Auteur Topic: 5/04/08 Ronde Van Vlaanderen  (gelezen 34082 keer)

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
5/04/08 Ronde Van Vlaanderen
« Gepost op: 1 maart 2007 - 08:38 »
Het is al in een paar topics gevallen. De RVV .

Ik zal de aftrap geven. Ik ben ingeschreven en ga voor de 260km.

Wie nog ?
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2007 - 19:25 door PhrAcE »
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

drongengoedbiker

• Kristof
  • 4Bikers Member
Re: 5/04/08 Ronde Van Vlaanderen
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2007 - 09:35 »
Ja Luc als je deze tot een goed einde brengt zul je wel klaargestoomd zyn :ninja: voor het nieuwe marathonseizoen.
Mss ryd ik de mtb Ronde v Vlaanderen(75KM) op dezelfde dag.
Alhoewel de commentaren op deze tocht niet zo positief zijn,iemand ervaring?

Thomatchef

• 4Bikers Member
    • Thomas Online
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2007 - 09:55 »
Ik heb de mountainbiketocht 2 jaar geleden gereden en kwam toch wel licht ontgoocheld thuis. Ik had verwacht dat er meer van de legendarische hellingen zouden inzitten, maar uiteindelijk reden we enkele de Muur omhoog, en als ik me niet vergis de ten bosse straat (of zoiets).  Die 2 komen dan nog eens op het einde van de tocht. Ik had me dus al heel de toch zitten sparen voor de door mij verwachtte hellingenreeks en als je er dan maar 2 doet...
Als mountainbiker heb je dan nog niet eens problemen om boven te raken dankzij de ruime keuze aan verzetten en zo mag je op die hellingen gaan laveren tussen mensen die wel miserie hebben. Op de koop toe word je nog eens scheef bekeken ook wanneer je vriendelijk vraagt  om plaats te maken.
Het is echter wel een uniek evenement en er hangt een zeer speciale sfeer rond, maar de massa volk die er op af komt ervaarde ik toch als zeer storend. Het was soms meer wandelen dan fietsen, en dit omdat mensen voor je moeite hadden om te fietsen terwijl je zelf zonder problemen door had kunnen rijden.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2007 - 10:06 »
Ja Luc als je deze tot een goed einde brengt zul je wel klaargestoomd zyn :ninja: voor het nieuwe marathonseizoen.
Mss ryd ik de mtb Ronde v Vlaanderen(75KM) op dezelfde dag.

moest ik van jou zijn, dan koos ik toch voor de 140km wegversie, iets langer en alle legendarische hellingen zitten hierin!  Zal volgens mij beter meevallen dan die 75km mtb tocht!

ik twijfel nog, de volle 260km schrikken mij wat af en is organisatorisch ook moeilijker te regelen. Eventueel doe ik terug de 140km

:cool:

Peter G

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2007 - 11:18 »
Het is al in een paar topics gevallen.De RVV .

Ik zal de aftrap geven.Ik ben ingeschreven en ga voor de 260km.

Wie nog ?

Ik.  Ga ook voor de langste afstand, en proberen mijn eerste wielerklassieker te rijden ...  Is wel meteen in de week na de www.cape-epic.com , weet niet of dat dan zo'n goed idee is, maar soit, 'k heb er gewoon ne keer goesting in ...

TransAlp 2006 - Cape Epic 2007 - Transschwarzwald 2008 - Crocodile Trophy 2008 -  twitter.com/pgeldhof

Peter G

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2007 - 11:21 »

'k had afgelopen zondag het voorrecht in Supernaut's wiel over de singletracks van Mol-Wezel te bengelen ... The message is clear, Supernaut zit in bloedvorm ...

Yeah ... 't marathonseizoen komt dichterbij ... moeten stilaan toch een beetje het competitievuur aanwakkeren ... :-)))

TransAlp 2006 - Cape Epic 2007 - Transschwarzwald 2008 - Crocodile Trophy 2008 -  twitter.com/pgeldhof

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #6 Gepost op: 1 maart 2007 - 12:42 »
Citaat

Ja,niet doen.
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2007 - 14:06 »
Ja,blijf weg van die mtb tocht,saai!!Doe de 140 met de mtb,véél leuker en een goei training.De 260 met mtb vindt ik (persoonlijk) niet te doen.
Tipke,rij de PvP Classic toertocht,die was vorig in orde en zal dit jaar nog beter zijn,volgens de orgisanitoren.Met de velo heen en terug ook goed voor 140à150km.
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Profi

• john hinderyckx
  • 4Bikers Member
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2007 - 17:32 »
Krij ook ieder jaar de 140 km  , de van Petegem , davitamon en dat allemaal op de mtb , steekt dan men ritchey baanbandje op , moet zeker niet onderdoen van de baanjanneten. ;)
zie eens op onze gastenkamer www.breadandbutter.be

cannoncraze

• Crack'n'lized
  • 4Bikers Member
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2007 - 17:54 »
Baanjeanetten zijn we allemaal wel eens.
Dé question is of je je laat betrappen met een krom stuurke of niet. :shocked:
Tis trouwens wegens het jaarlijks weerkerend slagveld op de Koppenberg dat deze schone bult er niet meer inzit. Toch maar beter zo want zelfs op de mtb was het technisch laveren tussen de klikkende en klakkende wielertoeristen.
...:::member of the former V02Max-team, the wise-old-men AlpBikers-club & the illustrious Ex.18:18-gang:::...

Ivan

• 4Bikers Member
« Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2007 - 17:58 »
Ik rij ieder jaar de Vrijdag voor de RRV met enkele vrienden een zelf uitgetekende tocht.
Start in Mater , op naar de molenberg en dan alle klimmetjes in volgorde van de RRV uitgezonderd Bosberg en muur.
+/- 80 kms met de mtb.
"The Peetfather"

Djambo

• 4Bikers Member
« Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2007 - 18:20 »
Och de legens goes on !! :shocked:
Voor de bergskes moet ik het niet doen, die kan ik iedere week meepikken.
Voor de organisatie ook niet, want dat is massatoerisme aan zotte prijzen.
Maar voor de leut om eens samen op pad te zijn, waarom niet ?
De 140 zal wel lukken (parcourskennis hé), de 260 zou afzien zijn.....

Ik heb nog een goeie maand ! :muur:

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2007 - 19:08 »
Ik heb met de Ronde van Vlaanderen al volgende combinaties gedaan:

- 75 km MTB: is al lang geleden (zal zoiets van 1999 zijn), sloeg toen tegen wegens geen MTB-waardig parcours;
- 140 km: vorig jaar wegens tijdgebrek (stage) en geen vervoer.  Qua parcours het beste.  Slechts een kort saai aanloopstuk, en bijna alle hellingen.
- 260 km in 2003, 2004 en 2005 (telkens thuis 's avonds nog wat km's bijgemaald, zodat er 300 op het tellerke stond; geef toe, zo'n kans krijg je niet dikwijls).  Eerste 150 km (!!) SAAI.  Geen woorden voor, gewoon grote baan afknallen.  Maar qua gevoel wel schitterend en niet te vergelijken met de 140 km.  Bij de grote tocht is vanaf de bevoorrading in Oudenaarde het beste toch al vanaf.  Bij de andere tochten begint het pas vanaf dan.  Het gevoel van de hellingen is dag en nacht verschil!

Dit jaar start ik terug voor de 260 km*.

Misschien kunnen we samenrijden?
4 Bikers deelnemerslijst  ;):
- Supernaut
- Peter G
- Lucky Iron?
- Magura
- ... ?

* Probleem met vervoer is idd problematisch.  Als ik dit jaar geen vervoer voor Brugge kan vinden loop ik met het zot idee om 's nachts vanuit Ninove te vertrekken.  Wie heeft nog goesting voor ne kilometer of 350 te bollen? :shocked:

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2007 - 19:28 »
@magura: blijkbaar voorziet de organisatie vervoer van Ninove naar Brugge... wat is daar mis mee?

hoe pakt de rest dat vervoerprobleem aan? vanuit oostende naar ninove rijden om dan terug naar brugge gevoerd te worden is nogal belachelijk vind ik...

enfin, verre van zeker dat ik meedoe maar wie weet... 't spreekt me dit jaar wel wat aan...

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #14 Gepost op: 1 maart 2007 - 19:37 »
Ik ben nog aan het twijfelen de 260 km mee te nemen als opwarming voor de 4bikers 4 daagse :flower:
Natuurlijk met de MTB :grin: ;)

Hoe staat dat met de bevoorradingen?
En, wie zijn die mannen die mij uit de wind zullen zetten :hail: ;)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #15 Gepost op: 1 maart 2007 - 19:55 »
@magura: blijkbaar voorziet de organisatie vervoer van Ninove naar Brugge... wat is daar mis mee?
Bwaah, een gezond wantrouwen, e fiets moeten achterlaten en meereizen in een bus.  Ook al rij ik met m'n oude trekkingbike, een "relikwie" toevertrouwen aan derden ligt gevoelig  ;).

Waarschijnlijk zal dat wel in orde zijn hoor, maar dat mag ook wel voor een supplement van € 15.  Bovendien moet je dan erg vroeg uit de veren, de shuttle vertrekt om 5h30.  Realistisch moet ik dan om een uur of 3 vertrekken thuis.

Citaat
hoe pakt de rest dat vervoerprobleem aan?
Ideaal is dat je iemand vind die je wil afzetten in Brugge, en zelf een kleinere afstand rijdt.  M'n pa heeft dit al altijd gedaan (en hopelijk nu opnieuw; indien zo kan er nog iemand mee vanuit de Kempen: Luc?).

Citaat van: Nothing's Impossible
Hoe staat dat met de bevoorradingen?
Vrij goed.  Niet om het uur zoals de MTB-marathons, ze staan wel wat verder uiteen.  Maar wat je er krijgt is wel degelijk en in voldoende mate aanwezig.  Ook als je de 260 km rijdt, en dus laat aankomt (de meesten van de kleinere afstanden zijn dan al gepasseerd).  Al jaren wordt de RVV gesponsord door Isostar.  Drinken bijvullen stelt geen probleem.  Verder voldoende bananen en koeken.

Mijn ervaring: tijdens de piekuren (= met de kleinere afstanden zonder hierover neerbuigend te doen) is het héél druk en ellendig lang aanschuiven, bij de groten toer valt het wel mee.

XC-SjoerieMoerie

• Kristof
  • 4Bikers Member
    • 4bikes
« Reactie #16 Gepost op: 1 maart 2007 - 20:14 »
Ik wou deze vorig jaar al rijden, maar op de dag zelf was ik onderweg van barcelona naar thuis..

Dit jaar wil ik terug meedoen voor de 140 op den mtb met baanbandjes en past de datum! Maar het probleem is vervoer.. we overwegen den trein te nemen, maar weet iemand hoe dat in zijn werk gaat met fietsen en dergelijke?
Stretch your legs

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #17 Gepost op: 1 maart 2007 - 20:19 »
Ik ben nog aan het twijfelen de 260 km mee te nemen als opwarming
Natuurlijk met de MTB :grin: ;)
Gaat dat goed met den mtb ,zo'n afstand? Trapt ge u dan niet onnozel?? :o
Allez ik vraag maar hé,ik ben(was)altijd van het gedacht dat deze afstanden beter te bollen zijn met ne koersvelo. :huh:
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Stimpie

• 4Bikers Member
« Reactie #18 Gepost op: 1 maart 2007 - 21:11 »
Zal normaal ook dit jaar weer starten voor de 260 km, hopelijk onder een stralend zonnetje  :cool:

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2007 - 21:45 »
Ik heb geen koersfiets :$

En, ik heb een 26/48 liggen vooraan, met een paar slicks of bij minder weer fast fred's scheelt dat niet zoveel meer met een koersfiets!

En, het blijft nog altijd het manneke dat het moet doen!