Auteur Topic: De reacties  (gelezen 5983 keer)

rallymaster

• 4Bikers Member
    • http://www.rallymaster.tk
De reacties
« Gepost op: 5 maart 2005 - 17:12 »
In verslagen schrijven ben ik niet zo goed en dat laat ik dan ook aan anderen over. Eén ding kan ik wel zeggen: het was echt bangelijk. Gaande van klauteren met de bike op de rug in 30 cm sneeuw, dan weer klimmen tot je alles zwart ziet, dan weer technisch afdalen over boomstammen en greppels.

Volgend jaar sta ik als eerste op de deelnemerslijst dat staat vast!
 :applaus:  :applaus:  :applaus:  :applaus: en nog eens :applaus: voor de 4Bikers Crew.

Thierry

• 4Bikers Member
De reacties
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2005 - 20:14 »
Ik zou liegen indien ik zeg dat het goe was. 't Was namelijk hééééééél goe  :-D

De voerstreek heeft heel wat meer te bieden dan wat glooiende veldwegskes (da's namelijk hetgeen ik me ervan voorstelde, 'k was nog nooit in die streek geweest). Veld, bos, plezante klimmekes (den ene al ewa steiler dan den andere) en nog veel plezantere afdalingskes, brede bosdreven, smalle trackskes, wegelkes, keien, maisvelddoorsteken (dag 3 efkes een stukske "geïmproviseerd"  :-p ), en vooral sneeuw sneeuw sneeuw sneeuw sneeuw ... Zaaaaaaaaalig, echt waar. In 't begin ewa onwennig slibberen en slaaiden, maar na een paar uurkes ben je d'er aan gewoon en dan is 't echt genieten ...

Het huizeke waar we zaten was ruim, goeie bedden (als ge u normaal gedraagt zakt ge NIET door uwe lattenbodem  ;) ). Er was zelfs een overdekt openlucht-atelier aanwezig (het terras). Misschien hier of daar een douchke extra, maar er was warm water à volonté dus dat was geen "echt" probleem (ook al omdat ge u tijdens het wachten kon opwarmen met gluhwein  :w00t:).

De groep bestond uit vree tof volk, maar wel vree moeilijk verstaanbaar (het westfluut-gehalte onder de deelnemers lag nogal hoog, vandaar  :-) ). 't Was tof eindelijk eens een gezicht te kunnen plakken op al die nick's en de mensen ne keer in 't echt te zien. Zo weet je tenminste wat voor vlees je in de kuip hebt.

De ritten: dag 1 was heel plezant, dag 2 was misschien ietske te extreem voor sommigen onder ons (steil op en af) maar voor anderen dan weer super, dag 3 was zalig relax rijden (we hadden ons in twee groepkes opgedeeld : de "sportieve" bende enerzijds en de "we-gaan-misschien-ni-zo-rap-vooruit-maar-we-amuseren-ons-desondanks-ook-heel-goe" bende anderzijds -> daar zat ik dus bij). En dan tenslotte dag 4, 3km op de fiets en vervolgens anderhalf uur knorren in de zetel is ook plezant  :-D  (wegens een probleemke met het achterwiel ben ik zeer vroegtijdig moeten terugkeren).

Het eten was in orde. Ruim ontbijt (hoewel de "kok" naarmate het weekend vorderde alsmaar moeilijker uit zijn bed geraakte), ruime lunchpakketjes inclusief lekkere soep aan de bevoorrading, en 's avonds een drie-gangen-maaltijd ... Ik had gehoopt van toch een kilooke (of twee ?) kwijt te spelen op die 4 dagen, maar 'k vrees dat er eerder een paar bijgekomen zijn.

De gidsen? JeFKe heeft iets met kerken, mtbhurricane is nogal ne stille en bmweke is euh ... ni zo ne stille (LOOOOOL) maar afin, los daarvan, 'k vind dat ze dat ferm geregeld hebben. En dan mogen we Speci ni vergeten, en natuurlijk Jeffry zijne pa Werner, die altijd klaar stond om pechlijders op te pikken, soep serveren, gluhwein prepareren, en fietsen terug rijklaar maken ...

Ik heb lang getwijfeld of ik ging meegaan of niet, maar 'k ben heel content dat Dzjowie mij over de streep heeft getrokken. 'k heb mij daar in "Lapland" vier dagen lang goed geamuseerd, en als er een volgende editie komt, zal ik er zeker opnieuw bij zijn !!!
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

JeFKe

• Jeffry Goethals
  • 4Bikers Member
    • http://www.4bikers.be
De reacties
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2005 - 21:51 »
Kga ff afkicken van mijn kerkverslaving. Tijdens de rit naar huis stak ik immers spontaan mijn kop vooruit in de auto als ik een kerktoren zag. ;)

Heel kort (uitgebreid verslag volgt zeker en vast). Het was ook voor ons, de organisatie, heel heel geslaagd. Ik persoonlijk heb me enorm geamuseerd en we hebben dankzij deze 4-daagse echt de smaak te pakken om meer van dit te doen!

Thx aan iedereen! (behalve aan Peter G, die verdient immers nog een sneeuwbal in zijn smoel)  :fence:   ;)
The Tiger became a Leopard...

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
De reacties
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2005 - 22:02 »
Dude, this was COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL (soms zelfs wat te letterlijk... hehe)
Nee, echt.. ben ik content dat ik meegeweest ben (was ook een twijfelaar)

Ik droom al jaren van eens te biken in de sneeuw en vermits de kust niet echt bekend staat als een streek met veel sneeuw was't er nog maar 1 keer van gekomen (paar cm in heuvelland) maar dit was dus ECHT biken in de sneeuw... zaalig gewoon om op bospaadjes te biken waar je de eerste bent die door de verse sneeuw kan rijden...

Het was ook plezant om mede-forummers te leren kennen en te merken dat er heel wat plezante mannen tussen zitten! Ik heb meer dan eens onder tafel gelegen (of bijna van de bike gerold) van't lachen!
Snowballfights, 't kerkclassement en rally'kes zij aan zij (of zij TEGEN zij, éé mtbhurricane & Nothing Impossible  ;) ) op't scherp van de snee zaten daar ook wel voor iets tussen...  8-)

Bij deze dan ook bedankt aan de ganse groep voor het toffe weekend en aan de crew voor de quasi vlekkeloze organisatie. Ook een dikke merci aan Werner die ervoor zorgde dat de inwendige mens altijd sterk stond en dat we altijd konden rekenen op een bike die technisch in orde was (of die direct gerepareerd werd)!

BEDANKT FOLKS!

Peter G

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
De reacties
« Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2005 - 22:40 »
Voila, net terug in Gent van vier dagen pure verwennerij voor de gepassioneerde mountainbiker, ons aangeboden door 4Bikers.  Samen met Anja en Dirk was ik hiervoor ingeschreven en nu kijk ik terug op een bijzonder geslaagde 4-daagse, ongeveer 240km biken met  4500hm over voor 80% besneeuwde off road tracks ...  

Ik had gehoopt dagelijks een verslagje te posten op onze site, maar in mijn haast vergat ik m'n portable in de auto te laden ... Anyway, hier volgt een beknopt relaas van onze 4-daagse in Sippenaeken, een grensgemeente met Nederland.

Het is een onvergetelijke 4 daagse geworden, o.a. door de weersomstandigheden.  't is eens wat anders hee, biken over besneeuwde paden.  De algemene moeilijkheidsgraad lag daardoor flink wat hoger en ons technisch kunnen werd daning op de proef gesteld, in de sneeuw blijf je nu eenmaal minder makkelijk recht ... :-)  Reken hierbij dat het parcours op zich al niet mis was en er dagelijks behoorlijk wat hoogtemeters dienden verwerkt te worden, dan weet je het wel: niet voor mietjes.
Onder aanvoering van JeFKe vertrok onze groep (we waren met ongeveer een twintigtal deelnemers) iedere ochtend rond 10u op pad.  BMWke sloot de groep af, zodat niemand verloren kon rijden.  Ik kende deze streek niet (Voerstreek - Maasttricht), maar donderdagmiddag, na een tweetal uur fietsen was het me al duidelijk: mountainbiken met de grote M.  Single-tracks, brede bospaden, technische afdalingen, hier en daar een steile klim, veldwegels, enfin, hiervoor zijn we gekomen.  Maar ook: je moet over een zeer behoorlijke conditie beschikken om hier vlotjes te cruisen met je MTB...  Daarbovenop zeer koude temperaturen en veel sneeuw.  
Het fietsen moesten we zelf doen, maar dat was dan ook alles, de gehele omkadering was perfect georganizeerd, we werden echt verwend.  's middags stond Werner (vader van JeFKe) ons op te wachten met een lunchpakket, heerlijke soep, bananen, muesli-repen, ... terwijl hij ook permanent ter beschikking stond om mensen met materiaal pech (waar we niet van gespaard zijn gebleven) te depaneren.  's Morgens konden we genieten van een zeer verzorgd stevig ontbijt en 's avonds schoven we aan voor een lekker driegangen menu.  De organisatoren hadden voor ontbijt en avondmaal beroep gedaan op een traiteur die ter plaatsen alles kwam klaarmaken en ons ook bediende aan tafel. Zeer goed idee vind ik, want zo bleef er genoeg tijd om de voorbije dag met ons te bespreken en ook de briefing voor de volgende dag te houden.   Bovendien bleek De Nieuwe Molen een goede locatie om een grote groep op een comfortable manier een onderkomen te bezorgen.  Ook over de fietsen hoefden we ons geen zorgen te maken, alles was voorhanden (inclusief Kärcher en luchtcompressor) om onze fietsen te onderhouden na iedere rit.  
Dag 3 was de zogenaamde marathondag, 80km snowbiken.  Maar wie het even wat rustiger aan wilde doen of gewoon wat recupereren kon ook opteren voor een kortere rit, onder begeleiding van Jeroen.  Goed initiatief, de twee voorgaande dagen waren al ferm pittig en zo werd er een alternatief voorgesteld voor deze zware dag.  

De vierdaagse was ook een perfecte gelegenheid om eens wat forum gezichten te leren kennen, wie is de mens achter de nick? Dat viel wreed goed mee vond ik ...:-), en eigenlijk zat de sfeer er al vanaf dag 1 goed in.  Een zeer aangename groep met een gedeelde passie voor fietsen en in het bijzonder mountainbiken.  De ene al wat fanatieker (euh competitiever ook...)  dan de andere maar de meesten toch tamelijk fanatiek.  Een lekkere gluhwein en zelfs een pintje maakten het extra gezellig 's avonds.  Maar alles met mate natuurlijk ...

Wanneer is de volgende 4bikers vierdaagse?

TransAlp 2006 - Cape Epic 2007 - Transschwarzwald 2008 - Crocodile Trophy 2008 -  twitter.com/pgeldhof

Nielskie

• 4Bikers Member
    • APK-KIS team
De reacties
« Reactie #5 Gepost op: 6 maart 2005 - 23:49 »
Ik heb me goed geamuseerd.  Spijtig dat het al gedaan is. :'(

Ik dacht dat ik de streek redelijk goed kende,  het is namelijk mijn lievelingsstreek om te biken in de redelijk nabije omgeving.  Maar met al die sneeuw was ik me vaak totaal niet bewust van waar we zaten.  
De volgende keer dat er nog eens een "reglement" voor deelname wordt opgesteld dan zou ik "het is geen wedstrijd" niet zo fel benadrukken.  ;)  
In deze 2 dagen heb ik telkens op het einde een half minuutje tegen op maximum harstslag gereden.  Doeme da Jefke rijdt toch rap.    :doh:
Eten perfect in orde, misschien wat weinig maar ik mag nog wel een paar kilotjes kwijtgeraken, en er is er toch 1' tje af.  Jihaa.   Zo slecht is zo'n "kleine" portie ook weer niet.  
Na een tijdje oefenen begin ik nu toch al een beetje mijn digitaaltje te snappen.  Nog niet alle foto's zijn gelukt, maar ze zijn tenminste niet allemaal mislukt en daar ben ik al wreed content mee.  

Omdat dit de eerste keer is dat zo'n weekend is georganiseerd, vind ik dat er maar weinig "beginnerskwaaltjes" te bespeuren vielen.  Volgende keer zal het nog wel beter worden.  Ze hebben nu ook wel het geluk dat de weersomstandigheden waarin deze tochten gereden werden niet snel vergeten zullen worden.  
Ik kan het ook niet laten Werner te bedanken.  Om mij vanmorgen een reserveachterwiel te bezorgen en al de rest dat hij gedaan heeft voor ons allen.  Aan al de andere organisatoren, nen dikke merci.  

Om effe melig te zijn wil ik ook iedereen op dit weekend bedanken voor het toffe gezelschap.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
De reacties
« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2005 - 00:16 »
Het was dik, heel dik in orde. Echt de moeite!  Bedankt hé mannen!!!
Ik heb echt wel spijt dat ik maar 2 dagen meegbebold heb :-(
Bovendien heb ik ook nog veel motivatie opgedaan om eindelijk eens te starten aan kracht en explosiviteit ( dank aan het kerkklassement :-) )! :applaus:

Djambo

• 4Bikers Member
De reacties
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2005 - 08:50 »
Het alfabet van Lapland
A: van Anja natuurlijk, ferme bikster die de kopgroep op dreef hield.  :-p
B: van Beethoven, wie anders (!), die nooit opgaf en alles met twinkelende oogjes opnam.
C: de compressor ofwel prachtig materiaal om elk restje vocht weg te spuiten en de vorst de volgende dag geen kans te geven.
D: Dirk, geen woord teveel, maar steeds in de vuurlinie.
E: Erik, volgeveerd vlammend zelfs met platte bandjes... :shocked:
F: flying Nico, bunnyhoppend door het leven, king of downhill and....gadgets.  :-D  :-D
G: Geldhof, beroemd en berucht wielersponsor uit het Gentse.
H: de gebroeders 240 pk gedeeld, knap gedaan.
I: iron bike van Paul, blinkend en steeds goegeluimd.
J: Jan ofwel Java, vaderlijk oogje in het zeil houdend, maar een goed en stevig wiel om achter te zitten. Jeroen, rustig maar oh zo veel power.  :rollseyes:
K: of kerk, tussen de bikers zitten veel hevige believers, zo te zien aan hun spurterstalent naar het altaar toe.  :w00t:  
L: Luc, rijdt duidelijk niet op fuel maar op kerosine, krachtbron van de bovenste plank.
M: De Nieuwe Molen, een wreed schone barak in het puntje van België.
N: Nothing's Impossible, that's right!!! Really nothing!!
O: ardOOie, plaats waar toeristen hard kunnen beulen op hunnen bike.
P: Phrace, hey dude, Armstrong in spe, good roommate !
Q: Qube, rustig temporijdend en steeds goedgemutst.  8-)
R: Rallymaster, steeds stevig gecamoufleerd op de bike, genietend van de intense kou.  :-D  :-D
S: $mokey, vlammende haren op zijn muts, en op de bike het klimmonster!!
T: Thierry, de man met de camelback met het uitplooibaar werkatelier en reserveonderdelen, én de technische kennis.  8-)
U: U were the best, JeFKe!
V: vanette, keuken, slaapplaats, atelier...
W: Werner, fantastische pa die NOOIT stilstaat en altijd werk ziet, mecanicien, bevoorrader, raadgever, motivator.....amai wat een CV !
X: X-man piefke, 100 % dynamite power.
Y: You were all great !!!
Z: jowie, ja de d was al bezet, maar slim rijdend en nog wat bijstuderen ook!

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
De reacties
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2005 - 08:52 »
Een verslagske zat er gisterenavond niet meer in,wegens in mijne luie zetel geploft en er niet meer uitgeraakt. Hoe dat kwam, ik weet het niet.  ;)

In alle geval voor mij een onvergetelijk avontuur. Ne keer de mens leren kennen achter die nick en dan kunnen vaststellen dat dat allemaal héél toffe mensen zijn met een passie voor het mountainbiken. Aangename en interessante babbels mee kunnen doen over alles wat met mountainbiken te maken heeft. De koffer met levenservaringen is weer wat zwaarder geworden.

Het biken zelf is voor mij persoonlijk een goede test geweest om te weten hoever ik stond en ik tevreden ben over mijn niveau. De streek was voor mij niet onbekend dus wist ongeveer wel wat er allemaal mogelijk was en de 4Bikers hebben hier serieus hun huiswerk gemaakt. Ik denk dat veel deelnemers (vooral die uit de vloanders) aangenaam verrast geweest zijn, want deze streek is de poort naar de Ardennen. Stevige klimpartijen (al dan niet te voet), technische afdalingen (vooral in de Voer), singletracks, mooie brede boswegen en vooral deze 4-daagse: SNEEUW, veel sneeuw en gladde wegen (er stak daar in een bocht tijdens een afdaling over de weg zelfs een auto 3 meter lager in de gracht) allé alle ingrediënten waren aanwezig.
Als ge dit alles combineert met een leuk verblijf en lekker eten (ge moest alleen uw voetjes onder tafel steken) ,ja dan is zo een 4-daagse de max.
M.a.w. voor volgend jaar zet ge mij al maar terug op de deelnemerslijst, want dat wil ik niet missen.

Nogmaals een welgemeende dank aan 4Bikers en last but not least aan Werner. De onzichtbare man die overal waar je hem nodig had meteen klaar stond om iedereen verder te helpen (zo maken ze ze niet meer). :applaus:  :applaus:  :applaus:
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Java

• 4Bikers Member
De reacties
« Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2005 - 09:57 »
Daar verschillende onder jullie blijkbaar nog energie over hadden om na zo'n weekend te computeren blijft er voor ons bijna niets meer over om te melden. In mijn prille leven heb ik reeds veel meegemaakt maar zoiets!?! Deze 4-daagse zal ik nooit vergeten. Het is niet alleen door de, inderdaad, fantastische organisatie en locatie of door het lekker eten dat ons bijna werd voorgekauwd noch door de barre weersomstandigheden die er iets unieks van maakten maar vooral door allemaal HARTSTIKKE toffe individuen die, elk op hun manier, een FANTASTISCHE groep vormden (lees: vormen).
Het heeft een zalig gevoel om met jeugdige mensen je tweede jeugd te mogen beleven

Vandaag gun ik mijn fiets wat rust en we missen elkaar niet, maar JULLIE daarentegen..... :-/  :-/  Ik verlang jullie terug te zien op een of ander evenement of op de maandelijkse herinneringssamenkomst?? ;)

Dank aan iedereen,dank aan 4Bikers en dank aan Werner, je bent een prachtig mens. :applaus:  :applaus:  :applaus:

P.S. Kan ik me al inschrijven voor de volgende editie??
Morituri te salutant! Carpe diem!!!!!

$mokeyJoe

• 4Bikers Member
De reacties
« Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2005 - 16:42 »
Het was een prachtig initiatief van de 4Bikers Crew om dit mogelijk te maken. Ik ben ze dan ook zeer dankbaar voor.
Zoals reeds eerder vermeld, was alles op een zeer hoog niveau voorbereid.Zelfs de onvoorziene omstandigheden waren voorzien! :-D

Ik kan enkel nog meedelen dat alles meezat en overloop eventjes alles:
De omgeving: niet zo zwaar en grillig als in de ardennen maar een zeker niet te onderschatten gebied. Steile klimmekes(Alhoewel...*hihi* :-p ) met evenveel spectaculaire afdalingen die dan nog eens door de weersomstandigheden zoals sneeuw en koude en niet te onderschatten bijkomstigheid was.

Logies en eten: Als ontbijt was er een overvloed aan brood als sandwiches en/of boterhammen met het nodige beleg zoals confituur, choco, hagelslag! :shocked: (alsof sneeuw niet genoeg was!)kaas en andere vleesbeleg. s'Middags werden we bevoorraad door onze chef-kok Werner (die tevens ook nog de (klusjesman is eigenlijk te min voor hem) manusje van alles was!) met soep, boterhammen/pistolets, repen, bananas, fruitsap, rijstvla, cake... s'Avonds werden we verwend met een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Er werd dus heel wat geconsumeerd!
Wat slaapmogelijkheden betreft was het in orde, niet meer niet minder, waar voor je geld! Ik was een van die mensen die s'nachts dus ook wel eens wat bomen doorzaagde... Vermeld ik maar even bij voor wie het niet heeft gehoord! :w00t:

De ritten: Een goede conditie was een noodzaak, maar dit was dan ook vermeld bij de inschrijvingen. Ik denk dat er bepaalde zijn die of een slechte dag hadden of een onderschatting van de inspanningen die nodig waren bij deze 4-daagse. Persoonlijk heb ik hier geen probleem mee, het was dan ook een perfecte training en evaluatie voor/van mijn conditie. Voor mezelf hadden de ritten wat langer mogen zijn en wat meer hoogtemeters ( :-p  :w00t: ) maar we mogen natuurlijk niet onderschatten dat de sneeuw hier het leven wat harder heeft gemaakt op de fiets!

De groep: Gemotiveerde mensen! Mountainbike gerelateerde mensen met allemaal dezelfde spirit en enthousiasme! Mountainbike people zoals mountainbike people hoort te zijn (op 1 persoon na {vanuit mijn standpunt gezien}, maar ik heb geleerd om niet te wijzen! ;) )Allemaal fervente MTB'ers samen kan niet anders dan een mooie groep vormen om er gezellig op uit te trekken! De ene al wat fanatieker dan de andere, met zelfs wat competitieve trekjes (onofficiële info! :-) )

Conclusie: Je moet je niet haasten om bij de volgende editie erbij te zijn, want het is niet de moeite!...NOT!!!! :-p  :w00t: Schrijf je vlug in, want waarschijnlijk heb je nu al spijt dat je er niet bij was!!Volgende keer doe ik er weer alles aan om er bij te zijn!

Hartelijk bedankt aan de organisatoren en Werner :applaus:  :applaus:  :applaus:  en dank u aan de medeforummers om mij een ongelofelijk bangelijk 4-daagse uitstap te bezorgen! :applaus:  :applaus:  :applaus:

4Bikers is ook in de praktijk een forum waar de echte bike-spirit (gekenmerkt door vriendschap, passie, avontuur en een tikje competitie) heerst. (Copy/paste vanuit de intro! ;) )

Met vele vriendelijk groeten,
$mokeyJoe of $mokey of Joe of gewoon Svenne! ;)
One kilometer is better than no kilometer!

Dirk G

• 4Bikers Member
De reacties
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2005 - 20:16 »
Als ik al de reacties hier lees heb ik eigenlijk niets meer toe te voegen,
Ook voor mij was het een geweldige 4-daagse met een schitterende sfeer.
De volgende keer ben ik er zeker terug bij. ;)

En nog eens een dikke merci voor Werner. :applaus:
Supported by  www.nomadesk.com    www.merida.com   www.pago-bikes.be
-----------------------------------------------