Auteur Topic: Rock Shox MC3.R demper  (gelezen 5644 keer)

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
Rock Shox MC3.R demper
« Gepost op: 30 januari 2007 - 21:07 »
Zijn er mensen die deze demper hebben en misschien hun review willen geven  :)

Technische gegevens:

Damping   :Motion Control
Damping Adjust   :Remote Open to Lock, Floodgate
Spring   :Air Positive with IsoLite Cushion
Spring Adjust   :Air Pressure Via Schrader Air Valve
Shift Material   :7075 Aluminum
Shaft Diameter   :10mm
Body Material   :Forged 6061 Aluminum
Body Diameter   :25mm

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
Rock Shox MC3.R demper
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2007 - 21:36 »
Ik heb de 3.1 versie omdat ik persoonlijk niet van de lock-out toestand moet weten op de achterdemper.
Maar ik ben zeer tevreden over deze demper.Goed af te stellen op individuele eisen.En wat bij mij opvalt is de lage druk waarden die ik maar moet instellen.85psi is niet veel en kwa belasting(lees levensduur)en is toch iets wat kan dat toch tellen t.o.v. de cane crake demper die ik had en moest ingesteld worden op 190 psi !

Ik heb wel mijn bedenking bij de 3.R wat betreft het zuiver blijven van de kabel om de LO te bedienen.Het hangt er natuurlijk wel van af waar de demper gepositioneerd is,maar moddervrij ga je dat toch moelijk kunnen houden en mijn ervaring met de pop-lock laat mij toch niet het beste vermoeden.
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Thierry

• 4Bikers Member
Rock Shox MC3.R demper
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2007 - 00:37 »
Ik heb begin 2006 een weekje met een Canyon NErve XC6 gereden, die was uitgerust met een RockShox MC 3.3 demper. En 'k was daar heeeeeel tevreden van :
- zoals Supernaut al zei, hoef je maar zeer weinig druk in deze demper te steken (op m'n Septune heb ik 200 psi zitten, op deze MC 3.3 had ik met 80 ŕ 85 psi voldoende)
- het hendeltje met drie standen (open, ppd en lockout) is makkelijk te bedienen
- met de goudkleurige draaiknop kan je de gevoeligheid van de ppd heel precies instellen, 'k geloof dat je +/- 24 (!) klikjes hebt tussen een zeeeeeer zachte ppd (eigenlijk volledig open) en een zeeeeer harde ppd (zo goed als volledig gelockt). Eigenlijk is 't de treshold die je instelt, maar van zodra die treshold bereikt is en de demper begint te werken, werkt hij in elke stand (zeer zacht of zeer hard, of ergens tussenin) wel altijd even soepel. Of toch bijna, 't is pas wanneer je hem heeeel hard instelt dat je voelt dat hij wat stroever werkt. Bij het terug uitveren blokkeert de demper dan terug in z'n normale positie, en dan kan het wel wat aanvoelen alsof je uit het zadel wordt gewipt. Maar dan staat hij al heeeeel hard ingesteld.

Ikzelf was zo enorm tevreden van die testritten met die Nerve XC6 - en dan zeker omwille van de prima werking van de achtervering - dat deze fiets heel hoog op m'n lijstje zal staan wanneer ik nog eens op zoek ga naar een nieuw fietske. En dat dus allemaal omwille van die goede achtervering ...
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

NicO

• Nico Prinsen
  • 4Bikers Member
    • mtbnico
Rock Shox MC3.R demper
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2007 - 21:19 »
Hmmm das heel goed nieuws,
die demper ligt namelijk klaar om onder mijn Ghost geplaatst te worden.
Modder is ook geen probleem omdat hij zich onder de bovenbuis bevindt.

Ik heb hem toevallig op de kop kunnen tikken om mijn fox Float te vervangen. Die heeft een fit, zelfs al is hij in perfecte staat bevonden na onderhoud...  :$

Alé ben benieuwd naar de eerste testrittekes, maar dat zal nog ff duren omdat er nog andere onderdelen die vervangen moeten worden een beetje op zich laten wachten.

Ivan

• 4Bikers Member
Rock Shox MC3.R demper
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2007 - 21:41 »
Wat is de kostprijs van die demper
"The Peetfather"

vvpee

• Peter Derveaux
  • 4Bikers Member
Rock Shox MC3.R demper
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2007 - 10:18 »
En waar kan je de 3.R online kopen? Shops die ik tot nu toe zonder succes bekeken heb:

- bike-discount
- rose
- actionsports
- barracuda
- egle-parts
- salden
- bike-fun
- bikesport