Auteur Topic: Hou uw Camelback COOL...  (gelezen 8927 keer)

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
Hou uw Camelback COOL...
« Gepost op: 16 maart 2005 - 18:43 »
Ne kleine tip.

Ik rij meestal met ne Camelback en in de zomer kan dat dus vree warm worden. Das ni zo plezant, zo warme drank.

Het enige dat ge nodig hebt is zo'n klein blauw ijsblokske, die men gebruikt om friggoboxen koel te houden.
Ge steekt dus bij in het zakske waar uw drank zich bevindt. (ni in de drank h, ertegen :rollseyes:  ) Niet tegen uw rug maar langs de andere kant.

Gegarandeerd koude drank voor +- 4 5 uur... 8-)

Serge R

• 4Bikers Member
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2005 - 19:25 »
En als je nu eens ijsblokjes in uwe waterreservoir kiepert,is minder omslachtig en nadat de ijsblokjes gesmolten zijn houd je nog drank hieraan over. :doh:
Voor mij hoeft de drank niet te koud zijn krijg er verschrikkelijke buikpijn van.
Na ne bergoep komt er ne bergaf...Yahoeeeeee

Orion

• 4Bikers Member
Re: Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2005 - 19:29 »
Citaat van: Bmweke
Ne kleine tip.

Het enige dat ge nodig hebt is zo'n klein blauw ijsblokske, die men gebruikt om friggoboxen koel te houden.
Ge steekt dus bij in het zakske waar uw drank zich bevindt. (ni in de drank h, ertegen :rollseyes:  ) Niet tegen uw rug maar langs de andere kant.

Gegarandeerd koude drank voor +- 4 5 uur... 8-)

goede tip! merci!

$mokeyJoe

• 4Bikers Member
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2005 - 20:32 »
Da zen dan wel serieuze grammen da ge moet meesleuren h! ;) Ik hou het bij de ijsblokjes.Ze smelten en je komt er ook lang mee toe.Geen extra gewicht op de schouders.
Groetjes,
$mokeyJoe
One kilometer is better than no kilometer!

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2005 - 20:36 »
Ma gij, dat voelde nog ni.
Als ge vergeet naar de wc  te gaan hebde evenveel gewicht bij.
Ik heb toch liever koude drank dan minder dan een kilo extra  ;)

Thierry

• 4Bikers Member
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2005 - 22:04 »
Ge kunt ook uwen drank den avond voordien klaarmaken, in de frigo zetten, koel in uwe Camelbak gieten, en dan ... dienen drinkzak in zo'n zilverpapieren diepvries-spullen-koud-hou-zak (jawatte) van den Delhaize steken (zelf op maat gesneden indien nodig) ... Lichter dan zo'n frigobox-blok, maar misschien ietske omslachtiger.
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

WappY

• David
  • 4Bikers Member
    • mijn plaatske voor webspullekes
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2005 - 18:50 »
Citaat van: Thierry
Ge kunt ook uwen drank den avond voordien klaarmaken, in de frigo zetten, koel in uwe Camelbak gieten, en dan ... dienen drinkzak in zo'n zilverpapieren diepvries-spullen-koud-hou-zak (jawatte) van den Delhaize steken (zelf op maat gesneden indien nodig) ... Lichter dan zo'n frigobox-blok, maar misschien ietske omslachtiger.

Dit vind ik een prachtig idee  :applaus:  :applaus:  :applaus:
Zo ga ik een frakske maken voor den mijne tegen de zomer, alee tegen het ewa warmer wordt...
"Whether you think you can or think you can't, you're right."

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2005 - 19:51 »
Ik heb zo'n snobound rugzakje, frisse drank erin bij het vertrek en eer mijn drinken te warm is is het al lang op ( 3 literzak)!

Een andere truck is een natte sponshanddoek of neopreenovertrek over je rugzak hangen, het vocht verdampt en houd je drank koel.

PS.
Als je je drank te lang op voorhand mixt riskeer je dat de osmolaliteit stijgt en je je drank veel trager opneemt, kan een ramp zijn op een lange inspanning!!!

xlr8

• Christophe
  • 4Bikers Member
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2005 - 12:48 »
vervelendste is steeds die eerste slok die danig warm is ( uit buisje ). Daarom als ik stop met drinken aan de camelback, dan blaas ik in de buis tot alle drank weer in de zak is, zo blijft alles netjes fris. O:-)

Chris

• 4Bikers Member
    • Chris mtb-page
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #9 Gepost op: 3 mei 2005 - 16:44 »
Citaat van: xlr8
vervelendste is steeds die eerste slok die danig warm is ( uit buisje ). Daarom als ik stop met drinken aan de camelback, dan blaas ik in de buis tot alle drank weer in de zak is, zo blijft alles netjes fris. O:-)

idd , in de winter (vorst) pas ik dit ook toe ... je kan wel eens voorhebben dat enkel het mondstuk bevriest door achtergebleven drank ... echter door ff het mondstuk in je mond te houden ontdooit het vrij snel .... schol mannen!  :beer:

chris &co
"No disc - More risc"

Styria-Alpentour 2003 finisher - GRC 2003 - 2004 finisher - Cape-Epic 2005 finisher - aTAC 2006 finisher

$mokeyJoe

• 4Bikers Member
Hou uw Camelback COOL...
« Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2005 - 22:44 »
Wat ik juist vervelend vind met de camelback als je alles terugblaast,is dat je dan lucht in de zak blaast waardoor het water begint te 'klotsen'.Ikzelf pas dit enkel toe in de winter(mijn ritjes zijn dan ook veel korter dan in de zomer)Ik heb niet graag dat het water op mijn rug 'klotst'.
Groetjes,
$mokeyJoe
One kilometer is better than no kilometer!