Auteur Topic: trial  (gelezen 52217 keer)

Thierry

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #40 Gepost op: 14 november 2006 - 20:34 »
Ja Terre, ferm masjientje  :grin:

Afgelopen zaterdag was ik er ook bij toen Mudhungry en Phrace zijn gaan triallen, en 'k moet zeggen dat het me vree goe bevallen is, ook al was het maar met een "gewone" dirtbike dat we daar in de weer waren (Phrace had zijn eigen fietske mee).

Na m'n tripke naar Spanje (tiens, maken ze daar geen Monty's  ;) ???) ga 'k ook ne keer beginnen uitzien naar een licht speeldingske ... Eigenlijk heb ik alleen een frame nodig, een setje velgen en een handvol spaken. Al de rest heb ik eigenlijk al "op stock" in mijn rommelkot  :ohmygod:
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

bandit

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #41 Gepost op: 14 november 2006 - 21:50 »
zo zijn terre en ik ook begonnen maar terre heeft er dan maar 1 in elkaar gestoken met freaky pimp stuff :P  Een licht kadertje vindt je op e-bay duitsland. Het staat er vol van. :shocked:

zeg thierry een vraagje voor jou. kan jij de spaak lengte berekenen? ik heb al verschilende prog op het net bekeken maar ik kom verschilende waarden uit. Ik zou voor mijn trial bike dikke vette velgen willen spaken op xt assen met schijfremmen.
i love snow biking.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
trial
« Reactie #42 Gepost op: 14 november 2006 - 21:54 »
Ah Terre, vandaar die rode gainen  :grin:
Mooimooi  :applaus:

Thierry

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #43 Gepost op: 14 november 2006 - 22:09 »
zeg thierry een vraagje voor jou. kan jij de spaak lengte berekenen? ik heb al verschilende prog op het net bekeken maar ik kom verschilende waarden uit. Ik zou voor mijn trial bike dikke vette velgen willen spaken op xt assen met schijfremmen.

Op de Sapim website staat zo'n spaaklengte-berekenaar, en ook bij DT Swiss kan je zelf de spaaklengte berekenen (links onderaan op de site).

Zelf heb ik echter nog geen ervaring met deze programmaatjes : ik heb ooit ene keer een setje wielen in mekaar gedraaid en 'k weet dus wel hoe ik te werk moet gaan, maar alle onderdelen lagen toen netjes op me te wachten toen ik in 't atelier toekwam  :) ... Wat ik me wel herinner is het volgende (betreffende de spaaklengte) : beter n milimeterke te kort, dan n milimeterke te lang.

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
trial
« Reactie #44 Gepost op: 16 november 2006 - 20:44 »
@ Terre: Ik kn dat kaderke ergens van  ;)

Als je een bouwschema hebt, zou je me dat eens kunnen doorspelen? Ik vind hem in elk geval 'flashy'
Al een vraag: hoe zit dat: V-brakes op disc-wielen, of zie ik slecht?
Cal e Doss: cavalli celesti

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
trial
« Reactie #45 Gepost op: 16 november 2006 - 23:01 »
Al een vraag: hoe zit dat: V-brakes op disc-wielen, of zie ik slecht?
waarschijnlijk disc-naven met velgrem-velgen... is bij mij ook zo... dan heb je't meeste vrijheid als je ooit iets wil veranderen of eens gaan dirten of zo...

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
trial
« Reactie #46 Gepost op: 16 november 2006 - 23:51 »
ik zie alleen geen (alukleurige) remvlakken op de velgen? Tenzij het ceramics zijn...

Thierry

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #47 Gepost op: 17 november 2006 - 12:53 »
hoe leren? ik heb me de dvd van Ryan Leech erbij gekocht (ook 2e hands) ...

Mastering the Art of Trials -> ook te koop bij Barracuda. Allez, gisteren toch nog, toen ik daar mijn exemplaarke gekocht heb  ;)
Is inderdaad een goei DVD'ke waarin men je vanaf het allersimpelste begin alles uitlegt ...

bandit

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #48 Gepost op: 17 november 2006 - 18:46 »
ik zie alleen geen (alukleurige) remvlakken op de velgen? Tenzij het ceramics zijn...

Dat is niet altijd zo. Ze spuiten dat gewoon mee en als je v brakes wilt slijt het af en anders met schijven blijft het mooi zwart. hij heeft zen schijven weg gedaan omdat je te rap er mee ergens blijft haperen.
i love snow biking.

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
trial
« Reactie #49 Gepost op: 24 november 2006 - 21:20 »

Geen ceramic, wel speciale coating. Is de EX721 "CD" versie, zou minder rap slijten.
En de naven zijn idd disc-ready, zo kan ik alle kanten uit, en eventueel de wielen onder een andere fiets steken ook...
Transsambrienne 2005:
Bandit gaat retesnel in een afdaling maar overschat zichzelf en mist zijn bocht, met als gevolg een spectaculaire crash...
Vraagt Heinz: "Is dat een zot?!"

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
trial
« Reactie #50 Gepost op: 28 november 2006 - 08:13 »

Serge

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #51 Gepost op: 28 november 2006 - 11:16 »
het gaat ook niet altijd goed :toeme:

Geen normale mannen :huh:, dat met die wielen is best wel grappig, met dat been iets minder :toeme:.

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
trial
« Reactie #52 Gepost op: 7 december 2006 - 20:59 »

LOL, da's Thierry zijn lijfspreuk als hij gaat 'streeten'  :devil:

Thierry

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #53 Gepost op: 24 december 2006 - 20:45 »

LOL, da's Thierry zijn lijfspreuk als hij gaat 'streeten'  :devil:

Hehehe, lacht maar gij ... Maar inderdaad, het gaat niet altijd goed, en daarom heb ik mij geen lichtgewicht fietske gekocht zoals ik eerst van plan was, maar een stevige brok staal met wielen onder  :grin: ... Jep, d'er komt weer een fietske bij ten huize Thierry, eentje waarmee ik ook al eens een jumpke kan placeren, of ewa truukskes (proberen) doen in 't straat.
Ik hoop dat ik 'm binnen een week (of twee) heb. Hier is 'm zie :

Hier klikken voor een grotere foto ...

De belangrijkste specs (copy/paste van de Specialized site) :
FRAME : Specialized 100% Cr-Mo, 6mm offset horizontal drop out for 26" wheel
VORK : Marzocchi DJ 3.5, 100mm, standard axle dropout
REMMEN V/A : Avid BB5, mechanical disc, 160 mm
DERAILLEUR + SHIFTERS : SRAM SX-5 mid cage / SX-5 8-speed triggers
CRANKSET : Truvativ Ruktion, 6061, 175mm, Howitzer spline
CHAINRINGS : 34S w/ poly bash guard and ISCG mounted TV box guide
BOTTOM BRACKET : Truvativ Howitzer XR, sealed cartridge bearings, 73mm Shell for 52mm chainline
VELGEN : Specialized/Alex HRD 26, double wall disc w/ eyelets
NAVEN V/A : Specialized P.Disc, CNC high flanges and disc mounts, 36h, nutted 3/8" axle

De eerste aanpassingen die 'k ga doen : shifter, derailleur, cassette en chainguide d'eraf zwieren, en er ne singlespeed van maken. Dan kan er minder stuk gaan wanneer ik zwaar tegen dek ga - LoooooooooL.

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
trial
« Reactie #54 Gepost op: 2 januari 2007 - 17:27 »
siske, vertel ne keer hoe je die ombouw (praktisch) gaat doen? Of (en zie ik dat goed) is dat frame zonder probs 'convert to siinglespeed'-fertig?

wel ne schone kerstkado die je jezelf gekocht hebt, ik moet nog eens langskomen binnenkort denk ik  :grin:

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
trial
« Reactie #55 Gepost op: 2 januari 2007 - 17:37 »
blijkbaar bestaan er spacers hiervoor (spacer - tandwiel - spacer)... maar ben ook wel benieuwd om dat eens op foto te zien als't zover is (of IRL tijdens een trainingssessie :) )

hoe zit het met jouw trial-voornemen eigenlijk? 't is 't moment om goeie voornemens te maken eh!  ;)

Thierry

• 4Bikers Member
trial
« Reactie #56 Gepost op: 2 januari 2007 - 19:20 »
siske, vertel ne keer hoe je die ombouw (praktisch) gaat doen? Of (en zie ik dat goed) is dat frame zonder probs 'convert to siinglespeed'-fertig?

wel ne schone kerstkado die je jezelf gekocht hebt, ik moet nog eens langskomen binnenkort denk ik  :grin:

Awel, dat frame beschikt over horizontale uitvalpatten achteraan, en de wielen zijn uitgerust met een "bolt on" as (of hoe noemt ge dat, zo'n as die vastgeschroefd zit ipv met een quickrelease te sluiten). Wat dat betreft is er dus geen probleem.

Blijft nog alleen de cassette, die vervangen moet worden door n enkel tandwiel. Daarvoor heb ik bij bike-mailorder.de een kit besteld, bestaande uit een paar brede "opvulbussen", een tandwiel, en een sluitring (zoals je ook bij een cassette hebt). Fotooke :

Vooraan is de fiets zowiezo met n enkel kettingblad uitgerust, dus daar hoef ik niks te veranderen (met uitzondering van de chainguide, die ik ook ga demonteren).

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
trial
« Reactie #57 Gepost op: 2 januari 2007 - 20:34 »
Ik zou voor trial toch nog eens aan een kettingspanner denken (of de der. laten steken) ipv de ketting bij te spannen door het wiel te verschuiven. Bij het springen op het achtwiel moeten die moertjes wel heel wat kunnen hebben!

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
trial
« Reactie #58 Gepost op: 2 januari 2007 - 20:43 »
terre heeft ook singlespeed en heb 'm toch nog niet horen klagen...

bovendien, als je op je achterwiel hopt, met of zonder derailleur, de belasting op de snelspanner/borgmoeren blijft toch dezelfde?

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
trial
« Reactie #59 Gepost op: 2 januari 2007 - 20:46 »
Citaat
bovendien, als je op je achterwiel hopt, met of zonder derailleur, de belasting op de snelspanner/borgmoeren blijft toch dezelfde?
Ja, maar ik denk dat NI bedoelt dat wanneer het wiel opschuift, met een kettingspanner je nog kan blijven verderbollen.  Zonder spanner gaat je ketting zodanig strak komen zitten dat trappen moeilijk/onmogelijk wordt.
Correct me if wrong  ;)