Auteur Topic: Specialized FSR - Septune demper vervangen door ?  (gelezen 14275 keer)

Thierry

• 4Bikers Member
Specialized FSR - Septune demper vervangen door ?
« Reactie #20 Gepost op: 12 december 2006 - 11:35 »
Citaat van: Berthold
Je hebt groot gelijk Peter.  :applaus:
Het was een probleem van dichting van de luchtkamer.
In feit, de joint en de ringen van de zuiger waren versleten, en er kwam lucht in de negatieve kamer, die daaruit niet meer of moielijk kon wegraken.
Hoe meer ik de demper oppompte, hoe meer lucht aan de verkerde kant van de zuiger ging en hoe minder de demper kon werken. Daarom de sag van meer dan 20mm en een demper die als een kauwgom reageerd, zonder “propedal” effekt.

Hoi, ik heb vorig jaar , een kleine maand na aankoop van mijn FSR hetzelfde voorgehad. Slechte dichting waardoor de sag onmenselijk werd, hoe hard ik de demper ook bijpompte. Na een belleke van mijn LBS naar Sabma wisten we het probleem en werd het euvel kosteloos opgelost.

Ik heb het sinds een week of twee ook zitten : een demper die bijna volledig inzakt, en nog amper een centimeterke (of twee) veerweg gebruikt. En 'k mag 'm oppompen zoveel ik wil, 't helpt allemaal niks. 't Is alsof ik met mijne scalpel op weg ben, ipv met een "echte" fully.

Maar : 'k heb vorige week een RP3 gekocht via Dirty Pages. Van zodra die demper aangekomen is, zet ik die op m'n FSR120 en dan kan de Septune binnen bij Sabma voor onderhoud. 'k Heb met Mario gesproken in Utrecht, en hij vertelde me dat ik er een briefje moest bijsteken met al m'n wensen d'erop (ipv de PPD die ik niet zo denderend vind), en ze gaan dan die demper ewa aanpassen ...
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...