

Iegienie

• 4Bikers Member
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2005 - 10:06 »
pfiew..... nie goed jong...

je vragen kan ik niet beantwoorden, maar wel dit.

Ik heb dus jaren met een probleem in de lies gezeten. telkens ik wat kracht stak op de koersfiets was het van datte. op de mtb eigenlijk geen problemen. nu heb ik het zadel ver naar voor geschoven, en blijkt het probleem zich precies opgelost te hebben.  fwiw.
Team Green : www.team-green.be

Guntherds

• Gunther Desmedt
  • 4Bikers Member
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2005 - 17:17 »
dinsdag operatie gehad, vanmorgen naar huisdokter geweest ter kontrole
6 tot 8 weken inactief zegt dien kwast, ik durf niet op de kalender kijken ....
l

Timus

• 4Bikers Member
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2005 - 21:28 »
Gunther,

Spoedig herstel gewenst.
Heb zelf geen ervaring met een liesbreuk maar als je na 6 weken terug op de fiets kan, dan rest er toch nog een zeer ruime periode om opnieuw in conditie te geraken.
Begin van't seizoen zal misschien minder zijn maar kan dan toch alleen maar beteren h.
Mud, please change back into dust.

Jack77

• 4Bikers Member
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2005 - 21:40 »
Beterschap gewenst.

Als ik zo curieus mag zijn: hoe krijg je dat voor? Niet dat ik een liesbreuk wil, integendeel, maar zoiets hoor je niet vaak. Vandaar.
.

Guntherds

• Gunther Desmedt
  • 4Bikers Member
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2005 - 23:01 »
Citaat van: Timus
(Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam)

dat klopt voor 100% bij mij :-))

hoe je dat voorhebt?
bij mensen die veel heffen, bv. verhuizers, is dat "normaal"
bij fietsers zou dat kunnen van te zware steek, maar ik heb de laatste weken door allerhande prive-zaken amper kunnen fietsen, en de keren dat ik ging fietsen was vooral op de baan, aan hoog toerental, dus helemaal niet zwaar

heb het eigenlijk gevoeld toen ik telkens moest niezen, stekende pijn, na een paar dagen zat die lies wat dikker en tja dan ga je es naar den doktoor ...
dus een voor de hand liggende reden is er niet ...

maar er zijn er zoveel die na een zware revalidatie terugkomen :-) daar put ik kracht uit :-) :-)
l

P

• 4Bikers Member
    • R.I.P.
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2005 - 23:14 »
...en veel frisser zijn later op het jaar!!En dus met meer reserves!!Dr kan je alvast aan denken en idd : dit is klote,maar beter een week langer rust dan n te weinig.Een spoedig herstel en keep up the faith!
"Have you ever noticed.... Anybody going slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2005 - 13:10 »
Probeer je verlies te beperken!!!

Het is niet makkelijk met een dergelijke blessure, denk bvb. eens aan armcranking om nog wat uithouding te onderhouden en het bovenlichaam op niveau te houden.

Zorg dat je kort na de operatie dagelijks bij een kinesist kan trainen, of koop zelf een spierstimulator. Dat scheelt veel in het verlies aan je benen.

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2005 - 13:20 »
Spoedig herstel.
6 tot 8 weken, de mooiste ritten en het mooiste weer komt na die periode.
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker gn marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Transalp

• 4Bikers Member
    • MTB Trips
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2005 - 15:25 »
Spoedig herstel, Gunther!

Timus

• 4Bikers Member
Herstellen na liesbreuk
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2005 - 20:52 »
Gunther,

Hoe staan de zaken ervoor. Alweer lustig aan het trainen!
Tot binnenkort in de ardense marathons.

Tim
Mud, please change back into dust.

GUNTER

• 4Bikers Member
Re:Herstellen na liesbreuk
« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2009 - 09:47 »
Na  7 dokters bezoeken een liesbreuk vastgesteld, 1jaar op gezocht denk dat sommige zeg wel sommige dokters hun diploma bij een pakje boter krijgen .Is begonnen na MTB rit met pijn in de teelbal,na 15min te zijn gestopt met fietsen was de pijn weg.Had er soms ook last van bij autorijden in de liesstreek dan.Tijdens de week een ritje gedaan en geen last :$Weekend weer MTB rit terug last in teelbal.Week erna bij Uroloog geweest alles onderzocht!!! niks gevonden .Dan een maand niet gefiets ,na de eerste rit al terug prijs ,andere uroloog weer niks te zien :dft002:Tot ik na veel omwegen bij een Kinesitherapeut ben terecht gekomen die heeft me dan naar een Radioloog door gestuurd die Dokter heeft dan een liesbreuk vastgesteld let wel was hetzelfde onderzoek als bij de urologen Nu 1maand revalideren :cry:maar ja na bijna een jaar te wachten kan dat er nog wel bij Veel piste rijders hebben er last van dus is niet van te zwaar te trappen maar te hoge frequentie denk ik .Nog vragen stel ze gerust grtz G