Auteur Topic: Ventourist / Ventousiast  (gelezen 14050 keer)

zotte mol

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #20 Gepost op: 21 januari 2007 - 15:10 »
Damn...daar gaat mijn reputatie van "Big Sister"  :toeme:

spoedig herstel in elk geval! En voorzichtig als je terug start hé...

2 fast 2 follow

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2007 - 18:12 »
:muur: Amai, die man van "zotte mol" moet een stukje kunnen fietsen zeg, om zijn mede fietsers een spierschuur aan te doen. Opbouwen noemen ze dat  :toeme:.
Itto spoedig herstel toegewenst en dat je maar vlug terug kan herbeginnen, de Ventoux is waiting !!!!

Greetz
2f2f
No brain, No Pain

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2007 - 18:46 »
:muur: Amai, die man van "zotte mol" moet een stukje kunnen fietsen zeg, om zijn mede fietsers een spierschuur aan te doen.
Dat heet dan "iemand deftig in de brokken rijden" :shocked:
Spoedig herstel...
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Djambo

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2007 - 18:56 »
Zet uwe fiets alvast in uw slaapkamer  :cry: :cry: :cry:

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2007 - 20:04 »
Pech, maar er zijn nog geen potten gebroken denk ik, nog tijd genoeg om wat kilometerkes te malen ;)

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2007 - 21:14 »
Vorig jaar deze tijd was het waarschijnlijk 12 jaar geleden dat ik op een fiets zat om dan nog maar naar school te rijden. Mijn conditie was niet 0,0 , maar -1. Had je me dan gezegd dat ik dat nog graag zou doen en tijdens de week, in het donker, zou gaan trainen, ik verklaarde u compleet zot!

Misschien is hier wel een verklaring te vinden voor je blessure.  Wat te zot gedaan en je lichaam heeft het niet geapprecieerd. 
De liefde voor de fiets is het merendeel van ons niet onbekend, je moet echter af en toe je lichaam laten rusten hé.  Veel beterschap toegewenst, geef het maar efkes den tijd om goed te genezen.  We zijn nog maar half januari.

Itto

• Kristof
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2007 - 19:46 »
Vorig jaar deze tijd was het waarschijnlijk 12 jaar geleden dat ik op een fiets zat om dan nog maar naar school te rijden. Mijn conditie was niet 0,0 , maar -1. Had je me dan gezegd dat ik dat nog graag zou doen en tijdens de week, in het donker, zou gaan trainen, ik verklaarde u compleet zot!

Misschien is hier wel een verklaring te vinden voor je blessure.  Wat te zot gedaan en je lichaam heeft het niet geapprecieerd. 
De liefde voor de fiets is het merendeel van ons niet onbekend, je moet echter af en toe je lichaam laten rusten hé.  Veel beterschap toegewenst, geef het maar efkes den tijd om goed te genezen.  We zijn nog maar half januari.

Kleine update: ik denk dat ik de reden gevonden heb. Die spierscheur was te wijten aan een kramp tijdens het rijden. Mijn tweede rit na mijn herstel had ik bijna direct opnieuw last van een licht beginnende kramp. Vreemd...

Maar toen opperde mijn maat het idee dat ik misschien te weinig dronk op voorhand. Tijdens de rit drink ik veel, maar op mijn werk minder. Nu let ik er op dat ik tijdens de dag heel wat water drink en sedertdien heb ik geen kramp meer. Oef! :flower:

Speci

• David
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2007 - 18:36 »
Aan diegene die al met de MTB naar boven gereden zijn, wat was jullie tijd ? (startende vanuit Bedoin)
Ik ga hem volgend jaar in Juni rijden en ik zou onder de 2u moeten blijven.( weddenschap) :grin:

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2007 - 19:24 »
dan ga je toch onroad moeten blijven hoor... offroad haal je niet onder 2 u volgens mij (eigen ervaring he)
onroad leg je best slicks of semi-slicks en dan verschilt het niet zo veel van de koersfiest (al zijn die natuurlijk wel iets lichter)
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

Speci

• David
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #29 Gepost op: 2 juli 2007 - 19:34 »
Ja ti's de bedoeling om eerst via de weg naar boven te rijden en de volgende dagen offroad.

Fully Fetzl

• Stefan Belmans
  • 4Bikers Member
    • FeKeJo
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #30 Gepost op: 2 juli 2007 - 22:22 »
zijn niet te vergelijken... maar allebei leuk om te doen.
hoewel... weer persoonlijk: de offroads overtreffen ruimschoots de asfalt-ervaring
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully
        www.fekejo.be

JefB

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #31 Gepost op: 2 juli 2007 - 22:47 »
Mijn tijd met de koersfiets vanuit Bédoin was 1u37. Daar moest ik wel goed voor doorduwen...

Itto

• Kristof
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #32 Gepost op: 2 juli 2007 - 23:16 »
Ik ben vanuit Malaucène vertrokken, de moeilijkste kant  :shocked: :lipsrsealed:

Van daaruit met de mountainbike 2u33min gereden, zonder 1 keer te stoppen om te rusten (in tegenstelling tot sommige anderen die u dan hautain bekijken in het voorbijrijden :toeme:)

Starttijd: 7:32:18
Gefinished: 10:06:13

Ik word nog altijd emotioneel als ik terugdenk aan het moment waarop ik op de top aankwam. Echt niet normaal wat je dan meemaakt.

De afdaling naar Malaucène is overigens ook prachtig. Piek gehaald van 84 en samen met een andere biker in ware moto-stijl afgedaald. Zijn commentaar beneden: "da's toch nekeer geestig éé" :)

En tot slot volgens eens provençaals gezegde: "N'est pas fou qui vient au Ventoux. Est fou qui y retourne".
Dan ben ik volgend jaar maar zot, ik ga voor 3 keer!  :ninja:
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2007 - 23:23 door Itto »

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2007 - 14:14 »
Zonder afbreuk te willen doen van je prestatie, proficiat trouwens, de zwaarste kant is zonder twijfel Bedoin volgens mijn bescheiden mening.
Het gemiddelde stijgingspercentage ligt slechts enkele tienden hoger vanuit Bedoin in vergelijking met Malaucène.  Al lijken voor mij de stukken met 9% en meer via Bedoin zwaarder door te wegen.  Vanuit Malaucène heb je zelfs enkele stukken met slechts 3%, enfin ik wil hier zeker geen discussie starten maar je openingszien daagde me uit tot een reactie.

Toevallig geen foto's genomen van je verblijf?  Het blijft inderdaad een speciaal gevoel de eerste keer dat je bovenkomt.  De eerste keer dat ik het deed, was ik gans alleen op de top tesamen met een stel Amerikanen in een auto en de uitbaatster van het winkeltje.  Die vertelden me dat het -7°C was.  Twee dagen later was het heel wat warmer en kan je boven over de koppen lopen, een heel andere ervaring.

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #34 Gepost op: 3 juli 2007 - 14:37 »
Aan diegene die al met de MTB naar boven gereden zijn, wat was jullie tijd ? (startende vanuit Bedoin)
Ik ga hem volgend jaar in Juni rijden en ik zou onder de 2u moeten blijven.( weddenschap) :grin:

Ze zeggen dat als je de Ventoux onder de 2u oprijdt, je toch best fier mag zijn wat betreft de conditie...
Maar een goed geoefende Zoenker met mtb met slicks of semi-slicks moet toch rond de 1u40 kunnen uitkomen denk ik...
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #35 Gepost op: 3 juli 2007 - 15:11 »
Mijn ervaring met Fully Fetzl dit jaar.

off-road slaag je er nooit in om onder de 2u te blijven.Niet langs Bedoin en ook niet langs Malaucène.Off-road vind ik persoonlijk via Malaucène de zwaarste zijde,on-road laat ik in het midden.
Na de eerste  dag off-road, 100km en 3600hm ben ik op de tweede dag on-road via Malaucène naar de top gereden.Zonder baanbandjes en volledige camelbag en heb er 2:10u over gedaan.De benen waren echt niet meer om over naar huis te schrijven en zo'n dikke banden gaat ook al niet echt vlot.
Als ik zelf fris en fit en met aangepast rubber kan vertrekken blijf ik vlot onder de 2u.Ik ken uw conditie wel niet,maar een beetje getrainde biker moet dit wel afkunnen.
Maar een gouden tip,ga voor die off-road beklimmingen,zaalig  :hail:

Ons reisverhaal vind je hier

www.4bikers.be/index.php?option=com_smf&Itemid=16&topic=9230.0
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Steven

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #36 Gepost op: 3 juli 2007 - 15:30 »

Het gemiddelde stijgingspercentage ligt slechts enkele tienden hoger vanuit Bedoin in vergelijking met Malaucène.  Al lijken voor mij de stukken met 9% en meer via Bedoin zwaarder door te wegen.  Vanuit Malaucène heb je zelfs enkele stukken met slechts 3%,

juist omgekeerd, mijn gedacht. Bedoin begint met een lange vrij platte aanloop, Malaucène geeft er direct een serieuze lap op, met als zwaartepunt een lang stuk waar ge in de andere richting gemakkelijk 90/u moet kunnen halen. Malaucène is gelijkmatig steil, Bedoin heeft meer afwisseling, zowel in hellingsgraad als in landschap, en is mentaal gezien makkelijker.

3% ben ik niet tegengekomen langs Malaucène. Wel langs Sault...

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #37 Gepost op: 3 juli 2007 - 15:46 »
Beide hoogteprofielen vanop www.dekaleberg.nl

Merk op je rond 7km van de top even aan 3% zit.  Klopt wat je zegt, de aanloop is iets gemakkelijker maar eens je begint te klimmen.
Gemiddeld stijgingspercentage scheelt 0.1%.  :shocked:

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #38 Gepost op: 3 juli 2007 - 17:29 »
De afstand en gemiddeld stijgingspercentage zijn  gewoon gelijk.

Vanuit Bedoin een lichte aanloop,en dan een constant steil stijgingspercentage tussen 8 à 10%.
Vanuit Malaucène een ongelijk verloop,van bijna vlak tot grillig klimmen met stroken tot 12 %.

Wat is dan het makkelijkst ? Hangt gewoon van de biker af.

On-road is de klim vanuit Bedoin eens je tussen de bomen komt misschien wel mooier.Off-road is er geen discussie mogelijk,vertrek dan vanuit Malaucène.

Sault wordt afgedaan als de watjeskant.Terecht,maar voor de mensen die langs die kant omhoog gaan toch nog altijd petje af hoor !
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Steven

• 4Bikers Member
Ventourist / Ventousiast
« Reactie #39 Gepost op: 3 juli 2007 - 19:53 »
ach ja, da's die 100m brede weg/parking vooraleer ge aan mont serein komt...