Auteur Topic: 5/04/08 Ronde Van Vlaanderen  (gelezen 36414 keer)

dirttracker

• Dave Raes
  • 4Bikers Member
Re: 5/04/08 Ronde Van Vlaanderen
« Reactie #20 Gepost op: 2 maart 2007 - 18:29 »
Ik zie dat ook wel zitten die 260 km. Ben nog aan't twijvelen om het met Race of Mtb te rijden. Het is natuurlijk veel plezanter als je met een toffe bende kan vertrekkken. Ben wel kanidaat om met de 4bikers te starten.
Wie rijd er met de Mtb van de 4bikers ?

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #21 Gepost op: 2 maart 2007 - 18:41 »
Ja,dat begint hier ook te kriebelen,maar ik vrees dat ik nog geen km genoeg in de benen  heb om de 260 te doen.
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
« Reactie #22 Gepost op: 2 maart 2007 - 20:31 »
dees janet zal ook de 260 doen. Laat maar horen hoe wat en waar
What does not destroy me, makes me stronger (F. Nietzsche)

Janmax

• 4Bikers Member
« Reactie #23 Gepost op: 2 maart 2007 - 21:54 »
Start voor de 140 km met de MTB en slicks (wil mijn kms voor de hagelandse). Drie jaar terug de 75 km MTB gedaan maar is niet veel soeps buiten de muur en de bosberg. Vorig jaar ook de 140 met koersfiets gedaan en vond de sfeer best wel leuk.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #24 Gepost op: 2 maart 2007 - 22:48 »
¨Christ, ge hebt nog een dikke maand om wat km's te verzamelen!

En, ik ga dat ook niet aan 35 gemiddeld aframmelen zenne ;)

Berthold

• Albert
  • 4Bikers Member
« Reactie #25 Gepost op: 2 maart 2007 - 22:49 »
Een tip : ik rij ieder jaar de  140 km met wat km bij. In Zottegem, ga ik naar Roborst de Paddestraat oppikken en vanaf daar rij ik de finale met Foreest en Steenberg erbij, dat ze in de 140 links (namelijk rechts) laten liggen. Maar dit jaar is het wel een beetje veranderd, het extra lusje van de 260 is eerder in de koers geplaatst, je moet in Berchem niet direct naar Kwaremont rijden maar de platen van de 260 volgen en verder naar Kluisbergen gaan om toch de  Kluisberg en de Knokteberg over te gaan. Zo kom je ongeveer aan 160 km in Meerbeke. Een middermate oplossing voor iemand die van ver moet komen en de 260 moeilijk kan afleggen.
En twee weken erna, dan iets zoals de 250 km van de Gold Race gaan rijdjen.. Dan ben je klaar voor de lange afstanden en de wegfiets mag de kelder in (behalve om te trainen in de week)
Toch heel spijtig dat de koppenberg eraf is. Dé “Monument” van de Rond is weg. Het was de enige klim die echt moielijk te verteren was, voraal erna in de valse plat richting naar- en in de steenbeekdries…als met regen en wind op kop. Zalig training  ;)
De drie laatste keren, toch op de Koppenberg altijd boven geraakt, met gewoon wegfiets en soepel met de compact 34-25. Je moet wel serieus klaxoneren en  tussen de vloekende ( en valende) toeriste laveren maar wel te doen zelf met natte omstandigheden. Vorig jaar wel te danken aan een stoere holllander die weg voor mij openmaakte, schreuwend en duwend in alle richtingen   
Ik twijfel nog voor een deelname maar ik heb wel zin in. De laatste jaren is het toch heeeeeel druk geworden.
Beter voor diegenen die de 260 km rijden, ze komen later in de Hellingszone... wat rustiger de  grote massa is weg. ;)
Allways look on the bright side of life !

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #26 Gepost op: 3 maart 2007 - 11:20 »
¨Christ, ge hebt nog een dikke maand om wat km's te verzamelen!

En, ik ga dat ook niet aan 35 gemiddeld aframmelen zenne ;)
Hmmmmm,kriebel kriebel,zal zien.... feit is da ge mij zot genoeg aan 't krijgen zijt :P
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

XC-SjoerieMoerie

• Kristof
  • 4Bikers Member
    • 4bikes
« Reactie #27 Gepost op: 3 maart 2007 - 18:07 »
Weet iemand of dat er nog zulke dinge zijn om als 'wielertoerist' te rijden in de buurt van de provincie antwerpen?
Stretch your legs

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #28 Gepost op: 3 maart 2007 - 18:50 »
Weet iemand of dat er nog zulke dinge zijn om als 'wielertoerist' te rijden in de buurt van de provincie antwerpen?

Kijk hier eens  www.gocycling.be

Neem er die richting Hageland of Haspengouw gaan.Dan zit je meestal goed.

Een topper,Hageland Classic in Mol op 14 April ,195km het Hageland in  :ohmygod:
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

XC-SjoerieMoerie

• Kristof
  • 4Bikers Member
    • 4bikes
« Reactie #29 Gepost op: 3 maart 2007 - 19:01 »
Bedankt voor de leuke link Supernaut! Kzal ma zo'n boekje bij mijn LBS vragen..

Ik zal wel kiezen voor de kortere ritten (lees: 100 - 150km) omdat ik deze afleg met de mtb op baanbandjes
Stretch your legs

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #30 Gepost op: 3 maart 2007 - 19:24 »

14 april is het de Scheldeprijs in Schoten, vorig jaar heb ik deze de eerste keer gereden en goed bevallen.  In vergelijking met RVV, E3-prijs en dergelijk is deze natuurlijk een biljarttafel, zo plat als ne pannekoek.  Afhankelijk van het weer rij ik nu de 155 (?)km ipv de 95.  Dit was net iets te weinig.

Voor mij start begin april het "wegseizoen", 1 april den E3-prijs.  Een week later op zaterdag de Ronde en de week daarop de Scheldeprijs en daarna is het wegseizoen al gedaan ... dan komen de schoon toerkes in den bos stilaan in zicht.
's Zaterdags voor Raid des Hautes Fagnes is het in Ronse ook ne schone, nl.  de reuzen van Vlaanderen.  Een toereke van 140km met 30 hellingen die om en bij de 3000hm's op den teller gaan zetten.  Dit lijkt me wel iets ... voor binnen een paar jaar als ik Malmedy beu ben ...
Oh ja, eind mei is het dan nog ne keer Tillff - Bastogne - Tilff.  Ook zo'n lekker stukje fietsen in den Belgique, ik ga precies ni veel thuis zijn eens we maart voorbij zijn.

Peter G

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #31 Gepost op: 3 maart 2007 - 19:33 »
dees janet zal ook de 260 doen. Laat maar horen hoe wat en waar

Hoe ?  Op de weg, je volgt de pijltjes van de organisatie, euh ... of gewoon de meute ...  Een koersfiets is ideaal, wat conditie ook, maar met een MTB lukt dat ook, eveneens met wat conditie ...
Wat ? RVV voor wielertoeristen ...
Waar ?  Start in Brugge tussen 7 en 8u30, aankomst in Ninove ... rond 16-17u voor de gemiddelde fietser.

Of wou je iets anders weten ? :-)

TransAlp 2006 - Cape Epic 2007 - Transschwarzwald 2008 - Crocodile Trophy 2008 -  twitter.com/pgeldhof

cannoncraze

• Crack'n'lized
  • 4Bikers Member
« Reactie #32 Gepost op: 3 maart 2007 - 20:11 »
Start in Brugge tussen 7 en 8u30, aankomst in Ninove ... rond 16-17u voor de gemiddelde fietser.
:shocked: Amaai  :hail: :hail: :hail:
Vergeleken hiermee voel ik me toch een kloefkapper : omstreeks 18u arriveer ik in Ninove. Start nochtans stipt om 7u in Brugge  :toeme:
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2007 - 20:13 door cannoncraze »
...:::member of the former V02Max-team, the wise-old-men AlpBikers-club & the illustrious Ex.18:18-gang:::...

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #33 Gepost op: 3 maart 2007 - 22:25 »
Vandaag in Loenhout nog een rit van 200 km voor € 4  :hail:  :applaus:

Citaat van: Nothing's Impossible
ge hebt nog een dikke maand om wat km's te verzamelen!
U zegt, wij draaien.  Morgen weer naar m'n Hollandse zus bollen.  Zal rond de 220 km zijn.  Maandag zal weer een productieve dag worden  :toeme: :lipsrsealed:

Peter G

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #34 Gepost op: 4 maart 2007 - 13:47 »
Start in Brugge tussen 7 en 8u30, aankomst in Ninove ... rond 16-17u voor de gemiddelde fietser.
:shocked: Amaai  :hail: :hail: :hail:
Vergeleken hiermee voel ik me toch een kloefkapper : omstreeks 18u arriveer ik in Ninove. Start nochtans stipt om 7u in Brugge  :toeme:

Oei oei ... remmen Geldhof ...  Als Cannoncrazeken tot 18u onderweg is, zijde gij zekers tot 19u onderweg ... oeps, wordt een lange dag ...

Zeg, ik had gedacht van zo rond de 27per uur gemiddeld te rijden en aldus een kleine 10u onderweg te zijn, maar 'k moet dus op meer rekenen ... a ja ... nog wat stoppen ook ...  'k ben een RVV long distance rookie, 'k weet dus niet precies waar ik aan begin ...

TransAlp 2006 - Cape Epic 2007 - Transschwarzwald 2008 - Crocodile Trophy 2008 -  twitter.com/pgeldhof

mtbhurricane

• 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
« Reactie #35 Gepost op: 4 maart 2007 - 14:35 »
Mmm aangezien ik nog helemaal geen Km´s in de benen heb, moet ik er eens dringend werk van maken. Als ik als gids niet alleen wil achterblijven int bos ten minste op de 4daagse.

De 260 zal veel te hoog gegrepen zijn. Maar de 140 moet wel lukken. Heb deze al eens gereden, en ik vind die drukte best wel gezellig.
Mss kunnen we dus ook een groepke vormen om samen de 140 te rijden?
Ik heb tot nog toe 28 keer een marathon gereden, maar ik heb veel vaker géén marathon gereden. Het is een rotgevoel om als je een marathonbiker bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen marathon te rijden!

Jack77

• 4Bikers Member
« Reactie #36 Gepost op: 4 maart 2007 - 14:36 »
Vandaag in Loenhout nog een rit van 200 km voor € 4  :hail:  :applaus:

Dat zijn de zogenaamde BRM's: ritten van 200, 300, 400, 600 en 1000 km. De langste afstanden gaan over meerdere dagen.
De voorzieningen zijn basic: het gaat puur om het fietsen. Dus een café/taverne als vertrek/aankomstplaats en als controlepunt. Drank e.d. doorgaans zelf te voorzien. Bij één of meerdere controlepunten kan je wel iets bestellen.

Er zijn normaal gezien geen pijlen op de grond, maar je krijgt een roadbook bij vertrek. Meestal is er ook een groepsstart. Niks belet echter een solorit.  Om een brevet te krijgen moet je gemiddeld tussen 15 en 30 km/u rijden. (Kwestie van de controle-uren binnen de perken te houden.)

BTW, het summum van die BRM's is Parijs-Brest(-Parijs), een vierjaarlijkse rit van 1200 km voor de geoefende benen.

Meer info op www.randonneurs.be en op de website van de koepelorganisatie Audax Club Parisien.
.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #37 Gepost op: 4 maart 2007 - 15:31 »
Die Paris-Brest zou ik wel eens (non-stop) willen doen, maar ik zal precies nog een paar jaarkes moeten wachten, want dit jaar zal hij er niet bijkunnen :oops:

Quadrifoglio

• Koen Vermoesen
  • 4Bikers Member
    • Alfa BBT
« Reactie #38 Gepost op: 5 maart 2007 - 19:16 »
Ik zie dat ook wel zitten die 260 km. Ben nog aan't twijvelen om het met Race of Mtb te rijden. Het is natuurlijk veel plezanter als je met een toffe bende kan vertrekkken. Ben wel kanidaat om met de 4bikers te starten.
Wie rijd er met de Mtb van de 4bikers ?

Toeme hé, als er nu al 2 zwetten de 260 doen, wordt de roep alsmaar luider...

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #39 Gepost op: 5 maart 2007 - 19:41 »
Dirt is al voorzichtig zijn staart aan het intrekken denk ik :ohmygod:

Maar, ik probeer toch altijd en overal de maximum afstand af te leggen ;)