Auteur Topic: Kapellekes race en andere 4daagse bezigheden  (gelezen 7092 keer)

bandit

• 4Bikers Member
Kapellekes race en andere 4daagse bezigheden
« Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2007 - 20:17 »
't is niet dat achteraan rijdenTEGEN de goesting is zenne...
't is moeilijk uit te drukken. Een poging: mountianbiken doe je voor het gevoel van vrijheid, het ontdekken van de natuur. Als je dan moet focussen op de groep die 100m voorop rijdt, gaat er al 80% van de fun verloren. Ook al weet je dat die groep daar niet mee inzit. Je bent een deel van die vrijheid kwijt.

Daarentegen, als je al eens voorop kunt rijden, al eens een voorsprong kan nemen om foto's te nemen, al eens laten uitzakken, dan ben je WEL 100% 'vrij'.
En da's het goot verschil.

Je rijdt als achteropkomer ook constant achter de feiten aan.  De 'WOW' reacties als er een onverwachte hindernis opduikt (klim; drop; riviertje), de valpartij, het wegspringend hert... Tegen dat je bij de groep bent is alle chemie alweer verdwenen.

Er is maar n mogelijkheid, en dat is SAMEN blijven. En dan bedoel ik niet 'regelmatig op elkaar wachten'. Neen, dan bedoel ik: geen 10m tussenlaten. En DAT is echt onmogelijk.... wat jullie ook mogen beweren. Zodra het moeilijker wordt, zijn de verschillen te groot.

Het is echt beter om een grote groep op te delen.
Verbroederen doe je dan maar tijdens den aprs.... (en ja, dan ondervind ge pas echt of het wel 'klikt' natuurlijk)

jij mag het onmogelijk achten maar verlede jaar was het gewoon 1 sliert mensen en het was gewoon wachten om de laatste van de sliert om uitleg te geven. Het wa sniet dat er 100m tussen zat. Je kan het wow effect nooit maximaal hebben in een groep want op een sigletrail moet er veel plaats zijn of je hebt het zitten.
i love snow biking.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2007 - 20:40 »
Een groep heeft steeds een paar nadelen, maar in de plaats krijg je zoveel voordelen :grin:

Ik heb, door de stroken waarin niet te fietsen was bij momenten ferm afgezien, maar er was steeds enorm veel solidariteit, en letterlijk en figuurlijk regelmatig een duwtje in de rug!
En, zoals ik reeds aanhaalde, van vorig jaar heb ik vooral beelden van zorgen dat we thuis geraken, en liefst zonder hypothermie :ohmygod:

Het jaar ervoor was het verschil in de groepen wat groter, en dan was een tussenspurtje een goede methode om het voor iedereen uitdagend en plezant te maken! Maar, behalve die paar tussenspurtjes was het steeds plezant rijden, niet teveel treuzelen, af en toe eens een tempoverandering en heel af en toe eens wachten!

Profi

• john hinderyckx
  • 4Bikers Member
« Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2007 - 20:55 »
Beste vrienden , laat het aub een beetje bekoelen , anders komen er onnodige ergernissen van.
Ben er van overtuigd dat onze vriend Thierry dit niet gewenst heeft , misschien een ietwat slechte timing.
Laat ons liever focussen op wat komen zal.  En Thierry , no hard feelings. :flower:
zie eens op onze gastenkamer www.breadandbutter.be

Thierry

• 4Bikers Member
« Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2007 - 21:34 »
Blijkbaar waren mijn posts niet duidelijk, want ik had het niet over het niveau-verschil in de groep, en ook het achteraan bengelen is op zich niet zo erg (hoewel dat na verloop van tijd wel op uw systeem begint te werken). Ik had het over die "rivaliserende clans" zoals Barny het (al zeverend natuurlijk) verwoordde in een ander topic.

Om efkes mezelf te quoten :

Nee, 't gaat 'm niet zozeer om de spurtjes op zich, maar wel over dat eindeloze "ik heb de grootste" gemekker. Mekaar ewa "opfokken" kan plezant zijn, maar toch geen weken of maanden aan n stuk zekerst ?
Er waren er vorig jaar een paar mensen op 4daagse die van bij 't opstaan tot bij 't slapengaan echt niks anders deden dan alluderen op het kapellekes-klassement, en "we zullen ulle vandaag eens goe pakken", en dit en dat en ... Man toch, da's misschien grappig voor 10 of 15 minuten, maar daarna wordt het serieus afgezaagd zenne. Er moet volgens mij toch ook nog over andere zaken kunnen geklapt worden op 4daagse, of niet soms ?

Voil, drop heb ik het dus. Dat "gedoe" tussen verschillende groepkes, welliswaar allemaal al zeverend en al lachend, maar ik zie daar de grap niet van in. En ik heb geen zin om me daar 4 dagen te gaan zitten ergeren, temidden van die twee (of meer) groepkes.

En voor de rest ga 'k hier niks meer zeggen, 'k peins dat ik hier al genoeg veroorzaakt heb.

Oh ja, bedankt voor alle reply's, en 'k vind het indrukwekkend dat er zoveel mensen zijn die vinden dat ik toch moet meegaan, maar sorry, 't zal zonder mij zijn dees jaar.
www.point2leuven.be -> GPS voor auto, moto, outdoor ...

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2007 - 21:39 »
Allez, tot we mekaar nog eens kruisen ;)

bandit

• 4Bikers Member
« Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2007 - 22:31 »
Ja we hebben het blijkbaar uit de context getrokken. Het is spijtig dat je niet mee gaat maar tegen je gedacht moet je ook niet gaan. All tot dat we elkaar nog eens tegenkomen.
i love snow biking.

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2007 - 21:29 »
net terug van een "hoogtestage" in de oostenrijkse sneeuw (idd, wie er nog aan twijfelde, ik ben een sneeuwliefhebber :) )

het topic ff goed doorgelezen en vooreerst vind ik het natuurlijk ook erg jammer dat Thierry er niet zal bijzijn... Maar elk z'n beslissing natuurlijk... waarvoor begrip.

waar ik toch wel nog iets wil over zeggen:
-Zoals mtbHurricane reeds aanhaalde: tijdens de 4daagse rijden we in groep.
Dat is de opzet van de trip en daar gaan we mee door. Vorig jaar stond ik er zelfs telkens versteld van hoe snel de ganse groep telkens terug samen was, zlfs na een moordende klim van enkele km's...
Als je wil vlammen in de bergop, dan hangt daaraan vast dat je bovenaan moet wachten (idem afdaling). Wat misschien zelfs een goeie gelegenheid is om terug wat te recupereren... Als gids probeer ik natuurlijk altijd vooraan te rijden, dus als er gespurt wordt probeer ik in de buurt te blijven om het plezier voor de spurters niet te bederven (ze moeten toch weten waarheen). Voor de trageren: op dat moment geef ik echter gn tempo aan! Je rijdt dus gewoon je eigen tempo verder als je dat wil.

Echter zijn we nog steeds op weg met individun dus iedereen is vrij om ten allen tijde terug te keren of z'n eigen ritje verder te rijden. De crew zal je hierbij tips geven, eventueel een kaartje maar ook niks meer. (ben je echt doodop, dan keer je terug met de auto)
Dit gebeurde vorig jaar op dag 3: enkelen opteerden voor een dagje rust en reden op't gemak terug, iemand liet de sneeuw voor wat het was en bolde asfaltkilometers.
Tijdens dezelfde dag werd er ook beslist om op te splitsen in 2 groepen, niet zozeer afgestemd op niveau maar op avontuurlijkheid/sneeuwlievendheid. De ene groep bleef grotendeels het parcours volgen, de andere groep had wat genoeg van het stappen en de sneeuw en dus zochten zij wat meer asfalt op. Het verplaatsen van de datum zou er moeten voor zorgen dat dit deze keer niet nodig is...

-de avondactiviteiten:
persoonlijk ben ik van mening dat avondactiviteiten organiseren wat teveel neigt naar het op kamp gaan met de scouts: de kindjes moeten 's avonds ook beziggehouden worden. Ik denk dat 't vorig jaar toch meestal goed gevulde avonden waren (ben misschien wat bevooroordeeld als crewlid maar ik heb me geen seconde verveeld 's avonds, integendeel zelfs) Alle zaken die Luc (Supernaut) opsomt gebeurden ook puur en ongedwongen. Dan vraag ik mij af of het wel onze taak is om dat in een stramien te gieten.
Natrlijk staan wij open voor ideen. ALs er mensen zijn die een workshop willen inrichten, dan mag dit zeker en vast! Mensen die over iets specifieks willen bijleren, laat maar horen! We zien wel wat we kunnen doen dan.