Auteur Topic: 03/02/07 - TT Balen  (gelezen 3265 keer)

The Brain

• The Collective Mind
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • The 4Bikers Collective Mind
03/02/07 - TT Balen
« Gepost op: 30 januari 2007 - 19:36 »
Citaat van: O2bikers
Afstand: 20-30-40 km
Startuur: 12.00-15.00
Plaats: De Keiheuvel
Prijs: 3 €
Extra: Douches, Bike-Wash
Phone: 0499/99.30.30
Website: www.fietspromo.be

editie 2005 bracht volgende reacties teweeg:
Citaat van: Rasse
Een aanrader. Massa's single-tracks voor de koffie. En 4 sterren in't boekske.

Citaat van: Fly
Omstreeks 14u20 vertrokken aan de Keiheuvel te Balen. We zagen meteen aan de rijkgevulde parking dat dit een uiterst populair tochtje was.
De start was niet van de poes: technisch kronkelde de singletrack van de ene bosduin naar de andere, een spoor uitzettend voor de talrijke bikers. Hier was het ook 'uitkijken' voor boomwortels en vliegmachienen die onverwachts voorbij gestormd kwamen. De opeenvolging van kuitenbijters en de ook in de winter wat mulle kempische ondergrond zorgden ervoor dat ik 'de zon heb zien zakken in de zee' voor de bevoorrading.
Na de bevoorrading 'de kans om het avs op te smukken' werd gezegd. De praktijk bleek eerder relatief, nog steeds hetzelfde scenario, nauwelijks het bos uit, constant singletrack. Nu echter hier en daar wel een asfaltstrook om wat bij te komen, wat de conditielozen ongetwijfeld gemist hadden in het eerste deel.
Het parcours kronkelde onverstoord verder. Het bleef plezant tot het einde en de spoorweg kondigde een laatste asfaltstrook aan om nog 3 km uit te bollen tot de finish. Sjiek in elkaar gestoken mannen! :yeah:  :hail:

editie 2006:
Citaat van: Dutch Biker Leon
Zaterdag een absolute aanrader in Balen. Terecht 4 sterren in het Fietspromo programma. Voor mensen die zelf een tocht organiseren is dit een ideale gelegenheid om ideeën op te doen :lipsrsealed: .

De liefhebbers uit Mierlo hebben deze tocht steevast in de agenda staan. We zullen, zoals gebruikelijk, op tijd aan het vertrek staan. Dan hebben we na afloop tenminste een zitplaats om een lekker :bier: te kunnen nemen. Want dat is het enige minpunt aan Balen: de kantine is niet groot ;).

Citaat van: Supernaut
Is inderdaad een dikke aanrader.
Voor de bevoorrading dus meer dan 20km blijft ge constant in de Most en de Keiheuvel  ronddraaien.M.a.w. hoog singletracksgehalte om het noorden van kwijt te raken :applaus:.Ge steekt in het eerste deel welgeteld 1 keer een asfaltbaantje over en voor de rest allemaal kempische zandgrond die nu perfect bereidbaar is.
tweede deel is iets minder  want ge komt terug in de bewoonde wereld, maar daar kraait geen haan over.
De locatie en organisatie zijn perfect.

Citaat van: Iegienie
mooi mooi mooi.
singeldesingledesingletrack...

Citaat van: Nielskie
Jep jep. 
schitterend toerke.   Kurkdroog en ondanks het enorm hoge singletrackgehalte nergens file gehad.  Ik ben wel om 12u15 en om 14u vertrokken zodat ik de drukte wel wat ontweken heb. 
De tweede keer was er op de bevoorrading wel maar weinig te rapen (alleen aquarius, geen vast voedsel meer), en de kantine was veels te klein.   Maar met zo'n parkoer kan die TT gewoon niet slecht zijn.

Citaat van: Dutch Biker Leon
Met 7 man van Tourclub Mierlo rond 12:00 uur aan het vertrek. Bij binnenkomst meteen toerleider Guido Kerkhofs begroet. Je merkt aan alles dat ze in Balen voor ***** gaan :applaus:. En waar blijkt dat uit (ten opzichte van vorig jaar) :angel:.

Bij het inschrijven hoef ik niet te wachten tot iemand de pen uit zijn handen laat vallen zodat ik ook mijn inschrijfkaart kan invullen. Er zijn namelijk sponsorpennen geregeld. Na het splitsingsbord krijg ik geen tijd om te twijfelen of ik wel goed zit: er is namelijk een herinneringsbord geplaatst. Op de overvloedige pauze heb ik helemaal niet de neiging snel te vertrekken. Muziek en een vuurkorf stralen gezelligheid uit. Ik kan mijn bril poetsen met de velletjes keukenrol die klaarliggen. De soep hoef ik niet te slurpen want er liggen plastic soeplepels. En de route is perfect afgepijld met pijlen van Heylen.

Het is jammer dat de douches na afloop koud water geven, terwijl de dag daarvoor een monteur heeft bevestigd dat het allemaal prima werkt. Guido had gelukkig nog het telefoonnummer van die persoon op zak zodat er direct actie werd ondernomen.

Na de pauze nog iemand van The Power Bikers uit Bocholt op zijn gezicht zien gaan omdat hij met twee handen naar sleutels aan het zoeken was die in één van zijn rugzakjes moesten zitten. Wel vervelend als je dan net over een hobbelpad fietst :toeme:. Even gestopt om te helpen. Met volgens mij alleen een gat in een mouw van zijn jack, is hij goed weg gekomen :$.

Na afloop vluchtig kennis gemaakt met Joriz, die op het punt stond te vertrekken.

Heel tevreden naar huis gereden :grin: .
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2007 - 19:47 door The Brain »

Thierry

• 4Bikers Member
03/02/07 - TT Balen
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2007 - 19:51 »
Ik zal er zijn !!!

'k Heb 'm nog nooit gereden, maar dees jaar staat 'm zeker op m'n programma. 'k Moet wel eerst ewa flyerkes gaan verdelen vooraleer ik op de fiets kan, dus eerst ewa werken en nadien FEEST op de singletracks  :grin: !!!!!
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
03/02/07 - TT Balen
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2007 - 15:22 »
Ik zal nog maar eens wat reclame maken voor mijn buren.
Absolute aanrader alleen al omwille van het enorm hoge singletrackgehalte op het eerste deel.

Thierry,ik zal meteen na mijne vroege shift naar de keiheuvel afzakken.Zal pas rond 14.15u daar kunnen zijn en ga dan samen met Nielskie de eerste lus van de 40km 2 keer afhaspelen.
Dat is de goedkoopste manier om daar zo zat als een tol te worden  :huh:.
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Thierry

• 4Bikers Member
03/02/07 - TT Balen
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2007 - 19:09 »
Oei, zat worden  :shocked: ...  :lipsrsealed:

Ik hoop tegen 12u30 in Balen te zijn. Dan eerst de PR verzorgen (flyers steken), wat toch wel een klein uurke in beslag zal nemen, denk ik. En dan de fiets op voor de 40km. 'k Ben benieuwd  ;) ... Als ge mij onderweg komt voorbijgestoven, efkes de remmen dichttrekken en goeiedag zeggen hé  :grin: (zoals altijd trouwens  ;)) !!!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
03/02/07 - TT Balen
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2007 - 20:01 »
Yesyes!
Morgen geen opleiding.

Dus: in de voormiddag Blosotoeren in Dessel, in de namiddag dees toereke in Balen rijden.  Zondag naar Kalmthout.  't Leven is toch schoon  :flower:

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
03/02/07 - TT Balen
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2007 - 20:47 »
Deze tocht begon ik met 2 vragen:
1) Hoever staat de conditie, om na de 64 km Blosoroute  Dessel van deze voormiddag deze TT nog tegen aanvaardbaar niveau te rijden?
2) Kan de TT de hoge verwachtingen van een 4-sterrentocht inlossen?

Nu, na de tocht, zijn dit mijn bevindingen:

- Parcours:   1e deel: yeah!  Geen aanloopstuk, nikske asfalt, maar direct het bos in.  En ook onmiddellijk singletrails.  Door de grote opkomst hier en daar een gezellige drukte op de paadjes.  Maar wie wil knallen moet zijn startuur maar aanpassen, den toer 2 keer doen, wachten tot de eerste zandbakken of vooraf al wat kilometerkes doen.  En over die zandbakken gesproken: tedju, ik was m’n schupke vergeten.  Hier zowaar meer bikers tevoet zien gaan dan vorige week in Huldenberg  :$.
De bospaadjes bleven maar komen.  Geweldig.  Hier en daar een hoogtemeterke, maar het grootste plezier was toch wel het hoge singletrackgehalte.  Als ik me niet vergis tot aan de bevoorrading (ietske voor de helft) geen meter, GEEN METER (!) asfalt.  Waar komt ge dat nog tegen  :hail:?
Na de bevoorrading was het ietsje minder.  Maar da’s dus nog altijd niet slecht hé.  Schone liedjes duren niet lang, maar in dit geval bleef de goede plaat lang hangen.  Ik herkende sommige stukken uit andere TT’s (Lommel, Mol-Wezel, …).

- Afpijling: Niets op aan te merken.  Voor de bocht, in de bocht en na de bocht voldoende pijlen zoals het moet.  Splitsingen werden ook goed aangegeven, tevens een bevestiging van de gekozen afstand.  Gevaarlijke oversteken werden aangekondigd en zonodig werd de snelheid aan grote banen gebroken door dwarslinten.

- Bevoorrading: OK.  Aquarius, soep, water, gezonde bananen en appelsienen, suikerwafels en ander slecht vet/zoet getuig.  Op het einde nog een standje van Coca Cola Zero.  “Op een dag vind je de job van je leven…”  :lipsrsealed:

- De rest: Voldoende parkeergelegenheid, overzichtskaartje aanwezig bij de start, noodnummer werd meegegeven, afspuitstand aanwezig (geen gebruik van gemaakt, ik snap niet wie op zo’n droog parcours z’n fiets afspuit), bewaakte fietsenstalling (gesloten principe), douches OK (met reinigingsservice).

- Besluit: Antwoord van de 2 bovenstaande vragen:
1) Conditie is redelijk.  Op het laatst zat ik er wel door, maar ik had wel 108 km offroad gebold.  ’t Is nog maar begin februari, dus over een paar maanden zit het hopelijk wel snor.  In elk geval de pannenkoeken van gisteren (traditie van Maria Lichtmis remember) eraf gereden.  Aanvankelijk wou ik nog de kleine toer bijlappen, maar heb dat toch maar niet gedaan.  Zal dat morgen in Kalmthout wel doen…  :P
2) De hoge verwachtingen zijn ruimschoots ingevuld.  Als je een tocht hebt in een mooie bosrijke omgeving, waarvan het maximum uit de streek is gehaald, en het organisatorisch ook nog snor zit, dan verdien je het om een goed label te krijgen.  Qua parcours onthoud ik vooral het eerste gedeelte.

Thierry

• 4Bikers Member
03/02/07 - TT Balen
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2007 - 00:03 »
Magura heeft het al allemaal geschreven : 't was een vree plezant toerke !!!

Tot één puntje van kritiek : het krioelt daar van de singletracks op en rond de keiheuvel hé ... Awel, kunnen ze daar dan geen apart toerke uitstippelen voor de kleine kids, ipv die over dezelfde paadjes te sturen als al die laagvliegers ?
Tijdens de eerste 3-4 km zijn wij een keer of vier hetzelfde gastje (in 't gezelschap van zijne pa) tegengekomen. In 't begin zag dat manneke d'er nog blij en opgewekt uit, maar toen we diene den 3e keer passeerden, was 't eerder bang rondkijken (terwijl 'm reed) zo van "langs waar gaan ze me hier nu weer allemaal voorbijgestoven komen" ... Daarom : liever een apart parcours voor de kleine gastjes. En als de groten daarom een paar singletrackskes minder in hun parcours hebben (omdat die exclusief voor de klein mannen zijn voorbehouden), awel so be it - d'er blijven er nog meeeeeeer dan genoeg over om van een zeer "kronkelige" tocht te kunnen spreken.