Auteur Topic: Waals Brabant: Ottignies  (gelezen 11440 keer)

Beethoven

• 4Bikers Member
Waals Brabant: Ottignies
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2005 - 20:29 »
EXTRA lusje???
De streek bied wel iets van op en neer. In de buurt heb je zeker het kasteel van Rixensart wat toch hoger gelegen is, een mooie uitzicht bied over de streek en qua klimmen loont het wel de moeite om tot daar eens te gaan vanuit Ottignies. Tussen Watermaal-via Groenendaal tot 2km voor La Hulpe rijd je door de mooiste dreven het Brusselse heeft. Vandaar naar Genval, Rixensart, Profonsart tot Ottigniers tref je een rustige weg.

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
« Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2005 - 14:19 »
lol, euhm dat filmke is van mijn database spijtig genoeg verdwenen.

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #22 Gepost op: 12 september 2005 - 19:58 »
Vandaag nog eens naar Ottignies LLN gebolt. 27 km van thuis uit, en geen meter echt vlak, zeker niet eens je de taalgrens gepasseerd bent . Daar aangekomen 3 rondjes gedaan, aan 85hm het rondje van 2.2 km.. :cry:
het had hier ook goed geregent de laatste dagen , het begin van de eerste klim is zowat weggespoelt.
De klimmekes zijn lekker technisch en de wortelkes lagen te blinken.. de eerste ronde ben ik toch even 'afgestapt' in een afdaling maar nadien ging alles goed.
Na drie rondjes hield ik het voor bekeken want ik zat nogal met flanellen benen na een zware week (450km).. op het gemakske terug naar huis, in totaal toch 900hm op 73km :devil:

brunohaemers

• 4Bikers Member
« Reactie #23 Gepost op: 29 september 2005 - 13:51 »
Inderdaad een SCHITTERENDE route...echt DE MAX. Ik ben hier in de buurt aan het babysitten en nu iedereen naar school is, ben ik eens naar daar gereden. Amaai...ik denk dat ik hier kom wonen. Het zijn echte rÍves hier., de helft van alle paadjes was wel weggespoeld maar dat maakt het nog technischer. Wel lopen er zoveel paadjes kriskras door elkaar dat je niet weet waar eerst rijden en de paadjes die de route van 2.2km aanduiden heb ik toch niet steeds kunnen volgen.

morgenvoormiddag ga ik weer...van 10-12u ofzo...Iemand zin om mee te gaan??????? :flower:
« Laatst bewerkt op: 29 september 2005 - 13:53 door LuckyIron »
Granville: Performance through innovation!

Rudy

• rarara....
  • 4Bikers Member
    • http://www.devroey.net
« Reactie #24 Gepost op: 4 oktober 2005 - 19:55 »
Ik ben er daarnet ook is gaan rijden. verslagje op www.devroey.net
26 maart 2006 - Toertocht Bierkarboys Overijse - 30/45/80km!

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #25 Gepost op: 4 oktober 2005 - 20:14 »
morgennamiddag ben ik er ook, ik schat van een uur of 2 tot 3 u..

Ivan

• 4Bikers Member
« Reactie #26 Gepost op: 4 oktober 2005 - 21:36 »
Na het bekijken van de scherpe foto's, zou een uitstap naar daar misschien
mijn technische bagage wat aandikken. :o
"The Peetfather"

Adri

• Kabouter Nachtraaf
  • 4Bikers Member
    • Big Bad Wolf
« Reactie #27 Gepost op: 8 oktober 2005 - 21:28 »
Kon me vandaag niet houden en ben al eens naar Ottignies gefietst. De pijlkes voor de TT van morgen hingen er al, maar ik heb me beperkt tot het Bois des Reves. Een toerke daar zoals ik het doe is ongeveer 5km lang en telt 145 hoogtemeters.
Ik doe eerst het circuit VTT toerke van 2.2 km en rij dan rechtdoor het park naar buiten, naar rechts en dan terug rechts het verharde fietspad naar LLN op, dat volg je zo'n 500 meter licht bergop tot je onder een soort poort doorrijdt, daar terug rechts, je hebt dan een mooie lange klim die helemaal rond het bos draait. Boven kom je op een asfaltbaan uit, hier rechts en direct terug rechts, lange afdaling die je terug aan de ingang van de piste VTT brengt.
Die extra lus geeft je de gelegenheid om wat te recuperen. Heb er zo vandaag 5 gedaan, wat de teller met den op en af erbij op 90km en 1250 hoogtemeters bracht.

Nielskie

• 4Bikers Member
    • APK-KIS team
« Reactie #28 Gepost op: 18 januari 2006 - 15:48 »
Zaterdag ga ik het roadbook van Terhulpen rijden en dan heb ik ook wel zin om wat rondjes te gaan draaien in het Bois des RÍves.

In rudy's verslagje heb ik gelezen dat hij eerst wat heeft zitten zoeken in het provinciaal domein vooraleer hij de route gevonden had. 

Kan er iemand uitleggen hoe je het gemakkelijkst op die route terecht komt?

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2006 - 18:11 »
Als ge aan het provinciaal domein zijt staat er buiten dit bord...
Zie rechts onder in de foto...

Normaal komde dan aan een ijzer poort en als ge tussen de openingsuren gaat is die open. Komde erbuiten is er altijd aan de achterkant van het domein een ingang waar de afspanning kapot is...
Zo zijn wij ook binnen geraakt omdat de poort nog ni open was al waren we tijdens de openingsuren daar.