Auteur Topic: The permanent trail with the most singletrack?  (gelezen 3082 keer)

Minna

• 4Bikers Member
    • http://www.minna.be
The permanent trail with the most singletrack?
« Gepost op: 27 februari 2005 - 15:50 »
Help, can anybody tell me which trail(s) in Belgium that have

a) a lot of *technical* (rooty, stony, hilly ...) singeltrack, or
b) just singletrack (not necessarily technical)?

Thanks heaps,
Minna-without-dictionary-access
-- Recycle. Ride your bike again today. --

Speci

• David
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2005 - 18:29 »
b)just single track

Luyskgestel, tegen de hollandse grens.Vlak maar constant single track ;)

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2005 - 19:56 »
Als het in België moet zijn dan misshien Herentals?

@Speci; Luycksgestel (is wel Nederland volgens mij) is inderdaad één grote singletrack maar probeer eens Drunens duinen bij Loon Op Zand (NL).  Je rijdt deze routen van +/-30 km best in voorjaar of najaar wegens "duinen", na periode van droogte is het een grote zandbak.

Nielskie

• 4Bikers Member
    • APK-KIS team
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2005 - 01:42 »
Technische singletracks zal je in Luycksgestel wel niet vinden.  Maar dit is volgens mij echt wel de route met het hoogste singletrack-gehalte in de de buurt van de provincie antwerpen.  

Je hebt nog de mogelijkheid deze routes te combineren met die van Eersel en Reusel.  Je komt dan aan een route van ongeveer 80km met minstens 40km single-track.  Nadeel het is er compleet vlak.  Voordeel door de zanderige ondergrond is het er meestal kurkdroog.  
Als je niet vies bent van lange afstanden is de Aischdal-bike marathon in Hobscheid (Luxemburg) iets voor jou.  Vorig jaar was het er redelijk vettig, maar o zo zalige tracks.  Op 120km (er zijn ook kortere afstanden mogelijk) bijna geen asfalt gezien.  Behalve de laatste 5km, maar dat vond ik toen niet erg want mijn kaars was toen toch al lang uit.  Nu ben ik een tijdje aan het zoeken geweest wanneer het dit jaar weer zou doorgaan en ik vermoed dat het dit jaar op 08/05/05 zal zijn.  Maar daar ben ik wel niet zeker van.  Die datum heb ik van de Zoenk-Kalender gehaald.  Zo te zien kan je dit jaar maar max 100km rijden.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2005 - 15:08 »
Citaat van: d@Mit
Als het in België moet zijn dan misshien Herentals?

@Speci; Luycksgestel (is wel Nederland volgens mij) is inderdaad één grote singletrack maar probeer eens Drunens duinen bij Loon Op Zand (NL).  Je rijdt deze routen van +/-30 km best in voorjaar of najaar wegens "duinen", na periode van droogte is het een grote zandbak.

Bij echt nat weer kan het in de Drunense Duinen ook vettig bijliggen hoor, maar dit is echter zeldzaam.
Voordeel van deze route is wel dat je een (beperkt) hoogteverschil hebt.