Auteur Topic: Jachtseizoen!  (gelezen 51640 keer)

NeWgUy

• 4Bikers Member
Re: Jachtseizoen!
« Reactie #40 Gepost op: 28 februari 2008 - 21:43 »
Het lijkt makkelijker dan het is, in realiteit is een wilde fazant(eerder uitzondering  ;) ) of een vertrekkende haas niet zo evident om juist te raken.

Ervaring mee?  :p
Ik hoop dat ze niet teveel gaan jagen in het Zoniënwoud want herten, konijnen enzo zijn er wel.(heb het allemaal wel al een keer gezien).

Maarja, iedereen zijn hobby he  :) Wij biken, zij schieten, en de dieren lopen.

NeWgUy

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #41 Gepost op: 28 februari 2008 - 21:49 »
In het Zoniënwoud wordt NIET gejaagd, dus ge kunt daar gewoon rustig gaan fietsen  ;)

NeWgUy

• 4Bikers Member
« Reactie #42 Gepost op: 28 februari 2008 - 22:02 »
Dat is een opluchting  :cool:
Ik dacht eerst ook van niet maar toen moest ik weer aan die everzwijnen denken die daar eens zijn terechtgekomen...
... en toen wist ik het niet meer

Ik ben alleszins zeer blij dat ik geen hagel meer in mijn billen kan krijgen.  :cool:

NeWgUy

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #43 Gepost op: 2 september 2008 - 13:54 »
De jacht is inderdaad grotendeels voorbij voor deze winter, enkel reegeiten en kalveren moeten zich nog efkes verstopt houden tot midden maart (zie link in Adri's post op pagina 1 van dit topic  ;)).

Maar wat interessant kan zijn voor volgend jaar (en de jaren nadien), is een lijstje (alfabetisch gesorteerd op gemeente) van alle websites en / of telefoonnummers waar je info kan bekomen ivm de jacht. Er zitten er hier heel wat op 't forum die met de gps op pad gaan, maar totnogtoe is 't in de winter altijd zo van "laat ons hopen dat er niet wordt gejaagd" ... Allez, bij mij is dat toch zo. Met zo'n overzicht van informatie-adressen kan je snel te weten komen of er gejaagd wordt in de gemeente waar jij wil gaan baaiken. Want niks is zo klote als ter plekke toekomen, en na amper 1 km  al rechtsomkeer te kunnen maken omdat je voorziene traject dwars door een jachtgebied loopt  :( (zelf meegemaakt in Remouchamps tijdens een RL-weekend, enkele jaren terug).

Zelf had ik destijds enkele adresjes ivm de jacht rondom Vresse-sur-Semois en Bouillon, maar 'k zal zeer ver in m'n archieven moeten zoeken om die terug te vinden. Maar als iedereen z'n steentje bijdraagt, kunnen we zonder al te veel moeite een zeer nuttige lijst samenstellen, waarvan iedereen nog vele jaren plezier kan hebben  :)

Dus : laat die links en / of telefoonnummers maar komen !

Is iemand al wat gegevens tegengekomen voor het seizoen 2008- 2009, dan kunnen we een overzichtje maken

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #44 Gepost op: 2 september 2008 - 14:34 »
op de site van de gemeente remouchamps kan je de jachten van in die gemeente nakijken.
Team Green : www.team-green.be

Tinky-Winky

• 4Bikers Member
« Reactie #45 Gepost op: 2 september 2008 - 15:10 »
Om een volledig overzicht te krijgen, zou je alle iedere gemeente moeten contacteren voor alle concessies die zijn uitgegeven voor het betreffende jaar. Da's dus onbegonnen werk.
LED there be light..

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #46 Gepost op: 2 september 2008 - 16:57 »
op de site van de gemeente remouchamps kan je de jachten van in die gemeente nakijken.
Dus de link is ...

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #47 Gepost op: 2 september 2008 - 21:56 »
Dus de link is ...

www.gemeenteremouchamps.be ? Of www.la.ville.de.remouchamps.wa (met de wa van wallonie  :p) ?

Of dees misschien : http://www.mondesauvage.be/ (zaaalig lieke, precies carnaval  :D)

Of euh, hoort Remouchamps ni bij Aywaille ? http://www.aywaille.be/fr/cadre/cdtouriste/notrecom.htm <- jep jep, dat moet het zijn ...
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #48 Gepost op: 2 september 2008 - 22:00 »

Of dees misschien : http://www.mondesauvage.be/ (zaaalig lieke, precies carnaval  :D)

Iiiieee-wadiwaaadiwaa, lalaa lala la laaa, iiieeee-wadiwaaadiwaa, lalaa lala la laaa ...  :011: :bier: :bier: :bier:  :011:

Tiens, dat doet me (weeral) denken aan deze klassieker : http://nl.youtube.com/watch?v=HVWNLBmvl2M
« Laatst bewerkt op: 2 september 2008 - 22:03 door Thierry »
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #49 Gepost op: 3 september 2008 - 12:36 »
Dus de link is ...

www.gemeenteremouchamps.be ? Of www.la.ville.de.remouchamps.wa (met de wa van wallonie  :p) ?

Of euh, hoort Remouchamps ni bij Aywaille ? http://www.aywaille.be/fr/cadre/cdtouriste/notrecom.htm <- jep jep, dat moet het zijn ...

mijn excuses.
ik heb enkel willen aangeven dat op de site van de gemeente er een jachtkalender te vinden is.

ik veronderstelde dat dat genoeg was om effe te googelen om de juiste bladzijde te vinden, blijkbaar niet.

mijn oprechte excuses dus voor het verstrekken van deze onvolledige informatie. ik zal er op letten dat ik in het vervolg geen informatie meer geef. iedereen kontent dan.

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
« Reactie #50 Gepost op: 3 september 2008 - 12:54 »
ik zal er op letten dat ik in het vervolg geen informatie meer geef. iedereen kontent dan.

Volgens mij geef je hier weldegelijk informatie allerliefste iegienie  ;)
Caàl e Doss: cavalli celesti

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #51 Gepost op: 3 september 2008 - 13:48 »
ik zal er op letten dat ik in het vervolg geen informatie meer geef. iedereen kontent dan.

Volgens mij geef je hier weldegelijk informatie allerliefste iegienie  ;)

misschien was de informatie die ik (niet) geef (niet) compleet ?

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #52 Gepost op: 3 september 2008 - 15:00 »
ik was eigelijk ook gaan googelen op Remouchamps, maar ik vond maar weinig info. buiten iets over de grotten.

op de site van Aywaille vind ik ook ni veel...

ofwel kijk ik er compleet over

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #53 Gepost op: 3 september 2008 - 15:20 »
Op de site van de gemeente Aywaille (waartoe Remouchamps behoort) is niks te vinden.
Een telefoontje dan maar, en een vriendelijke madam heeft me na wat navragen verteld dat de lijst beschikbaar zou zijn vanaf eind september.
Toch altijd handig om weten, zodat je niet zoals ik met mijn wandelgroepje oog in oog komt te staan met jagers, wapen in de aanslag !, om ons weg te jagen van het jachtfestijn van de heer Happart in Chefna-Ville-au-Bois (tussen Ninglinspo en Chefba). Ze waren één bordje vergeten te hangen !

Ik ben ook nog een andere weg ingeslagen : op zoek naar een algemene lijst van de "battues" ben ik via het OPT en 2 provinciale toeristische diensten van de provincie Luik bij Nature et Forets (het vroegere Waters en Bossen) terechtgekomen, maar daar blijft de telefoon rammelen.
Als ik meer info heb, zal je het hier wel horen.

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #54 Gepost op: 3 september 2008 - 16:54 »
Op de site van de gemeente Aywaille (waartoe Remouchamps behoort) is niks te vinden.
Een telefoontje dan maar, en een vriendelijke madam heeft me na wat navragen verteld dat de lijst beschikbaar zou zijn vanaf eind september.

De jacht begint inderdaad eind september : de mensen van de rit in Hollange vertelden me vorig jaar dat ze op de laatste zondag zaten waar ze nog konden organiseren, omdat het weekend erna de jacht begint.

Liever de info wat later en korrekt, dan omgekeerd... Want we zijn al eens moeten omkeren omdat een niet gesignaleerde jacht toch doorging... Gelukkig waren we pas vertrokken...

Aan dat ex-cafeeke van de chefna zijn we ook eens overvallen geweest door een bende jagers. Hoewel we op de vaste route aan het rijden waren, hadden we ook een bordje gemist. Die mensen waren vrij kwaad, maar het was wel een kwaadheid uit ongerustheid.Eigenlijk waren ze zelfs vrij vriendelijk in hun kwaadheid... Raar maar waar. Ik denk dat er misschien wel 50 of 100 jagers daar toekwamen... Toch wel wat sjans gehad toen. Is wel al lang geleden, kdenk dat de gemeenten toen zelfs nog geen websites hadden.

Chris

• 4Bikers Member
    • Chris mtb-page
« Reactie #55 Gepost op: 3 september 2008 - 19:05 »

De jacht begint inderdaad eind september : de mensen van de rit in Hollange vertelden me vorig jaar dat ze op de laatste zondag zaten waar ze nog konden organiseren, omdat het weekend erna de jacht begint.

Liever de info wat later en korrekt, dan omgekeerd... Want we zijn al eens moeten omkeren omdat een niet gesignaleerde jacht toch doorging... Gelukkig waren we pas vertrokken...

Aan dat ex-cafeeke van de chefna zijn we ook eens overvallen geweest door een bende jagers. Hoewel we op de vaste route aan het rijden waren, hadden we ook een bordje gemist. Die mensen waren vrij kwaad, maar het was wel een kwaadheid uit ongerustheid.Eigenlijk waren ze zelfs vrij vriendelijk in hun kwaadheid... Raar maar waar. Ik denk dat er misschien wel 50 of 100 jagers daar toekwamen... Toch wel wat sjans gehad toen. Is wel al lang geleden, kdenk dat de gemeenten toen zelfs nog geen websites hadden.

En weet je nog die keer in Bouillon (RL) waar we absoluut niet over het vaste parcours mochten omdat ze, door het gedeelte van het bos waar wij door wilden, nog moesten jagen .... na een vriendelijk klapke met die mannen mochten we er uiteindelijk toch door omdat ze er eigenlijk al hadden gejaagd. ;)
"No disc - More risc"

Styria-Alpentour 2003 finisher - GRC 2003 - 2004 finisher - Cape-Epic 2005 finisher - aTAC 2006 finisher

Tinky-Winky

• 4Bikers Member
« Reactie #56 Gepost op: 9 september 2008 - 13:38 »
Net zoals bij bikers zijn er gouden exemplaren en rotte appels...
LED there be light..

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #57 Gepost op: 17 september 2008 - 21:57 »
Iemand een ideetje of dit WE op zat 20/09 Remouchamps en omstreken nog veilig is?

BM

• 4Bikers Member
« Reactie #58 Gepost op: 25 september 2008 - 12:57 »
www.bouillon.be

Kaart en data staan op de site.

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #59 Gepost op: 6 oktober 2008 - 12:08 »
zjust onvangen van het gemeentebestuur :

Monsieur,

Vous pouvez dès à présent consulter le site internet www.aywaille.be et trouver au départ de la home page la liste des différentes chasses et battues organisées sur le territoire de la commune d'Aywaille.

En vous souhaitant bonne réception de ce courriel, recevez, Monsieur, l'expression de mes salutations distinguées.

JM HAVELANGE
Chef de bureau - Commune d'Aywaille
04/364.05.08 - info@aywaille.be