Auteur Topic: trial  (gelezen 52212 keer)

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
trial
« Reactie #20 Gepost op: 7 november 2006 - 16:25 »
een stuurpen van truvatif 130mm als ook mijn stuur die een oversized DH bar is. hoe langer je stuurpen hoe gemak het is voor de trick's.
Leg dat eens uit,ik dacht beter een kortere nemen voor tricks enzo...
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

bandit

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #21 Gepost op: 7 november 2006 - 16:35 »
een stuurpen van truvatif 130mm als ook mijn stuur die een oversized DH bar is. hoe langer je stuurpen hoe gemak het is voor de trick's.
Leg dat eens uit,ik dacht beter een kortere nemen voor tricks enzo...

hoe langer hoe meer hefboom je hebt en gemakelijker je bv op je voorwiel kan gaan ballanceren. Een kortere is directer (nerveuzer) dan een langere maar je moet meer kracht geven. Het zal ook wel nog een andere reden hebben waarom ze een lange nemen in de trial hoor maar weet het niet.

Je moet maar eens kijken naar echte trial fietsen die hebben altijd een mega lange stuurpen. Wat ik weet is dat als je bv je fiets moet voorwaarts over zijn dode punt krijgen het veel gemak gaat met een lange stuurpen dan met een korte. Ook als je bv op je voorwiel staat en je de fiets erop wilt draaien heb je een veel grotere draaicircel met je stuur. Je kan ook veel beter je gewicht verdelen.
i love snow biking.

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
trial
« Reactie #22 Gepost op: 7 november 2006 - 16:36 »
Leg dat eens uit, ik dacht beter een kortere nemen voor tricks enzo...
voor dirt wordt meestal met een korte stuurpen gewerkt, voor trial met een langere...
Volgens mij vooral omdat je op die manier nog meer met je gewicht kan smijten (grotere hefboom --> gemakkelijker voorwiel opheffen, gemakkelijker om op voorwiel te gaan staan) + zenuwachtigheid van het sturen...

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
trial
« Reactie #23 Gepost op: 7 november 2006 - 18:03 »
Andere vraag: zijn er hier mensen die weet hebben van trial-clinics of iets dergelijks? Ondanks een geschiedenis van BMX in m'n jeugdjaren (héél lang gelden dus  :grin:) zou ik toch graag eens proefondervindelijk willen kennismaken met een trial-fietsje, qua 'feeling' voor geometrie en rij-eigenschappen lijkt me dat een beetje een must, voor ik bijvoorbeeld een fiets in elkaar zou schroeven. Iemand weet waar je dus voor clinics of bijvoorbeeld testritjes terecht kan? Al merci!
Caàl e Doss: cavalli celesti

bandit

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #24 Gepost op: 7 november 2006 - 18:11 »
Andere vraag: zijn er hier mensen die weet hebben van trial-clinics of iets dergelijks? Ondanks een geschiedenis van BMX in m'n jeugdjaren (héél lang gelden dus  :grin:) zou ik toch graag eens proefondervindelijk willen kennismaken met een trial-fietsje, qua 'feeling' voor geometrie en rij-eigenschappen lijkt me dat een beetje een must, voor ik bijvoorbeeld een fiets in elkaar zou schroeven. Iemand weet waar je dus voor clinics of bijvoorbeeld testritjes terecht kan? Al merci!

ritjes ga je daar niet mee moeten maken want na 1km ben je al zot getrapt  :P :P ;) ;)
i love snow biking.

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
trial
« Reactie #25 Gepost op: 7 november 2006 - 18:41 »
toen ik m'n bike wou kopen, zat ik ook met de grote geometrie-vraag... De verkoper was ongeveer even groot als ik, dus dat was ok... maar blijkbaar werkt dat wel anders dan bij gewone MTB's... je hebt meestal maar 1 of 2 frame-maten vertelde hij mij... qua hoeken en buisafstanden ed zal je volgens mij overal hetzelfde vinden... hellingsgraad van de zitbuis ed maken ook geen verschil, je staat namelijk 90% van de tijd recht op zo'n bike...

nu, mocht je van de kust of omstreken zijn, je mag altijd eens de mijne proberen... bandit en terre zullen daar ook wel geen prob van maken (zolang je er niet mee valt...  :P )

misschien al een eerste tip: behoud een lange zadelpen... als je dan eerst ff naar je locatie wil peddelen kan je tenminste toch nog zitten... (vlug ff uitschuiven, bij trialen terug laten zakken)

bandit

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #26 Gepost op: 7 november 2006 - 19:11 »
nee nee bandit heeft er geen probleem mee dat je zen bike test hoor het kost je maar 100 euro per half uur.  :P :P :P :devil: :devil: :devil: ;) ;) ;)
i love snow biking.

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
trial
« Reactie #27 Gepost op: 7 november 2006 - 21:34 »
Amai, ik vraag maar 50 hoor :devil: :devil: :devil: ;) ;) ;)
Transsambrienne 2005:
Bandit gaat retesnel in een afdaling maar overschat zichzelf en mist zijn bocht, met als gevolg een spectaculaire crash...
Vraagt Heinz: "Is dat een zot?!"

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
trial
« Reactie #28 Gepost op: 7 november 2006 - 21:37 »
Citaat
Wat ik wel nog zou willen is een body waar je bijna geen dood moment hebt omdat je dan direct kracht kan geven wat je met een gewone niet kan. Je moet altijd eerst wat terug stampen en dan pas de voorwaartse kracht geven.
Naar't schijnt de nieuwe XTR  :money:  :shocked:  :muur:  :devil:

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
trial
« Reactie #29 Gepost op: 8 november 2006 - 06:37 »
Chris king... ;) Heeft 72 schakelpunten, dus om de (360°/72) 5° "pakt" het freewheel.

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
trial
« Reactie #30 Gepost op: 8 november 2006 - 12:55 »

ritjes ga je daar niet mee moeten maken want na 1km ben je al zot getrapt  :P :P ;) ;)

testritjes kan je in kilometers uitdrukken of in tijd, bijvoorbeeld  ;)

NeWgUy

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #31 Gepost op: 9 november 2006 - 18:48 »
weet iemand een trial parcours liggen rond overijse, hoeilaart, oudergem, zonienwoud(gans het zonienwoud)????

Grtz

NeWgUy
« Laatst bewerkt op: 9 november 2006 - 18:55 door PhrAcE »

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
trial
« Reactie #32 Gepost op: 9 november 2006 - 18:55 »
weet iemand een trial parcours liggen rond overijse, hoeilaart, oudergem, zonienwoud(gans het zonienwoud)????

Grtz

NeWgUy
op deze site vind je alvast enkele spots in België: >spots<

verder kan je in feite zo ongeveer overal trial uitoefenen... in elke stad of dorp zijn wel drempeltjes, trapjes, bankjes, etc... In elk bos ligt er wel ergens een boom om, en vaak zijn er ook slagbomen of dergelijke te vinden... let er alleen op dat je niks kapot maakt en geen overlast veroorzaakt....
« Laatst bewerkt op: 9 november 2006 - 18:57 door PhrAcE »

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
trial
« Reactie #33 Gepost op: 12 november 2006 - 22:02 »
Voila, met dank aan 'Flying PhrAce' heb ik er een eerste keer van mogen proeven. Smaakt naar meer moet ik zeggen, alleen doet het voor 't moment wel flink zeer aan armen, schouders en rug. En dan ben ik niet eens op m'n sjokkedijzen gegaan...

bandit

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #34 Gepost op: 12 november 2006 - 22:35 »
allez dan hebben we er nog een trialer bij. Als je eens een echte pimp bike wil zien ga je toch eens terre zen bike moeten bekijken. Ik heb vandaag de première gekregen en man man het is een beest.
« Laatst bewerkt op: 12 november 2006 - 22:52 door PhrAcE »
i love snow biking.

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
trial
« Reactie #35 Gepost op: 14 november 2006 - 18:52 »
Yep yep mijn pimpbike is zo goed als ready :shocked:

En nee, het is geen echte DMR :devil:
Transsambrienne 2005:
Bandit gaat retesnel in een afdaling maar overschat zichzelf en mist zijn bocht, met als gevolg een spectaculaire crash...
Vraagt Heinz: "Is dat een zot?!"

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
trial
« Reactie #36 Gepost op: 14 november 2006 - 19:03 »
Schoon!!! :applaus: :applaus: :applaus:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
trial
« Reactie #37 Gepost op: 14 november 2006 - 19:06 »
chic spel, maar das singlespeed of zo?

bandit

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #38 Gepost op: 14 november 2006 - 19:24 »
chic spel, maar das singlespeed of zo?

indd goed gezien.
i love snow biking.

NeWgUy

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #39 Gepost op: 14 november 2006 - 19:24 »
het sap loopt me in de mond als ik dat zie
waarom heb en kan ik dat niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :muur:
 :cry:  :cry:  :cry:  :cry:   :cry:   :cry:   :cry:   :cry:   :cry:   :cry:   :cry:   :cry:    :cry:   :cry:  
Schone fiets

Grtz

NeWgUy