Auteur Topic: Lanzarote (ES)  (gelezen 6017 keer)

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
Lanzarote (ES)
« Gepost op: 1 februari 2007 - 12:11 »
Steunbetuiging aan allen.... die niet mee gaan....

Ik hoop dat het waait, dat de bomen en hun takken onnoemelijk hard buigen.
Ik wens dat het regent, dat de plassen zwellen en de weides sompig liggen.
Ik droom dat koning winter in het land is, dat de neopreen oversokken julie niet kunnen warmen....

want...

We vertrekken zaterdagmorgen naar het warme LANZAROTE  :shocked:

ps, natuurlijk enkel geldig voor de thuisblijvers :angel:
« Laatst bewerkt op: 5 november 2007 - 11:46 door JeFKe »
What does not destroy me, makes me stronger (F. Nietzsche)

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
Lanzarote
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2007 - 15:22 »
Ge moogt gerust zijn dat het op Lanzarote ook waait ,en nog geen klein beetje.

Geniet ervan!

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
Lanzarote
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2007 - 17:32 »
Ge moet niet teveel stoefen, ze geven daar precies ook licht bewolkt voor ma en di! ;)

En het is daar maar 20° :grin:

Veel plezier!

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2007 - 08:46 »
Dedju slechts ts de 15 en 20°  :muur:
Naar het schijnt was het daar over 2 weken een paar dagen 27°  :hail:

Enfin, ff verder doen met de benen scheren... lang leve de korte broek  :P

Iegienie

• 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2007 - 16:03 »
Dedju slechts ts de 15 en 20°  :muur:
Naar het schijnt was het daar over 2 weken een paar dagen 27°  :hail:

Enfin, ff verder doen met de benen scheren... lang leve de korte broek  :P

bwa, hier is er een stralend zonneke, opgedroogde paadjes, dikke 10graden en geen wind. Meest ideale fietsweer dat er bestaat dus.

Ik heb hier zelfs voor mijn deur een groep spanjaarden zien passeren, er reed er zjust ene plat. Effe meer gaan babbelen, en twaren gasten van lanzarote, die hier kwamen trainen. Die hebben wel een grappig engels accent.
Team Green : www.team-green.be

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
Lanzarote
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2007 - 18:13 »
ben net twee uur gaan trialen op den dijk (in de zon, geen windje te bespeuren. )...
m'n trui na een kwartierke uitgespeeld, m'n t-shirt na nog een kwartierke... jawel, blote buik dus en dat begin februari... Je zag de damp van m'n adem in de zon en toch had ik echt warm door de zonnnestraaltjes (en het bewegen natuurlijk). Grappig contrast met de wandelaars die vaak nog een dikke jas en soms sjaal/muts droegen...

je steunbetuiging heb ik voorlopig dus niet echt van doen  :devil: maar toch 't amusement ginder!

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2007 - 18:57 »
Miljaarde miljaarde.....

Weer terug in belgenland...... met 21° en alle dagen zon een zeker aan te raden bestemming!
Totaal 700km en pak hoogtemeters.

Toen we rustig op den dijk aan het genieten waren van de zonnestralen kreeg ik een berichtje dat het hier aan het sneeuwen was... zalig.
Binnekort fotokes en verslagje op onze site.

more info? just ask

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2007 - 09:51 »
klein verslagske online (incluis een paar fotokes)

www.freewebs.com/gertus

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Lanzarote
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2007 - 10:06 »
Nou moe, toch wel wat jaloers hoor  :cry:

lekker weertje, goe gefietst, meer moet dat eigelijk niet zijn
 :applaus:

Thierry

• 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2007 - 10:53 »
more info? just ask

'k Zal eens iets asken zie :

Hoe zit het daar met de drukte op de wegen ? Op het mountainbike.be forum is d'er ook een Lanzarote-topic (door jou gestart), maar daaruit meen ik te verstaan dat het niet echt aan te raden is om ginder op de baan te rijden want 't zou er behoorlijk druk zijn op de wegen. Maar als ik dan jouw fotookes bezie, dan is er in de verste verte geen wagen te bespeuren ?
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2007 - 10:24 »
more info? just ask

'k Zal eens iets asken zie :

Hoe zit het daar met de drukte op de wegen ? Op het mountainbike.be forum is d'er ook een Lanzarote-topic (door jou gestart), maar daaruit meen ik te verstaan dat het niet echt aan te raden is om ginder op de baan te rijden want 't zou er behoorlijk druk zijn op de wegen. Maar als ik dan jouw fotookes bezie, dan is er in de verste verte geen wagen te bespeuren ?

Kzal eens iets answeren zie :nerd:

Algemeen overzicht van de wegen: raar mannen die lanzarotanen... de kwaliteit van het asfalt is op sommige stukken impecable en op sommige stukken net het tegenovergestelde. De eerste 2 dagen is dit aanpassen met de racer maar eigenlijk heb je daar niet veel last van. Grappige is dat je soms ergens afgelegen aan het biken bent op hun 'asfalt met gaatjes' stukken en dat er dan opeens (midden woestijn) een stukske ligt van 2m lengte met een kwaliteit om U tegen te zeggen. Enfin dit ter zijde.

Drukte op de wegen is tweeledig (zoals hier).

De hoofd verbindingswegen zijn 'druk' (naar belgische normen is dit de gemiddelde buitenweg). Reken hier op 6 auto's per minuut. Probleem is dat er geen fietspaden zijn. Je hebt wel steeds een dikke witte lijn en een centimeter of 30 ernaast. Aangeraden is dus om hier achter elkaar te rijden. Als je met 2 rijd tutteren de spanjaarden allesinds. (wel zijn ze fietsers niet echt gewend en rijden ze met een zeer grote bocht over jullie heen -lees op het andere vak- dus veiliger is het wel). Vrachtwagens zie je beperkt (weekend al helemaal niet).

De overige wegen zijn vrij aangenaam tot autoluw soms, hier stelt zich dus totaal geen probleem.

LET WEL dat dit niet in het hoofdseizoen is. Ik weet niet hoe het eiland er dan uitziet met de geimporteerde europese wegpiraten....

We hadden de eerste dag ook een beetje aanpassing nodig naar de manier van rijden (asfalt, rare kruisingen -nergens rode lichten op het eiland- en gebrek aan fietspad) maar dat wende eigenlijk snel.

Alle nog iet?  :shocked:

Thomasi

• 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2007 - 11:58 »
EN.... je mag op de autostrade rijden met je fiets. Deze zijn wel maximum 2 keer 2 rijstroken.

focus_wrc

• 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2007 - 17:04 »
EN.... je mag op de autostrade rijden met je fiets. Deze zijn wel maximum 2 keer 2 rijstroken.

aan 120 dan? of is de minimum van 70 ook goed?  :ohmygod:

Thomasi

• 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2007 - 21:15 »
Ik weet eigenlijk ni of er daar een een minimum en maximum snelheid geldt. Alleen als je een dorp binnenkomt staan er plakaten van 50 km/u.
Die snelwegen die ik hier bedoel zijn zoals de onze. maar dan in het klein: Maximum 2 keer 2 stroken, vangrails langs de kanten, mooie witte lijnen, een "fiets"-pechstrook, afritten (met ook van die groene plastieken bakken zoals in frankrijk), pompstations,....
Er wordt daar wel ni vlug op gereden. Ik denk dat de meesten er rond de 90 reden (schat ik in ahv de paar camions die ons passeerden.
Via deze wegen kan je vlug opschieten. Ze zijn recht en met goeie asfalt.
We hebben heel wat triatleten tegengkomen, liggend op hun spaghetti stuurtje, met de wind in de kont tegen een niet onaardige snelheid. Snelwegen hé..

Peter

• 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2007 - 23:32 »
Dat betwijfel ik. Op tenerife en gran canaria schrijven de pakkemannen daar een ticketje voor.
Toen ik er de laatste keer was waren er nog geen autostrades, maar met de asfalteringswoede met eg-manna die daar heert weet ge natuurlijk nooit.
Ge moet trouwens knettergek zijn om daar  of ergens anders op de autostrade te rijden.
Ik herinner me een passage langs de kustweg waar de autostrade eindigt op gran canaria en al het verkeer op een tweevaksweg komt.
Ik had bruine strepen in mijn broek toen ik er eindelijk afkon.

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
Lanzarote
« Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2007 - 12:14 »
Zo gek moet ge nie zijn ze peter; in Lanza viel dat heus wel mee. Ge moet alleen niet met 2 of 4 neffe elkaar rijden.
Asfalt is perfect, route is recht, plek genoeg, no problemmo...

Bruin strepen man... to much details  :cool: