Auteur Topic: Van Woluwe naar Antwerpen?  (gelezen 1813 keer)

Dzjowie

• Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
    • http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=457243
Van Woluwe naar Antwerpen?
« Gepost op: 30 maart 2007 - 19:33 »
Binnenkort verhuist mijn werkgever naar Antwerpen (in de buurt van de Amerikalei). Ideaal om af en toe met de fiets te gaan werken van Woluwe naar Antwerpen. Maarrrrr dan moet ik natuurlijk wel de weg weten.

Iemand enig idee hoe ik van Brussel tot Antwerpen geraak langs rustige wegen?
I dislike arguments of any kind. They are always vulgar and often convincing.

- Oscar Wilde -

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
Van Woluwe naar Antwerpen?
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2007 - 18:21 »
Héél veel alternatieven zijn er niet volgens mij, allé ge kunt natuurlijk altijd via bommelskonte naar overal rijden maar 'k vermoed dat het niet de bedoeling is dat je elke dag de ronde van Vlaanderen rijdt.
Ik rij 2 à 3 keer per week met de fiets naar Mechelen, ik woon in Deurne en volg daarom de "oude baan" van Mortsel naar Mechelen.  Officieel heet die weg de Antwerpsesteenweg, als ik me niet vergis.  Onlangs passeerde ik iemand die ook naar Brussel reed via deze weg, ik vermoed via de Dijle.  Eén nadeel die baan hierboven vermeld, is kaarsrecht en er is geen bal te zien.  Dit betekent dus ook dat je oftewel de ganse weg de wind mee hebt of tegen, plizant is soms anders.
Ondertussen heb ik via het knooppunten netwerk een andere route uitgestippeld maar ik heb ze nog niet kunnen rijden.  Deze vertrekt achter het ziekenhuis in Wilrijk (UA?) en gaat dus aan de andere kant van de E19 richting Mechelen - Brussel.  Dit zijn mooiere en landelijkere wegen, de afstand kan ik momenteel nog niet vergelijken met die langs mijn vertrouwde route.

'k Wil in het weekend altijd wel eens de weg "wijzen" hoe je kan rijden tot in Mechelen.  We kunnen dan de twee rijden, heen en terug iets anders.  Laat maar iets weten, de volgende weken zitten wel al redelijk vol.

Al efkes vlug op de kaart van die fietsroutes gezien, 't is niet de Dijle want die gaat naar Leuven.  Je zal naast de Zenne moet rijden.  Ik weet echter niet of daar een fietspad naast loopt.  Enneeuuhhh noemen ze dat ook niet de riool van Brussel?

EDIT
Ik wist dat ook al eens iets over gepost werd en tada http://www.4bikers.be/index.php?option=com_smf&Itemid=16&topic=6821.0
« Laatst bewerkt op: 1 april 2007 - 18:27 door d@Mit »