Auteur Topic: 5/04/08 Ronde Van Vlaanderen  (gelezen 35968 keer)

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Re: 5/04/08 Ronde Van Vlaanderen
« Reactie #80 Gepost op: 7 april 2007 - 20:24 »
Dan terug naar huis met de fiets,met een kleine omweg en een tussenstop in ninove :cry: Het doet geen zeer zeggen ze dan  :ohmygod:
Djeezes,van een kmvreter gesproken :applaus: :applaus: :applaus:
Voor mij dan vandaag;wegens nog te weinig km's in de benen gekozen voor de 140 ,met dikke banden.Allereerste indruk,druk héél druk.Verder moet ik niets zeggen hé over het parcour,tis al gekend zeker?De rit zelf is goed verlopen,in't begin rustig gebold en vanaf km 50 het tempo wat opgetrokken.140km , 1580hm,23.5 av..Terre gesproken voor de start,tijdens de rit Mr Zotte Mol ook nog tegengekomen.Het was een leuk dagje fietsen,maar geef mij toch maar een marathonneke in de Ardennen want ik miste toch wel singletrax,bos,wortelklimmetjes,enz...Qua training is het natuurlijk interessant.

Awel, zoals Serge al hierboven aankondigde.  Wij zijn naar Houffalize getrokken vandaag, zalig.  Bijna de ganse dag in het zonnetje gereden, het lag er geweldig goed bij hoewel je in de dArdennen altijd wel vuil terugkomt ... enfin dit is off-topic maar het was er wel plizant.

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #81 Gepost op: 7 april 2007 - 20:57 »

Awel, zoals Serge al hierboven aankondigde.  Wij zijn naar Houffalize getrokken vandaag, zalig.  Bijna de ganse dag in het zonnetje gereden, het lag er geweldig goed bij hoewel je in de dArdennen altijd wel vuil terugkomt ... enfin dit is off-topic maar het was er wel plizant.

ook effe off-topic gaan dan: wij naar Bouillon getrokken, heel de dag stralend weer en den bos praktisch voor ons alleen  :hail:

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #82 Gepost op: 7 april 2007 - 21:07 »
Wij zijn terug van ons baantraining!

Op de paddenstraat zadel gebroken, in oudenaarde nieuw gestoken.

9 uur gereden, 10 uur onderweg geweest
avg van 28,6 of zo, 256 km tot de eindmeet, nog 2 km erbij tot pti

we zijn nadien nog een eindje tot thuis gereden, maar om Dave geen verkoudheid te laten opdoen hebben we onderweg maar voor de auto geopteerd
289 km + nog een paar km's van station tot markt voor de dag.

Rustig toerke, leuke training,eerste stuk extensieve duur, dan een strook extensief interval 

Bevoorradingen waren ok, niet overdreven veel volk, de laatste kwam wel veel te laat

Nog wat bikers tegengekomen tussen de asfaltjeanetten (vanaf nu   )

Verder was het best wel frisjes, ik was bl;ij dat ik mijn lange broek, windtex vest en lange handschoenen aanhad! Een termisch lijveke ipv het dzm truike met korte mouwkes was beter geweest.
Dave is nu auditie aan het doen voor de smurfen  Korte broek, kort truike met armstukken en wintex zonder mouwen 

Het sporen ging vlot!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #83 Gepost op: 8 april 2007 - 10:04 »
's Morgens 4h00 uit de nest.  Om 6h30 in Brugge aangekomen, ons pa mij afgezet en hij is verdergereden naar Ninove voor zijn 140km.  Drukdruk, aanschuiven aan de grote markt.  In de file Cannoncraze nog zien voorbijzoeven, te laat gezien om iets te zeggen.

Dan de eerste 150 km.  Saai!  Veel grote baan, niks te zien.  Het klassieke begin dus...  Intussen al 3 bevoorradingen gehad.  Onlogische opeenvolging van de stops trouwens.  In het begin om de 40 - 50 km, de laatste stond dan weer héél laat opgesteld in een zone waar je nu nét wel bevoorrading wil.
's Morgens wel fris, een beetje op verkeken.  Nadien het zonnetje dat deugd deed.  En in de namiddag precies weer niet al te warm.

Laatste 100 km.  Vrij mooi.  Maar die kasseien...  Dan heb ik liever een zwaar offroad parcours.
En de hellingen.  Ze lagen er allemaal goed bij.  Droog, zodat je zonder al te veel problemen bovenraakte.  Tenminste als het geen file was.
Maar toch: als je rondkijkt, laten ze veel moois liggen, héél veel moois.  Spijtig.

Enfin, na 8h51 aangekomen in het PTI Ninove.  Content dat ik weer de grote toer heb gebold, maar ook niet meer.  Een goede duurtraining en een lekker tempo, nergens echt moeilijk gehad als positieve noot.  Een uitgemolken parcours als negatieve noot.
Als ik met de auto evenveel km's doe naar net Zuiden heb ik een leukere dag gehad ik dardennen :ninja:

dirttracker

• Dave Raes
  • 4Bikers Member
« Reactie #84 Gepost op: 8 april 2007 - 10:16 »
Ja ja de ronde zit erop. Vertrokken met een verkoudheid van de laatste dagen maar toch gestart. In begin was het wat frisjes met korte broek, korte trui met armstukken en bodywarmer. Rond half negen begon te zon er door te komen maar niet voor lang  Daarachter serieus van de kou afgezien na elke stop en soms ook tijdens de rit ook. Man man die warme douche deed goed acheraf !

Ik verschoot van het aantal deelnemers voor de volledige ronde, ongeveer een 3000 man ! NI met al zijn geweld op de paddestraat zijn 8 ste zadel gebroken  :ohmygod:. Bevooradingen waren goed en je kon zoveel drinken en eten als je maar op kon. Maar zoals NI al verteldt heeft de laatste was veel te laat in de finale. Van de drukte niet veel last van gehad enkel op de muur moest ik soms wat surplassen om niet af te stappen.

Dit was men langste rit ooit een kleine 290 km.... ik verschiet er nog van.
Dik pluspunt geen zadelpijn dankzij de super broekjes van Bioracer. De nodige traningskm'ers zitten al in de benen voor het 4bikersweekend.
Op de kloosterstraat nog gefimd geweest van een Sporzamotard met de ster van de dag NI :applaus:
« Laatst bewerkt op: 8 april 2007 - 10:18 door dirttracker »

Heinz

• 4Bikers Member
    • http://heinzrigole.fotopic.net/
« Reactie #85 Gepost op: 8 april 2007 - 10:53 »
Gisteren de mountainbike nog eens getest op de 75km (MTB parcours), niet superuitdagend, ook niet echt druk.
Een snel parcours, door het droge weer was alles zeer goed berijdbaar en de hellingen zijn met de mtb toch een stuk vlotter beklimbaar dan met de racefiets...

Ik ben weinig bekend volk tegengekomen, enkel Adri op de muur van Geraardsbergen.

teamspirit

• Herlie
  • 4Bikers Member
« Reactie #86 Gepost op: 8 april 2007 - 11:11 »
met Sven gestart voor de 140km ; plezante tocht, niks op aan te merken tenzij de laatste bevoorrading.. veel te laat zoals iedereen zegt...
wel file gehad op de muur en moeten afstappen  :toeme:

wat mij wel enorm opviel was de mentaliteit van die 'baanjanetten' ; aha joeng, op de muur bekans ruzie aan't maken omdat ze moesten afstappen ; ook onderweg u soms half van de sokken rijden en proberen voorbij te steken waar het eigenlijk niet ging  :muur:
geef mij dan toch maar de solidariteit en de vriendelijkheid van onze mtb-ers  :applaus:
MTB=fun ; Marathon = Dying / Fortunately I like dying!!!

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #87 Gepost op: 8 april 2007 - 11:50 »
wat mij wel enorm opviel was de mentaliteit van die 'baanjanetten'
Tja: onderweg krijgt ge naar uw voeten omdat je efkes met de MTB in het wiel komt hangen, bergop krijgt ge naar uw voeten omdat ZIJ moeten stoppen en JIJ wel omhoog kan en 'comfortabel' op de kasseien kan rijden  :ohmygod:.

Enfin, gelukkig is de meerderheid zo niet.

heuveltje

• 4Bikers Member
« Reactie #88 Gepost op: 8 april 2007 - 12:23 »
ergens gelezen dat de bevoorrading zonder water zat,schande
vorig week ook in de E3 prijs 2de bevoorrading geen druppel water,antwoord van de vrouwke's
wij hebben ook nog niets gedronken.t'is zo moelijk om aan water te geraken,noodoplossing van de kraan
vragen bij de buurtbewoners,en geef die beetje euro's?inventief zijn die wegorg. toch nie.10 inschrijving
geen water, amaaii :applaus:
  leve de mtb org....... doe zo verder. :P

grt heuveltje...

voor mij geen ronde t'is te druk ,ben naar wissant geweest t'was stofferigen droog,eerste test met den epic marathon carbon
 goe gekeurd.

Terre

• 4Bikers Member
    • Terre's MTB site
« Reactie #89 Gepost op: 8 april 2007 - 18:56 »
Voor mij was het de laatste keer de ronde. Verleden jaar de 140km gedaan met de mtb en dit jaar met de koersvelo.
Veel te veel files: op de weg naar de start, op het parcours/de beklimmingen en aan de bevoorradingen :(
Als ik me niet vergis is de toer permanent aangeduid dus als ik 'm nog eens wil rijden dan zal het niet de eerste zaterdag van april zijn, maar op een minder drukke dag...
Transsambrienne 2005:
Bandit gaat retesnel in een afdaling maar overschat zichzelf en mist zijn bocht, met als gevolg een spectaculaire crash...
Vraagt Heinz: "Is dat een zot?!"

Profi

• john hinderyckx
  • 4Bikers Member
« Reactie #90 Gepost op: 8 april 2007 - 19:09 »
Ook de 140 gereden op men MTB , een paar keer van men kloten moeten maken tegen bepaalde baan janneten , je hoort ze afkomen links links en op het moment dat de klim volgt vallen ze stil , en als ze dan boven geraken stoppen ze voor je neus in het midden van de baan , op dat moment krijg ik het dan he'. En ook veel te veel volk , twas bij momenten in peletons van wel 200 man dat we reden. :oops:
zie eens op onze gastenkamer www.breadandbutter.be

PhrAcE

• Kris De Craemer
  • 4Bikers Crew
  • 4Bikers Member
    • bk0ne ProDucTioNzzz - PhraSeR StyLee
« Reactie #91 Gepost op: 8 april 2007 - 22:11 »
net thuis van mijn RVV-weekendje (blijven plakken kan toch zo plezant zijn :) )

voor mij was het een erg grote vuurdoop: eerste keer dat ik echt zou moeten klimmen met een koersfiets, eerste keer dat er kasseien onder de wielen zouden passeren, eerste keer dat ik zo'n afstand (260) met een koersfiets zou doen, eerste keer dat ik ging weten hoe het voelt om "in peleton" te kunnen rijden...

de start was nogal vreemd, staat een mens supervroeg op, moet je dan nog een half uur in de rij staan om te kunnen starten... bij nader inzien kon je dat podium ook gewoon links laten liggen maar dat weet je zo vroeg natuurlijk nog niet... vanuit organisatorisch standpunt echter misschien zo slecht niet om niet opeens 3000 man samen te laten starten...

tot de eerste bevoorrading grotendeels kunnen aanhaken in de buik van't peleton met de kameraden... wel de ogen uitgekeken dat fietspaden erg vaak geschuwd werden, in groep staat men sterk blijkbaar... grote solidariteit leek mij, telkens waarschuwen voor putjes, paaltjes, auto's, etc...
eenmaal plaspauze gehouden en gemerkt wat het is om NIET in peleton te rijden: kwartierke schof volledig moeten opentrekken om terug aan te kunnen haken (en had het parcours en de verkeerslichten dan nog in't voordeel)

tot de tweede bevoorrading in een groepje gehangen die er een echte race van maakten: af en toe leek het alsof er zelfs ene demarreerde... geen idee wat hun bedoeling was want 't waren spanjaarden of italianen (toch onvoorstelbaar dat die gasten voor zoiets zover rijden... elk z'n hobby veronderstel ik.. lol)... 't schoot wel lekker op met de oortjes in, bengelend aan de staart... meestal aan 36+ over de wegen scheurend (voor mij is dat toch wel al scheuren) zonder echt veel moeite te moeten doen...

dan kwam de eerste berg eraan, een simpel asfaltklimmetje maar de rekker waar ik al een tijdje aanhing begaf het toen toch... op eigen tempo de weg naar Gavere verdergezet...

In Kruishoutem beginnen smeken achter een mtb... wat een gedokker zeg, zo'n kasseienstrook... dat beloofde!

en van toen af "begon" het nog maar... voordeel van zo'n laat begin is dat wij nergens file gehad hebben! Nadeel is dat je niet goed beseft wat er nog allemaal moet komen, zeker voor een wielerleek als ikzelf... wat dat nu net was, dat had ik al snel door: de molenberg oa...

man, de tweede berg die ik opmoest sta ik al tevoet... met 39x25 geraak ik dat spel toch niet op hoor... en kleiner was er niet op mijn (letterlijk) stalen ros... khad het wel zien aankomen want zelfs met de mtb had ik er in't verleden al m'n best moeten doen... de moed zonk me ff in de schoenen, als dat hier allemaal van datte is...  :huh:

een tweede kasseistrookske, tjonge... de moed was al uit m'n schoenen gezonken ondertussen... mezelf een beetje moed ingesproken en een andere taktiek aangenomen: voor elke berg of kasseistrook tempo verhogen en gewoon zo lang mogelijk alles geven... en dat werkte blijkbaar! 't ging plots een pak beter, 't werd ook zelfs allemaal leuk :)

enkel op de muur nog een paar keer heel luid moeten vloeken maar toch bovengeraakt... ook de bosberg deed me best wat pijn maar heeft me niet liggen gehad.. en toen met de compagnons nog een eigen peletonneke opgezet (best wel kool voor het zelfvertrouwen om te merken dat er 20 man in 't wiel van je groepje hangt)...

en jawel, zo staat ook deze weer op het palmares, maar zoals met veel onderdelen van dat palmares: waarschijnlijk de eerste en laatste keer... ik verkies namelijk ook een schoon singletrackske boven een kassei-strook... biker in hart en nieren?  :angel:

Luc

• 4Bikers Member
    • http://users.pandora.be/GuldenT/GuldenT/Bike/Index.htm
« Reactie #92 Gepost op: 8 april 2007 - 23:31 »
Vrijdagnacht, om 3u30 thuisgekomen van het trouwfeest van m'n beste maat, goed geamuseerd. Thuis direct m'n kostuum uitgetrokken en m'n wielertenue aan en om 4u  richting ninove gebold. Daar om 5u aangekomen en getracht om een dutje te doen maar even later hoorde ik de autobussen al toekomen en besloot ik dan maar om m'n bike al af te geven en in de bus plaats te nemen. Even wat gesoesd tijdens de rit naar Brugge maar spijtig genoeg had het groepje Italianen in de bus rond me blijkbaar heel wat bij te praten zodat van echt dutten niet echt veel in huis kwam. Mooi om 7u werden we afgezet en konden we in grote peletons aan onze tocht richting Ninove beginnen. Ook met een bike met dikke banden was het geen probleem om me mee in de groepjes te laten drijven en met voor een bike supersonische snelheden maar wel in de juiste hartslagzones liet ik me zo mee richting heuvelzone drijven. De eerste (en ook alle volgende) kasseistrook was wel lachen want echt comfortabel zoeven met de bike en 2.0 dikke Fast Freds terwijl de mannen op de racefiets al echt door elkaar gerammeld werden. Het ging me voorlopig zeer goed af, in die mate zelfs dat ik mijn verwachte rijtijd al stevig naar beneden aan het bijstellen was. Na 5 uurtjes rijden had ik nog een avg van 33 km/u en van mijn vooraf geschatte rijtijd van 10u al een nieuwe prognose naar 8u30 gemaakt, dat zou wel moeten lukken. Een uurtje later val ik in een dip om u tegen te zeggen en eentje die maar zeer zeer moeizaam voorbij gaat. De hellingen zelf zijn zo het probleem niet, maar de verbindingstukken met vals plat en de wind zijn zeer sterke tegenstanders nu. Na een uurtje of twee vloeken en harken kom ik er toch terug door en kan ik het laatste uurtje toch terug gerecupereerd en met plezier afmalen. Na 10u02 en dus ferm teruggezakt naar 26avg kom ik de tribunes in Ninove voorbij en kan ik al tevreden terugkijken op een mooie fietsdag. Ik wou de hellingen van de ronde eens voelen zoals de profs ze aanvoelen na al zo lang in het zadel te zitten en kan verzekeren dat dit toch nog een extra dimensie gaf tov de keren dat ik de 140km versie heb afgelegd. Echt leuk om dit eens te doen.
Minpuntje was m'n bike, waar de ketting bijna elke keer van het buitenblad afsloeg als ik daarnaar schakelde (gelukkig te corrigeren door terug naar het middenblad te schakelen zodat ik door dit euvel maar éénmaal heb moeten afstappen), en de ketting die steeds oversloeg als ik te veel kracht zette op de pedalen als ik vooraan op het grote blad lag waardoor ik de aansluiting met vele groepjes bij een versnelling veelal miste maar dit mocht de pret niet drukken en was vooral m'n eigen fout door na het plaatsen van een koerscasette de bike niet voldoende getest te hebben. (Volgens mij moest ik de ketting ingekort hebben, ga dat morgen eens uitproberen) Eénmaal plat gereden vooraan maar dat was ook weer snel hersteld. Ah ja, om 21u lag den deze al stevig te ronken hoor  :huh:
« Laatst bewerkt op: 8 april 2007 - 23:33 door Luc »

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #93 Gepost op: 10 april 2007 - 08:26 »
Kort samenvatten.

Met die 260km ben ik een ervaring rijker.
Maar als biker(ik was wel met de koersfiets) waarom zoveel kilometers rijden als  het fungehalte pas begint na 130km.
Dat zal dus het verschil zijn tussen een biker en een wielertoerist.
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
« Reactie #94 Gepost op: 10 april 2007 - 15:35 »
Verslagske online op onderstaande site  :applaus:
What does not destroy me, makes me stronger (F. Nietzsche)

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #95 Gepost op: 10 april 2007 - 16:42 »
Kort samenvatten.
Veel geld voor een parcour die je in feite altijd kan rijden,niet?
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.

Nothing's Impossible

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • www.dzm.be
« Reactie #96 Gepost op: 10 april 2007 - 16:49 »
Kort samenvatten.
Veel geld voor een parcour die je in feite altijd kan rijden,niet?

Dat is voor veel grote evenementen het geval hé, en toch rijden we ze :ohmygod:

Voor de asfaltjeanetten is dit nu eenmaal een topper waar ze van zeer ver voor komen (veel talen gehoord in het peleton hoor!)

Voor mij was dit ook een zeer dure training, en dan doet het zeer, maar de grg is bvb even duur en zeker niet beter qua organisatie, en toch betaal je dat bedrag met plezier ;)

Der Gertus

• Gert
  • 4Bikers Member
« Reactie #97 Gepost op: 10 april 2007 - 17:05 »
Oh ik vond het zijn eurootjes waard hoor.
Als ik Olne bekijk was het ook 12 euries. Deze 15 euro.

Als ik dan de sfeer bekijk en de mythiek samen met de 100den seingevers, politie agenten en PERFECTE organisatie kan ik alleen maar besluiten dat ze dat piekfijn geregeld hebben.

Ook voor een mtb'er met de race fiets. De ronde rijd je nu eenmaal met de koersfiets vind ik.
What does not destroy me, makes me stronger (F. Nietzsche)

Tom

• 4Bikers Member
« Reactie #98 Gepost op: 10 april 2007 - 17:07 »
Verslagske online op onderstaande site  :applaus:

:grin: ik heb u wel zien staan aan het crémekarreke met die Magnum.
Moet zeggen, jullie klimmen meer dan behoorlijk. Een paar hellingen samen gereden en in de klim waren jullie toch steeds iets sneller boven.

Christ D.

• Depestel Christ
  • 4Bikers Member
« Reactie #99 Gepost op: 10 april 2007 - 17:14 »
Dat is voor veel grote evenementen het geval hé, en toch rijden we ze :ohmygod:
 (veel talen gehoord in het peleton hoor!)
Tuurlijk,daarom dat ik er voilgend jaar ook wel zal starten,maar dan ietske vroeger.
Onderweg ook een gesprekje gehad met een Amerikaander,had zijn verlof zo geregeld zodat hij de RVV kon rijden,sjiek hé voor ons kleine landje.
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.