Kan je eens wat meer vertellen over die fietskes ? Merk, model, en eventueel ook een korte opsomming van de belangrijkste onderdelen (vork, remmen, wielen) ?
de config die ik gekocht heb:
Giant Trials-frame met Marzocchi 65mm MX-comp, Kore stem, Roox assault Bar(orginele breedte), Shimano DX pedalen
Truvativ Hussfelt cranks + 22t blad + trials bashguard
XTR korte kooi derailleur + XTR shifter, weg-cassette (12 tot 21t)
Magura HS-33 achterrem + Deore hydraulische schijf voor (160mm)
Mavic D521 velgen, Hope XC disc voor- en achternaaf
opmerkingen:-Die XTR-toestanden zijn eigenlijk voor niks nodig. Dat stond er enkel op om't gewicht te beperken veronderstel ik
-SUPER-breed stuur. Als ik terug op mijn Zaskar kruip lijkt het alsof ik geen stuur meer over heb, nochthans is dat ook al een redelijk breed XC-stuur
-ben héél erg te spreken van de HS33. De schijfremleiding bevat wat lucht denk ik, na veelvuldig remmen komt ie niet meer volledig naar z'n beginpositie. Bandit doet het met V-brakes maar voor mij (niet zoveel kracht in vingers) zou dat waarschijnlijk niet voldoende zijn. Ik heb ook de positie van m'n remhendels al ferm gewijzigd. Ze zijn nu nog meer naar beneden gericht. Reden? Voor trial is dit ergonomisch een pak beter heb ik ondervonden.
-Ik denk dat Bandit z'n bike lichter is dan de mijne, deels door z'n opzet (V-brakes, vaste vork), deels door een nog kleiner kader
-velgen/wielen: lijken mij dik ok. Al enkele malen onzacht op een richeltje terechtgekomen en nog niks van gemerkt.
-mijn vork staat ook extreem zacht voor de moment. 't Geeft je soms wel wat voordeel tov een hardere/starre vork. In de toekomst zal ik die echter wel wat harder moeten zetten
-bandendruk reeds wat verhoogt (eerst een pak laten zakken, nu ik begin te oefenen op richeltjes en trapjes terug wat verhoogd om de velgen niet te beschadigen. Eens de techniek op punt staat laat ik deze waarschijnlijk terug wat zakken om meer grip te hebben)
ivm 20 vs 26... persoonlijk vind ik die 20" wel superkool qua look maar heb toch 26" gekozen om de link met het gewone mtb'en te behouden