Auteur Topic: Limburg: Wellen  (gelezen 8477 keer)

Jan B.

• Jan Bailleul
  • 4Bikers Member
    • Jan Bailleul's Mountainbiking-website!
Limburg: Wellen
« Gepost op: 1 april 2006 - 21:39 »
De vaste route van Wellen is overduidelijk een route voor beginners. De twee lussen (een rode en een blauwe) zijn gemakkelijk af te leggen op 2u a 2u30'. Je moet je dan wel niet laten vangen aan de bonte kleurenpracht van de pijltjes die je tegenkomt onderweg, want ik kwam zowel rode, blauwe, groene als zwarte pijltjes tegen op de twee lussen.

En op het bord aan de sporthal van Wellen staat er op het plan een rode en blauwe pijl als afbakening van de lussen getekend (Samen 38 km voor 200 magere hoogtemeters)

De route zelf: noch een tocht met prachtig natuurschoon noch een zwaar (technische) route. Je rijdt over veldwegels met wat modder of achter fruitbedrijven door.

Voor diegenen die toch geinteresseerd zijn: Wellen ligt op ten noorden van de as Sint-Truiden - Borgloon.

Toch wil ik nog zeggen dat deze streek meer biedt dan deze route, er ligt in de richting van (de provincie) Luik nog meer aan mooie klimmetjes. De streek waarin Wellen ligt, haspengauw, heeft meer beklimmingen in voorraad. Je kan er beter zelf een route samenstellen door zelf wat rond te rijden!
« Laatst bewerkt op: 1 april 2006 - 21:58 door Black Phantom »
http://www.janbailleul.be/mtb -- Mijn persoonlijke mtb-site, met nadruk op marathons, een logboek, bio, materieel, VERNIEUWDE tochtverslagenpagina, kalender, enz...

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2006 - 18:59 »
Bwa, ik vind de route toch niet mis. Inderdaad voor beginners zowel qua afstand als hm's maar om eens los te rijden of om eens goed door te trekken vind ik wel ideaal.
Zeker de 'partymix' achteraf in café/taverne de Schabert in't centrum van Wellen is niet te versmaden :P

ps: als het de dagen er voor veel geregend heeft.... modder,modder,modder en nog eens modder... en da's in diene leemgrond niet te onderschatten  :toeme:
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Junior

• 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2006 - 12:05 »
Vlak.... veel meer kan je er niet van zeggen. Ideaal voor een hoog gemiddelde...
-------------------------------------------------------------