Auteur Topic: Voordelen van een licentie te nemen?  (gelezen 6146 keer)

sven

• sven vd
  • 4Bikers Member
Voordelen van een licentie te nemen?
« Gepost op: 14 november 2006 - 09:00 »
Is een vergunning een aanrader voor marathons te rijden? Kwestie van inschrijvingsgelden, startblok, ...? Ook een voordeel voor internationale wedstrijden? Klopt het dat een licentie jaarlijks 40 EUR kost en een medische check up vereist? Zijn er verschillende bonden?  :hail:  :hail:
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2020 - 23:36 door PhrAcE »
- Goeman Scott Cycling -

Mr. Wallace

• Marcel
  • 4Bikers Member
    • Mr. Wallace online
vergunning wbv
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2006 - 10:24 »
Gulder sjansaars komt er voor 50 euro toch vanaf. Medisch attest inderdaad verplicht.

hier de link : http://www.wielerbondvlaanderen.be/wielergids/formulieren/word/VA-SPO-001.doc
http://users.skynet.be/fa055571 Een nieuw jaar, een vers paar benen

s3t

• Peter Verstraete
  • 4Bikers Member
    • http://users.pandora.be/wendy.peter
vergunning wbv
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2006 - 11:37 »
heb dit jaar met een licensie voor master 1 gereden. bij sommige marathons geeft dat wel korting, maar ik heb ze vooral voor xc's te rijden. Ik vind dat medisch onderzoek wel goed. De dokter waar ik ga laat u ieder jaar een inspanningstest afleggen en cardiogram
ge krijgt ook een paar cyclink magazines per jaar dan en soms wel in een betere box, zoal onder andere BK.

drongengoedbiker

• Kristof
  • 4Bikers Member
vergunning wbv
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2006 - 12:06 »
Heb net een promopakket van het BWV genomen geldig tot eind 07',30euro.
Zelfs tijdens trainingen ben je dan verzekerd en ook in het buitenland,24u/24u gewaarborgd.

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
vergunning wbv
« Reactie #4 Gepost op: 14 november 2006 - 12:54 »
Eventjes gelezen, wat een soep, en dan nog zonder ballekes ook. Enkele quote's vanop de site met bijhorende vragen:

Citaat
Vanaf de leeftijd van 19 jaar maak je de keuze van categorie aan het begin van het seizoen. Tot 23 jaar heb je de keuze tussen een vergunning U23 of amateur. Vanaf 23 jaar kies je voor een vergunning als amateur of als eliterenner zonder contract, vanaf 30 jaar voor een vergunning als master (A, B of C) of eliterenner zonder contract.

Citaat
- Behalve wanneer je een vergunning hebt als eliterenner met contract, ben je verplicht deel te nemen aan het gewestelijk kampioenschap (Kampioenschap van Vlaanderen) en het provinciaal kampioenschap van je categorie en aan de andere wedstrijden waarvoor je wordt aangewezen door de betrokken Vlaamse of provinciale commissie. Dus ook niet-profrenners van continentale ploegen moeten aan deze kampioenschappen deelnemen!!

Citaat
Kan ik met een vergunning van Wielerbond Vlaanderen deelnemen aan wedstrijden in het buitenland?† †

Dat kan. Voor individuele deelname aan wedstrijden in het buitenland moet je de toelating vragen aan jouw provinciale voorzitter van de Commissie Weg-Piste-Veld.

Citaat
Hoe zit het precies met de amateurs- en masterswedstrijden?†

INFO VOOR DE RENNERS
Een vergunning als amateur/master kost 50 EUR voor een heel jaar (van 1/01/2007-31/12/2007), met 4 keer per jaar de Cyclink Recrea in de prijs inbegrepen. Wil je de 24 nummers van Cyclink ontvangen, dan betaal je 85 EUR voor je vergunning.

In de 1.18-wedstrijden worden de amateurs en masters in volgende categorieŽn ingedeeld:
amateurs: 19-29 jaar - masters A: 30-39 jaar - masters B: 40-49 jaar - masters C: 50 jaar en ouder
De renners stappen zowel in weg-, piste- als veldritwedstrijden op 1 september over naar hun leeftijdscategorie van het daaropvolgende jaar.

- De afstand is minimum 50 en maximum 80 km, al naargelang afzonderlijk of in afwachting;

- De renners betalen 8 EUR inschrijvingsgeld en krijgen 5 EUR terug. De 3 EUR zijn voor de organisator;

- Een dagverzekering kost 10 EUR (dus voor renners zonder vergunning);

Citaat
In het mountainbiken rijden de amateurs mee met de funklassers.
Masters rijden in hun categorie (masters 1: 30-39 jaar - masters 2: 40 jaar en ouder).

Citaat
Wat is een medisch geschiktheidsattest?† †
Om aan wielerproeven of wielerwedstrijden te mogen deelnemen moet de wielrenner vooraf een geldig medisch geschiktheidsattest voorleggen. Een medisch geschiktheidsattest is geldig voor een jaar. Het medische geschiktheidsattest kan slechts worden afgeleverd door een door de Vlaamse minister erkende keuringsarts.†

Wat voordeel als marahtonrijders (non-xc'ers) hebben wij er nu eigenlijk mee? Stel ik neem een lic. Kan ik dan bv voor de Roc rustig inschrijving, zeg maar de kat uit de boom kijken qua conditie, en in de eerste startbox(en) plaats nemen? Geldt dit dan ook voor een binnenlandse RDHF of AT...lijkt me wel interessant om niet voor alle marathons maanden op voorhand te hoeven inschrijven en toch vooraan te kunen starten. Regelmatig moet ik wel eens eentje schrappen en kost me dus al vlug 50 euro, heb zo mijn lic terug betaald.

Is er dan nog "intern" een verschil tussen E.z.c en een Master/amateur-lic om van dit voordeel (als dat al bestaat) te kunnen genieten. Op de weg is het me wel duidelijk, maar voor "ons"?† :nerd:

Niet dat ik denk om mijn marathon te kunnen winnen of verlizen in een startbox maar ik heb nood (blessurepreventie† :angel:) aan een lange opwarming tot net voor de start. Als je dit op op de meeste marathons doet dan sta je echt helemaal achteraan het pak te "koekeloeren" en verlies je pakken tijd bij de start.

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
vergunning wbv
« Reactie #5 Gepost op: 14 november 2006 - 13:22 »
Zelfs tijdens trainingen ben je dan verzekerd en ook in het buitenland,24u/24u gewaarborgd.
das gewoon een verzekering, dat is nog geen licentie hoor!

drongengoedbiker

• Kristof
  • 4Bikers Member
vergunning wbv
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2006 - 17:42 »
das gewoon een verzekering, dat is nog geen licentie hoor!
Ja juste,waar zat ik met mijn gedachten,is van teveel slaap, :huh: