Auteur Topic: 5/04/08 Ronde Van Vlaanderen  (gelezen 34078 keer)

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
Re: 5/04/08 Ronde Van Vlaanderen
« Reactie #100 Gepost op: 10 april 2007 - 19:05 »
Verslagske online op onderstaande site  :applaus:

:grin: ik heb u wel zien staan aan het crémekarreke met die Magnum.
Moet zeggen, jullie klimmen meer dan behoorlijk. Een paar hellingen samen gereden en in de klim waren jullie toch steeds iets sneller boven.

Miljaarde betrapt met men cremmeke, dat was nu net het geheime wapen   :lipsrsealed:
Thomasi klimt super goed dit jaar, mijn beentjes zijn nog flanellekes bergop door de vele duurtrainingen voor den TAC.

Nu ik jullie website zie herinner ik me wel een pelotonnetje met jullie tenuekes. Denk dat we ergens rond de kluis en knokteberg in mekaars buurt reden niet? Daarna heb ik jullie niet meer opgemerkt. Volgende keer *SHOUT* eh zeg  :shocked:
What does not destroy me, makes me stronger (F. Nietzsche)

ATEGEV

• 4Bikers Member
« Reactie #101 Gepost op: 10 april 2007 - 21:02 »
Ik vond het een fijn ritje.
Van files niet zoveel last gehad, maar iets na 08h30 gestart in Brugge.
Nadeel natuurlijk dat ge meedrijven in de grotere peletonnen ook wel kunt vergeten, dus iets minder kunnen sparen.
Gans de tijd samengereden met 4 walen uit de streek van Malmedy. Ik zat redelijk en form, op de hellen,de stukken kon ik me niet bedwingen en moest zer iedere keer opwachten. Zo ook op de kasseien, maar dat heeft meer met techniek en bandendruk te maken. Als je iets sneller rijdt voel je de schokken heel wat minder en heb je automatisch meer kracht over voor het eigenlijke trappen. Banden op +/- 6 bar gezet, ideaal voor de kasseien, maar toen ik over een metalen staaf reed had ik natuurlijk prijs: de slang hed me gebeten; alles heeft zijn voor en nadelen. Die mannen waren zo vriendelijk van met mij te wachten, dus toen 1 van hen in Gavere zijn schoenplaatje brak heb ik ze ook vergezeld naar de winkel. Dan kwamen de serieuse hellingen er aan en een 39x25 vond ik iets te groot. Ik heb nergens moeten afstappen, heb er deze week ook de Koppenberg mee opgereden, doch als je weet dat er nog bijna 20 hellkingen achter komen durf je niet elke helling alles geven, en als je rijdt met een lichte handrem op ga je maar matig vooruit op de +17% stukken. Die walen die ik de hele tijd moest opwachten reden mij zomaar los op elke helling. Ik heb ze dan maar laten gaan. Op die lange kasseistrook in Brakel (Haaghoek??) ben ik er nog een keer bijgekomen maar ze dan weer gelost. Toen ik de Muur en Bosberg opreed wel alles gegeven en dan krijg ik het wel vlot rond, maar ben blij dat ik dat niet elke keer gedaan heb want op het laatste stukje zat ik er wel door.
De zondag geniet je dan natuurlijuk wel extra v/d koers. :o

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #102 Gepost op: 10 april 2007 - 21:59 »
Dit was zeker niet overdreven duur hoor.
Vergelijk eens met een MTB-tocht van lange afstand.  Ben je evenveel of meer kwijt (over de GRG zijn al topics al dan niet terecht volgepend).  Parcours is hier idd permanent afgepijld.  Maar je hebt hier wel bevoorradingen (bij alle 4 was er bij mij voldoende eten en drinken; je mocht ook extra meenemen voor onderweg) en een min of meer veilige omloop door de véle seingevers.  Is trouwens organisatorisch een hele opgave: al die seingevers.
Natuurlijk maakt de massa waarin je meerijdt het geheel af.  Als je wil, kan je de eerste 150 km tegen + 30 per uur bollen zonder een trap te geven...  Zo'n kans krijg je zelden.

Maarrrr: dat is nu net het verradelijke.  De eerste helft wordt snel gereden, heel snel.  En in een groepke gaat dat toch o zo vlot.  Wel wat rapper dan de gewone trainingen, maar het bolt toch goed.  Tot je de 200 km bent gepasseerd en de heuvels eraan komen.  Dan zie je er velen instorten.  Stilvallen, letterlijk en figuurlijk.

Persoonlijk:
Dit was al de 6e keer dat ik de finish passeer.  4 keer de groten toer, 1x de 140 km en 1x de 75 km MTB.  Vind de finale wel mooi, omdat ik er maar 1 maal per jaar kom.  Maar ik heb het er ondertussen al wel bijna gezien.  Vanuit de Kempen is het even ver rijden naar de Ardennen.  Dan weet je als MTB'er genoeg zeker.

Als je dan weet dat ik hier vrij hard heb doorgeknald, en mede daardoor maandag tijdens de 4 uren solo 4e was, en het verschil met de 3e niet groot is, bedenk ik bij mezelf dat ik zonder de RVV (of een rustige RVV) makkelijk het podium kon halen.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2007 - 17:09 door Magura »

Luc

• 4Bikers Member
    • http://users.pandora.be/GuldenT/GuldenT/Bike/Index.htm
« Reactie #103 Gepost op: 11 april 2007 - 09:52 »
Op zich vind ik die prijs helemaal niet overdreven, en zeker in vergelijk met wat ik voor de rest uitgeef aan m'n hobby vind ik dit geen argument om al dan niet deel te nemen aan een tocht. Maar daar zijn ivm mtb tochten inderdaad al heelder topics over volgeschreven.

Quadrifoglio

• Koen Vermoesen
  • 4Bikers Member
    • Alfa BBT
« Reactie #104 Gepost op: 11 april 2007 - 18:43 »
Vind 't alleen niet zo serieus dat je moet zagen om je waarborg (voor het stuurbord) in geld terug te krijgen.

Eerst proberen ze u een buske poeier aan te smeren. Geweigerd en naar dat stalleke gegaan; "wat kies je; een t-shirt of sanex -productjes?" Enkel op expliciete vraag naar cash halen ze een rolleke met briefkes van 5€ uit hun diepste zak...

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #105 Gepost op: 11 april 2007 - 19:32 »
Na de beelden van De valpartijen en vandaag de kemmelberg hebben we nog geluk gehad precies :oops:

Het was vandaag precies of die mannen nog moeten leren fietsen :toeme:

dirttracker

• Dave Raes
  • 4Bikers Member
« Reactie #106 Gepost op: 11 april 2007 - 19:53 »
Na de beelden van De valpartijen en vandaag de kemmelberg hebben we nog geluk gehad precies :oops:

Ze rijden daar wel af tegen 70 km/u en met 9 bar in hun banden. Ik denk dat die jongens wel met een fiets kunnen rijden.
Er moet maar éénen panikeren en t'is van dat !

superdiesel

• 4Bikers Member
« Reactie #107 Gepost op: 11 april 2007 - 22:27 »

Ze rijden daar wel af tegen 70 km/u en met 9 bar in hun banden. Ik denk dat die jongens wel met een fiets kunnen rijden.
Er moet maar éénen panikeren en t'is van dat !

de vallende drinkbussen zijn de voornaamste oorzaak van de paniek (ik veronderstel toch dat het dat is, een klein kind weet toch dat je daar niet mag remmen met de voorrem en eigenlijk ook niet met de achterrem): als je op een rijdt, lig je er ook, ook al heb je niet geremd

vandaar dat het verplicht zou moeten zijn om de drinkbussen te verwijderen voor de kemmelberg (of anders hem in omgekeerde richting beklimmen)

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #108 Gepost op: 11 april 2007 - 22:37 »
Verplicht lesje bunnyhop  ;) Niet simpel met een koersfiets :ohmygod:

XC-SjoerieMoerie

• Kristof
  • 4Bikers Member
    • 4bikes
« Reactie #109 Gepost op: 15 april 2007 - 21:06 »
Ik heb de Ronde niet kunnen rijden, maar zaterdag wel de 135km in mol gedaan van de Hageland Classic met den MTB op slicks van 1.6. Had misschien toch maar beter die van 1.25 genomen  :toeme: Enfin ja 21 heuvels, 135km en 908hm voor mij is dat al redelijk straf. In begin verkeerd gereden en daarna nog na huis gebold in totaal 173km dus en vandaag nog 60 gaan biken in kasterlee-herentals.  :cool:
Stretch your legs

XC-SjoerieMoerie

• Kristof
  • 4Bikers Member
    • 4bikes
« Reactie #110 Gepost op: 1 mei 2007 - 22:01 »
Zaterdag 'larumfietst'.. nog mannen die baanjanet gaan spelen?

Tis daar wel wat 'magerder' dan met den Hagelandse  :)
Stretch your legs

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #111 Gepost op: 6 mei 2007 - 17:17 »
Is die RVV beetje goed uitgepijld? Ik bedoel die route met die wit/rode bordjes.
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

dirttracker

• Dave Raes
  • 4Bikers Member
« Reactie #112 Gepost op: 6 mei 2007 - 17:34 »
Is die RVV beetje goed uitgepijld? Ik bedoel die route met die wit/rode bordjes.

Heel goed uitgepijld. Zijne serieuse grote borden van metaal.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #113 Gepost op: 6 mei 2007 - 17:38 »
Heel goed uitgepijld. Zijne serieuse grote borden van metaal.
Staat deze nergens online,zodat ik kan zien waar ik kan inpikken?
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

superdiesel

• 4Bikers Member
« Reactie #114 Gepost op: 6 mei 2007 - 18:18 »

heb vandaag de route van 72 kms gedaan, er ontbraken een stuk of 2-3 pijlen, na de oude kwaremont (als ik het goed voorheb) je moet respectievelijk de baan over, links inslaan en rechtdoor, 't is een vrij korte maar 'krachtige' route met, naast de oude kwaremont, onder meer de kluisberg, de paterberg, de koppenberg en de eikenberg

Willy

• Wilfried Dejaegere
  • 4Bikers Member
    • http://www.megabikers.be
« Reactie #115 Gepost op: 7 april 2008 - 09:00 »
Gisteren een poging ondernomen om de volle RVV te rijden, met den mtb op 1.5 banden.
Om 5u30 :dft002: in Ninove de bus op om dan om iets voor 7u30 in Brugge te vertrekken.
Direct in een goe pelotonneke terecht gekomen zodat de eerste 50 km om waren voor we het wisten. Tot hier alles droog en niet koud.
Na de eerste bevoorrading zaten we slechts met 2, dikke stommiteit om dat rustig peddelend peloton te laten vertrekken. Met 2 de volgende 50 km aangevat, af en toe eens bijgestaan door een groepje snellere wtc'ers. Snelheid bleef tgv de gunstige wind vlotjes boven de 27.
Dan is het beginnen regenen, maar de temp. bleef ok. Bevoorrading 2 werd ook binnen het voorziene tijdschema aangedaan.
Maar vanaf dan begint de heuvelzone, glooiend weliswaar, maar het begon bergop en bergaf te gaan.
Het werd ook kouder, ijsregen. 't Bleef allemaal goed bollen tot km 150, daar waar ik hoopte de om de derde bevoorrading tegen te komen. Maar ze bleef uit. Eerste echte helling (paterberg?) vlotjes op...maar dan was het vat af...hongerklop en kou. Langs de kant gaan zitten, zwart voor de ogen. Ne W-cup hielp niet direct. Moed bij elkaar geraapt en verder gereden. Afgezien zoals nooit tevoren :oops: :$. Ik kreeg het steeds kouder en kouder. Enkele eerder beruchte kassiestroken dankzij de dikkere banden en de mtb-techniek zeer vlotjes kunnen rijden. Uiteindelijk aan de bevoorading in Oudenaerde geraakt en daar de handdoek in de ring geworpen. Dit had geen zin meer. Ik bleef bibberen van de kou en het vat  was compleet leeg.
Gene bezemwagen...we mochten/moesten de gewone weg naar Ninove volgen..uiteindelijk nog eens 35 extra km.
In totaal toch 225 km met nipt 1000 hoogtemeters door het cranstel gejaagd en dat aan een snelheid van 25,4 km/u.

Enkele randbemerkingen:
- 90% WTC'ers zijn weldegelijk opgevoede mensen, de resterende 10% zijn boeren (maar dat hebt ge in elke groep). Zelfs veel schouderklopjes om me sterkte te wensen op mijn mtb'ke werden gul uitgedeeld :cool:.
- de meeste wtc'ers hebben weinig fietstechniek: op de kasseien, in bochten en afdalingen moesten ze er onherroepelijk af.
- organisatie is kwasie perfect...seingevers, en heel veel politie.
-
Wie de 260 (uiteindelijk bleken het er 276 te zijn) uitreed, wtc'er of mtb'er:  :045: :045: :045: :045: :045: