Auteur Topic: MTB schoenen  (gelezen 38491 keer)

Speci

• David
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #40 Gepost op: 3 februari 2005 - 17:41 »
Citaat van: Heinz
Ik weet niet of ik dit best hieronder post of een nieuwe topic begin, maar wie heeft er op zijn schoenen vooraan twee noppen of stalen toppen gemonteerd?

Wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?

ik had 2 stalen noppen staan maar heb die er af gevezen,das nogal ongemakkelijk.Het dient eigenlijk alleen om goed te kunnen stappen in de bergen denk ik

Janman

• 4Bikers Member
    • http://www.janverbeeck.tk
MTB schoenen
« Reactie #41 Gepost op: 3 februari 2005 - 21:59 »
Citaat van: Speci
Citaat van: Heinz
Ik weet niet of ik dit best hieronder post of een nieuwe topic begin, maar wie heeft er op zijn schoenen vooraan twee noppen of stalen toppen gemonteerd?

Wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?

ik had 2 stalen noppen staan maar heb die er af gevezen,das nogal ongemakkelijk.Het dient eigenlijk alleen om goed te kunnen stappen in de bergen denk ik

Bij staan die er nog op. Ik vijs daar zelfs soms 2 vijskes in voor als het heel modderig is. Hebt ge er altijd grip mee  :-)
www.janverbeeck.tk

Cube team eliteline , XTR , Crossmax SL , Tune , ....

MOUNTAINBIKE.BE -

Jerommeken

• 4Bikers Member
    • Jerommeken
MTB schoenen
« Reactie #42 Gepost op: 9 februari 2005 - 21:46 »
Citaat van: Optimo GmC
Ik heb al heel goeie ervaringen met Northwave. Oké, niet echt goedkoop, maar de mijn houden het al vele jaren uit en er wordt hier gesproken over 170 EUR, dus daar gaan al vele Northwave's onder.

Ik heb hetzelfde "probleem" : 5 jaar geleden gekocht bij Meirhaeghe en die dingen hebben  nog altijd geen echte slijtage. Ik heb nochtans maar 1 paar mtb-schoenen en rij daar zomer & winter mee (wel met overschoenen in winter).

Eerlijk is eerlijk : onlangs eens Shimano's, Gaernes en Sidi's gepast. De Sidi's zaten wel echt het LEKKERSTE.
Iemand ervaring met Sidi ?
Life is too short to ride bad tracks ...

Adrenaline & endorphine !

Quadrifoglio

• Koen Vermoesen
  • 4Bikers Member
    • Alfa BBT
MTB schoenen
« Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2005 - 10:09 »
Citaat van: Jerommeken
Iemand ervaring met Sidi ?

Ikke. Sidi MTB Rampa 3 model 2003. De mijne zijn wel erg versleten sinds ik de 2° helft vd regiotoer 2003 zonder remmen uitgereden heb --> remmen met de voeten.

Kut is wel dat bij dit model de velcro's naar binnen sluiten en bijgevolg tegen de crancks schuren! Het waarom is me niet duidelijk. Andere modellen hebben dat dus niet. Daar sluiten ze naar buiten toe.
bv de bullet

Dit is iets waar ik in't vervolg zeker ga op letten!
Sidi is niet goedkoop natuurlijk...

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
MTB schoenen
« Reactie #44 Gepost op: 10 februari 2005 - 11:20 »
Ik rij al een aantal jaren met de Shimano SH-M071. Destijds nog bij Verbinnen gekocht voor 80€ en nog steeds zeer tevreden van. Geen slijtage te zien.

:yeah:

Thorgal

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #45 Gepost op: 10 februari 2005 - 11:30 »
Ik ben ondertussen de trotse bezitter van de deze:

Zo F***ING knappe schoenen :w00t:  (persoonlijke smaak hé)

Of ze goed zitten kan ik nog nie zeggen, rij nu nog met m'n mud-schoenen rond, eens het wat droger is.... I'll keep you informed!

Jack77

• 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #46 Gepost op: 10 februari 2005 - 11:52 »
Welk model is dit nu? De BG Comp? (staat toch "comp" in de naam van de afbeelding)

'k Heb die intussen eens "live" gezien en het zijn iss f*cking knappe schoenen. Ze staan intussen ook al op mijn verlanglijstje. Eens benieuw naar je ervaringen...
.

Epic

• 4Bikers Member
    • http://users.telenet.be/epic
MTB schoenen
« Reactie #47 Gepost op: 10 februari 2005 - 14:11 »
Aanrader: Pearl Izumi, belachelijk duur maar echte garantie en toch ferm slijtvast (2 jaar al!). Ze hebben toch al veel meegemaakt ook.

Thorgal

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #48 Gepost op: 10 februari 2005 - 14:29 »
Citaat van: Jack77
Welk model is dit nu? De BG Comp?

idd de BG Comp05 gekocht aan 115€

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
MTB schoenen
« Reactie #49 Gepost op: 10 februari 2005 - 14:32 »
Dit is idd 1 van de grote kanshebbers voor mijn volgend schoentje. Alhoewel, ik heb nu voort moment dees voor op de Road.
En hier is naar't schijnt ook een mtb model van.

Ff zoeken...

*edit*
Voila hier zijn ze
De linkse hé... ;)

swerkfiets

• 4Bikers Member
    • olmo & mudbike
MTB schoenen
« Reactie #50 Gepost op: 14 februari 2005 - 17:36 »
ik vermoed weeral het buitenbeentje te zijn. Ik rij sinds een week met Vittoria Ascent  met carbon zool zeer lichte schoen handgemaakt in Italië. Ze voelen zo licht aan dat je vergeet dat je ze aan hebt.

VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT

Ivan

• 4Bikers Member
Schoenen
« Reactie #51 Gepost op: 14 februari 2005 - 20:35 »
Citaat van: swerkfiets
ik vermoed weeral het buitenbeentje te zijn. Ik rij sinds een week met Vittoria Ascent  met carbon zool zeer lichte schoen handgemaakt in Italië. Ze voelen zo licht aan dat je vergeet dat je ze aan hebt.

Ik ben aan het uitkijken voor een paar nieuwe.Deze hier vind ik wel aantrekkelijk. Binnen welk budget ?

Genegen groet...Ivan
"The Peetfather"

swerkfiets

• 4Bikers Member
    • olmo & mudbike
MTB schoenen
« Reactie #52 Gepost op: 15 februari 2005 - 16:50 »
@ ivan

check PB
VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT

Steven®

• 4Bikers Member
    • My picture site
MTB schoenen
« Reactie #53 Gepost op: 4 maart 2005 - 12:01 »
Citaat van: Thorgal
Citaat van: Jack77
Welk model is dit nu? De BG Comp?

idd de BG Comp05 gekocht aan 115€

Ik heb ze gisteren ook gekocht! Vandaag eerste tourke meegedaan en ze zitten als gegoten. Echt plezante schoentjes!

En de kleur past ook nog eens perfect met de kader van mijn nieuwe bike. Foto's ervan volgen nog!  ;)
Crabbé- Performance Cycling Team
Performance, Dakwerken Crabbé, Addidas, Bioracer, Luc's Bike Shop, Yak, Kris Mignolet pleisterwerken, CéBé & Orbea

Blubberduck

• 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #54 Gepost op: 4 maart 2005 - 12:34 »
Yup,
Ikke schoentjes van SIDI, het type ontsnapt mij maar het zijn deze met hun gepatenteerde sluiting bovenaan en onderaan de 2 sluitingen met kabeltjes en vervangbare noppen aan de zool.
SUPER schoentjes om  de spanning te regelen & om aan en/of uittedoen.

Direckt al was ik verkocht aan deze schoen, het is net alsof je een kous aantrekt = nikse knellen/spannen/wrijven met een keiharde zool, alleen wilde ik andere passen omdat de prijs van deze SIDI's nogal hoog was (€175 bij van eyck)

greetz,
 8-)
I'm a longsome biker.....up to the end of....

Smokie

• Thierry Codenie
  • 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #55 Gepost op: 4 maart 2005 - 12:56 »
Citaat van: Blubberduck
Yup,
Ikke schoentjes van SIDI, het type ontsnapt mij maar het zijn deze met hun gepatenteerde sluiting bovenaan en onderaan de 2 sluitingen met kabeltjes en vervangbare noppen aan de zool.

Zullen de dominators zijn, zien er inderdaad wel heel degelijk uit

Blubberduck

• 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #56 Gepost op: 4 maart 2005 - 13:04 »
yup,

eigenlijk niet, het is in plaats van de velcro-strips sluitingen met kabeltjes

greetz,
I'm a longsome biker.....up to the end of....

Jerommeken

• 4Bikers Member
    • Jerommeken
MTB schoenen
« Reactie #57 Gepost op: 4 maart 2005 - 19:15 »
In de Fiets (feb 05) staat een artikel over schoenen. Specialized Comp MTB en Sidi Bullet2 komen er als beste uit omwille van de zeer stijve zool en betere inlegzolen.
Als je tussen de lijntjes leest komt de Sidi er als beste uit omwille van de betere afwerking.
De Bullet kost 140€ tov 120€ voor de Spec.

Ook interessant : de Sidi's wegen 66 gr minder.
Is dat relevant ? Kweenie. Maar als je traptoerental 80/minuut is, en je rijdt 2 uur is dat 633kilo minder dat je hebt moeten doen ronddraaien.
Life is too short to ride bad tracks ...

Adrenaline & endorphine !

Bebob

• 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #58 Gepost op: 4 maart 2005 - 20:45 »
Citaat van: Jerommeken

de Sidi's wegen 66 gr minder.
Is dat relevant ? Kweenie. Maar als je traptoerental 80/minuut is, en je rijdt 2 uur is dat 633kilo minder dat je hebt moeten doen ronddraaien.

Inderdaad interessant.  Wat is het belangrijkst: 66gr minder aan schoenen die je moet ronddraaien of 66gr minder aan framegewicht dat je moet voortduwen....

Misschien is het tijd voor een nieuwe relativiteitstheorie.  Einstein staat toch weer in de belangstelling. :doh:
A bad day of mountainbiking is better than a good day at work.

Thierry

• 4Bikers Member
MTB schoenen
« Reactie #59 Gepost op: 11 maart 2005 - 20:46 »
't Is dus zover : den deze moet op zoek naar nieuw schoenen  :-!  : m'n Northwaves zijn het nu echt aan 't begeven (de zool is redelijk naar de ... filistijnen).

Toen ik daarnet bij m'n LBS passeerde (ewa gaan kwijlen op mijn nieuwe vuilgrijze nog-in-de-doos-zittende FSR120  :w00t: ) heb ik eens zo'n setje Specialized BG Comp schoenen geprobeerd, het oude model met de 3 strips ('t kan ook de "sport"-versie geweest zijn ipv de "comp"). Die zaten heel "lekker", maar ik heb toch ewa m'n twijfels :

- zoals ik al eerder zei : ik wandel regelmatig een stukske ... Niet omdat ik niet met ne velo kan rijden, maar omdat ik soms de meest onmogelijke paadjes kies. En dan sta je dikwijls te voet. Bovendien staat deze zomer de Tour Du Mont-Blanc op m'n programma, met dagelijks 1u00-1u30 "schieben" oftewel stappen ... Mijn eerste vraag aan de BG-dragers onder jullie is dus : kan je met die schoenen deftig stappen ? En dan bedoel ik niet efkes over nen boomstam huppen, maar gedurende een half uur of meer onophoudelijk stappen zonder pijnlijke voeten te hebben ?

- die 3 strips (model 2004 ?) : hoe lang gaan die mee ? Ik rij nu met veters, die ik 1x om de 6 maand vervang, en die schoenen zitten nog steeds als gegoten - alleen de zool (onderaan het plaatje) laat het afweten. Blijven die velcro-strips voldoende afsluiten, t.t.z. "plakken" die voldoende, ook na een jaar of twee ? Of mag je na anderhalf jaar al beginnen uitzien naar nieuwe schoenen omdat je oude schoenen letterlijk van je voeten vallen ?

Alvast bedankt.
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...