Auteur Topic: MTB schoenen  (gelezen 38488 keer)

Thierry

• 4Bikers Member
Re: MTB schoenen
« Reactie #120 Gepost op: 1 november 2007 - 13:45 »
Voor volgende zomer zal ik waarschijnlijk op zoek moeten naar nieuwe schoenen, alhoewel ik met die Lakes nog wel efkes verder kan. Maar toch ... Ik denk dat ik eens de Shimano MT-50 ga proberen. Ik heb namelijk een Trans-Dolomiti in m'n planning zitten, en daar zal hier en daar moeten gestapt worden, en dan verkies ik zo'n "toeristen-schoen" boven een race-achtige MTB-schoen met (veel te) stijve zool ...

Ondertussen rij ik dus nog altijd met die Lake schoenen rond  :) ... Behalve de verdwenen nop en de loskomende zool en naden waarover ik het eerder al had, heb ik er in het afgelopen jaar geen enkel ander probleem mee ondervonden. Nochtans heb ik ondertussen toch weer een aantal stevige tochtjes ondernomen : 3daagse in Oostenrijk, 6daagse Trans-Dolomiti, 3daagse in d'Ardennen, 5daagse in Spanje, en nog wat berenjachtjes tussendoor. Als ik kijk naar de prijs/kwaliteit zijn deze schoenen echt een zeeeer goede aankoop geweest.

Ziezo, 't zijn de Shimano MT-50 geworden.

Bij www.bike-discount.de staan die schoenen al een tijdje aan 49,90 euro. Dat is geen geld, dus heb ik ze maar meteen besteld.

LOL, deze schoenen (MT-50) hebben dus nog gene meter gereden, ze liggen hier al 11 maanden in de kast. Misschien moet ik ze toch ne keer van schoenplaatjes voorzien, zodat ze rijklaar zijn tegen dat de wintertochten (met hopelijk veel sneeuw) eraan komen.

Oh ja, terloops nog even dit : de SH-MT90, waarover hierboven door verschillende mensen lovend wordt gesproken, staat op dit moment te koop bij www.bike-discount.de aan de behoorlijk lage prijs van 99,90 euro (catalogus-prijs is net geen 170 euro, geloof ik). Als je op zoek bent naar een zeer stevige offroad-schoen of een goeie winterschoen, zou ik toch eens nadenken over dat modelleke ... Foto :

« Laatst bewerkt op: 1 november 2007 - 13:48 door Thierry »
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #121 Gepost op: 1 november 2007 - 20:01 »
Ik kan bevestigen dat de mt 90 nen goede schoen is. Enige onderdeeel van de fiestkkledij dat de reis zonder schade overleefd heeft. De rest is meestal rijp voor de vuilbak.
Het probleem van de waterinsijpeling bij regen langs de schacht is op te lossen door een paar korte getten bvb van deuter of van Jack Wolfskin.
En de schoen is inderdaad waterdicht(eens het water erin zit loopt het er niet meer uit). ;)
Ook de koudebrug ter hoogte van het schoenplaatje is kleiner dan bij andere schoenen.Enne het was daar serieus koud.
De grip al wandelend is fantastich. Het is naast een goed feistschoen ook een zeer goede wandelschoen.
Door de veter laat hij zich  ook  anders aansnoeren naargelang ge klimt of daalt.
Klein beetje hielslip bij dunne kousen. Is ook niet zo breed dat hij constant tegen de cranks schuurt.

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #122 Gepost op: 15 januari 2008 - 22:39 »

Oh ja, terloops nog even dit : de SH-MT90, waarover hierboven door verschillende mensen lovend wordt gesproken, staat op dit moment te koop bij www.bike-discount.de aan de behoorlijk lage prijs van 99,90 euro (catalogus-prijs is net geen 170 euro, geloof ik). Als je op zoek bent naar een zeer stevige offroad-schoen of een goeie winterschoen, zou ik toch eens nadenken over dat modelleke ...

Ondertussen is de prijs nog wat gezakt : 89,90 euro in plaats van 169,95 ...
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...