Auteur Topic: Luik-Bastenaken-Luik  (gelezen 9503 keer)

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
Luik-Bastenaken-Luik
« Gepost op: 9 juli 2006 - 16:06 »
http://users.skynet.be/fb111552/neerlandais/organisations/lbl.html

Ik zou deze wel eens meedoen... de 150km, de 205 is wsch iets teveel van het goede en te vroeg opstaan ook :ohmygod:

Zijn er nog kandidaten?
Transsambrienne 2005:
Bandit gaat retesnel in een afdaling maar overschat zichzelf en mist zijn bocht, met als gevolg een spectaculaire crash...
Vraagt Heinz: "Is dat een zot?!"

Joybiker

• 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2006 - 17:44 »
Begin juni deze nog maar gereden (edit mod: de rit heet dan Tilff-Bastogne-Tilff) , wel van 'n andere organisatie dus.  Verslag nog te lezen op http://www.fastforwardmtb.be/ onder nieuws 2006.....Domme vraag mss, doe je 'm met de racefiets ???
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2007 - 23:17 door PhrAcE »

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2006 - 17:48 »
Domme vraag mss, doe je 'm met de racefiets ???
Yep. Heb m'n racebak nog niet zo lang, nog maar een goeie 1000km mee gereden. Zou er eens een uitdagend (lees: klimwerk) parcours mee willen doen...
Bedankt voor de link trouwens!
Transsambrienne 2005:
Bandit gaat retesnel in een afdaling maar overschat zichzelf en mist zijn bocht, met als gevolg een spectaculaire crash...

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2006 - 21:50 »
Awel, Stivo en ik hebben begin juni ook TBT gereden.  Weliswaar "slechts" de 130km maar wel met ons dikke banden.
Je zal er zeker en vast uitdagend klimwerk tegenkomen.  Met de mountainbike zijn al die klimmetjes wel vlotter te verteren dan met de koersfiets aangezien je soepeler kan klimmen, ik herinner me trouwens nog nen hollander die me in de beklimming van de Ctes de Wannes vroeg of ik nog enkele tandjes over had voor hem.  Als je in het begin goed dosseert, is de afstand vlot af te leggen en is het genieten.
(en ik die eigenlijk helemaal niet graag op asfalt rij)

ps; op klimroutes.nl vind je trouwens nog enkele stevige Ardennenritjes op asfalt.

mtb_er

• 4Bikers Member
  • Let's ROC !
    • Wacky Racers Knokke
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2006 - 09:57 »
Zie dat ook wel zitten, lijkt mij inderdaad ook een serieuze uitdaging...
http://www.wackyracers.be | Always on the wacky tracks!

Mr. Wallace

• Marcel
  • 4Bikers Member
    • Mr. Wallace online
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2006 - 11:21 »
Heb deze 2 jaar geleden gereden, en tis werkelijk waar een zalig ritje

De 150 km kiezen en enkele keren het bordje van de 200 volgen zodat je de lusjes van de wanne, rosier en redoute niet mist, want die zitten niet in de 150.
http://users.skynet.be/fa055571 Een nieuw jaar, een vers paar benen

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #6 Gepost op: 22 juli 2006 - 18:31 »
Schone tocht! :applaus:
We hadden geluk vandaag, niet te warm niet te koud, beetje bewolkt, zelfs nog in een onweer gezeten, ideale afkoeling...
Had 't parcours eigenlijk wel zwaarder verwacht. Geen extreem steile hellingen. Had nog vitessen over :P
99% van de rit onder m'n overslag gereden en dus alles vlot verteerd.
160km en 2480hm op de teller.
Voor herhaling vatbaar!

grtz
Transsambrienne 2005:

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2007 - 20:39 »
Binnen een dikke 14 dagen staat deze rit ook weer op de kalender.  Zondag 27 mei wordt opnieuw Tilff - Bastogne - Tilff georganiseerd.
Tesamen met enkele bikemakkers (oa Serge) een huizeke gehuurd aan den Baraque Fraiture.  's Zondags rij ik normaal gezien de 140km van TBT en 's anderendaags staat La Reid op het programma.  Ik ben eens benieuwd, het zal in ieder geval een zwaar weekendje worden.

Zijn er nog forumgastjes die deze op de kalender hebben staan?

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2007 - 23:11 »
Terre probeert mij alvast te overhalen hetzelfde uit te proberen als wat jij van plan bent... en dat met een double vooraan... :ninja:
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2007 - 23:15 door PhrAcE »

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2007 - 16:46 »
Yes, let's go for it! :shocked:

Met een double zal dat goed te doen zijn, ik vind de hellingen over het algemeen minder steil dan in de RVV, ze zijn wel langer natuurlijk :P
Transsambrienne 2005:

dirttracker

• Dave Raes
  • 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2007 - 17:24 »
Zou deze ook eens willen rijden maar juist voor La Reid en dan juist de LCMT in de benen !
Denk dat ik best het wat rustig zal aan doen en een beetje losrijden de zondag.

Iegienie

• 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2007 - 19:07 »
Nu zaterdag is er "De Waalse Pijl (la fleche wallonne)", vertrek in Spa. Schitterende 200km rit (ook in kortere versie te doen), met heel veel hellingen van de Luikse Ardennen. En die is beter te combineren met Theux/La Reid... Prijs : een 3,25euro. Verwacht wel geen bevoorradingen la Cristalp, maar zaterdag in "La magnifique" (een andere 180km rit in dardennen) vielen de drie bevoorradingen toch best mee.

Als het donderdag pijpestelen giet in Waimes, dan doe ik normaliter deze rit. Nog effe afwachten dus.
Team Green : www.team-green.be

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2007 - 19:14 »
Nu zaterdag is er "De Waalse Pijl (la fleche wallonne)", vertrek in Spa. Schitterende 200km rit (ook in kortere versie te doen), met heel veel hellingen van de Luikse Ardennen. En die is beter te combineren met Theux/La Reid... Prijs : een 3,25euro. Verwacht wel geen bevoorradingen la Cristalp, maar zaterdag in "La magnifique" (een andere 180km rit in dardennen) vielen de drie bevoorradingen toch best mee.

Als het donderdag pijpestelen giet in Waimes, dan doe ik normaliter deze rit. Nog effe afwachten dus.
En is dat te vergelijken met de gelijknamige wedstrijd?  Is dat ook de muur van Hoei opklefferen?  Mmmmm ... plots ben ik heel wat minder gedeprimeerd moest het donderdag slecht weer zijn.

Iegienie

• 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2007 - 09:56 »

En is dat te vergelijken met de gelijknamige wedstrijd? Is dat ook de muur van Hoei opklefferen? Mmmmm ... plots ben ik heel wat minder gedeprimeerd moest het donderdag slecht weer zijn.

Eigenlijk is het eerder te vergelijken met Luik-Bastenaken-Luik, maar dan zonder die oersaaie trip van Luik naar Bastenaken.
De muur van Huy is er niet bij, omdat ze dus in de streek van Spa/Aywaille en verre omgeving blijven, en NIET in de Condroz (zoals de wedstrijd).

Op www.wielertoerist.be/forum, onder de Wielerritten voor Wielertoeristen is er wel teen en tander te vinden...

Eekhoorn

• 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2007 - 10:12 »
Ik ga voor beide: donderdag Waimes, zaterdag Waalse pijl (wel de 160).
Vorig jaar al van plan geweest om de WP te rijden, maar toen was het echt zeikweer. T schijnt de zwaarste rit te zijn in belgi... Nu, het roadboek op de site spreekt voor zich natuurlijk: http://www.cyclo-spa.be/index.html

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2007 - 11:46 »

En is dat te vergelijken met de gelijknamige wedstrijd? Is dat ook de muur van Hoei opklefferen? Mmmmm ... plots ben ik heel wat minder gedeprimeerd moest het donderdag slecht weer zijn.

Eigenlijk is het eerder te vergelijken met Luik-Bastenaken-Luik, maar dan zonder die oersaaie trip van Luik naar Bastenaken.
De muur van Huy is er niet bij, omdat ze dus in de streek van Spa/Aywaille en verre omgeving blijven, en NIET in de Condroz (zoals de wedstrijd).

Op www.wielertoerist.be/forum, onder de Wielerritten voor Wielertoeristen is er wel teen en tander te vinden...

@Iegenie, ge hebt uiteraard wel gemerkt dat de WP op zaterdag is en niet op donderdag.  Omdat je dit als alternatief aanhaalt voor Waimes

Iegienie

• 4Bikers Member
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2007 - 12:29 »

@Iegenie, ge hebt uiteraard wel gemerkt dat de WP op zaterdag is en niet op donderdag. Omdat je dit als alternatief aanhaalt voor Waimes

ja tim, want twee zo'n zware dingen na elkaar combineer ik voor de moment liever niet, tis dus teen of tander voor mij, en tziet er naar uit dat het waimes zal worden. tzal nu al een zware dobber worden om iet of wat fit in waimes te geraken, de tocht van vorige zaterdag (koersvlorit in dardennen van bijna 200km en 3300hm) zit nog te kriebelen in mijn beentjes.

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #17 Gepost op: 17 juli 2007 - 20:47 »
Zaterdag is het terug LBL :hail:

Ik zou dit jaar eens de volledige afstand willen rijden, maar vind voorlopig geen partners om mee af te zien :$

Kandidaten?
Transsambrienne 2005:

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #18 Gepost op: 17 juli 2007 - 22:20 »
Zaterdag is het terug LBL :hail:

Ik zou dit jaar eens de volledige afstand willen rijden, maar vind voorlopig geen partners om mee af te zien :$

Kandidaten?
ik zou de dag erna Stavelot willen doen...
en dat ligt nog redelijk dicht tegen Luik...  :angel: een dubbel van maken?  :shocked:
btw, voor de 205 is dat wel retevroeg vertrekken ee man... wat is het plan? toch niet 's ochtends met de auto naar ginder?

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
Luik-Bastenaken-Luik
« Reactie #19 Gepost op: 18 juli 2007 - 09:18 »
Zou er heel graag een weekendje van maken, maar kan niet :toeme:
Mijn ouders zitten in Amerika en moet elke ochtend en avond thuis zijn om de honden eten te geven en buiten te laten...
Dus de enige optie is 's morgens aanzetten en 's avonds terugkomen :$

Stavelot wilde ik ook doen eigenlijk...

Dus als je 1x supervroeg (zat.) wil opstaan en 1x heel vroeg (zon.) :huh:
We zouden elk 1x kunnen rijden met de wagen...
Transsambrienne 2005: