Auteur Topic: 04/02/2007 Kalmthout  (gelezen 5451 keer)

Lippie

• 4Bikers Member
04/02/2007 Kalmthout
« Gepost op: 30 januari 2007 - 16:17 »
Zondagv 4 februari 2007 13e veldtoertocht MTB de Bosduiners
Kwade Weide 6
industrieterrein Bosduin - Kalmthout

Vertrek vanaf 7u.30 tot 11.00 uur
Warme douches, Leffe van't vat !!!
Afstanden : 28 km. , 38 km. en 48 km.
Prijs : 2,50 € voor vergunninghouders WBV en VWB,
4,00 € voor niet vergunninghouders

Het parcours:
Ook dit jaar krijgen de deelnemers weer een prachtig parcours voor de wielen geschoven.
Zij hebben de keuze uit 3 afstanden, namelijk 28, 38 en 48 km. Alle tochten bestaan voor 95% uit onverharde wegen, uniek in deze streek.

Na een korte aanloop duiken de fietsers het Klein Schietveld in. De singletracks in dit adembenemend stukje natuur doen menig biker watertanden. Via kanaalpaden en het domeinbos De Inslag worden opnieuw de bossen van domein Nottebohm aangedaan. In dit enig stukje privé-domein bevindt zich ook de verzorgde, alom geprezen bevoorrading van de Bosduiners. Naast de heerlijke huisbereide soep kunnen de deelnemers ook genieten van een versterkende snack of een gezond stukje fruit. De gekoelde sportdranken worden dit jaar geleverd door Aquarius.

Na de bevoorrading volgt het natuurdomein het Groot Schietveld. Hier splitsen de verschillende toeren zich op om uiteindelijk weer samen te komen aan het Klein Schietveld. Via prachtige bos –en heidepaden bereiken de bikers uiteindelijk de aankomstplaats waar een uitgebreide bike-wash en heerlijk warme douches voorzien zijn.

Zoals U kan zien loont het zeker weer de moeite om naar deze toertocht klassieker af te zakken.

De Bosduiners verwachten U en doen er alles aan om U een geslaagde sportieve voormiddag te bezorgen!

Routebeschrijving naar vertrekplaats van onze toertocht

Vanaf Antwerpen Breda via E19: Neem uitrit 4 ( St. Job in't Goor) en rijdt richting Kalmthout-Essen
Bij de 2e stoplichten rechtdoor richting Essen. Na circa 3km. ligt het industrieterrein Bosduin aan uw linkerkant

Vanaf Wuustwezel via Bredabaan : Volg de Bredabaan tot aan de stoplichten in Maria ter Heide.
Hier draait U rechtsaf richting Essen.
Na circa 3km. ligt het industrieterrein Bosduin aan uw linkerkant.

Vanaf Brasschaat via Bredabaan : Volg de Bredabaan tot aan de stoplichten in Maria ter Heide.
Hier draait U linksaf richting Essen.
Na circa 3km. ligt het industrieterrein Bosduin aan uw linkerkant.

Vanaf Essen (Nederland) : Volg de Essensesteenweg richting Brasschaat. Eenmaal U voorbij
"Achterbroek" bent, is het industrieterrein "Bosduin" ongeveer 3 km verder aan de rechterkant.

Vanaf Kalmthout : U rijdt richting Achterbroek. Aan de stoplichten draait U rechtsaf.
Eenmaal U voorbij
"Achterbroek" bent, is het industrieterrein "Bosduin" ongeveer 3 km verder aan de rechterkant.

Tot 4 februari!
Mtb de Bosduiners
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2007 - 18:51 door PhrAcE »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2007 - 17:25 »
Mooie tocht, zie hieronder voor een samenvatting.

Zonder tegenslag kom ik zondag ook naar ginder, misschien met de fiets van thuis uit.
Tot dan!
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2007 - 19:09 door The Brain »

The Brain

• The Collective Mind
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • The 4Bikers Collective Mind
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2007 - 19:08 »
over het parcours:
Citaat van: Optimo GmC
Het is inderdaad een hele mooie tocht. Ben geen lid van de Bosduiners, maar ken die mannen heel goed. Ze halen vrijwel het beste in onze streek naar boven en organisatorisch is het ook dik in orde. Een echte aanrader!

Citaat van: d@Mit

dat is naast "de put" aan die barakken van het leger.  Het is in principe militair domein maar ik ben er nog nooit tegen gehouden geweest.  Trouwens veel soldaten zal je er niet meer tegenkomen nu de kazerne in Maria ter Heide zo goed als leeg staat.

Citaat van: Fat Randy
Ik ben daar toch toch al ne keer door politie tegengehouden. Maar gelukkig heb ik zelden identiteitskaart op zak tijdens fietsen en mocht door zonder pv . Ik moest wel via kortste weg militair domein verlaten. Die agent vertelde toen dat het leger aan de politie had gevraagd om de controle te versccherpen. (dit was zomer 2005)

Maar de klans blijft inderdaad wel klein om gepakt te worden.

nav editie 2006:
Citaat van: Willy
om 6u20 thuis op de fiets gesprongen en op't gemakske naar Kalmthout gereden. Daar dan om 8u10 het parcours op.
Toer zelf: zeer mooie stukken, afgewisseld met saaie stukken. Een beetje te verwachten natuurlijk.... stukje langs het water was zowat de enige noemenswaardige moeilijkheid. Verder zat dat echt wel goe in elkaar, ze hebben duidelijk moeite gedaan om iets deftigs in elkaar te steken.
Terug aan de zaal gekomen, het voorwiel richting Kontich gedraaid en tegen de wind in en in de motregen naar huis gefiets.
Om 12u25 was ik thuis (onderweg nog ergens idioot verkeerd gereden :muur:).
Enfin, twas de bedoeling om een 5 urekes te fietsen en dat is gelukt

Citaat van: d@Mit
Ik heb de tocht ook gereden.  Voor mij zat er weinig nieuws in buiten enkele kleine stukjes aan het vliegveld in Brasschaat.  Jammer van het weer, ik ben vertrokken in de lichte motregen maar onderweg begon toch wel serieus te "mieseren".  Het onderste werd uit de kan gehaald in deze omgeving of toch zeker bijna ...

Citaat van: Magura
Het was wel een leuk tochtje.  's Morgens een beetje na 8h ingeschreven, controleplaat aan de fiets gehangen en vertrokken in de schemer.

De eerste km's waren wel direct big fun: singletracks à volenté doorheen het Klein Schietveld.  Echt mooi was dat!  Wel effe een beetje verkeerd gereden: er waren pijltjes genoeg, maar het was vanop afstand niet duidelijk welke kant ze wezen  :muur:.

Nadien volgde een wat minder verbindingsstuk over hoofdzakelijk brede dreven.  Met de aangekondigde controle op zwartrijders.  Iets daarna aan de bevoorrading moest ik eens goed lachen: pijltjes naar rechts richting eettafel met de vermelding "voor eerlijke rijders", en pijltjes rechtdoor voor "de zwartrijders".  Die eettafel was weer dik in orde: keuze tussen Aquarius, lekker warme soep, koekskes, een stuk fruit of yoghurt. 

Vervolgens splitsten de afstanden, en ging de grote tocht nog even verder over brede dreven richting Groot Schietveld.  Daar wachtte immers het "hoogtepunt" van de dag: wat tricky singletracks naast de put, en nadien zware stoempstukken over de brandgangen.  Omdat ik nog redelijk vroeg was lag het er nog allemaal goed bij: niet te veel slijk (hoewel het al wel begon te mieseren), en geen los zand.  In de zomer zou dit echt niet te doen zijn. 
Het laatste stuk was ook nog wel te pruimen, zodat ik met zo'n 49km een grote 2h later weer aan de inschrijftafel stond, dit keer om als geschenk een Tackx-drinkebus te halen.

Plus:
- redelijk wat singletracks en mooie passages over privéterrein
- bevoorrading in orde
- wandeltocht en MTB-tocht over dezelfde wegen gaan WEL samen, mits wederzijdse oplettendheid  :applaus:
- op de drukke kruispunten seingevers
=> je merkte duidelijk dat de organisatie goed was en de tocht degelijk in elkaar stak

Min:
- onduidelijke pijlen (hoewel er voldoende aanwezig waren)
- wat saaiere verbindingsstukken

Conclusie: weer een aangename voormiddag gehad.

Citaat van: Beethoven
Ik ben gisteren ook naar Kalmthout geweest.
Voordien deed ik beroep op de routeplanner om te weten hoe en welke straten ik moest volgen om aan de Franse weg te komen en die dan daarop ook gevonden. Maar ter  plaatse bleek geen van die straatnamen te vinden te zijn. Ik tikte wel Stationsplein  te Kalmthout in en stapte dus af in het station van Kalmthout 
Bijgevolg heb ik iets moeten zoeken en ter hoogte van de N117 volgde ik die verder  de weg tot ik ongeveer pijllen Vtt tegen kwam welke heel duidelijk waren.
Bij mijn terugkeer merkte ik wel op dat ik de weg welke de routeplanner me bezorgde vanuit het Station "Heide" was..... Hoe dit komt is me een raadsel en straks kijk ik dit eens na.

De tourtocht zelf...... Veel volk aan de inschrijving en het verliep tamelijk vlotjes 9.15u aangekomen 9.55u vertrekkensklaar.
Na enige 800m dacht ik al  het gaat hier veel asfalt zijn....... maar nee alvlug kwam een eerste Militair domein  eraan, iets alla Herentals( vaste route de aanloop)  dus tech, wel met zig zag bochten werk single traks enz..... waar toch enkele heethoofden L of rechts het maak voor hen niks uit me voorbij wilden steken.. Ik besef heel goed dat ik techn gezien niet de sterkste ben en ging hier en daar toch wat opzij om voorrang te verlenen maar gehinderd worden bij al dit gedoe staat me zeker niets aan, maar kom das een nieuwe mentaliteit der laagvliegers, doch aan het eerste heuveltje (wat onverwachts aan komt) stonden er al vele geparkeerd of ( deze na mij) botsten op elkaar. Hun ijzerenpaard klonk alvast in de oren. Maar heel gezellig  deed ik verder en er viel zeker daar wat techn stukken te rapen. Na een iets bredere weg op te gaan 't ja daar geef ik dan ook door, haalde ik verscheidene deelmemers weer in, en verkregen we een afwisseling van bredere dreven en single traks in de beginne. Seingevers kwamen we tegen bij de oversteek van drukkere wegen en er stond ook aangegeven  als er een baan mocht overgestoken worden. Zelfs gevaartekens merkte ik op langsheen het parcour ( bvb als je op ijzeren roosters kwam welke over een beek liggen. Toch soms glad kunnen dit zijn en daar hield de organisatie dus wel rekening mee dit aan te kondigen.
Maar voortduren was het afwisselend (brede dreven of single traks en voor mij begonnen die al iets vlotter te gaan en kon ik een  behoorlijke snelheid aannemen. Ergens te Braaschaat gingen we plots een dreef in alwaar het hekken werd opengezet ( private weg) en iets voorbij een bijna vervallen kasteel linksin kwam ik aan de..... bevoorrading. Echter was die heel pover gesteld en belde men van de organisatie om vlug  wat soep te brengen enz. Men had daar al een 1200 aqarius uit de handen gegeven blijkbaar. Dus er moest een overrompeling  zijn geweest En toen ik aanschuifde drumde men om niet de laatste te zijn en niets meer te kunnen verkrijgen. Kom met ne prince koek  in de hand kon ik verder, want ik heb steeds iets bij en geef daar niet zo om. Weer de fiets op en me laten oversteken bij de eerstvolgende seingevers, en gekozen voor de 48km aldaar. De eerste vettige stukjes kwamen eraan blijkbaar een dreef breed genoeg maar vol rupssporen en hier en daar modder. Das zo van vooruit en plots een afremmend gevoel omdat je er zodiep in geraakt.
Menigen begonnen hier al wat te sukkelen maar das in mijn regio dagelijkse soep en daar laat ik me niet van doen. Juiste verzet en wat spierkracht lossen zulke problemen gemakkelijk op en ja dat was het ideale want ik kon er alvast weer enkelen voorbijgaan, en ik begon zelfs zin te krijgen in het spel.
Een jonge dame doorzag men spel en volgde zelfs op de voet, andere passeerden we of stonden zelfs geparkeerd. Alvlug kwamen we zo aan die grote schietstand.
Daarna kwamen we aan dien plas water, wablief ne vijver???, dacht ik eerst ne stroom daar te merken.  Daar was het techn moeilijker, met volle krachten de flanken op en rem achter dicht weer naar beneden was het afwisselend. Wel iets naar mijn tand maar niet als je gekras hoort van de volgers dus weer iets opzij gaan staan en nu op gemakste verder, en toen heb ik genoten van dit stukje zelfs mijn achtervolgende dame bleef me nog steeds kortbij.
Daarna kwam ne single trak in zig- zag door het naaldwoud en vervolgens volgden we de bredere dreef. Daar waren die wandelaars welke ik steeds goedemiddag toe wenste want zij hebben ook recht op een zondagse ontspanning. Maar even verderop zagen we er al enkelen met de stalen ros,(euh..... alu ros) in de hand. Nee er was geen doorkomen aan. Toch keek ik de versnelling na van de voetgangers en die stond vooraan klein en achter aan op grootste bladje dus werkelijk t ja het kon niet als je geen krachten had om door te komen.
Ik probeerde toch en hier en daar slaagde ik wel, en zo profiteerde ik, doorzetten en ijveren was de kwestie, blijven trappen makker en deze welke ik voorbij kon gaan vroeg ik hun snelheid (9km) riep men mij toe!!! Hier verloor je wel veel tijd en das de oorzaak van mijn laat binnen komen blijkbaar.
Dan zijn we uitgekomen aan een rotonde, hier stonden een 2 tal nederlanders het te bekijken waarheen het nu was toen ik naderde. Men volgde me blijkbaar en ik liet nog eerst een rij personenwagens door alvorens het kruispunt over te gaan.
Daar kwam  een dame ons  nagereden stopte maar vergat uit de klikkers te komen. De nederlanders grapten wel over de Belgische aanleg van die rotonde en bij haar val was het de Belgische beurt om een zuurder grappig iets te vertelen...... juf kan je het kuiltje terug opvullen??, vroeg ik.
Nee het liedje van de toertocht was nog niet uit terug een singele trak op en na enige tijd begon die weer techn te worden ... bergje op en af, sturen en bijsturen, tja men verlangde er veel en de honger en uitputing kwam in mij op. Ik had nog iets reserve, maar helaas niet genoeg en zag de jonge dame me zelfs voorbij gaan, (zij die me al heel de weg volgde van aan het techn parcourke aan de vijver) ja me nu verslaan op de laatste meters???????Ja blijkbaar het kan want we kwamen op de asfalt zoals in de beginne en ja daar was het einde van de tocht, of noem ik het een veldslag. t, Ja een deelnemersnr moest ik niet afgeven want ik had er zelfs geen meegehad.
Na mijn Hard-Rock effe afgespoten te hebben kon ik de zaal binnen treden en een hamburger eten dacht ik ....... neen hoor er waren geen broodjes meer...... IK bestelde toen een koffie en maakte nog een gezelig praatje met mijn begeleidster. Bij het verlaten van de zaal kwam ik nog 3 bekende bikers tegen van uit mijn gebuurte, Ja net als ik waren ze verwonderd ik hen daar te treffen.
Ik reed toen richting " Heide " station en daar ging ik vlug de frituur in en vulde mijn maag goed.
Toen besloot ik de wegwijzer naar A'pen te volgen 22km en hoe ik te Gent aan kwam........omstreeks 20.00u das niets moeilijks, maar fietsen zat er in die dag.

Heb besloten om hier en daar een gedacht te stellen aan de organisatie; Puik werk niet 95% maar 98% off road parcour, voldoende single trakx en wegen. Wel een doolhof van Militair Domein, en mocht daar iemand iets overkomen of misgaan kan niemand zeggen ik ben daar of daar, wat snel handelen bij ongevallen niet te goede kan komen. Dus verdeel het parcour onder in zone's 1,2,3, enz. dan weet jij best waar iets gebeurt is of men pech heeft. Anders heb jij pech met zoeken waar het gebeurende zich voordeed.

Citaat van: Beethoven
N.B. 
Wat betreft die parkour verdeling, ik moet mijn mening herzien na een gesprek op MSN wees men er mij op dat de uitkijk torens bemand waren en op uiterst techn delen er ook iemand steeds aanwezig was zodat er bij spoed ook vlug kon ingegrepen worden. Mijn opmerking hieromtrent blijkt onterecht waarvoor mijn spijt, maar ik kon zulke zaken niet waarnemen tijdens de tocht.

Citaat van: Peter G
Deze was terecht de aanrader van de week ...

Ik was 1 van de 3 bekende bikers uit de buurt van Beethoven  ;) en dit is mijn impressie

@magura, thx voor de link, dat bespaart mij wat zoekwerk  :grin:
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2007 - 19:15 door The Brain »

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2007 - 13:47 »
Voila se, den eerste bostocht is een feit dit jaar.  In de maand januari alleen asfaltkilometerkes gereden en da begon e zowa tegen te steken.  Vorig jaar had ik den deze ook als eerste van 't seizoen gereden.  Het was leuk, jammer dat vooral in den beginne er heel wat moest gestopt en gestapt worden door de drukte.  Het mooiste werd uit de omgeving gehaald, de vettigste stukken hadden ze naar mijn mening vlot kunnen afzeilen maar dit kan je niet altijd voorzien natuurlijk.  Het aantal deelnemers heeft hier een zeer grote invloed op.
Er werd regelmatig in een lus gereden waarbij je bijna op hetzelfde pad rijdt, zo ook bij de mooiste singletrack in Wuustwezel.  Verschillende bikers heb ik daar zien afdraaien naar links ... ze hebben dus iets gemist.
Aan de bevoorrading maar efkes gestopt en vanaf dan aan een iets rustiger tempo den tocht uitgereden.  Bij het thuiskomen staan er 95km op den teller.

Onderweg een heel familie Southparkbikers tegengekomen en ook Optimo GMC ... helemaal uit Gent (toch voor de eerste) naar hier om een tochtje te rijden ... mooi.
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2007 - 14:36 door d@Mit »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2007 - 14:40 »
Een goed tochtje in eigen streek, dat heb ik er vorig jaar van onthouden.  En dat op 20 km van de deur.  Reden genoeg om met het fietske naar ginder te bollen.

- Parcours:   vertrek doorheen een afgedaan maïsveld.  Tjonge, da’s al direct stoempen, en haaks op de sporen fungeert het zadel als vibrator.
Nadien volgde meteen het mooiste stuk van de dag.  Een lang stuk bosheide.  Mooi om zien hoe de eerste zonnestralen doorheen de laaghangende mist priemde.  Heerlijk om door de bochtige singletracks te slieren (hier voor mij geen drukte wegens vroeg vertrokken).  De ondergrond was met momenten sappig.  Tweemaal moesten we door een beekje.  Mooimooi!  (jawadde: beekdoorsteekje, mooie natuur, kaderplaatje: hint hint  :shocked:)
Nadien een overgangsstuk over brede grinddreven.  Wat verder draaiden we het privéterrein van het alom bekende Nottebohmcomplex in.  Daar was na een kleine 20 km ook de bevoorrading.
Hierna ging het richting Groot Schietveld.  Althans: eerst er grotendeels rond.  De baan Brecht-Wuustwezel staken we even over en de GR 5 werd enkele kilometers gevolgd.  Nog steeds brede bos en veldwegen.  Tot we eindelijk aan “de put” kwamen.  Daar enkele leuke singletracks gedaan.
Daarna stelde het parcours wat teleur.  In het schietveld zijn massa’s leuke tracks, waar ik vroeger als snotaap dikwijls verloren ben gereden.  Nu reden we kilometers lang op brede gravelwegen.  Waarschijnlijk mocht men door dit privéterrein alleen op de grote wegen blijven.  Ik genoot wel met volle teugen genieten van de ongerepte natuur.
Voorbij het kruispunt van Maria Ter Heide (waar enkele collega’s knal door het rood reden, zwalpend tussen de voorbij gereden auto’s: zotten zijn het die onze reputatie schaden) eindigde de toer met singletracks.  Ondanks de zanderige ondergrond was hier wel wat slijk te bespeuren, doch viel alles goed mee.

- Afpijling: heel goed, een massa pijltjes in de bochten.  Splitsingen werden eerder matig aangegeven, geen bevestiging van de gekozen afstand achteraf.

- Bevoorrading: soep “zjust van sloek” zoals ons pa zou zeggen, Aquarius, lekkere appelsientjes.  Geen bananen, maar wel echte energierepen.  Bij de aankomst een standje van Coca Cola Zero.  Heeft Redbull afgedaan??

- De rest: geen overzichtskaartje en noodnummer gevonden, afspuitstand aanwezig (geen gebruik van gemaakt), bewaakte fietsenstalling (hoewel ik me de vraag stel hoe efficiënt die is als je daar gewoon zelf je fiets kan kiezen), douches mager met weinig plaats, weinig kabinnekes en lauw tot koud water 
Goede extra: een kaderplaatje ter controle van zwartrijders.  Kan wel tellen als sociaal drukmiddel: “hoe, gij rijdt hier op een privéstuk zonder plaatje”.

- Besluit: Vergelijkend met vorig waar was de tocht enkele km’s langer geworden, en reden we nu minder lang over asfalt.  Het eerste stuk was zalig, het stukje naast de put ook.  De rest eerder gewoontjes.  Wel praktisch ganse tijd in't bos gebleven.

Serge

• 4Bikers Member
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2007 - 20:06 »
Voila se, den eerste bostocht is een feit dit jaar.  In de maand januari alleen asfaltkilometerkes gereden en da begon e zowa tegen te steken.  Vorig jaar had ik den deze ook als eerste van 't seizoen gereden.  Het was leuk, jammer dat vooral in den beginne er heel wat moest gestopt en gestapt worden door de drukte.  Het mooiste werd uit de omgeving gehaald, de vettigste stukken hadden ze naar mijn mening vlot kunnen afzeilen maar dit kan je niet altijd voorzien natuurlijk.  Het aantal deelnemers heeft hier een zeer grote invloed op.
Er werd regelmatig in een lus gereden waarbij je bijna op hetzelfde pad rijdt, zo ook bij de mooiste singletrack in Wuustwezel.  Verschillende bikers heb ik daar zien afdraaien naar links ... ze hebben dus iets gemist.
Aan de bevoorrading maar efkes gestopt en vanaf dan aan een iets rustiger tempo den tocht uitgereden.  Bij het thuiskomen staan er 95km op den teller.

Onderweg een heel familie Southparkbikers tegengekomen en ook Optimo GMC ... helemaal uit Gent (toch voor de eerste) naar hier om een tochtje te rijden ... mooi.

Hé, ik had ook 95 km.  :P

Mooi tochtje, en een puike organisatie, iets te veel volk (dat het weg seizoen maar snel begint).

Serge.

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2007 - 10:51 »
ik ben er ook gaan fietsen...samen met mijn oudste zoontje en vermoeide benen na de 6uur van Halle van zaterdagavond :$.
Redelijk laat vertrokken, rond 9u45.
We hebben rustig de 28 km gereden, bleken er 32 te zijn, en die zaten goed in elkaar. Laatste 5 km waren er voor onze Peter te veel aan, een ietske te zwaar stoempen om voor hem plezant te zijn.

Aan de stand met de cola zero een bende (3 ;)) soutparkbikers 'gespot' die onderweg op die laatste stroken ons voorbij gereden waren.

k'ga het toch hier ook posten: der was veel te veel aggressief volk onderweg...ne gast van 12 speelt graag onderweg, maar op zuigende ondergrond geraken die mannen moeilijk vooruit: we hebben dikwijls vieze blikken gehad, 2 keer een bijna aanrijding :muur:. Ik rijdt altijd achter mijn kids (nu was er slechts 1 bij) om de 'schokken' op te vangen, maar t'was weer de moeite  :(.
In schril contrast met het voorgaande: die vrolijk bende soutparkers zijn ons ook voorbij gereden...gewacht tot ze voorbij konden en vriendelijken 'bedankt' voor het plaatsruimen. Het kan dus ook anders :applaus:
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2007 - 11:00 door Willy »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2007 - 18:55 »
k'ga het toch hier ook posten: der was veel te veel aggressief volk onderweg...ne gast van 12 speelt graag onderweg, maar op zuigende ondergrond geraken die mannen moeilijk vooruit: we hebben dikwijls vieze blikken gehad, 2 keer een bijna aanrijding :muur:. Ik rijdt altijd achter mijn kids (nu was er slechts 1 bij) om de 'schokken' op te vangen, maar t'was weer de moeite  :(.
In schril contrast met het voorgaande: die vrolijk bende soutparkers zijn ons ook voorbij gereden...gewacht tot ze voorbij konden en vriendelijken 'bedankt' voor het plaatsruimen. Het kan dus ook anders :applaus:
Goed dat je het post!  Het is de laatste tijd (jaren) inderdaad erg.

Toegegeven, zelf wil ik soms ook eens goed doorraggen.  Maar doe dit dat aub verantwoord.  Even inhouden op een smal stuk, pas voorbijrijden wanneer het ECHT kan (en niet als je denkt dat het MISSCHIEN kan).  Soms is dit slechts even wachten, soms langer (bvb. lang stuk singletrails).  So what?  Het is een toertocht, geen chrono.   Als je toch wil afzien, rij dan nadien hard, of vertrek op een rustiger tijdstip.

Daarbij: dikwijls gebeuren sommige kapriolen gewoon omdat men persé niet wil onderdoen voor een ploegmakker, of een ander laagvliegend object.  De eerste haalt zonder problemen (misschien zelfs op een vriendelijke manier) op een veilige plaats in.  De bende die erachter bengelt wil volgen, maar intussen zijn er al smalle paadjes.  Tja, zo ontstaan problemen natuurlijk.

Het wordt dringend tijd dat het zomer wordt.  Niet dat ik hier een "bepaald volkje" viseer, belange niet.  Maar dan is het gewoon rustiger.  Een TT van 2.500 deelnemers, of 800 man, da's een hemelbreed verschil.  Zeker wanneer in de winter een hele tris collega's meerijden die in feite, met alle respect, niet gewoon zijn om écht te biken.  Snelheid halen, dat wel, maar op een verantwoorde manier omgaan op tracks, ... .

Hard rijden kan en mag dus zeker, maar op een gezonde manier en een verstandige plaats.  Bovendien, even iets kenbaar maken (bvb. links of rechts, of gewoon iets roepen) doet ook al wonderen.  En een bedankje achteraf is ook snel gezegd.

Enfin, er is al eens een topic over geopend.  Maar regelmatig eens wat opfrissing kan geen kwaad  ;)

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2007 - 20:03 »
Er zijn en zullen altijd pipo's zijn die een gewone tt verwarren met (in hun hoofd dan) een WB manche. :lipsrsealed:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2007 - 20:09 »
Citaat
Zeker wanneer in de winter een hele tris collega's meerijden die in feite, met alle respect, niet gewoon zijn om écht te biken.  Snelheid halen, dat wel, maar op een verantwoorde manier omgaan op tracks, ... .

Ik haal zelden de bike buiten in de winter om een TT te rijden, gewoon "Not my cup of tea". Aangezien een ritje op die heide me wel aansprak toch afgezakt. Na de eerste bevoorrading was er een lang stuk, met naar het einde toe een grindbak waar rechts een smal padje liep, iedereen koos voor het padje. Op een gegeven moment komt er iemand, met een "zal-ik-eens-tonen-hoe-het-moet-attitude" in die grindbak gereden met hoge snelheid, die hij helaas niet kan aanhouden. Daarom besluit hij, om in teken van het gemiddelde, kost wat kost op dat smal padje te geraken waar ik rij. De grindbak en het padje was gescheiden door een borduur. Zonder enige vorm van techniek kapt hij ons de weg af en valt net voor mijn wiel. Ik wordt over zijn fiets gelanceerd en kom met mijn knie terecht op die borduur. Ik werd even misselijk van de pijn, of was het eerder het feit dat de Cape epic in gevaar was. De persoon stopte wel (lag ook op de grond) en wist me te vertellen dat het niet zijn bedoeling was...dat zou nogal spijtig zijn als het zijn bedoeling wel was  :huh:.

Ook altijd fijn om te merken hoeveel (0, nul, noppes) mensen ff stoppen om te vragen of het gaat als je daar loopt te manken in die grindbak...Uiteindelijk vraagt er dan toch iemand of het lukt en na een korte babbel blijkt het dan nog "onze" Optimo te zijn, zo zie je maar  :flower:

's avonds nog naar het spoed gereden: Gelukkig enkel een bloeduitstorting onder de knieschijf, ontstekingsremmer, geschaafde pols, 1 week werkonbekwaam, reeds 3 trainingen gemist, saai papierwerk voor de verzekering... :muur:

Citaat
In schril contrast met het voorgaande: die vrolijk bende soutparkers zijn ons ook voorbij gereden...gewacht tot ze voorbij konden en vriendelijken 'bedankt' voor het plaatsruimen. Het kan dus ook anders

Als Sp'er kan enkel zeggen: Bedankt voor dit compliment!!!

TJ!

• 4Bikers Member
    • http://users.pandora.be/tj/trekking
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2007 - 08:46 »
Deze Southparkbiker is iets later vertrokken dan de rest van ons team. Moet zowat 9u40 geweest zijn.
En 'k moet eerlijk zijn... 'k ben geen "vliegeniers" tegen gekomen... Ze hadden nochtans tijd genoeg om me in te halen...  :$

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
04/02/2007 Kalmthout
« Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2007 - 09:53 »
Deze Southparkbiker is iets later vertrokken dan de rest van ons team. Moet zowat 9u40 geweest zijn.
En 'k moet eerlijk zijn... 'k ben geen "vliegeniers" tegen gekomen... Ze hadden nochtans tijd genoeg om me in te halen...  :$

ik zelf heb daar ook nooit last van ;), maar mijn kids wel :muur: