Auteur Topic: Mountainbiken aan de kust  (gelezen 6701 keer)

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
Mountainbiken aan de kust
« Gepost op: 7 maart 2005 - 14:30 »
Nee, dit is geen ziekelijke grap  :rollseyes:

Maar na een paar dagen Lapland volgt een weekendje aan zee (onder 'mannen' waarvoor pinten pakken een ware sport is)
Nu diezelfde mannen willen gaan 'mountainbiken' aan de zee :'(

We logeren in Westende, gezien er hier wat mannen van de kust op het forum zitten, mijn vraag:

Waar in de buurt kan je je wat uitleven met een mountainbike?
Lange routes moeten het niet zijn, want ik zie die mannen geen 40km rijden, maar iets met een hoog fungehalte is meegenomen.

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2005 - 14:50 »
In Middelkerke heb je een toch stuk aan een speeltuin, waar je wat op en af kan rijden en enkele kombochten. Ook door de duinen lopen daar voetpaden met trappekes enzo, ik heb me daar toch al geamuseerd.
De Trends MTB Classis van Oostende liep ook over die paden.
In Nieuwpoort zijn enkele toffe paden te vinden. Als je van Diksmuide komt en dan over die 2 bruggen, de autosnelweg en de waterloop richting Veurne. Kan je aan de lichten rechts en dan meteen weer rechts. Daar heb je een klein "natuur reservaat" met een MTB pad die er door loopt. Ook hier kan je lekker vlammen en jumpen.

Iets verder van Westende heb je ook de domein van de hoge blekker in Koksijde die echt heel mooi is.
En in de panne is er nu ook een Bloso route uitgezet met enkele stukken bos in.
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Mario

• 4Bikers Member
    • http://www.interieur-vanwijnsberghe.be
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2005 - 14:52 »
Er is inderdaad in de panne een leuk bos(je), toen ik er eens ging rijden (2jaar terug) was er nog niet echt sprake van een bloso route.
Before you criticize someone you should walk a mile in their shoes. This way, you're a mile away when you criticize them and you have their shoes

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2005 - 19:11 »
'k denk dat mtbhurricane 't mooi samengevat heeft... wij doen ook geregeld eens die toer...

ook in bredene, de haan en wenduine vallen plezante dingen te beleven maar das waarschijnlijk al iets te ver voor jullie...
alvast veel plezier en onderschat het niet... een paar keer de duinen op snelheid doen en je hebt ook een mooi trainingske gehad hoor (vind ik toch)

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2005 - 10:46 »
Ik wil nie moeilijk doen, maar kan er iemand anders ne keer op een kaartje ongeveer aanduiden in Nieuwpoort waar dat tof stukske ongeveer ligt en mij mailen aub?

Roy

• 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2005 - 18:38 »
In de panne is er ook een kort parkoertje van bloso van een kilometer of 5. met een ferme klim op duin.

Oej was al vermeld.
The poggio bikers are the best

Beethoven

• 4Bikers Member
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2005 - 20:10 »
Beste Heinz,
Aan de ijzertoren in Diksmuide heb je een oude spoorweg welke getransformeerd werd naar fietspad, Kortemark-Nieuwpoort. In Diksmuide is er ook een vaste mtb-blosoroute, Vlaslo.

Roy

• 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2005 - 21:51 »
Citaat van: Beethoven
Beste Heinz,
Aan de ijzertoren in Diksmuide heb je een oude spoorweg welke getransformeerd werd naar fietspad, Kortemark-Nieuwpoort. In Diksmuide is er ook een vaste mtb-blosoroute.

Maar die roete in diksmuide trekt op nie veel hoor. 90% asvalt en van die molentjes. :-!
The poggio bikers are the best

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 9 maart 2005 - 12:49 »
http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/mapPerformPage?pim=true&act=RefineToMap&rnd=1110368398734&E_mg=210505069lS21J505068124006318316MAPB2C1d103gbr542000130x1103eur000eTmlldXdwb29ydA00001100&stat=ambiguous_map&google=1&strChoice=0

Je moet gaan inzoomen en dan 1 maal naar onder bewegen op de kaart. Dan zie je een rond stukje water. Daar is dat parcourtje.

Ook aan het spaarbekken hebben je een zeer tof stuk, al is dit voor onervaren MTB vrij gevaarlijk. Het is een singletrack met langs bijde kanten water. Het pad ligt er ook slecht bij. Als je even de concentratie verlies schuif je het water in. Maar het is wel cool.

Ook als je over langs de Brugse vaart rijdt over de weg, kan je aan de eerste brug over het water en off-road terug rijden. Het is wel een stuk met spoorvorming en kan er zeer zwaar bij liggen.
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!