Auteur Topic: lopen versus fietsen  (gelezen 31398 keer)

DdT

• David Vroman
  • 4Bikers Member
lopen versus fietsen
« Reactie #40 Gepost op: 27 september 2007 - 21:01 »
Vorige winter veel gelopen. Ben eigenlijk dit jaar nooit gestopt met lopen. Tijdens het fietsseizoen toch 1 a 2 keer per week een 6 a 10 tal kilometer. Vanaf nu loop ik wel minimum 3 a 4 keer. Totaal van mijn loopkilometers varieerd van 30 tot 50 km per week.
Waarom? Ik loop gewoon heel graag. Eénmaal je het gewoon bent, is het ook een verslaving. Is goed voor het onderhouden van basisconditie. Kan je rustpols omlaag halen.
Soms heb ik te weinig tijd om te fietsen in de week. Een 40 a 50 minuutjes rustig lopen is dan een goed alternatief.

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
lopen versus fietsen
« Reactie #41 Gepost op: 28 september 2007 - 09:26 »
Voila, idem hier: momenteel veel te weinig tijd door het werk om veel te trainen op de fiets. Daarbij begint het 's avonds al serieus vroeg donker te worden en dan is een uurtje lopen inderdaad een leuk alternatief.
Dan nog mijne beste bike-maat die serieus ligt te sukkelen met zijn rug waardoor hij momenteel niet kan fietsen, dan ga ik liever een uur in het bos lopen dan een paar uur alleen in de kou op de fiets te zitten...
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

stelvio

• Daniel paelman
  • 4Bikers Member
Re: lopen versus fietsen
« Reactie #42 Gepost op: 1 oktober 2007 - 09:10 »
Als er een bos of finse piste in de buurt is lijkt het me verstandiger om daar te gaan lopen,aangezien de zachtere ondergrond zul je minder blessures
oplopen . Doch ,zorg voor een goede warming up ,dat bespaard je veel zorgen!
ik spreek van ondervinding, vorig jaar niet kunnen lopen door spierscheur! :oops:
Vergeet natuurlijk uw bike niet in de winter hè.
genieten is.........Biken

dirttracker

• Dave Raes
  • 4Bikers Member
Re: lopen versus fietsen
« Reactie #43 Gepost op: 1 oktober 2007 - 18:29 »
Ik liep ook veel in de winter (ongeveer een 40 km/week). Toen ik in februari opeens een krak hoorde in de knie  begon ik toch stilletjes te panikeren:$. Bij de doktor geweest en hij zei dat er spelling zat op men kraakbeen ter hoogte van de gewrichten (uitgesleten). Vanaf dan geen voetbal meer en zeker geen lopen meer ! Nu deze winter ga ik overgeschakelen op zwemmen en blijven fietsen maar dan op de rollen en als het weer zacht blijft buiten rijden. Ik vind het heel spijtig dat ik niet meer mag lopen want ik liep heel graag maar ja liever geen lopen meer maar dat ik toch nog kan fietsen.