Auteur Topic: Wie voorrang: stijgers of dalers?  (gelezen 15416 keer)

El Camino Loco

• Koen Viaene
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
Wie voorrang: stijgers of dalers?
« Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2006 - 17:18 »
Je kan de achterliggende gedachte misschien beter met skin vergelijken: de snellere daler moet altijd voorrang geven en zo attent/gecontroleerd blijven dat hij botsingen kan vermijden - je kan niet verwachten dat iemand die naar beneden skiet om de 20 meter over zijn schouder kijkt om te zien dat hij iemand die shuss naar beneden komt gaat hinderen of niet.

Awel, ik vind dat je als afdaler (en god weet dat ik dat graag doe) altijd zo onder controle moet blijven dat je iets of iemand achter een blinde bocht kan ontwijken. Ik heb er genoeg op de motorkap van een 4x4 weten belanden of los tegen een andere fietser zien knallen (tegen 45 km/u zonder te remmen !!!). Als je echt "chrono" wil gaan en de laatste tienden van seconden er wil afpitsen door blind de bocht in de duiken... dan spreek je daarvoor af met maten die op uitkijk gaan staan of doe je aan een wedstrijd mee.

En voor mij spreekt de rest vanzelf:

- op een "gemakkelijke" afdaling krijgt de stijger voorrang, die is dan waarschijnlijk bergop aan 't afzien en voor de daler kost het geen enkele moeite om weer zijn remmen te lossen en te vertrekken. Ht moment om de andere aan te moedigen.
- op een moeilijke afdaling gaat de stijger sowieso te voet en zet hij een pasje opzij voor de daler die al moeite genoeg heeft om op zijn fiets te blijven. Ht moment om op adem te komen  :grin:!

tholomeus

• 4Bikers Member
Wie voorrang: stijgers of dalers?
« Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2006 - 01:25 »
POCOLOCO idd man,just!
En nu algemeen
IVM met afdalingen en alles daar rond..gebruik u bel!!!klimmers krijgen voorrang maar vooral afstand bewaren zodanig je alvast daardoor niet je voetje hoeft te zetten(zowel tijdens wedstrijden als recreatief)kunnen d esnellere klimmers eventueel bellen!lol
Eneuh als je op de kwaremont ant rijden zijt en er komt een wielrenner aangereden...hehe stampen voor dood en niet afgeven lol!
p.s. niet op hem..je trappers!!