Auteur Topic: Ventourist / Ventousiast  (gelezen 14574 keer)

Itto

• Kristof
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Gepost op: 11 januari 2007 - 22:50 »
Hallo,

Ik heb, om mezelf een doel te stellen voor training, me dit weekend ingeschreven voor het ventourist/ventousiast project van Sporta. Het is dus de bedoeling om op 9juni de Mont Ventoux te beklimmen.

Zijn er hier nog mensen die daar aan deelnemen of deelgenomen hebben? De voorbereiding erop lijkt me een ideale manier om een goede basis te leggen voor het mountainbiken?  :$ En dan kan ik misschien eindelijk ook eens een marathon rijden  :)

Kristof
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2007 - 08:10 door LuckyIron »

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2007 - 11:51 »
Ik heb meegedaan aan de eerste editie... in 2005. Meer als spielerei dan als echt doel. Heb 'em toen 2 keer gedaan langs de baan, maar wel - zoals het een biker betaamt - met de mountainbike
Vorig jaar is het er niet van gekomen (door blessure van een onzer compagnons)

Dit jaar hebben we weer het plan opgevat om de kale berg nog eens te bestijgen. Ik ga 'em NIET meer doen over de asfalt... hebbek al eens gedaan.
De eerste keer boven langs de weg, vond ik echt kicken: je hebt het gehaald. De 2e keer was ik al blij dat ik boven raakte in die hitte (35°) en zo speciaal vond ik de asfaltbeklimming nu ook weer niet (het is en blijft asfalt he)
Ik ga dus dit jaar voor de ervaring, en zeker niet voor het aantal.
DUS: ga ik hem off-road beklimmen, maar wel op dezelfde dag als Sporta. Mijn mede-reisgenoten willen immers wél het asfalt op.
Er zijn actueel 3 off-road beklimmingen uitgestippeld door het genootschap "de kale berg" dus ik heb keuze genoeg.
Sporta ondersteunt ALLEEN de ASFALT-beklimmingen.... dus voor mij ook geen reden om me in te schrijven....

Soit... ik ga dus ook op 9 juni naar de Mt Ventoux, op dezelfde plaats als Sporta, maar toch niet mét Sporta.
BTW: mensen die 'em ook off-road zouden willen doen op die dag.... iemand om tegen te babbelen onderweg is altijd leuk... ge zijt welkom !
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Tom

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2007 - 12:16 »
De Ventoux, ZALIGE berg !!  :flower: :flower:

Ik heb er echt mijn hart verloren. Heb hem al een paar keer beklommen (waarvan slechts 1 maal met de mtb), en het is en blijft toch een ervaring hoor. Ben zeker ook van plan om nog eens te tot ginder te trekken met als doel op 1 dag langs de 3 kanten omhoog te rijden. Iniciatief van Sporza is mooi, maar evengoed vrij duur. Euro 80 betalen om de Ventoux te mogen beklimmen vind ik nogal veel. Oké, je krijgt dan wat prullen extra (rugzakske, bevoorrading, "trainingsschema's) maar om samen met 2000 ! man op dezelfde dag op dezelfde berg te zitten, neen merci...

Swannie

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2007 - 12:55 »
samen met 2000 ! man op dezelfde dag op dezelfde berg te zitten, neen merci...

Idd, en dan al zeker niet int weekend van de hagelandse crhono :toeme:

Itto

• Kristof
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2007 - 12:57 »
langs de baan, maar wel - zoals het een biker betaamt - met de mountainbike

Dat ben ik ook van plan, met de mountainbike. Ik heb trouwens toch geen deftige koersfiets.
Wat ik wel zou doen (uiteraard) is slicks monteren. Vragen over de goede keuze daarvoor volgen nog in het forum "Onderdelen";)

Maar eerst ga ik beginnen aan die 3900 trainings-km's die op het programma staan dat ik van Sporta gekregen heb. Voor iemand die in juli begonnen is met fietsen/mtb'en en in een half jaar 1200 km gedaan heeft is dat toch al de moeite. :oops:

Kristof

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2007 - 14:07 »
amai, 3900km van nu tot 9 juni? das 't geen ik rij per jaar! (en 't is nu ook niet dat ik een sukkel ben op marathongebied ee...)

kzou zeggen, als je't schema volgt, hou je conditie erg goed in de gaten en las maar wat rust in van't moment dat je ook maar ff een tikje minder voelt (lichaam én geest)

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2007 - 14:42 »
amai, 3900km van nu tot 9 juni? das 't geen ik rij per jaar! (en 't is nu ook niet dat ik een sukkel ben op marathongebied ee...)

@PhrAcE
Zoveel is dat nu toch ook niet?
+- 6 maanden nog. das 3900 : 6 = 650km/maand

In ieder geval veel succes met uw doel, dat komt zekerst inorde  :grin:

zotte mol

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2007 - 16:00 »

kzou zeggen, als je't schema volgt, hou je conditie erg goed in de gaten en las maar wat rust in van't moment dat je ook maar ff een tikje minder voelt (lichaam én geest)

No probs PhrAcE, Big Sister is watching him  ;)

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2007 - 16:49 »
owkay, dan is't goe!  ;)

@itto: succes alvast!

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2007 - 17:12 »
En wie rijdt er wie af in de famillie? ;)

Itto

• Kristof
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2007 - 19:53 »

Momenteel ben ik nr2 vd drie, maar den 1 moet al moeite doen om weg te rijden, dus 't gaat de goeie kant uit  ;)

zotte mol

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #11 Gepost op: 12 januari 2007 - 23:45 »

Euh...bedoelde wel geen letterlijke sister zulle NI...

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2007 - 00:31 »
:toeme:

Itto

• Kristof
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2007 - 13:45 »
:toeme:

'k Was toch ook even in de war. Aangezien dat ik altijd met familie ga biken dacht ik dat het daarover ging. :huh: :ninja:

2 fast 2 follow

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2007 - 19:11 »
Alé Itto veel suc6 met je doelstelling, ik vind dit een mooie uitdaging. We gaan elkaar dan nog tegenkomen zekers op de vlaamse wegen rond roeselare ??

Greetz

2f2f
No brain, No Pain

Itto

• Kristof
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2007 - 19:43 »
Alé Itto veel suc6 met je doelstelling, ik vind dit een mooie uitdaging. We gaan elkaar dan nog tegenkomen zekers op de vlaamse wegen rond roeselare ??

Greetz

2f2f

Zeker! En als je zin hebt om mee te gaan, laat maar weten hé. Morgen alvast training met Tom en de man van Zotte "the Big Sister" mol  :grin:

Steven

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2007 - 16:56 »
aleee huppakee, en de dag erna (den 10e) moet iedereen gaan stemmen  :ninja:

Dan wordt er juist een afscheidsfeest gegeven bij een lokale wijnboer :muur:
Ik ben curieus hoe Sporta hierop zal reageren.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2007 - 17:23 »
aleee huppakee, en de dag erna (den 10e) moet iedereen gaan stemmen  :ninja:

Dan wordt er juist een afscheidsfeest gegeven bij een lokale wijnboer :muur:
Ik ben curieus hoe Sporta hierop zal reageren.
Indien je kan aantonen dat je op dat moment in het buitenland verblijft (door bvb. overnachtingsbewijs), kan er een volmacht worden geregeld.  Informeer misschien eens bij diegenen die in 2006 de Roc d'Azur deden, dat was ook tijdens de verkiezingen.

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2007 - 18:45 »
Indien je kan aantonen dat je op dat moment in het buitenland verblijft (door bvb. overnachtingsbewijs), kan er een volmacht worden geregeld.  Informeer misschien eens bij diegenen die in 2006 de Roc d'Azur deden, dat was ook tijdens de verkiezingen.

speciaal verkiezingen/volmacht topic voor al jullie vragen en opmerkingen hieromtrent

Itto

• Kristof
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2007 - 13:29 »
Verdorie! Ge zou slecht komen hé. Een mens verhoogt dan eens zijn ambities en dan mocht ik vandaag naar de dokter. Woensdag tijdens het rijden plots een heel hevige kramp en 's avond en 's anderendaags niet volledig kunnen doorwandelen. Vanochtend dus bij de dokter geraakt en de diagnose: spierscheur en twee weken rusten. Rusten!   :muur: :muur: :muur:

Vorig jaar deze tijd was het waarschijnlijk 12 jaar geleden dat ik op een fiets zat om dan nog maar naar school te rijden. Mijn conditie was niet 0,0 , maar -1. Had je me dan gezegd dat ik dat nog graag zou doen en tijdens de week, in het donker, zou gaan trainen, ik verklaarde u compleet zot!

En nu zit ik hier, met mijn kuit ingewreven met een of andere gel en zo'n verstevigende kous erover, in de zetel. Hopelijk ook nog heel wat nut van de negen behandelingen bij de kiné. :(

Komt daar nog een extra blessure bij: hartzeer. Ik mis mijne fiets! Wie had dat ooit gedacht.  :shocked:
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2007 - 14:44 door Itto »