Auteur Topic: aantal km's per jaar?  (gelezen 15563 keer)

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
Re: aantal km's per jaar?
« Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2007 - 07:26 »
den ene mens is den andere niet...kijk naar wat Jan schrijft: Freire fietst niet, Zabel rijdt zich te pletter en beide hebben wel wat bereikt in hun carriere en staan of hebben aan de top gestaan (den ene al ewa zuiverder als den anderen...maar dat is een andere discussie :007:)
Op het aantal km's moogt ge dus niet afgaan....want als je dat doet, dan behoor ik bij de besten ;) :017:: ik fiets per jaar een kleine 15.000 km waarvan onder normale omstandigheden een 3.500 off-road en de rest on-road (dit jaar veel minder off-road tgv kwetsuren en zeer slecht ingeplande familiefeestjes). Wel alles met de mtb! Die road-kms worden mooi opgedeeld in lsd-trainingen (duurtijd 2 - 6 uur) met nen gem hartslag rond de 125 bpm en iets of wat intersievere tochtjes met hartslag 145 bpm (duurtijd 1,5- 2,5 uur).

Dus BP: fiets, train zoals je aanvoelt dat het goed doet en staar je niet blind op anderen, zekers nie op profs want die worden continu in het oog gehouden door nen dokter (en sommigen door ne veearts :011: :035:)

JeFKe

• Jeffry Goethals
  • 4Bikers Member
    • http://www.4bikers.be
« Reactie #21 Gepost op: 9 oktober 2007 - 09:30 »
Ik zit de laatste 4 jaar aan maximum 3000-4000km per jaar, de teller nu staat op iets meer dan 3000km (wel met spinninguurtjes meegerekend).

Het belangrijkste aan die kilometers per jaar lijkt me niet zozeer het doel (beter en sneller biken), maar vooral het plezier die je eraan beleefd. Dus euhm... ik moet nogal jaloers zijn op jullie. Respectievelijk 3 tot 4x meer plezier beleeft op de bike dit jaar.  :045:
The Tiger became a Leopard...

MudHungry

• Peter
  • 4Bikers Member
    • i cavalli! i cavalli!
« Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2007 - 10:08 »
Klopt, maar ik merk zelf dat als de conditie beter wordt ook de zin om te gaan fietsen stijgt, dus het versterkt zichzelf.
Zit je in een fysieke dip dan is er weinig zin om te gaan fietsen, laat staan om langere afstanden te doen. Dan moet je voorald e discipline hebben om op te bouwen.
Als de fysiek beter is gaat het allemaal al wat makkelijker en met meer plezier en is het makkelijker om er aan te beginnen. Daarbij komt (in mijn geval) dat de behoefte aan de rush van het fietsen stijgt.
Ik kom zelf uit een serieuze fysieke dip (nieuwe job, papa worden, verbouwingen...), en ben terug begonnen met korte 'teasers' - puur om te genieten van het fietsen en terug de kick te krijgen van moe te zijn van een fysieke inspanning (zonder zo kapot te zitten zodat je er een degout van krijgt). Na een tijd gaat dat allemaal wat vlotter, worden de ritjes langer omdat je het fysiek beter aankan, en tegelijk stijgt de zin om te gaan fietsen omdat ik die rush nodig heb. De kilometers tellen voor mij op 't moment niet, aleen genieten en terug wat in vorm komen  ;). Ik ben blij dat/als ik dit jaar aan de 1.500 kilometer kom - zonder woon-werk (da's per jaar voor mij ongeveer 1.000 kilometer, maar allemaal korte ritten van max. 10 km.). Ik ben de vorige jaren vlot aan het dubbele geraakt...
Cal e Doss: cavalli celesti

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
« Reactie #23 Gepost op: 9 oktober 2007 - 18:01 »
Ik zit de laatste 4 jaar aan maximum 3000-4000km per jaar, de teller nu staat op iets meer dan 3000km (wel met spinninguurtjes meegerekend).

Het belangrijkste aan die kilometers per jaar lijkt me niet zozeer het doel (beter en sneller biken), maar vooral het plezier die je eraan beleefd. Dus euhm... ik moet nogal jaloers zijn op jullie. Respectievelijk 3 tot 4x meer plezier beleeft op de bike dit jaar.  :045:

het is inderdaad het plezier dat telt...en ik rij nu eenmaal heel graag op ne fiets. Dus ik heb geluk :cool: :D

Black Phantom

• Eric Gorris
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • http://users.skynet.be/black.phantom/
« Reactie #24 Gepost op: 9 oktober 2007 - 20:54 »
Dus BP: fiets, train zoals je aanvoelt dat het goed doet en staar je niet blind op anderen, zekers nie op profs want die worden continu in het oog gehouden door nen dokter (en sommigen door ne veearts :011: :035:)
Neen neen, ik staar me zeker niet blind op anderen hoor, laat staan op profs. :007:
' t Is zo een beetje zoals Jefke en Mudhungry samenvatten.
Het is het plezier dat telt, maar het aantal kilometers is daar zo een beetje (veel) aan gerelateerd.
Als ik eens 10.000km zou willen halen, dan betekent dat niet dat dat een doel is.
Ik zie wel waar ik uitkom.
Ik luister nog altijd naar mijn lichaam en goesting. En hoe positiever beide factoren, des te meer ik rij, en zo kom ik er wel.
Mijn kilometervermelding is een gevolg van de topictitel.
Moest daar gestaan hebben "hoeveel uren per jaar" dan had ik andere cijfers geplaatst  ;)

Charel

• 4Bikers Member
« Reactie #25 Gepost op: 11 oktober 2007 - 22:14 »
  Verleden jaar met Pasen mijn Witte Epic afgehaald in de shop en nu drie weken  geleden terug ingeleverd
     voor een  nieuwe  Ano Black Marathon Epic . :D :D

De Witte had  17230 km  :cool: gebold in anderhalf jaar tijd hoofdzakelijk door mij en alleen MTB tochten .
  Het weekend schema voor mij zag er zo uit : Zat  S morgens een rit op plaats A
                                                                          Zat  S middags een rit op een andere plaats .
                                                                          Zat  S avonds soms een avond of nachtrit
                                                                          Zon S morgens nog een rit
 Het waren gewoonlijk de langste ritten  ( meest km ) die ik reed en meestal in West. Oost VLaanderen
 Brabant , Henegouwen ,en de zondag gewoonlijk in het Noorden van Frankrijk .
 De Ardennen niet zo veel, daar het klimmen mij niet zo meer ligt na mijn heupprotese twee jaar terug . ;)
 Dit alles met een snelheid (  :cry:) aangepast aan de form ( :oops: ) van de dag .

Deze winter een beetje kalmer aan en een beetje uitrusten en proberen nu en dan een ritje op de baan  >(
 te rijden .

« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2007 - 22:16 door Charel »

JeFKe

• Jeffry Goethals
  • 4Bikers Member
    • http://www.4bikers.be
« Reactie #26 Gepost op: 11 oktober 2007 - 22:31 »
De Witte had  17230 km  :cool: gebold in anderhalf jaar tijd hoofdzakelijk door mij en alleen MTB tochten .
Ik geef toe... die 230km heb ik voor mijn rekening genomen, anders was 'm nooit aan zoveel gekomen.
Of anders gezegd, mijn pa is 30 jaar ouder en rijdt 3x zoveel kilometers als ik.  :001:
The Tiger became a Leopard...

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2007 - 08:29 »
Ik geef toe... die 230km heb ik voor mijn rekening genomen, anders was 'm nooit aan zoveel gekomen.
Of anders gezegd, mijn pa is 30 jaar ouder en rijdt 3x zoveel kilometers als ik.  :001:

jaja, hoe ouder, hoe beter. ik ken da...
Team Green : www.team-green.be

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #28 Gepost op: 12 oktober 2007 - 16:06 »

Oeioei, dan staan sommigen er slecht op  :004:

Het aantal kilometers is n ding, maar de rijtijd is in feite correcter.
Dit jaar steven ik af op meer km's offroad dan onroad.  Nu 5997 km en 337 uur offroad, 5544 km en 194,5 uur onroad, dus totaal 11541 km en 531,5 uur effectieve rijtijd.  Maar pas op 01/01/08 wordt de boekhouding gesloten.

Iegienie

• 4Bikers Member
« Reactie #29 Gepost op: 12 oktober 2007 - 18:00 »

Oeioei, dan staan sommigen er slecht op  :004:

gij telt nie mee gij, gij rijdt dag en nacht, dat telt nie !!!
Team Green : www.team-green.be